نرم افزار مبدل نصب نیست.

هم رزم دیروز،دشمن امروز! القاعده گروهی جهادی یا تکفیری؟ / مصاحبه مجتبی احمدی

گزارش مشکل
Loading the player...
ناگفته هایی از گروه های جهادی / القاعده را گروهی جهادی بخوانیم یا تکفیری؟ از بن لادن تا ابوبکر بغدادی / فیلم کامل مصاحبه با مجتبی احمدی مدت‌ها بود دنبال کسی می‌گشتیم که داعش را بدون روتوش و به شکلی غیر از قرائت مضحک رسمی (یعنی آن‌چه تقریبا از همه رسانه‌ها می‌بینیم و می‌شنویم) بیان کند و از ریشه‌ها و افکارش بگوید و نحوه‌ی شکل‌گیری‌اش را توضیح دهد. این مهم البته، بدون بررسی «القاعده الجهاد» امکان‌پذیر نبود، که پدرخوانده‌ی داعش به حساب می‌آید و پدر «جبهه النصره». پیش‌تر مختصری در این باره شنیده بودیم از دکتر مسعود اسداللهی اما به وضوح بحث نیازمند تفصیل بیشتر بود و مهم‌تر از آن، شفافیت‌ی ویژه لازم داشت. نه فقط گفتن، بلکه انتشار این قبیل حرف‌ها (حرف‌هایی خلافِ جریان رسانه‌ای رسمی کشور!) هم کار خطرناکی است. (ما البته دقیقا برای انتشار همین حرف‌هاست که دوربین دست گرفته‌ایم و کوله به دوش) . بخت یارمان بود و حضرت آقای مجتبی احمدی، پیرِ بچه‌های جهان اسلامی، با بیان شیوا و البته کاملا بی‌سانسورش، هم از القاعده و بن‌لادن گفت و هم از داعش و سوریه و نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی در این ماجراها و هم از حجتیه و نگاه حجتیه‌ای به اسلام و انقلاب. **************** مجتبی احمدی را -آنقدری که خاطرم هست- اولین‌بار در جلسه‌ی همفکری‌ای که رفقای امت واحده برای کمک به مردمِ حقیقتا مظلومِ غزه برگزار کرده بودند، دیدم. قوتِ کلامش به وضوح محصول تسلطش است، هم بر مبانی دینی و هم بر تاریخ تحولات منطقه؛ و فهم این نکته ابدا نیازمند نشست و برخاست طولانی با او نیست، که در همان جملاتِ اول، حساب کار دستت می‌آید. (انسِ آقا مجتبی با کلام الله مجید را به وضوح می‌شود در مصاحبه دید؛ ببینید!) علاوه بر همه‌ی این‌ها، کسی در صندلی مقابل ما نشسته که سابقه‌ی درخورِ توجهی از ارتباطات میدانی با گروه‌های مختلف جهان اسلام دارد که باعث می‌شود سطح بحث‌ش، از نظریاتِ انتزاعی فاصله گرفته و به واقعیات صحنه نزدیک شود. *************** عصرِ هفتمِ مردادماه ۹۵، میهمان مجتبی احمدی شدیم برای گفت‌و‌گویی حدودا ۳ ساعته که دست‌کم یک ساعتی‌ش را باید حالا حالاها منتشر نشده در آرشیو نگه داریم! دقیق، صریح و صادقانه و از سرِ اعتقاد به سوالاتمان پاسخ داد و انبوهی به دانسته‌هایمان افزود. **************** پیش از این گزیده‌ای 30 دقیقه‌ایِ این مصاحبه منتشر شد و بسیار مورد توجه قرار گرفت. البته طبیعی بود که فشرده کردن این همه بحث مهم در 30 دقیقه، ابهامات و کژتابی‌هایی را هم ایجاد می‌کند (که کرد)؛ اما، مهم ترین نکته، ایجاد فضایی عقلانی و غیر احساسی برای بررسی تحولات منطقه بود که خوشبختانه انتشار گزیده مصاحبه، قدم خوبی در این راستا بود، اما، متمرکز بر تشکیل و تاریخچه‌ی القاعده. مسیر شکل‌گیری داعش و ارتباطش با القاعده، و همین‌طور، نسبت جبهه النصره با القاعده نکات بسیار مهم و کلیدی‌ای هستند که مجال انتشارشان در گزیده‌ی منتشر شده نبود و لذا بعد از قریب به دو هفته، کل این گفتگوی مفصل تقدیم نگاه‌هایتان می‌شود تا روشنگر نکات مهم دیگری باشد. مشتاق شنیدن نقد و نظرتان هستیم، مثل همیشه. مجتبی احمدی,مصاحبه,اختصاصی,القاعده,گروه های جهادی,تکفیری,تروریست,دشمن,مبارزه,استکبار,آمریکا,داعش,بن لادن,ابوبکر بغدادی,حجتیه,مصاحبه اختصاصی,امت واحده,جبهه مستضعفین,مبارزه با استکبار,جبهه النصره
11485

نمایش ویدئو در وب سایت شما

ناگفته هایی از گروه های جهادی / القاعده را گروهی جهادی بخوانیم یا تکفیری؟  از بن لادن تا ابوبکر بغدادی / فیلم کامل مصاحبه با مجتبی احمدی
مدت‌ها بود دنبال کسی می‌گشتیم که داعش را بدون روتوش و به شکلی غیر از قرائت مضحک رسمی (یعنی آن‌چه تقریبا از همه رسانه‌ها می‌بینیم و می‌شنویم) بیان کند و از ریشه‌ها و افکارش بگوید و نحوه‌ی شکل‌گیری‌اش را توضیح دهد. این مهم البته، بدون بررسی «القاعده الجهاد» امکان‌پذیر نبود، که پدرخوانده‌ی داعش به حساب می‌آید و پدر «جبهه النصره».
پیش‌تر مختصری در این باره شنیده بودیم از دکتر مسعود اسداللهی اما به وضوح بحث نیازمند تفصیل بیشتر بود و مهم‌تر از آن، شفافیت‌ی ویژه لازم داشت. نه فقط گفتن، بلکه انتشار این قبیل حرف‌ها (حرف‌هایی خلافِ جریان رسانه‌ای رسمی کشور!) هم کار خطرناکی است. (ما البته دقیقا برای انتشار همین حرف‌هاست که دوربین دست گرفته‌ایم و کوله به دوش) .
بخت یارمان بود و حضرت آقای مجتبی احمدی، پیرِ بچه‌های جهان اسلامی، با بیان شیوا و البته کاملا بی‌سانسورش، هم از القاعده و بن‌لادن گفت و هم از داعش و سوریه و نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی در این ماجراها و هم از حجتیه و نگاه حجتیه‌ای به اسلام و انقلاب.
****************
مجتبی احمدی را -آنقدری که خاطرم هست- اولین‌بار در جلسه‌ی همفکری‌ای که رفقای امت واحده برای کمک به مردمِ حقیقتا مظلومِ غزه برگزار کرده بودند، دیدم. قوتِ کلامش به وضوح محصول تسلطش است، هم بر مبانی دینی و هم بر تاریخ تحولات منطقه؛ و فهم این نکته ابدا نیازمند نشست و برخاست طولانی با او نیست، که در همان جملاتِ اول، حساب کار دستت می‌آید. (انسِ آقا مجتبی با کلام الله مجید را به وضوح می‌شود در مصاحبه دید؛ ببینید!)
علاوه بر همه‌ی این‌ها، کسی در صندلی مقابل ما نشسته که سابقه‌ی درخورِ توجهی از ارتباطات میدانی با گروه‌های مختلف جهان اسلام دارد که باعث می‌شود سطح بحث‌ش، از نظریاتِ انتزاعی فاصله گرفته و به واقعیات صحنه نزدیک شود.
***************
عصرِ هفتمِ مردادماه ۹۵، میهمان مجتبی احمدی شدیم برای گفت‌و‌گویی حدودا ۳ ساعته که دست‌کم یک ساعتی‌ش را باید حالا حالاها منتشر نشده در آرشیو نگه داریم!
دقیق، صریح و صادقانه و از سرِ اعتقاد به سوالاتمان پاسخ داد و انبوهی به دانسته‌هایمان افزود.
****************
پیش از این گزیده‌ای 30 دقیقه‌ایِ این مصاحبه منتشر شد و بسیار مورد توجه قرار گرفت. البته طبیعی بود که فشرده کردن این همه بحث مهم در 30 دقیقه، ابهامات و کژتابی‌هایی را هم ایجاد می‌کند (که کرد)؛ اما، مهم ترین نکته، ایجاد فضایی عقلانی و غیر احساسی برای بررسی تحولات منطقه بود که خوشبختانه انتشار گزیده مصاحبه، قدم خوبی در این راستا بود، اما، متمرکز بر تشکیل و تاریخچه‌ی القاعده.
مسیر شکل‌گیری داعش و ارتباطش با القاعده، و همین‌طور، نسبت جبهه النصره با القاعده نکات بسیار مهم و کلیدی‌ای هستند که مجال انتشارشان در گزیده‌ی منتشر شده نبود و لذا بعد از قریب به دو هفته، کل این گفتگوی مفصل تقدیم نگاه‌هایتان می‌شود تا روشنگر نکات مهم دیگری باشد.

مشتاق شنیدن نقد و نظرتان هستیم، مثل همیشه.

پارامترهای مرتبط

رسانه

دیدگاه‌ها  

-2 #4 محمد وفا 1395-09-22 16:12
سلام بسيار عالي بود احسنت
شماره يا كانال ارتباط با ايشون معرفي بفرماييد .
ممنون
نقل قول کردن
+2 #3 ارسلان 1395-06-29 20:49
لطفا بقیش رو منتشر کنید.

پاسخ مدیر:

با سلام و احترام.
فیلم کامل مصاحبه تو همین پست ارائه شده و مطلب کاملتری نداره.
موفق باشید.
یاعلی
نقل قول کردن
0 #2 ارسلان 1395-06-29 20:45
من واقعا هنگ کردم با این صحبتها. به قول شما خلاف فضای رسانه ای کشور هست و من که مرتب تحلیلها رو دنبال میکنم 99 درصدش برام تازگی داشت
نقل قول کردن
-2 #1 Guest 1395-06-24 13:45
بسیار ممنون، خدا قوت، دسستتون درد نکنه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • DanaFluop
  • BoxerNap
  • GordonPiolo
  • dublikaty_gjOa
  • yansaNoRie
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group