نرم افزار مبدل نصب نیست.
سازمان تجارت جهانی

توسعه اقتصاد یا خام فروشی برای کشورهای سرمایه دار

گزارش مشکل
Loading the player...
توسعه اقتصاد یا خام فروشی برای کشورهای سرمایه دار/ سازمان تجارت جهانی خلاصه برنامه 180 درجه با موضوع پیوستن یا نپیوستن به سازمان تجارت جهانی wto,سازمان تجارت جهانی,خام فروشی,خلاصه,180درجه,ابراهیم رزاقی,محمدرضا سبزعلیپور,مستعمره مدرن,استعمار,سرمایه داری
7109

نمایش ویدئو در وب سایت شما

 خلاصه برنامه 180 درجه با موضوع پیوستن یا نپیوستن به سازمان  تجارت جهانی
توسعه اقتصاد یا خام فروشی برای کشورهای سرمایه دار
محمدرضا سبزعلیپور، رییس مرکز تجارت جهانی ایران اظهارداشت: با توجه به اوضاع اقتصادی کشور ورود به W.T.O اصلا به صلاح کشور نیست. همین الان اگر در را به روی ما باز کنند برای کشور ما هیچ گونه فوایدی ندارد. اما اگر اوضاع کشور خوب باشد، یعنی اینکه کشور زمانی می‌تواند به W.T.O بپیوندد که کشور کاملا صادراتی باشد. یعنی زیر بنا و صنایع مادر تقویت شده و با حداکثر توان کار کند و . منتهای مراتب من نظرم این بوده هم زمانی که روند پیگیری عضویت ایران را درنبال می‌کردند هم زمان تیم اقتصادی دولت هم با هماهنگی قوای دیگر با دلسوزی خاصی نسبت به بهبودی اوضاع اقتصادی کشور تلاش بکنند نه اینکه ما فقط دنبال این باشیم برای پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی فقط برای پز و دولت بگوید در دوران من همچین اتفاقی افتاد و به عنوان برگ برنده بخواهد در کشور مطرح بکند. 
 ابراهیم رزاقی, اقتصاددان و مدرس دانشگاه درباره ی صحبت های سبزعلیپور گفت:
آقای دکتر شما که می‌دانید ذهنیت مسئولین، ذهنیتی است که تا بخواهد عمل بشود زمان می‌برد. اگر می‌خواستند آن کاری که شما می‌گویید بکنند مثلا ایران صادارتی بشود، صنایع لازم بوجود بیاید، چقدر زمان می‌برد. وقتی ما می‌رویم مشغول می‌شویم به این فضاها یک امیدی به وجود می‌آید. برجام را مثال می‌زنیم انتظار داشتیم همه چیز درست شود. فکر می‌کنم لازمه این کار این است که ذهن را به طرفی متمرکز نکنیم که الان قابل اجرا نیست.
به چیز دیگری فکر کنیم، استقلال چیزی که قانون اساسی به آن تصریح دارد. مبانی اندیشیدگی سازمان تجارت جهانی یا آمریکا یا غربی‌ها با مبانی اندیشیدگی اقتصادی ایران کاملا متفاوت است. قانون اساسی می‌گوید اقتصاد وسیله است نه هدف.نظر من این است که باید به درجه‌ای برسیم که ضربه نخوریم اگر ما را تحریم کردند. الان 60 درصد محصولات غذایی ما وارد می‌شود. اگر اجازه ندادند وارد شود چند میلیون نفر دچار مشکل می‌شوند. نیروی کار ما هم این را می‌خرد و گران می‌فروشد. بعضی مواقع طبق برنامه‌ای باید  از تولید داخلی حمایت کرد و در ابتدا باید  از تجارت خارجی خودداری کرد تا وقتی به آن مرحله برسیم. همه کشورها باید به سازمان تجارت جهانی بپیوندد آیا این پیوستن درست است؟ نه.  چون تقریبا همه خام فروش هستند یا نیروی کار ارزان دارند که سرمایه خارجی می‌آید و از این نیروی کار ارزان استفاده می‌کند برای منافع خودش. اختیار هم در دست هفت یا هشت کشور صنعتی دنیا است که راس آن هم امریکا است و به هیچ کشوری هم اجازه دخالت نمی‌دهد. این مسئولین هستند که آن خط را پیاده می‌کنند.
 
 
 
 

پارامترهای مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • evornek
  • Lewisuhadycle
  • KeithustHat
  • Charlessjuisy
  • DanaFluop
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group