نرم افزار مبدل نصب نیست.

دسته بندی موضوعی : استکبار نظام سلطه

به مناسبت سالروز شهادت نادر مهدوی

اين است حماسه سردار شهيد نادر مهدوی

گزارش مشکل
Loading the player...
اين است حماسه سردار شهيد نادر مهدوی/ به مناسبت سالروز شهادت نادر مهدوی شهید نادر مهدوی,جنگ نفت کش ها,شهدای خلیج فارس,جنگ با آمریکا
24737

نمایش ویدئو در وب سایت شما

اين است حماسه سردار شهيد نادر مهدوي
به مناسبت سالروز شهادت نادر مهدوی
شهید نادر مهدوی در خرداد ماه سال ۴۲ در شهرستان دشتی بوشهر به دنیا آمد، هرچند نام ابتدایی او حسین بسریا بود اما بعدها به نادر مهدوی تغییر یافت .شهید نادر مهدوی ازسال های اولیه تشکیل سپاه پاسداران وارد این نهاد مردمی شد و پس از خدمت در سپاه اهواز و جم به فرماندهی عملیات سپاه خارک منصوب شد. شهید نادر مهدوی پس از طرح اعزام «لبیک یا امام» گروهان دریاییِ ناوتیپ امـیرالمؤمنین(ع) را بنیانگذاری کرد و خود فرماندهی این گروهان دریایی را برعهده گرفت. شهید مهدوی پس از آن ناوگروه دریایی ذوالفقار وابسته به منطقه دوم دریایی سپاه پاسداران را راه اندازی کرد و تا زمان شهادت، فرماندهی این ناوگروه را برعهده داشت. شهید مهدوی به عنوان فرماندة ناوگروه دریایی ذوالفقار، از زمان ورود آمریکایی ها به خلیج‌فارس تا زمان شهادت، لحظه‌ای از نبرد بی‌امان با این جنایتکاران نیاسود و تمام توان و استعداد خود را در این‌ راه به کار بست. او طی این مدت، عملیات‌ بسیاری را علیه آمریکایی‌های متجاوز ترتیب داد که معروف ترین آن زدن کشتی بریجتون بود. در سال های پایانی جنگ، خلیج فارس برای ایران بسیار ناامن شده بود؛ عراق خیلی راحت کشتی ها و سکوهای نفتی ایران را می زد. کویت بخشی از سرزمین، و عربستان، آسمانش را در اختیار صدّام قرار داده بودند. فرماندهان عالی رتبة سپاه، جریان عبور آزاد و متکبّرانة ناوهای جنگی آمریکا و نیز سایر کشتی ها و شناورهای تحت حمایت این کشور را به عرض امام (ره) رسانده بودند. حضرت امام (رض) فرموده بود: «اگر من بودم، می زدم.» همین حرف امام، برای سردار شهید مهدوی و جانشینش سردار شهید بیژن گرد و نیز همرزمان آنها کافی بود تا خود را برای انجام یک عملیات مقابله به مثل و اثبات این موضوع که با همّت و رشادت دلیرمردان ایران اسلامی، خلیج فارس، چندان هم برای آمریکایی ها و نوکرانشان امن نیست، آماده سازند. اولین کاروان از نفتکش های کویتی آن هم با پرچم آمریکا و اسکورت کامل نظامی توسّط ناوگان جنگی این کشور در تیرماه سال ۱۳۶۶ به راه افتادند. در این بین، دولت آمریکا عملیات سنگینی را در ابعاد روانی، تبلیغی، سیاسی، نظامی و اطّلاعاتی جهت انجام موفّقیت آمیز این اقدام انجام داده بود. در این کاروان، نفتکش کویتی «اَلرَّخاء» با نام مبدّل «بریجتون» حضور داشت که در بین یک ستون نظامی، به طور کامل، اسکورت می شد. این نفتکش، در فاصلة ۱۳ مایلی غرب جزیرة فارسی، در اثر برخورد با مین های کار گذاشته شده توسّط سردار شهید مهدوی و یارانش، منفجر شد به طوریکه حفره ای به بزرگی ۴۳ متر مربّع در بدنة آن ایجاد گردید. در پی این حماسه مرحوم حاج سید احمد خمینی به شهید مهدوی می گوید که دل امام را شاد کردید. ارسال شده توسط کاربر : فطرس

دیدگاه‌ها  

+4 #9 سلام بر فرمانده 1394-09-21 18:14
گروه شهید مهدوی(شهید بیژن گرد،شهید علیرضا میرزایی و...) مسیر کشتی را می‌دانست و با مین‌های دریایی شب در جزیره فارسی می‌مانند. صبح فردا که حرکت می‌کنند دریا طوفانی می‌شود. با ابزاری که بچه‌ها در اختیار داشتند امکان برگشت سخت بود. شخصیت شهید مهدوی طوری بود که همه از او حرف‌شنوی داشتند و تا پای جان روی حرفش می‌ایستادند. به او می‌گویند: آقای مهدوی شما فرمانده ما هستی و هر چه شما بگویی انجام می‌دهیم. همان لحظه تصمیم می‌گیرند ارتباطشان را با بوشهر و تهران قطع کنند و دست‌به‌کار شوند. به هر ترتیبی و در آن شرایط سخت و افتان‌وخیزان به‌سختی مین‌گذاری می‌کنند و می‌روند.
نقل قول کردن
+4 #8 مرگ بر آمریکا 1394-09-21 18:06
شهدای حماسه خلیج فارس : سردار شهید نصرالله شفیعی، سردار شهید مجید مبارکی، سردار شهید مهدی محمدی ها، سردار شهید اسحاق دارا، سردار شهید نادر مهدوی، سردار شهید خداداد آبسالان، سردار شهید اسدلله رئیسی، سردار شهید بیژن گرد، سردار شهید توسلی،سردار شهید علیرضا میرزایی
نقل قول کردن
+4 #7 ذوالفقار 1394-09-21 17:34
تصرف فاو و فلج شدن نیروی دریایی دشمن ... ناوگروه ذوالفقار:شهید نادر مهدوی،شهیدبیژن گرد،شهید علیرضا میرزایی و... این یگان رزمی تازه تأسیس جهت شرکت در عملیات والفجر ۸ و انجام موفقیت‎آمیز مأموریت، به سطح آمادگی صددرصد . مسئولیت ناوگروه ذوالفقار در این عملیات، تدارک نیروهای رزمی به وسیله شناورهای ناوگروه بود که آن را به نیکوترین وجه، انجام دادند. بعد از پایان عملیات، ناوگروه کماکان در منطقه عملیاتی باقی ماند تا در زمینه حفظ و نگه‌داری فتوحات نیروهای اسلام، به فعالیت بپردازند. پس از آن، سپاه در مناطق عملیاتی والفجر ۸، شروع به فعالیت‌های تازه‎ای نمودند که از جمله آن‌ها می‎توان به ردگیری ناوها و ناوچه‎های دشمن، جلوگیری از فعالیت نیروی دریایی عراق و نیز مین‎گذاری در کانال خورعبدالله اشاره نمود که ناوگروه ذوالفقار در تمام این اقدامات، حضور فعال و مؤثری داشتند.
نقل قول کردن
+3 #6 درود 1394-09-18 13:47
درود خدا بر شهید نادر مهدوی و همراهان او شهید بیژن گرد شهید علیرضا میرزایی و... در انهدام کشتی بریجتون آمریکا.
نقل قول کردن
+5 #5 Guest 1393-07-28 12:02
من تازه امروزاین شهیدبزرگ شناختم
نقل قول کردن
+10 #4 ماری 1393-07-21 12:17
برایم خیلی جالب بود داشتم یک کتاب حقوق بین الملل دریاها با نویسنده خارجی میخوندم که به مبحث مربوط به زدن کشتی های امریکا توسط ایران اشاره کرد . برایم جالب بود که قضیه چیست ومصادف شد با سالروز حماسه این شهید که متوجه شدم قضیه شهید نادرمهدوی است وتازه با این شهید اشناشدم. برخودم لعنت دادم که مدرک فوق لیسانسمو دردانشگاه جمهوری اسلامی با محکوم کردن این عمل شهیدبزرگوار می گیرم. شهداشرمنده ایم.
نقل قول کردن
+3 #3 فطرس 1393-03-18 09:09
[quote name="صبح بارانی"]سلام
لطفا متن توضیحات اصلاح شود:
حمله سردار خلیج فارس شهید نادر مهدوی به ناو بریجتون در مهر ماه 1366 انجام شده که به اشتباه تیر ماه درجگردیده است
با سپاس[/qاين تاريخي كه شما فرموديد مربوط به شهادت ايشونه.66/7/16
نقل قول کردن
+3 #2 صبح بارانی 1393-03-17 07:00
سلام
لطفا متن توضیحات اصلاح شود:
حمله سردار خلیج فارس شهید نادر مهدوی به ناو بریجتون در مهر ماه 1366 انجام شده که به اشتباه تیر ماه درجگردیده است
با سپاس
نقل قول کردن
+6 #1 فطرس 1393-02-22 01:27
سلام
از شما واقعا ممنون هستم به خاطر اينكه اين ويدئو هارو انتشار داديد. و خوشحالم از اينكه قسمت اولش انقدر مورد توجه مخاطبانتون قرار گرفته .يك خواهش ازتون داشتم نميدونم چقدر انجامش براتون امكان داره. همون طور كه مي دونيد اين مستند توسط گروه روايت فتح در چند قسمت تهيه شده كه هر سه قسمت ارسالي درواقع دنباله همديگه هستن .و هر سه اونها به يك اندازه جذابيت و اهميت دارند خصوصا قسمت سوم كه با عنوان "اين است حماسه سردار شهيد نادر مهدوي"براتون ارسال كردم.كه از اهميتي ويژه برخورداره چون به توصيف عمليات بزرگ ايشون مي پردازه.
بنده فكر ميكنم يكي كه دلايل استقبال مخاطبان شما از قسمت اول اين بود شما لطف كرديد و اون رو در صفحه اصلي هم انتشار داديد.
خواهش بنده از شما اينه لطف بفرماييد و دو قسمت ديگر اين مستند رو هم (لبته خصوصا قسمت آخر رو )هم در صفحه اصلي منتشر كنيد تا افراد بيشتري توفيق شناختن اين بزرگ مردان رو به دست بيارن.
واقعا ممنون و سپاسگذار ميشم اگر اين كار رو انجام بديد.
موفق باشيد، يا علي
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • BoxerNap
  • GordonPiolo
  • dublikaty_gjOa
  • yansaNoRie
  • Doctorpap
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group