نرم افزار مبدل نصب نیست.
سالروز پایان جنگ 33 روزه (جنگ تموز)

سخنرانی سید حسن نصرالله

گزارش مشکل
Loading the player...
سخنرانی سید حسن نصرالله/ سالروز پایان جنگ 33 روزه (جنگ تموز) اولین پاسخ ما به انفجار ضاحیه دوبرابر کردن نیروهای حزب‌الله در جنگ سوریه است/ اگر لازم شود خودم برای مبارزه با تکفیری‎ها به سوریه و صهیونیست‌ها به اسرائیل می‎روم
13320

نمایش ویدئو در وب سایت شما

سخنرانی سید حسن نصرالله
سالروز پایان جنگ 33 روزه (جنگ تموز)
اولین پاسخ ما به انفجار ضاحیه دوبرابر کردن نیروهای حزب‌الله در جنگ سوریه است/ اگر لازم شود خودم برای مبارزه با تکفیری‎ها به سوریه و صهیونیست‌ها به اسرائیل می‎روم
 
دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت هفتمین سالروز پیروزی در جنگ 33 روزه به سخنرانی پرداخت و نکات مهمی را درباره اوضاع داخلی لبنان، شرایط منطقه و جنگ سی و سه روزه بیان کرد.
به گزارش رجانیوز، نصرالله طی سخنانی در سالروز پیروزی مقاومت در جنگ 33 روزه گفت: در ابتدا برای شهدای مظلوم که در انفجار تروریستی در ضاحیه جان خود را از دست دادند، طلب رحمت داریم و برای زخمی‌های این حمله تروریستی بزرگ و خطرناک آرزوی شفای عاجل می‌کنیم و به خانواده‌های شهدا و همه کسانی که آسیب جسمی، روحی و روانی و مادی دیدند، تسلیت می‌گوئیم و به صبر مردم و اهالی ضاحیه و تحمل مسئولیت آنها و نیز آگاهی و رفتار منضط و متمدن آنها احترام می‌گذاریم.
وی گفت: از همه کسانی که این حادثه دردناک را محکوم کردند، قدردانی می‌کنیم و ضروری است که سکوت کشورهایی که سکوت اختیار کردند، محکوم کنیم و روزهای آینده حمایت آنها از تروریسم، قتل و جنایتی که در منطقه رخ می‌دهد، فاش خواهد کرد.
نصرالله اظهار داشت: سخن امروز من دو بخش است؛ یکی درباره جنگ جولای و دیگری درباره اوضاع داخلی که از کشتار تروریستی در ضاحیه گرفته تا تجاوزات پیش از آن اعم از تجاوزات موشکی و انفجاری.
آنچه در طول ۳۳ روز در «عیتا» رخ داد فراتر از وظیفه ملی و دینی بود
وی تصریح کرد: در بخش اول، امسال ما دوست داشتیم سالروز[پیروزی مقاومت] را در شهرک عیتا واقع در مرزهای فلسطین اشغالی که حال و هوای فلسطین را دارد، برگزار کنیم و اینجا شما رایحه خوش فلسطین اشغالی را استشمام می‌کنید و شما که اکنون در این مکان جمع شده‌اید در تیررس دشمن هستند و پس از گذشت 65 سال از تاسیس رژیم غاصب، این مکان حل و هوای خاصی دارد، ما دوست داشتیم در عیتا این سالروز را به عنوان یک نماد برگزار کنیم، عیتا همانند بقیه مناطق لبنانی با ساکنان مقاوم و مبارزان قهرمان و شجاع آن و نیز شهدای آن که در نزد خداوند زنده هستند و اسرای آزاده آن، یک سمبل است و نماد همه شهرک‌هایی که 33 روز جنگیدند و پایداری کردند اما شکست نخوردند.
دبیرکل حزب الله افزود: عیتا نماد این ثبات، شجاعت و اصرار است بلکه عنوان مبارزه از منظر بصیرت، نبرد، و جانفشانی عاشقانه است، آنچه طی 33 روز در عیتا رخ داد از لحاظ ارزش معنوی فراتر از وظیفه ملی و دینی بود.
وی تصریح کرد: آنچه در عیتا رخ داد فراتر از یک تکلیف بود و ارزش مقاومت، ملت آن و سرزمین آن را نشان می‌دهد و بنابراین پشت این پایداری و نبرد یک شناخت و عشق بود و من آن روزها را فراموش نمی‌کنم زمانی که اکثر خانه‌ها تخریب شد و در معرض بمباران وحشیانه قرار داشت و همه در خطر شدید بودند و مبارزان و اهالی این شهرک در معرض خطر بودند و ما به آنها گفتیم که برای باقی ماندن در عیتا مجبور نیستند اما این مبارزان قهرمان تصمیم گرفتند در این شهرک مرزی باقی مانده و تا آخرین نفس بجنگند و پیامی درباره هویت معنوی و ارزش حقیقی این مقاومت و این ملت، ارائه کنند و گویی که با جان و دل و جسم و سلول‌های خود در عیتا بوده و ندای شب و روز آنها لبیک یا حسین بود.
 
پیروزی حزب‌الله در جنگ سال ۲۰۰۶ پایانی خاموش بر طرح اسرائیل بزرگ بود
دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنرانی خود به مناسبت هفتمین سالگرد پیروزی در جنگ 33 روزه گفت: «عیتا» نماد روستایی است که ساکنان آن همانند تمامی ساکنان دیگر در اولین ساعات آتش بس به خانه‌های تخریب شده خود بازگشته و چادرهای خود را برپا کرده و در میان ویرانی‌ها زندگی کرده و بر باقی ماندن در سرزمینشان تاکید کردند و زندگی کریمانه‌ای که شهدا به آنها دادند را باز یافتند. عیتا شهر زیبا، وفادار و سرشناس همانند تمامی شهرهای وفادار و سرشناس دیگر است.
دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه گفت: پیروزی تاریخی شما در جنگ تموز «پایانی خاموش» بر پروژه اسرائیل بزرگ بود چون اسرائیلی که توانایی باقی ماندن در لبنانی که یک کشور عربی ضعیف است را ندارد نمی‌تواند دولت خود از نیل تا فرات را برپا کند. پیروزی در جنگ سال 2006 پایانی خاموش بر پروژه دولت بزرگ اسرائیل بود که می‌خواست از طریق آن خود را دولتی قدرتمند قلمداد کند که تصمیماتش را بر کل منطقه و ایران تحمیل کند و قدرتی ترسناک و هراس‌انگیز باشد و این در جنگ سال 2006 نابود شد.
وی در ادامه گفت: شما امروز ثابت کردید که این طرح سرنگون شد. اسرائیل از جنگ تموز در حالی خارج شد که سران و مردمش اعتراف کردند که شکست خورده و ضعیف هستند و همچنان به مداوای جراحات خود تا به امروز می‌پردازند.
سیدحسن نصرالله تاکید کرد: این پیروزی واضح کرد که مقاومت سازماندهی شده ملی که از ملت حاصل شده قادر است که قدرت دفاع واقعی را در زمانی که کشور امکانات و فناوری که دشمن دارد را ندارد نشان دهد و دلیل این موضوع همان چیزی است که در جنگ تموز روی داد که این جنگ مدرسه کاملی را به وجود آورد که در آکادمی‌های جهان به مطالعه آن می‌پردازند.
دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: امروز التزام خود را به این مدرسه و رویکرد مقاومت برای آزادی ما بقی سرزمین اشغال شده‌مان و دفاع از ملت، روستاها، سرزمین، آب‌ها و حق حاکمیتمان تاکید می‌کنیم.
وی گفت: ایمان و اعتقاد قاطعی داریم که گرانبهاترین چیزی که لبنان هم اکنون آن را دارد و بهترین و قدرتمندترین چیزی که کشور دارای آن است «تعادل مذهبی» است که ارتش، ملت و مقاومت به آن اذعان دارد.
دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: به دشمنان و دوستان می‌گویم که اینجا و در مرزها که بهتر از مناطق داخلی است باقی می‌مانیم. در اینجا می‌مانیم و خانه‌هایمان را در نوار مرزی می‌سازیم و از آب‌ها و رودهایمان محافظت می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم که از سوی دشمن دزدیده شود و دولت گاز و نفت لبنان را استخراج خواهد کرد و اسرائیلی‌ها نخواهند توانست که کاری بکنند.
سیدحسن نصرالله گفت: در دفاع از روستاها، سرزمین و مردممان کوتاهی نخواهیم کرد و به اسرائیلی‌ها می‌گویم که زمان گردشگری نظامی اسرائیلی‌ها در نوار مرزی با لبنان و داخل لبنان پایان یافت و هرگز باز نخواهد گشت.
وی ادامه داد: همانطور که چند روز پیش گفتم هرگز به هیچ یک از نظامیان اسرائیلی تحت هر عنوانی اجازه نخواهیم داد که حتی یک گام داخل لبنان بگذارد و به آن بی حرمتی کند، سرزمینی که با خون شهدا پاک شده است.
دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: مقاومت امروز و پس از گذشت 7 سال از پیروزی در جنگ تموز با وجود تمامی رویدادهایی که در این سال‌های سخت گذشت قدرتمندتر از هر زمان دیگر است و از هر زمان دیگری تجهیزات و توانایی بیشتری دارد.
 
انفجار ضاحیه نشان‌دهنده شکست دشمن است
دبیر کل حزب الله لبنان در هفتمین سالروز جنگ 33 روزه تأکید کرد که هدف قرار گرفتن مردم و اهالی حومه بیروت، موضوع جدیدی نیست زیرا هنگامی که دشمن شکست می خورد مردم را هدف قرار می دهد حتی مردمی که با مقاومت نبوده اند و تاریخ جنگ با اسرائیل نشان می دهد که هنگامی که دشمن در زمینه نظامی دربرابر ما شکست میخورد با حمله به مردم با این مسئله به عنوان نقطه ضعف ما برخورد می‌کند. حمله به قانا و حومه بیروت و الشیاح و دیگر مکان ها در جنگ تموز همین مسئله را نشان می دهد.
سیدحسن نصرالله گفت: این مسئله برای ما افتخار آمیز است و نشان دهنده رابطه خوبی است که میان مردم و مقاومت وجود دارد رابطه ای انسانی و اخلاقی و روحی و معنوی که نشان می دهد مردم و مقاومت یکی هستند.
وی افزود: این مقاومت هیچگاه مانند برخی مبارزان این روزها طوری رفتار نکرده که گویی از کشوری دیگر وارد لبنان شده باشد و به این ترتیب مقاومت در طول این سالها به غیر از حمایت مردم اقدامی نظامی نداشته است تا اینکه بر اساس تفاهم نامه نیسان تا حد زیادی ساز و کار حمایت از مردم ایجاد شد.
دبیر کل حزب الله لبنان گفت: هنگامی که مقاومتی وجود دارد که مردم با آنها احساس همراهی میکنند و از درد آنها درد مند می شوند این مسئله هم میتواند نقطه قوت باشد و هم نقطه ضعف؛ اتفاقی که دیروز افتاد در واقع هدف قرار دادن مردم بود این اقدام عملیات ترور و یا هدف قرار دادن یکی از اعضا و یا پایگاه حزب الله نبود، بلکه کسی که دست به این کشتار زده بود می خواست تا جایی که امکان دارد به مردم ضرر وارد کند.
سیدحسن نصرالله گفت: انفجار بمب 100 کیلوگرمی در این محل به خصوص مانند انفجار بئر العبد نشان می‌دهد هدف از این اقدام کشتن مردم بوده است. این کشتار در ادامه نبرد طولانی که در طول 10 سال گذشته جریان داشته صورت گرفته و این اقدام بخشی از ابزار و روش های این نبرد است زیرا تا زمانی که گروهی وجود دارد که مقاومت میکند و از تسلیم شدن به خواسته صهیونیسم و آمریکا خودداری میکند طبیعی است که باید با چنین حملاتی روبرو شود و مناطقی که از این مقاومت حمایت می کنند درامان نخواهند بود.
وی افزود: دولت مسئول است که در کنار آسیب دیدگان باشد و ما نیز در کنار آنها خواهیم بود اما باید آماده باشیم تا با اتفاقاتی که در آینده صورت خواهد گرفت مقابله کنیم زیرا این یک حلقه است که ادامه پیدا خواهد کرد.
 
لیست مظنونان حزب‌الله در انفجارهای اخیر لبنان
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود در مراسم پیروزی بر دشمن صهیونیستی در جنگ 33 روزه که در منطقه مرزی عیتا الشعب برگزار می‌شود، تاکید کرد که در هفته‌های اخیر موشک‌هایی به منطقه بعلبک و اطراف آن شلیک شده و گفته شده گروه های سوری مسلح هستند که این موشک ها را شلیک می کنند. مسایل دیگری نیز رخ داده و انفجارهایی نیز در هرمل روی داد که شهروندان را و تعدادی از عناصر ارتش را زخمی کرد، در مجدل عنجر نیز انفجارهایی روی داده و موشک هایی نیز به ضاحیه شلیک شد و در نهایت انفحارهای بئر العبد و پرتاب موشک به سمت الیزره را داشتیم و دیروز نیز انفجار تروریستی الرویس روی داد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون 7 الی 9 انفجار مراکز حزب الله و عناصر آن را هدف قرار داده، تاکید کرد که حزب‌الله هیچ اقدام شتابزده‌ای نسبت به این انفجارها از خود نشان نداده و این باید مایه هوشیاری و بصیرت مردم باشد.
نصرالله ادامه داد: هیچ کس را در زمینه این انفجارها متهم نمی‌کنیم،‌ البته اتهاماتی نیز در این مورد صادر شد و برخی محافل لبنانی مدعی شدند که حزب الله خود انفجار بئر العبد را ترتیب داده تا اوضاع کشور به نفع خود برگرداند، آیا بیشتر از این می شود ظلم و افترا بست، اینها اینگونه رفتار می‌کنند اما حزب‌الله اینطور برخورد نمی‌کند.
وی با اشاره به اینکه دستگاه های امنیتی و بویژه اطلاعات در این پرونده ها تحقیقات را ادامه می‌دهند، گفت: ما نیز فرضیه هایی را تعریف کرده‌ایم و به دنبال شاخص‌هایی برای این احتمال هستیم، البته هنوز اطلاعات زیادی نداریم، اما لیست ما ادامه دارد.
نصرالله تاکید کرد: فرضیه دومی نیز وجود دارد و آن دست داشتن گروه‌های تروریستی است که حتی قبل از زمان ورود حزب‌الله لبنان به شهر القصیر جنگ علیه این حزب را اعلام کرده بودند،‌ در این رابطه نیز بررسی ها انجام می‌شود.
وی به فرضیه سومی نیز در این میان اشاره کرده و گفت ممکن است گروهی وارد خط درگیری‌ها شده باشد تا بخواهند وارد خط تحریک حزب الله با اسرائیل یا ایجاد فتنه داخلی یا درگیری های طایفه ای در لبنان شوند. البته ما در اتهام زنی به کسی شتابزده عمل نمی کنیم، اما با گذشت 30 روز از انفجار بئر العبد مدیریت اطلاعات افرادی را بازداشت کرده و ما نیز اطلاعات قطعی را به دست آورده‌ایم و به نتایجی رسیده‌ایم.
نصرالله ادامه داد که یکی از افراد بمب گذار در منطقه هرمل بازداشت شده و در اختیار اطلاعات ارتش قرار دارد و به نام بقیه افراد گروه اعتراف کرده است، وی همچنین به نام افرادی که چهار جوان لبنانی را در منطقه جرود به قتل رساندند نیز اعتراف کرده است.
کسانی که انفجار مجدل عنجر را انجام داده‌اند یا کسانی که به ضاحیه موشک پرتاب کرده اند،‌ مشخص شده‌اند، به احتمال 0.99 صدم درصد کسانی که انفجار بئر العبد را نیز انجام داده‌اند، ‌مشخص شده‌اند.
وی ادامه داد که تحقیقات ثابت نکرده است که آنها جاسوس اسرائیل باشند، البته ممکن است در آینده این موضوع ثابت شود و من آن را رد نمی‌کنم، اما آنچه مشخص است، این است که آنها وابسته به گروه‌های تکفیری مشخصی هستند که نام آنها و نام حامیان آنها و مدیران آنها نیز موجود است.
وی تاکید کرد که برخی از این نام‌ها در بیانیه وزیر دفاع لبنان بود، برخی از آنها لبنانی، برخی سوری و برخی دیگر فلسطینی هستند.
نصرالله به انفجار دیروز نیز اشاره کرده و گفت که تمامی سرنخ‌ها نشان از آن دارد که این انفجار‌ها نیز از طریق همین گروه‌ها انجام شده است، منابع امنیتی اسامی و گروه‌های مشخصی را برای ما ارسال کرده است که خودروهای بمب گذاری شده را آماده می کرده اند تا آنها را به ضاحیه بفرستند، البته اقدامات ما در ضاحیه است، چرا که اطلاعات ما و مراکز رسمی نشان از آن دارد که برخی به دنبال ارسال خودروهای بمب گذاری بیشتر به ضاحیه هستند.
 
انفجارها ادامه یابد لبنان به لبه پرتگاه کشیده می‌شود
سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنرانی خود به مناسبت هفتمین سالگرد پیروزی در جنگ 33 روزه گفت: درباره انفجار دیروز در بیروت، تمامی نشانه‌ها و سرنخ‌ها به همان گروه‌ها اشاره دارد. حتی فرضیه فرد انتحاری نیز تحت بررسی است و نمی‌توانیم این فرضیه را رد کنیم اما درباره خودروی بمبگذاری شده با بیش از 100 کیلوگرم تردیدی وجود ندارد اما اینکه این اقدامی انتحاری باشد تحت بررسی است.
وی گفت: کسانی که اقدام دیروز را انجام دادند آموزش دیده بودند. نمی‌خواهم که قاطعانه بگویم که اقدامات روز گذشته را گروه‌های تکفیری انجام دادند اما احتمال زیاد همین است و قاطعانه این گروه‌ها نزد اسرائیل کار می‌کنند و تردیدی وجود ندارد که برخی از سازمان‌های جاسوسی در این عملیات مشارکت داشته‌اند.
دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: هدف ملی وجود دارد و آن این است که چگونه جلوی این تجاوزهای تروریستی و جنایت‌ها را بگیریم. دیروز آن را در ضاحیه قرار دادند اما فردا این مواد منفجره را کجا می‌توانند قرار بدهند؟ اسرائیل و تکفیری‌ها برایشان مهم نیست که مکان بمبگذاری ضاحیه یا جای دیگری باشد و این افراد سنی‌ها را می‌کشند همانطور که شیعه‌ها، مسیحی‌ها را می‌کشند و مساجد و کلیساها را منفجر می‌کنند.
سید حسن نصرالله ادامه داد: کسانی که فکر می‌کنند گروه‌های تکفیری اگر خودروی بمبگذاری شده را فقط در ضاحیه گذاشتند در مکان دیگری قرار نخواهند داد، اشتباه می‌کنند. امروز هدف ملی باید این باشد که مانع از این انفجارها بشویم که ممکن است به تمامی مناطق کشیده شود.
وی گفت: کسی که گمان می‌کند این تهدید فقط برای یک منطقه است اشتباه کرده است. کسی که امروز یک منطقه را به طور کامل نابود می‌کند تصمیم دارد تا تمام لبنان را نابود کند.
دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: به مسئولان، سیاستمداران و نیروهای امنیتی و تمامی لبنانی‌ها می‌گویم در صورتی که این انفجارها در لبنان ادامه یابد این کشور به لبه پرتگاه کشیده می‌شود و باید مسئولانه با این حادثه و تهدید برخورد کرد.
سید حسن نصرالله ادامه داد: مسئولیت نخست  آن است که اقدامات پیگیرانه انجام شود. دولت و سازمان‌های وابسته به آن باید اینگونه اقدامات را انجام دهند و همگی باید به این اقدام کمک کنیم اما این به تنهایی کافی نیست و هیچ کس در لبنان نمی‌تواند بگوید که اینگونه اقدامات مانع از عملیات انتحاری می‌شود.
وی افزود: این به تلاش همه نیاز دارد و در این مسیر باید درباره اهمیت این موضوع صحبت شود که این گروه‌ها از نطر سیاسی یا امنیتی نباید حمایت شود و نباید هیچگونه کوتاهی در این زمینه انجام شود. این اقدامات باید به خاطر لبنان انجام شود چون این گروه‌ها به دنبال آن هستند که لبنان را وارد جنگ داخلی و نابودی کنند.
دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: گروه‌های امنیتی مسئول باید بررسی کنند که فرد انتحاری چه کسی بوده است و چه گروه‌هایی اقدام به ارسال خودروهای بمبگذاری شده می‌کنند.
سید حسن نصرالله ادامه داد: بسنده کردن به اقدامات پیشگیرانه کافی نبوده و باید در گام دوم اقدامات برای کشف این گروه‌ها و محاصره و نابودی آنها و دستگیری و چیره شدن بر آنها اتخاذ شود.
وی افزود: در این زمینه باید از تحریک‌های طائفه ای و مذهبی جلوگیری شود. درگیری‌ها باید سیاسی باقی بماند. در زمینه سیاسی شماتت و انتقاد کنید اما از تحریک‌های مذهبی و طائفه‌ای جلوگیری کنید و فقط به محکوم کردن جنایتی که روی داد اکتفا نکنید.
 
توصیه‌های نصرالله برای جلوگیری از فتنه مذهبی در لبنان
سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود در مراسم پیروزی بر دشمن صهیونیستی در جنگ 33 روزه که در منطقه مرزی عیتا الشعب برگزار می‌شود، تاکید کرد که باید از تحریکات طایفه ای و مذهبی خودداری شود؛ درگیری‌های سیاسی باید باقی بماند، اما از تحریکات مذهبی و طایفه‌ای باید خودداری شود، البته در صورت وقوع کشتار و جنایت نباید تنها به محکوم کردن آن بسنده شود.
وی همچنین خطاب به کسانی که دیروز در انفحار الرویس زخمی شدند و خانواده‌های آنها گفت: ما صبر و وفاداری و شجاعت شما را می شناسیم، امتحان بزرگتر در جریان جنگ 33 روزه رقم خورد و واکنش شما در طول جنگ و بعد از آن مشخص بود، دشمنان به دنبال از بین بردن اراده و وفاداری شما به مقاومت هستند، اما ما نسبت به وفاداری شما به مقاومت اطمینان خاطر داریم و می دانیم  این هدف شکست خواهد خورد. چیزی که ما نگران این هستیم، این است که آنها بخواهند شما را به سمت رفتار غیر حساب شده‌ای بکشانند که منجر به فتنه و ویرانی در کشور شود، تا الان اوضاع اینطور بوده و بعد از این نیز ما باید خود را کنترل کنیم.
وی ادامه داد: هنگامی که اسامی عاملان اقدامات تروریستی صادر شود، این اسامی از گروه کریمه اهل تسنن خواهد بود، ممکن است برخی بگویند که این سنی‌ها هستند که ضاحیه را موشک‌باران می کنند و خودروهای بمب گذاری شده به آن اعزام می‌کنند. هر کسی این طور حرف بزند با منطق اسرائیلی صحبت کرده و شریک خون کشته شده‌ها خواهد بود، من تاکید می‌کنم که این عناصر تروریستی هیچ دین و کشوری ندارد و حتی اهل تسنن هم نیستند، اینها از میان اهل تسنن بیشتر از شیعیان آدم کشته اند. برخی به دنبال این هستند که بین اردوگاه‌های فلسطینی و لبنانی ها درگیری ایجاد کنند، قاتلان گروهی از تروریست ها و ایده پردازان تخریب و ویرانی در کشور هستند که نه تنها در لبنان بلکه در تمامی منطقه حضور دارند.
وی ادامه داد که اطلاعات قوی در دست دارد که نشان می‌دهد در عراق این دستگاه‌های جاسوسی غربی و اسرائیلی و برخی دستگاه های منطقه‌ای هستند که قاتلان را در این کشور مدیریت می‌کنند.
سید حسن نصرالله خطاب به دو طایفه بزرگ آل جعفر و آل أمهز نیز که فرزندان آنها در حادثه جرود کشته شدند، گفت: نباید شما این خون‌ها را به گردن کسانی بگذارید که ارتباطی با این کشتار ندارند، باید بالاترین سطح مسئولیت پذیری و کنترل خود را در پیش گیرید، چرا که هر اقدام غیر مسئولانه در بقاع شمالی منجر به نتایج خطرناکی خواهد شد.
دبیرکل حزب الله لبنان از مردم نیز خواست تا صبر و تحمل را در پیش گیرند، وی خطاب به تروریست ها تاکید کرد که پیام واضح ما این است که انفجار و کشتار به اراده ما آسیب نخواهد زد و نمی‌تواند ما را در دام فتنه گرفتار کند، این مسئولیت تمامی لبنانی‌ها است، چرا که اگر اوضاع به این صورت پیش رود، ممکن است لبنان در لبه پرتگاه قرار گیرد.
وی خطاب به تروریست‌ها نیز گفت اگر شما در نزد اسرائیلی‌ها کار می‌کنید، ما شما را می شناسیم و حتی در صورت سهل انگاری دولت نیز دست ما به شما خواهد رسید، ما جایگزین دولت نیستیم، اما در هر جایی که دولت مسئولیت‌های خود را بر عهده نگیرد، ما آن را انجام خواهیم داد؛ ‌اگر شما ادعا می کنید که از ملت سوریه دفاع می‌کنید و حزب‌الله را مجازات می‌کنید، من به شما می‌گویم که شما گروه های تکفیری هستید که بیشترین جنایت ها را در سوریه انجام می دهید، شما روحانیون مسیحی را ربوده و می‌کشید، شما کودکان را می‌کشید و مساجد را ویران می‌کنید.
 
تروریسم تکفیری را شکست می‌دهیم
«سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنرانی خود به مناسبت هفتمین سالگرد پیروزی در جنگ 33 روزه درباره برخی ادعاها و اتهام هایی درباره جرائمی از سوی حزب الله در سوریه گفت: این ادعاها کذب محض است زیرا ما در منطقه ای محدود در جنگ سوریه وارد عمل شدیم و در این اقدام نه کار یک زخمی را تمام کردیم و نه یک اسیر را کشتیم در حالی که کسانی که این اتهام را به ما می زنند خود در روز روشن اسرا را می کشند ما هنگامی که وارد نبردی می شویم با ارزشهای خود می جنگیم و چه بسا که بارها شهدای بیشتری را فدای حمایت از جان شهروندان کرده ایم .
سید حسن نصرالله در ادامه با انتقاد شدید از عمکرد شبکه های العربیه و الجزیره قطر در پوشش اخبار و تحولات منطقه گفت: شبکه های الجزیره و العربیه در مورد پرونده سوریه علیه حزب الله و ایران و عراق و سوریه با هم متحد شده اند اما در مورد شکافی که در مصر و تونس و ایجاد شده و در چند کشور عربی دیگر الجزیره از یک گروه حمایت می‌کند و العربیه از گروه دیگر حرف چه کسی را باور می‌کنید چگونه گزارش های آنها درباره مصر و سوریه را باور می‌کنید؟
وی افزود: برخی رسانه های عربی در چند سال گذشته به جعل اخبار روی آورده است و جهان شهادت خواهد داد که حزب الله فقط با گروه های تکفیری و جهادی مبارزه کرده است.
دبیر کل حزب الله لبنان گفت: بار دیگر به قاتلان میگویم که شما از مردم سوریه حمایت نمی کنید و اگر فکر می‌کنید که با کشتن زنها و کودکان ما و نابود کردن خانه هایمان، ما را وادار خواهید کرد که از مواضع خود عقب نشینی کنیم سخت در اشتباهید؛ شما بهتر است به سابقه 30ساله ما با اسرائیل توجه کنید.
وی افزود: یکی از پاسخ های ما به اقداماتی نظیر انفجار بیروت این خواهد بود که اگر یک هزار رزمنده در سوریه داریم آنها به دو هزار نفر خواهند رسید و اگر پنج هزار نیرو داشته باشیم؛آنها 10 هزار نفر خواهند شد زیرا شما محل اشتباهی را برای حمله انتخاب کرده اید اگر نبرد با تروریست ها ایجاب کند که خود من و همه حزب الله به سوریه برویم برای حمایت از مردم سوریه، لبنان،فلسطین، قدس و مسئله مقاومت به سوریه خواهیم رفت.
وی افزود: هیچ کسی گمان نکند که اگر در جنگی علیه ما وارد شد می تواند تکلیف این نبرد را تعیین کند زیرا ما تکلیف نبرد و پایان آن را مشخص خواهیم کرد و همانگونه که در جنگ هایمان با اسرائیل همواره پیروز میدان بوده ایم به همگان میگویم که ما در نبردمان علیه تروریسم جهادی نیز پیروز خواهیم بود.
سیدحسن نصرالله تأکید کرد که این نبرد برای ما گران تمام خواهد شد اما تاوان آن از در خانه در انتظار دشمن ماندن تا بیایند و ما را مانند چهار پا سر ببرند کم هزینه تر است.
وی افزود: ما مانند هر نبردی برای دفاع از شرف و عزت و هستیمان از مرگ و خونریزی هراسی نداریم و ما صاحبان دیدگاه پیروزی خون بر شمشیر هستیم.

پارامترهای مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • Turokwot
  • MarciaPed
  • AndrewObent
  • Houstonfug
  • ClubberPah
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group