نرم افزار مبدل نصب نیست.
قسمت سوم

مستند «فرمانده روح الله»

گزارش مشکل
Loading the player...
مستند «فرمانده روح الله»/ قسمت سوم مستند فرمانده,فرمانده روح الله,جنگ تحمیلی,دفاع مقدس,امام خمینی,امام روح الله,عملیات,جنگ,عراق,صدام,آمریکا,استکبار,رزمندگان,قسمت سوم
8631

نمایش ویدئو در وب سایت شما

مستند «فرمانده روح الله»
قسمت سوم
این مستند تلاش کرده است با تبیین اندیشه های دفاعی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران ، بخشی از حماسه آفرینی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را به تصویر بکشد.
بررسی شرایط سیاسی و دفاعی جمهوری اسلامی در آغاز جنگ تحمیلی ،چراغ سبز و  کمک نظامی و اقتصادی نظام سلطه به دیکتاتور رژیم بعث صدام ، بی توجهی نظام بین الملل به جنایت همه جانبه صدام،  تلاش ایران برای اثبات حقانیت انقلاب اسلامی ،  همراهی تجهیزاتی  و ا طلاعاتی کشورهای غربی برای رساندن سلاح های نامتعارف به صدام ، شهادت طلبی مردم ایران اسلامی و حوادث سیاسی و دفاعی منجر به پذیرش قطعنامه 598 از جمله محورهای این مستند است .
مصاحبه با فرماندهان ارتش و سپاه ، استفاده از تصاویرمنتشر نشده و بازخوانی آرشیو صوتی و تصویری شبکه های تبلیغاتی نظام سلطه در دوران دفاع مقدس از جمله  بخش های مستند فرمانده روح الله است .
این مستند در هشت قسمت تهیه شده و مدت آن نیز حدود 15 دقیقه است . 

بازخوانی قسمت سوم   مستند"  فرمانده روح الله"

عملیات طریق القدس در محور سوسنگرد به بستان به خوبی پیش می رود  با وجود مزاحمت های دشمن با جدیت رزمندگان اسلام از زیر اتش دشمن رها و شهر بستان ازاد می شود  صدام برای اشغال مجدد بستان دندان تیز کرده است و شخصاً‌ هدایت منطقه علمیات  را در محور چزابه به عهده می گیرد و از  بهمن سال 60 به مدت 10 روز یکی از وحشتناک ترین صحنه های نبرد در هشت سال دفاع مقدس رقم می خورد اما دشمن بعثی کاری از پیش نمی برد.
شهید مخبری فرمانده گردان 125 مکانیزه در عملیات تنگه چزابه :
خدای بزرگ شاهد که در ان شب   17  بهمن   فقط یک گردان رزمنده با تعدادی برادران سپاه و بسیج جلوی یورش 12 گردان کماندو دشمن را مردانه گرفتند و اجازه ندادند صدام به ان ادعای کثیف خود برسد .
حضرت امام اطمینان داشته باشید تا لحظه ای که نیروی ایمان و تا لحظه ای که خون در رگ این جوانان وطن وسربازان اسلام در جریان است نه تنها صدام بلکه هیچ یک از مزدورانی که بخواهند چشم خود را به خاک ایران بدوزند زنده نخواهند بود .
امام 18 اسفند  60 :
"شما همه در این نبرد  بزرگی مثل ابادان مثل تنگه چزابه و مثل بستان کاری کردید که اعجاز بود اعجاز بود از باب اینکه جمعیتی کم با عده و عده کم و با ایمان بزگ این اعجاز را افریدند و صدام که این کار غلط را به تخیلاتی که کرده بود انجام داد الان پشیمان شده است".
هجده ماه از آغاز جنگ بین ایران و عراق می گذرد و توازن قوا به سمت برتری نیروهای ایرانی در حال تغییر است ، عملیات فتح المبین در نوروز سال 61 دو هزار  و پانصد کیلومتر مربع از خاک جمهوری اسلامی را آزاد می کند.
در پی پیروزی ظفرمندانه ارتش و سپاه، امام  امروز دهم فروردین در پیامی به فرماندهان نیروهای مسلح این شکل  از پیروزی و سلحشوری را در بین جنگهای جهانی نمونه می خوانند و در ستایش بعد معنوی اقدام رزمندگان تصریح می کنند:
"اینجانب هر وقت با یکی از این چهره ها روبرو می شوم و عشق او را به شهادت در بیان و چهره نورانی اش مشاهده می کنم احساس شرمساری و حقارت می کنم و هر وقت در تلویزیون مناجات و راز و نیازهای  این عاشقان خدا و فانیان راه حق را در آستانه هجوم به دشمن می نگرم که با مرگ دست به گریبان هستند و از شوق و عشق در پوست نمی گنجند خود را ملامت می کنم و بر حال خویش تاسف می خورم ، مجالس حال و دعای اینان شب عاشوراهای اصحاب سید الشهدا را  در دل زنده می کند".
پیروزی های اخیر رزمندگان اسلام  در جبهه ها سبب می شود که امریکا در مواضع خود ظاهر بی طرفی ر اکنار بگذارد اظهارات چند روز قبل ریگان که به تازگی به جای کارتر سرکار آمده است با واکنش تند امام خمینی  مواجه می شود.
امام  14 فروردین  61 :
رئیس  جمهور امریکا گفته این جنگ را دیگر باید کاری کنیم از بین برود چون این جنگ به نفع امریکا نیست شما ببینید این چه اقراری است که یک نفر ادم رئیس جمهور یک کشور ابرقدرت به اصطلاح همچنین اقرار می کند که جنگ تا حالا به نفع امریکا بوده برای اینکه جنگ برای بهم زدن  جمهوری اسلامی بوده است  حالا که می بینید نمی  شود این کار و ممکن است جمهوری اسلامی رشد زیاد بکند و سایر کشورهای مسلمان هم  بیدار شوند پس حالا یک خطری است برای امریکا  دیگر به نفع امریکا نیست از  اشخاصی که دست اندرکارند که بیانیه این جنگ را به صلح برگردانند  و ما از اول می گفتیم که ما جنگ با کسی نداریم ما با همه عالم می خواهیم صلح داشته باشیم ما اختلافی با کسی نداریم نمی خواهیم کشور گیری کنیم ما دفاع می کنیم دفاعی که اسلام دستور داده ما تابع اسلام هستیم هر چه دستور فرموده عمل می کنیم " .
امروز سوم خرداد و طنین این صدا در همه جای ایران ، شادی را به ارمغان آورد مردم سر از پا نمی شناسند و قدردان رزمندگان اسلام هستند .
با فتح خرمشهر مظلوم ،دولت و ملت پیروزمند ما از موضوع قدرت سخن می گوید این شاه بیت پیام امام  به مناسبت باز پس گیری شهر اشغال شده خرمشهر است.
یک سوال اساسی! اتحاد ارتش و سپاه چگونه کمربند دفاعی عراق را برای نجات خرمشهر بازمی می کند و خونین شهرآزاد می شود؟
محسن رضایی فرمانده سپاه در دوران جنگ تحمیلی :
عملیاتی که ما طرح ریزی کرده بودیم برای انهدام ستون فقرات ارتش عراق بود که شامل لشکر 10 زرهی و لشکر یک مکانیزه بود این تنها لشکرهای سالمی بود که عراق ازش باقی مانده  الحمدلله با توکل به خدا لشکر 10 زرهی کاملاشکست خورد و تیپ 42 زرهیش تا  40 درصد منهدم شد.
شهید علی صیاد شیرازی فرمانده ارتش در دوران جنگ :
طبق آخرین امار که چند لحظه قبل دست ما رسیده حدودا  اسرا بالغ بر 5 هزار نفر رسیده است حدود  12 هزار نفر  دشمن کشته و زخمی داده  ، خساراتی که ما براورد کردیم  60 تانک و نفر بوده و غنائم ان قدر بی شمار است که به این زودی نمی توانیم امار ان را اعلام کنیم .
سعید پور داراب معاون عملیات لشکر 21 حمزه :
دلیل اینکه چه شرایطی باعث شد کمر عراق در عملیات بیت المقدس بشکنیم و به خرمشهر برسیم ترکیب  مقدس ، همدلی ، یکسان بودن وحدت ، برادری ، نبود منیت ها ، ما بودن ،  با دشمن  جنگیدیم با همه برتری هایش .
محمد علی بارانی رئیس پژوهشکده مهندسی دفاع مقدس:
فرماندهان ارشد سپاه و ارتش کنار هم می ایند و قرار گاههای مشترک قرار می گیرد،   یگانهای ارتش و سپاه  با هم کنار هم قرار می گیرند و سلسله عملیاتهای مشترک   4 و 5 عملیات موفق است انجام می شود .
چند روز  پس از فتح خرمشهر جلسه مهمی در منزل امام تشکیل می شود  .
محسن رفیق دوست وزیر سپاه در زمان جنگ تحمیلی :
من این پیغام را توسط احمد اقا خدمت امام فرستادم که من محسن رفیق دوست با این دلائل معتقدم که جنگ باید ادامه پیدا کند و ما به عراق حمله کنیم البته در سطح  فرماندهی نظامی جنگ در سطح مقام معظم رهبری، اقای هاشمی و فرماندهان  سپاه و ارتش این حرف در خدمت امام مطرح شد و امام فکر کردند و با ادامه جنگ موافقت کردند .
امام خمینی  16 مرداد  61 :
ما تاکنون یک قدم برای جنگ برنداشتیم و همه دفاع است الان هم که ما وارد شدیم در خاک عراق برای دفاع است نه برای چیز دیگری ،  چیزهایی را که باید انجام بدهند انجام دهند ما فورا برمی گردیم ، نه بصره را می خواهیم ،  بصره  برادر ماست ، می خواهیم چه کنیم ، ما همیشه اعتراض داریم  ا ز اینکه که در بصره خونی بریزد ".
یحیی رحیم صفوی فرمانده نیروی زمینی و قائم مقام سپاه در دوران جنگ:
راهبرد ایران راهبرد دفاعی بوده و ما داخل سرزمین خودمان می جنگیدیم  و از تیر 61  عملیات رمضان با کسب اجازه از امام وارد خاک عراق شدیم .
رسانه های غربی که در تقبیح اقدام صدام در حمله به ایران در ماه های اخیر سکوت کرده بودند و هیچ موضعی در برابر تجاوز آشکار رژیم بعث به خاک ایران نگرفته بودند ، بعد از ورود رزمندگان اسلام به خاک عراق ،شروع به دادن آدرس غلط می کنند ودر مذمت اقدام ایران سخن می گویند .
صدای امریکا  25 / 4 / 61 :
مقامات پنتاگون یا وزارت دفاع امریکا می گویند  80  هزار سرباز ایرانی اکنون در مرزهای ایران و  عراق مشغول صف آرایی هستند  و ممکن است ظرف چند روز اینده جنگ تازه ای میان ایران عراق آغاز شود منتها این بار متجاوز ایران خواهد بود .
صدای امریکا 25 / 4 / 61 :
روزنامه واشنگتن پست  در دنباله گزارش خود  به نقل از مقامات امریکا می گوید   اگر تهاجم ایران به پیروزی ایران بینجامد ممکن است به سقوط رهبران عراق منجر شود .
صدای امریکا   1 / 5 / 61  :
روزنامه کریستین ساینس مانیتور  در سرمقاله ای تحت عنوان اشغالگر ان  می نویسد انچه  که بسیار عجیب می آید سکوت جهانی دربرابر اشغال عراق توسط ایران است که حتی زمزمه ای در تقبیح  عمل ایران شنیده نمی شود.
امام  31 خرداد 62 :
"ما تا ان  همان مسائلی که  در اول جنگ گفتیم تحقق پیدا نکند  مادر دفاع خود سرجای ایستاده ایم ،  اگر از این مسائل غفلت کنیم یا بعضی منحرفین و منافقین بین مردم بیفتند بگویند که جنگ تمام کنیم ما هم  قبول کنیم  و بخواهند مردم راسست کنند بدانید اسلام در خطر کفر است  اگر چنانچه امروز ما یک کلمه  عقب نشینی کنیم" .
اعتبار یک میلیارد دلاری آمریکا در تجهیز ارتش بعث و اقدام فرانسوی ها در ارسال تعداد بیشتری میراژ اف 1 و موشک انداز رونالد سبب تقویت شبکه دفاعی عراق می شود،  انگلیسی ها نیز با ساختن  پناهگاه های مجهز و بسیار عمیق برای نظامیان بعثی  شبکه دفاعی انان را مستحکم تر می کنند .
محمد علی بارانی رئیس پ‍ژوهشکده فنی مهندسی دفاع مقدس:
امریکایی ها،  اروپایی ها را وارد جنگ می کنند در مرحل مختلف برای اینکه جنگ را بین المللی به نظر برسانند در همین دوره بعد از این برای فشار بیشتر انگلیسی ها قرارگاهها و سنگرهای بتونی طراحی و مستشارهای روسی در ارتش عراق وارد می کنند و نحوه مقابله با تهاجم نیروهای ایرانی را اموزش می دهند .
فرانسوی ها هواپیماهای سوپراتاندارد که خیلی گران قیمت است اجاره می دهند و در اختیارشان قرار می دهند با موشک های لیزری ،  المانها شیمیایی را به عراق می رسانند صدام برای جبران شکست های خود از سال  61 و  62 به بعد از بمب های شیمیایی استفاده می کند .
بمباران و موشکباران مناطق شهری در حالی ادامه دارد که عراق پیشنهاد می کند با نظارت سازمان های بین المللی قراردادی برای مورد اصابت قرار نگرفتن شهرهای غیرنظامی بسته شود، وزارت خارجه این پیشنهاد را رد می کند. عصر امروز مشخص می شود امام و رئیس جمهور نیز با پیشنهاد عراق مخالف هستند .
ولایتی وزیر امور خارجه در دوران جنگ تحمیلی :
موقعی که عراق این پیشنهاد را می کند اجرایش مستلزم این است که ما بیاییم با عراقی و لو تحت نظارت سازمان ملل متحد با عراقی ها مذاکره کنیم ، یک کشوری امده خاک شما را اشغال کرده است تجاوز کرده به خاک کشور و چند ده هزار کیلومتر مربع را اشغال کرده و بعد با این بشینیم مذاکره کنیم گویی که ما اصلا مشکلی با اشغال نداریم که با اشغالگر داریم مذاکره می کنیم  راجع به چیز دیگری غیر این شرط اولیه که مهمترین شرط بود که اتش بس و عقب نشینی  تخلیه سرزمین ها و بازگشت به مرزهای بین المللی و بعد مذاکره راجع به هر چیز دیگری پس بنابراین مذاکره راجع به هر چیز دیگری  از جنگ قبل از اینکه سرزمین اشغال شده ما تخلیه بشود این غیر مستقیم مشروعیت دادن به طرف متجاوزی است که خاک ما را اشغال کرده است.

پارامترهای مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • DanaFluop
  • BoxerNap
  • GordonPiolo
  • dublikaty_gjOa
  • yansaNoRie
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group