نرم افزار مبدل نصب نیست.

هاشمی و اصرار برای شکست در جنگ ؛ برجامی که به امام خمینی تحمیل شد

گزارش مشکل
Loading the player...
برنامه صد و هشتاد درجه در تاریخ 4/25 با حضور، اسماعیل کوثری (فرمانده دفاع مقدس و نماینده سابق مجلس)، کامران غضنفری(نویسنده و پژوهشگر تاریخ)، سید عباس فاطمی(پژوهشگر و مدرس دانشگاه) به روی آنتن رفت. اسماعیل کوثری اظهار داشت: ما در اواخر جنگ که سال های 66 و سال 67 میشد به آقای هاشمی میگفتیم که چطور صدام حسین همه وزارتخانه های دولت عراق رو به جنگ آورده ولی ما که شعار میدادیم جنگ جنگ تا رفع فتنه، دولتمان آنچنان توجهی نداشت و یه کمکی میکرد ولی همه جور پای کار نبود. سیدعباس فاطمی گفت: تصمیم امام برای پذیرش قطعنامه بهترین تصمیم بود، کشور 8 سال جنگیده و امکانات اولیه تمام شده بود، کشوری که اول انبارهاش پر از مهمات و نیروهای مسلح جوان بوده, حالا خسته شده و من یقین دارم اگر عده فراهم بود ما جنگ را ادامه میدادیم. اگر ما در قبال قطعنامه سکوت میکردیم بعد میگفتن که ایران نپذیرفته و به دنبال این بودند که ایران را تجاوزگر نشان بدهند و اگر امام قطعنامه را نمی پذیرفت از دیوانه ای مثل صدام بر می آمد که موشک ها را در تهران رها کند، شرایط اقتصادی هم معلومه، نفتی که 40 دلار فروخته میشد شده کمتر از 6 دلار که اصلا صرفه تولید کردن نداشت. کامران غضنفری اظهار داشت: امام چندین بارگفتند پذیرش قطعنامه مثل سر کشیدن جام زهر هست اگر انگونه که برخی از مسئولین ادعا میکنند این جام زهر نبود، پس چرا امام همیشه پای این موضع خود ماندند و هیچ وقت از شیرینی این جام زهر صحبتی نکردند. آقای هاشمی وقتی ملاقات امام میرود، میگوید: فرمانده هان جنگ از ما چیزهایی میخواهند که ما پول نداریم، امام میگویند برید مالیات جنگی بگیرد، میگوند که ما مالیات را به حد نهایت گرفتیم, ولی این صحت ندارد چرا که در مصاحبه ای گفتند با پشتیبانی که ملت دارند میکند ما نیازی به مالیات جنگی نداریم، هاشمی میگوید ارز نداریم امام میفرمایند نفت پیش فروش کنید و هر بهانه ای می آورند امام راه حل میگذارند، در صورتی که در همان مقطع، دولت چیزی در حدود 6 میلیارد دلار ذخیره ارزی داشته، وقتی هاشمی میگوید نیرو نداریم امام میگویند من فتوا جهاد میدهم در صورتی که از قول خود آقای هاشمی صحبتی هست که الان یک میلیون سرباز داریم که باید تدارک شوند این معناش نداشتن نیرو هست؟ هاشمی,هاشمی رفسنجانی,قطعنامه598,قطعنامه,جنگ,جنگ تحمیلی,دفاع مقدس,برجام,ما نمیتوانیم,ما میتوانیم,خیانت,اسمائیل کوثری,کامران غضنفری,سیدعباس,فاطمی,خلاصه,خلاصه برنامه,180درجه,افق,شبکه افق
8630

نمایش ویدئو در وب سایت شما

 

برنامه صد و هشتاد درجه در تاریخ 4/25 با حضور، اسماعیل کوثری (فرمانده دفاع مقدس و نماینده سابق مجلس)، کامران غضنفری(نویسنده و پژوهشگر تاریخ)، سید عباس فاطمی(پژوهشگر و مدرس دانشگاه) به روی آنتن رفت.
اسماعیل کوثری اظهار داشت: ما در اواخر جنگ که سال های 66 و سال 67 میشد به آقای هاشمی میگفتیم که چطور صدام حسین همه وزارتخانه های دولت عراق رو به جنگ آورده ولی ما که شعار میدادیم جنگ جنگ تا رفع فتنه، دولتمان آنچنان توجهی نداشت و یه کمکی میکرد ولی همه جور پای کار  نبود.
سیدعباس فاطمی گفت: تصمیم امام برای پذیرش قطعنامه بهترین تصمیم بود،  کشور 8 سال جنگیده و امکانات اولیه تمام شده بود، کشوری که اول انبارهاش پر از مهمات و نیروهای مسلح جوان بوده, حالا خسته شده و من یقین دارم اگر عده فراهم بود ما جنگ را ادامه میدادیم. اگر ما در قبال قطعنامه سکوت میکردیم بعد میگفتن که ایران نپذیرفته و به دنبال این بودند که ایران را تجاوزگر نشان بدهند و اگر امام قطعنامه را نمی پذیرفت از دیوانه ای مثل صدام بر می آمد که موشک ها را در تهران رها کند، شرایط اقتصادی هم معلومه، نفتی که 40 دلار فروخته میشد شده کمتر از 6 دلار که اصلا صرفه تولید کردن نداشت.
کامران غضنفری اظهار داشت: امام چندین بارگفتند پذیرش قطعنامه مثل سر کشیدن جام زهر هست اگر انگونه که برخی از مسئولین ادعا میکنند این جام زهر نبود، پس چرا امام همیشه پای این موضع خود ماندند و هیچ وقت از شیرینی این جام زهر صحبتی نکردند. آقای هاشمی وقتی ملاقات امام میرود، میگوید: فرمانده هان جنگ از ما چیزهایی میخواهند که ما پول نداریم، امام میگویند برید مالیات جنگی بگیرد، میگوند که ما مالیات را به حد نهایت گرفتیم, ولی این صحت ندارد چرا که در مصاحبه ای گفتند با پشتیبانی که ملت دارند میکند ما نیازی به مالیات جنگی نداریم، هاشمی میگوید ارز نداریم امام میفرمایند نفت پیش فروش کنید و هر بهانه ای می آورند امام راه حل میگذارند، در صورتی که در همان مقطع، دولت چیزی در حدود 6 میلیارد دلار ذخیره ارزی داشته، وقتی هاشمی میگوید نیرو نداریم امام میگویند من فتوا جهاد میدهم در صورتی که از قول خود آقای هاشمی صحبتی هست که الان یک میلیون سرباز داریم که باید تدارک شوند این معناش نداشتن نیرو هست؟

 

 

 

 

پارامترهای مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • Lewisuhadycle
  • KeithustHat
  • Charlessjuisy
  • DanaFluop
  • BoxerNap
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group