نرم افزار مبدل نصب نیست.
مجموعه مصاحبه های سوزنبان

مصاحبه اختصاصی با دکتر عطا بهرامی؛WTO بدون روتوش،پیش بسوی انحلال در نظام سلطه

گزارش مشکل
Loading the player...
نگاهِ فانتزی تکنوکرات‌ها و رویکرد محافظه‌کارانه‌ی اصولگرایان در مواجهه با ساختارها و سازمان‌های بین‌المللی، در کنارِ «ان‌شاءالله، خیره»های بعضی مذهبی‌های خوش‌خیال، کشور را با خطری هولناک روبرو کرده. خیلی ساده و بدون تعارفات مرسوم، بعد از توضیحِ موضوع مصاحبه و بیان دغدغه‌هایمان در این باره، دعوت ما را پذیرفت و 17 مرداد 95 میزبان عطا بهرامی شدیم
10344

نمایش ویدئو در وب سایت شما

 

 

 

نگاهِ فانتزی تکنوکرات‌ها و رویکرد محافظه‌کارانه‌ی اصولگرایان در مواجهه با ساختارها و سازمان‌های بین‌المللی، در کنارِ «ان‌شاءالله، خیره»های بعضی مذهبی‌های خوش‌خیال، کشور را با خطری هولناک روبرو کرده.
شاید مهم‌ترین دلیل، عدمِ وجودِ اتاق‌فکرها و اندیشکده‌هایی است که از زاویه دیدِ انقلاب اسلامی و البته با دقت و تخصص، مسائل این‌چنینی را رصد کرده و گزارش دهند و از سرگردانیِ امت حزب الله در این مسئله جلوگیری کنند.
پیوستن به WTO شاید مهم‌ترینِ این موارد باشد که از سال‌ها پیش محلِ بحث بوده و در عین حال هرگز، واقعی، دقیق و مبتنی بر آموزه‌های نابِ انقلابی بررسی نشده. از یک طرف، تکنوکرات‌ها، سازمان تجارت جهانی را خیر مطلق و پیوستن به آن را امتیازی بزرگ می‌دانند و به عنوانِ یگانه راهِ برون‌رفت از این بحران معرفی‌اش می‌کنند و از طرفِ دیگر، عده‌ای پیوستن به WTO را در شرایط فعلی به صلاح نمی دانند و مدعی‌اند که کشور باید صادرات‌محور شود و آنگاه به WTO بپیوندد!
غافل از اینکه، فارغ از تبعاتِ سنگین و خسارت‌آفرینِ عضویت در سازمان تجارت جهانی، تحلیلِ فرامتنیِ ماجرا، این مطلب را روشن می‌کند که اصلِ پیوستن به این نهادها و سازمان‌های مشابه، به معنی حل شدن در نظام استکباری و تبدیل شدنِ انقلاب، به پیچ و مهره و بلکه چرخ‌دنده‌ای از نظام ارباب-رعیتی سرمایه‌داری.   نظامی که مرکزی دارد و پیرامونی؛ مرکزش (که سود و سرمایه و رفاه و آسایش و ... از پیرامون به سمتِ آن سرازیر می‌شود) چند کشورِ مستبدِ معلوم‌الحال‌اند و پیرامونش(که فقر و بدبختی و آلودگی محیط زیست و کار طاقت فرسا و ... نصیبش می‌شود)، همه‌ی کشورهای دیگر!
---------------------
به عنوان نخستین قدم در راستای تبیینِ ماهیت این سازمان‌ها و در نگاهِ کلان‌تر، توصیفِ نظامِ استکباری، به سراغِ کسی رفتیم که هم درکِ درستی از این نظام داشت و هم آشنایی دقیقی با تحولاتِ اقتصادی کشور و جهان در دهه‌های اخیر و هم سابقه‌ی فعالیت رسانه‌ای و آکادمیک را در کارنامه داشت.
خیلی ساده و بدون تعارفات مرسوم، بعد از توضیحِ موضوع مصاحبه و بیان دغدغه‌هایمان در این باره، دعوت ما را پذیرفت و 17 مرداد 95 میزبان عطا بهرامی شدیم (که به رسم معمول، باید ایشان را دکتر خطاب کرد اما، واقعیت ماجرا این است که ما تخصص و تعهد ایشان و امثال ایشان را به مدرک تحصیلی و سمتِ علمی ترجیح می‌دهیم و این لفظ و عاشقان‌ش را به هم وا می‌گذاریم).

با شروعِ همان صحبت‌های مقدماتی معمول، متوجه شدیم که انتخابمان بی‌راه نبوده و علاوه بر تسلطِ خوبِ ایشان بر موضوع، کاملا هم‌ادبیات هستیم و این زحمت ما را بسیار کم‌تر می‌کرد در مدیریت و بعد، تدوین مصاحبه.
-----------------------
قطعا تمامِ حرف‌ها را نمی‌شود در یک مصاحبه زد اما، به شکلِ دورِ تند، بیشترِ زمینه‌ها در گفتگو با عطا بهرامی بررسی شد و نکات بسیار کلیدی و ناگفته‌ای بیان شد.
گزیده‌ی این مصاحبه را از نظر بگذرانید و منتظرِ ویدئوی کاملِ گفتگو باشید.

نقد و نظراتتان را با جان و دل پذیراییم.

 

 

 

پارامترهای مرتبط

رسانه

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • evornek
  • Lewisuhadycle
  • KeithustHat
  • Charlessjuisy
  • DanaFluop
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group