نرم افزار مبدل نصب نیست.

تکنوکراسی در دیپلماسی(2)

گزارش مشکل
Loading the player...
15990

نمایش ویدئو در وب سایت شما

تکنوکراسی در دیپلماسی

از همه ملت ها می خواهم حکومت هایتان را سرنگون کنید...ما از هر سازمانی در جهان که برای نجات کشور خود بپا خواسته پشتیبانی می کنیم... به تمام قاره های مختلف جهان پیام خداوند را برسانید. اینها سخنان معمار انقلاب حضرت امام خمینی و بخشی از منشور انقلاب است.

در انتخابات پیش رو با گفتمان های متفاوتی در رابطه با اولویت های امروز کشور ، نحوه اداره امور و راهکار برون رفت از مشکلات روبرو هستیم. گفتمان هایی که بخوبی می توان در آن تفاوت های فاحش در مبانی فکری و عقیدتی را مشاهده کرد. از همین روست که مهمتر از روی کار آمدن نامزدهای منتسب به جریان های سیاسی اینکه چه گفتمان و چه مبنای فکری بر کشور حاکم شود اهمیت بیشتری دارد.

اما کدام گفتمان ها در انتخابات پیش رو با هم رقابت می کنند؟ با مطالعه برنامه ها و مواضع نامزدهای انتخاباتی می توان دو گفتمان پر رنگ را بعنوان دو رقیب جدی برای ریاست جمهوری یازدهم نام برد.

اول گفتمانی که اصالت را به حل مشکلات داخلی کشور و حرکت به سمت توسعه مطابق استانداردهای رایج دنیا با کمترین هزینه داده است، و جدای از اینکه در این گفتمان هر دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب حضور دارند می توان نام گفتمان تکنوکراسی را به آن اطلاق نمود .

و گفتمان دیگر که حل مشکلات داخلی و خارجی و پیشرفت را به عنوان بخشی از اهداف انقلاب اسلامی دنبال نموده و تاکید دارند که بایستی همه راهبردهای و اهداف انقلاب در طول مسیر رشد و پیشرفت همزمان و با قدرت دنبال گردد، که بی شک می توان آن را گفتمان انقلاب اسلامی نام گذاشت.

در گفتمان تکنوکراسی شاید هستند کسانی که حقیقتا خود را انقلابی می دانند و معتقدند که به همه اصول انقلاب پایبندند لکن در رویارویی راهبردهای انقلاب اسلامی با عقل ابزاری و سود محور این گروه، عملا آنچه که نادیده گرفته می شود بسیاری از اهداف انقلاب اسلامی است. امروز این جملات آشنا را که با منطق فاصله 20 ساعته کشورمان با آمریکای جنوبی و به صرفه نبودن رابطه با این کشور ها سایر دستاوردهای حضور در حیاط خلوت امریکا را هم نادیده می گیرند و معتقدند ارتباط با شیوخ منطقه با صرفه تر است، در مقابل جملات معمار انقلاب قرار دهید. امام میفرمایند: " جبهه واحد مستضعفین جهان را تشکیل دهید در پنج قاره عالم." یا " ایران خانه همه انقلابیون و مبارزین جهان است. " امام صراحتا بدون در نظر آوردن هزینه های مادی و ضررهای اقتصادی و تعاملات جاری دنیا صحبت از اهداف انقلاب خارج از مرزهای ایران می کند.

حال شاید قضاوت برای ما آسانتر باشد که رابطه تکنوکراسی سود محور با آرمان های انقلاب چه نسبتی است.


مستند سازي شده و تدوين در مستضعفين  MOSTAZAFIN.TV

پارامترهای مرتبط

دیدگاه‌ها  

0 #1 رفیق 1392-04-10 20:52
خدا قوت عزیزان. زیبا و مفید ساختید. با قدرت و اخلاص به کارتون ادامه بدید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • Turokwot
  • MarciaPed
  • AndrewObent
  • Houstonfug
  • ClubberPah
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group