نرم افزار مبدل نصب نیست.

دسته بندی موضوعی : اقتصاد مقاومتی12

قراردادهای جدید نفتی (IPC) کاری از برنامه ثریا

مستند «سودای بازگشت»

گزارش مشکل
Loading the player...
8349

نمایش ویدئو در وب سایت شما

 مستند «سودای بازگشت»
قراردادهای جدید نفتی (IPC) کاری از برنامه ثریا
برنامه تلويزيوني ثريا دور جديد مستندهاي بلند خود را با بررسي موضوع جنجالي قراردادهاي جديد نفتي موسوم به IPC شروع كرد. با توجه به اهميت فراوان سرنوشت قراردادهاي جديد نفتي ايران و اوج گيري مباحث حول اين قراردادها در محافل تصميم گيري و رسانه اي برنامه ثريا مستندي را با موضوع نقد و بررسي قراردادهاي جديد نفتي توليد كرده است. در اين مستند با صاحبنظران نفتي و رسانه اي مانند دكتر احمد توكلي اقتصاددان و نماينده سابق مجلس، دكتر مسعود درخشان استاد اقتصاد انرژي دانشگاه علامه طباطبائي، دكتر محمدرضا شكوهي عضو هيئت علمي دانشگاه صنعت نفت، دكتر اصغر ابراهيمي اصل معاون سابق وزير نفت در دولت هاي نهم، دهم و يازدهم و علي فروزنده خبرنگار حوزه نفت و گاز و مهندس محمدرضا اكبري كارشناس صنعت نفت و سيد ياسر جبرائيلي کارشناس اقتصاد سياسي مصاحبه شده شده است.
پی‌نوشت
یادداشت از وحید اشتری:
چند ثانیه مهم از یک جلسه محفلی در مورد قراردادهای نفتی"

♦️نزدیک یک سال و نیم پیش یک جمعی از دوستان ما برای شرکت در جمع محفلی رفته بودند دانشگاه امیرکبیر. آقای سید مهدی حسینی رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی (ipc) که مسئول قراردادهای قبلی در قالب بیع متقابل هم بود داشت برای یک جمع معدود سخنرانی می‌کرد.

♦️وسط جلسه که فضا خیلی صمیمی و دوستانه شده بود از دهانش یک نکته مهمی بیرون می‌پرد. می‌گوید اصلا این قراردادهای نفتی دست آورد برجام نیست بلکه خودش کاتالیزور به توافق رسیدن سر برجام بود. بعبارت ساده تر ما بعنوان باج برای اینکه لابی نفتی دنیا را بیاوریم پشت سر برجام همانموقع این مدل چوب حراج به نفت مان زدیم. یعنی برجام اینقدر مهم بود که به جز دادن آنچه از صنعت هسته‌ای دادیم و پذیرش آن حجم از محدودیت‌ها و نظارت‌ها و بازرسی‌ها، نفت‌مان را هم دادیم که زودتر منعقد شود.

♦️نکته اینکه برخلاف تصور اولیه‌ای که خیلی‌ها دارند و الآن انتظار بسته نشدن یا اصلاح خیلی جدی در این قراردادها را دارند این قرارداد هم مثل خیلی دیگر از توافقات تجاری اخیر از قول‌هایی است که ما همانموقع حین برجام و در زمان سنگ اندازی فرانسوی‌ها یا سایرین می‌دادیم که اقناع‌شان کنیم. حالا که برجام بسته شده خنده دار است که گمان کنیم از زیر بار این قراردادها می‌توانیم شانه خالی کنیم.

♦️دوستان ما از قضا آن‌روز در دانشگاه امیرکبیر در کیف‌شان دوربین هندی کم دستی داشتند و دیده بودند بحث دارد جذاب می شود درآورده بودند و فیلم این چند ثانیه از حرفها را گرفته بودند. بعدها این فیلم را به #ثریایی‌ها رساندند و در مستند سودای بازگشت (لینک مستند: l1l.ir/1ww9) که در نقد همین قراردادهای نفتی بود پخش شد ولی آنموقع خیلی کسی بهش توجه نکرد. عین عبارت آقای حسینی در این فیلم در مورد قراردادهای نفتی اینست: "نمی دانم بگویم یا نگویم بعضی از بحث ها را، در خلال مذاکرات برجام، ما سیاستی را می‌خواستیم پیاده کنیم که طبق آن لابی نفتی دنیا، پشت کار دیپلماتیک ما در مذاکرات هسته ای قرار بگیرد".

پارامترهای مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • Thomasovpex
  • شین
  • BobbyeriDow
  • evornek
  • Lewisuhadycle
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group