نرم افزار مبدل نصب نیست.

دکتر فواد ایزدی: براساس بیانیه لوزان تحریم های اصلی پابرجا می ماند / یادتان هست؟

گزارش مشکل
Loading the player...
دکتر فواد ایزدی در «نشست خبری کدام استقلال؟ کدام پیروزی» : براساس بیانیه لوزان تحریم های اصلی پابرجا می ماند آن اتفاقی که نباید میفتاد، افتاده/ رفع تحریم ها الان شده نتیجه مذاکرات یکی از خط قرمز ها که مقام معظم رهبری در همین صحبت نورزوی مطرح کردند این بود که لغو تحریم همان روز اجرای توافق اتفاق بیفتد و گفتند «اینکه آمریکایی‌ها تکرار میکنند که ما قرارداد با ایران میبندیم، بعد نگاه میکنیم ببینیم اگر به قرارداد عمل کردند تحریمها را برمیداریم، این حرف حرف غلط و غیر قابل قبولی است؛ این را ما قبول نداریم. رفع تحریمها جزو موضوعات مذاکره است، نه نتیجه‌ی مذاکرات». آقای ظریف و روحانی هم در صحبت های اخیرشان همین مسئله را به عنوان خط قرمز مطرح کردند و اعلام کردند طبق توافق لوزان همه تحریم ها در روز اول اجرای توافق لغو می شود. اما در بیانیه میخوانیم که: اتحادیه اروپایی، اعمال تحریم های اقتصادی و مالی مرتبط با هسته ای خود را خاتمه خواهد داد و ایالات متحده نیز اجرای تحریم های مالی و اقتصادی ثانویه مرتبط با هسته ای را، همزمان با اجرای تعهدات عمده هسته ای ایران به نحوی که توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی راستی آزمایی شود، متوقف خواهد کرد. بنابراین مشاهده می شود که آن صحبت رهبری که اینطور نباید باشد که ایران یکسری اقدامات را انجام دهد و بعد طرف مقابل ببیند ایران اقداماتش را انجام داده یا نه و بعد تحریم ها را بردارد دقیقاً در اینجا آمده، یعنی آن اتفاقی که نباید میفتاد، افتاده. از میان انبوه تحریم ها فقط سه تحریم منع اشاعه داریم که اهمیت اقتصادی آنها هم کم است در ضمن همه تحریم ها قرار نیست برداشته شود. فقط تحریم های هسته ای باید برداشته شود. در جدولی که یکی از نهادهای آمریکایی منتشر کرده و به نظرم ما اشکالی ندارد فقط سه مورد قانونی ذیل منع اشاعه (non prolifration) تعریف می شود که البته منع اشاعه هم به معنی فقط هسته ای نیست و شامل سلاح شیمیایی و بیولوژیک هم می شود. اما در اینجا تخفیف می دهیم و معادل هسته ای در نظر می گیریم. آن سه مورد تحریم هم در همین جدول مشخص شده که اهمیتش کم (low) است. صحبت های مسئولین آمریکایی نیز تایید می کند که تحریم های حقوق بشر و تروریسم باقی می ماند بنابراین صحبت روز جمعه آقای روحانی درست نیست. همه تحریم ها برداشته نمی شود، فقط تحریم های هسته ای برداشته می شود. ضمناً این تحریم ها جز تحریم های اصلی نیستند و اهمیت شان کم است. نکته دیگر هم اینکه این تحریم های بلافاصله برداشته نمی شود بلکه بعد از اینکه ایران تعهداتش را انجام داد و آژانس تایید کرد اتفاق می افتد. دولتی که با شعار راستگویی و شفافیت رای مردم را گرفت خوب است که دقت بیشتری در بیان نتایج مذاکرات داشته باشد. کدام استقلال,کدام پیروزی,فواد ایزدی,ایزدی,رفع تحریم ها,تحریم های اصلی,تحریم های مرتبط با هسته ای,تحریم های اصلی لغو نمیشود,مذاکرات هسته ای
12045

نمایش ویدئو در وب سایت شما

 

دکتر فواد ایزدی در «نشست خبری کدام استقلال؟ کدام پیروزی» : براساس بیانیه لوزان تحریم های اصلی پابرجا می ماند

 

آن اتفاقی که نباید میفتاد، افتاده/ رفع تحریم ها الان شده نتیجه مذاکرات
یکی از خط قرمز ها که مقام معظم رهبری در همین صحبت نورزوی مطرح کردند این بود که لغو تحریم همان روز اجرای توافق اتفاق بیفتد و گفتند «اینکه آمریکایی‌ها تکرار میکنند که ما قرارداد با ایران میبندیم، بعد نگاه میکنیم ببینیم اگر به قرارداد عمل کردند تحریمها را برمیداریم، این حرف حرف غلط و غیر قابل قبولی است؛ این را ما قبول نداریم. رفع تحریمها جزو موضوعات مذاکره است، نه نتیجه‌ی مذاکرات». آقای ظریف و روحانی هم در صحبت های اخیرشان همین مسئله را به عنوان خط قرمز مطرح کردند و اعلام کردند طبق توافق لوزان همه تحریم ها در روز اول اجرای توافق لغو می شود.
اما در بیانیه میخوانیم که: اتحادیه اروپایی، اعمال تحریم های اقتصادی و مالی مرتبط با هسته ای خود را خاتمه خواهد داد و ایالات متحده نیز اجرای تحریم های مالی و اقتصادی ثانویه مرتبط با هسته ای را، همزمان با اجرای تعهدات عمده هسته ای ایران به نحوی که توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی راستی آزمایی شود، متوقف خواهد کرد.
بنابراین مشاهده می شود که آن صحبت رهبری که اینطور نباید باشد که ایران یکسری اقدامات را انجام دهد و بعد طرف مقابل ببیند ایران اقداماتش را انجام داده یا نه و بعد تحریم ها را بردارد دقیقاً در اینجا آمده، یعنی آن اتفاقی که نباید میفتاد، افتاده.
از میان انبوه تحریم ها فقط سه تحریم منع اشاعه داریم که اهمیت اقتصادی آنها هم کم است
در ضمن همه تحریم ها قرار نیست برداشته شود. فقط تحریم های هسته ای باید برداشته شود. در جدولی که یکی از نهادهای آمریکایی منتشر کرده و به نظرم ما اشکالی ندارد فقط سه مورد قانونی ذیل منع اشاعه (non prolifration) تعریف می شود که البته منع اشاعه هم به معنی فقط هسته ای نیست و شامل سلاح شیمیایی و بیولوژیک هم می شود. اما در اینجا تخفیف می دهیم و معادل هسته ای در نظر می گیریم. آن سه مورد تحریم هم در همین جدول مشخص شده که اهمیتش کم (low) است. صحبت های مسئولین آمریکایی نیز تایید می کند که تحریم های حقوق بشر و تروریسم باقی می ماند
بنابراین صحبت روز جمعه آقای روحانی درست نیست. همه تحریم ها برداشته نمی شود، فقط تحریم های هسته ای برداشته می شود. ضمناً این تحریم ها جز تحریم های اصلی نیستند و اهمیت شان کم است. نکته دیگر هم اینکه این تحریم های بلافاصله برداشته نمی شود بلکه بعد از اینکه ایران تعهداتش را انجام داد و آژانس تایید کرد اتفاق می افتد.
دولتی که با شعار راستگویی و شفافیت رای مردم را گرفت خوب است که دقت بیشتری در بیان نتایج مذاکرات داشته باشد.

 

پارامترهای مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • Lewisuhadycle
  • KeithustHat
  • Charlessjuisy
  • DanaFluop
  • BoxerNap
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group