نرم افزار مبدل نصب نیست.
آفتاب بلوچستان راه نجات از آفتاب برجام

خسارت مضاعف برجام در بی توجهی به ظرفیت های داخلی و منطقه ای

گزارش مشکل
Loading the player...
8156

نمایش ویدئو در وب سایت شما

دکتر سعید جلیلی در جمع دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان با تاکید بر ظرفیت های بومی سیستان و بلوچستان تصریح کرد:  امروز در دنیا خورشید و انرژی خورشیدی یکی از مهمترین منابع انرژی و تولید ثروت است و طبق برآوردها، تابش خورشید از منطقه حرمک زاهدان تا شمال چابهار به لحاظ ظرفیت تولید انرژی خورشیدی در دنیا کم نظیر است که می تواند ما را تبدیل به قطب انرژی این منطقه بکند.
جلیلی ادامه داد: لذا حیف است برویم با برجام «خورشید تابان» از دنیا طلب کنیم آنوقت نسبت به «خورشید تابان مردم سیستان و بلوچستان» بی تفاوت باشیم! بیخود داریم دور دنیا دنبال خورشید می گردیم، خورشید اشتغال و رونق همین جا در سیستان و بلوچستان است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: طبق تحقیقات اروپایی ها بادهای سیستان، بهترین بادهای دنیا برای تولید انرژی است. این بادها می تواند مهمترین منبع تولید برق و صادرات به افغانستان و پاکستان باشد. این بادها گنجی است که بر باد می رود و مهمترین نا شکری این است که نعمت های خدا باعث زحمت مردم شود و از این نعمت ها برای اشتغال و آسایش مردم استفاده نکنیم و به فکر امداد کدخدا باشیم.
وی  ادامه داد: اگر می گوئید سیستان آب ندارد خب باد و خورشید که دارد با اینها چه کرده ایم؟
جلیلی تاکید کرد: اگر رستم پهلوان سیستانی شاهنامه یک نفر بود، کشاورزها و دانشجوها و ماهی گیرها و دامدارهای اینجا، یک لشگر از رستم های امروز سیستان هستند که نباید بواسطه بی توجهی ها، تبدیل به پهلوان های دست بسته و زمینگیر شوند. بلکه باید پهلوانانی باشند که دیو خشکسالی و رکود و بیکاری را زمینگیر کنند.
وی افزود:   بیش تر از اینکه در سیستان و در سایر جاها گرفتار بحران آب باشیم گرفتار بحران در مدیریت آب هستیم.  حل مشکل آب سیستان و بلوچستان با کشور همزبان باید بخشی از موضوع دیپلماسی ما باشد. سیستان و بلوچستان تشنه آب نیست، تشنه مدیریت آب، از جمله «دیپلماسی آب» است.
مسئول سابق تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در پایان گفت: بعضی ها گمان می کردند مشکل آب هم با برجام حل می شود، اگر به فکر حل مشکل آب با دیپلماسی هستید اشتباهی در خانه کدخدا نروید، تعامل و مذاکره با برادران افغانستانی لازم است.
منبع

پارامترهای مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • Turokwot
  • MarciaPed
  • AndrewObent
  • Houstonfug
  • ClubberPah
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group