نرم افزار مبدل نصب نیست.

دسته بندی موضوعی : استقلال نظام سلطه سرمایه‌داری

به مناسبت استقلال هند از استعمار انگلیس

برخی انگار هندی تر از گاندی شده اند!

گزارش مشکل
Loading the player...
برخی انگار هندی تر از گاندی شده اند! ضربه های استعمار انگلیس بر هند و فرهنگ و زبان هندی/ انگلیسی,زبان خارجی,زبان انگلیسی,استعمار انگلیس,هنگلیسی,فرهنگ,هند,زبان هندی,گاندی,مهاتما گاندی,روحانی,حسن روحانی
10903

نمایش ویدئو در وب سایت شما

برخی انگار هندی تر از گاندی شده اند! ضربه های استعمار انگلیس بر هند و فرهنگ و زبان هندی
به مناسبت استقلال هند از استعمار انگلیس

محمدمهدی عبدخدایی دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که آیا زبان انگلیسی موجب پیشرفت کشوری نظیر هند شد یا نه، اظهار داشت: آقای جواهر لعل نهرو نخست‌وزیر هند، مولف کتاب سه جلدی «نگاهی به تاریخ جهان» بوده است، او فردی سوسیالیست و معتقد به دولتی کردن تمام سرمایه‌های ملی است و چون طرفدار مارکس است از او حمایت می‌کند و نگاهش نیز مبتنی بر ماتریالیسم تاریخی است.
 
عبدخدایی ادامه داد: مارکس پیش‌بینی کرده بود که اولین کشورهایی که مارکسیست می‌شوند انگلیس و آلمان خواهند بود اما اینگونه نشد و شوروی به مارکسیسم گرایش پیدا کرد، لذا مخالفان مارکس به جواهر لعل نهرو نقد وارد کردند که چرا مارکس اینگونه پیش‌بینی کرده است و او پاسخ داد که انگلستان آنقدر هند و مستعمره‌های آن را غارت کرده بود که دیگر به فکر قیام و انقلاب پروتالیسم نبودند.
 
این فعال سیاسی با بیان اینکه به قول لعل نهرو، ثروتی که از مستعمرات هند جمع شده بود، انگلستان را پیشتاز صنعت کرد،افزود: انگلیس نه تنها پیشرفت علمی را به هندوستان نبرد بلکه دست به غارت این کشور بزرگ زد و از همین رو بود که گاندی مبارزه منفی خود با استعمار را آغاز کرد و بعد از میرزای شیرازی دومین کسی بود که مبارزه منفی را در دنیا بنیانگذاری می‌کند.
 
وی با اشاره به غارت کشورهای شرقی از سوی کشورهای اروپایی به منظور صنعتی شدن خودشان، یادآور شد: انگلیس تمدن را به هند نبرد و در حال حاضر هم 40 درصد مردم هند زیر خط فقر قرار دارند بنابراین اگر در این کشور ترقی صورت گرفته بعد از استقلال این کشور و هدایت رهبران عاقل مثل نهرو و گاندی بوده است.
 
عبدخدایی تأکید کرد: این حرف که بگوییم هندوستان به دلیل تسلط به زبان انگلیسی پیشرفت کرده حرف کاملا غلطی است چرا که این استقلال هند بود که باعث پیشرفت آنها شد و این مسئله را گاندی به وجود آورد نه زبان انگلیسی.
 
دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام ادامه داد: امروز بسیاری از کشورهای آفریقایی با اینکه زبان انگلیسی بلد هستند اما پیشرفت نکرده‌اند که در این زمینه می‌توان به مصر به عنوان مستعمره انگلیس اشاره کرد که حدود 3 میلیون نفر از مردم آن در مقبره‌ها زندگی می‌کنند و وضعیت سیاسی آن نیز مشخص است؛ در حالی‌که فرانسه و انگلیس در این کشور کانال سوئز را ایجاد کردند.
 
وی با بیان اینکه نقش استعمار عقب نگه داشتن کشورهاست، یادآور شد: امروز به سینمای متنوع هند نگاه کنید، این تنوع ناشی از متنوع بودن هندوستان است و خود هندی‌ها تلاش می‌کنند که علم ترقی پیدا کند؛ بنابراین اینطور نیست که ادعا کنیم آنها چون انگلیسی بلد بوده‌اند توانسته‌اند IT درست کنند بلکه اگر پیشرفتی هم بوده به دلیل استقلال،‌ رهبران ضد استعماری و تلاش خود آنها بوده است نه زبان انگلیسی.
 

پارامترهای مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • Thomasovpex
  • شین
  • BobbyeriDow
  • evornek
  • Lewisuhadycle
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group