نرم افزار مبدل نصب نیست.

عصر خمینی، افکار و اندیشه های امام خمینی(ره) درباره شهادت و شهدا

گزارش مشکل
Loading the player...
عصر خمینی، بررسی افکار و اندیشه های امام خمینی(ره) درباره شهادت و شهدا مجموعه «عصر خمینی» این هفته به بررسی اندیشه های امام راحل (ره) در مورد شهادت و جایگاه شهدا در نهضت اسلامی اختصاص دارد. شهادت در اسلام دارای جایگاه ویژه ای است چه آن زمان که در نخستین رویارویی مسلمانان و مشرکان در نزدیکی چاه های بدر، عده ای از اهل اسلام در راه خدا و در مبارزه مستقیم با مخالفان پیامبر(ص) کشته شدند و چه امروز که نه در میدان جنگ و نبرد، بلکه در جهاد علمی برای اعتلای نام اسلام و قرآن، عده ای از دانشمندان هسته ای کشورمان، ناجوانمردانه و کورکورانه در خون خود می غلتطند. البته آنچه در بیان قرآن از این مفهوم آمده «قتلو فی سبیل الله» است و واژه شهید که به معنای شاهد هم از آن استفاده می شود برای خداوند و دیگر شاهدان روز قیامت بکار می رود اما امروزه به کسانی که در راه خدا می جنگند و جهاد می کنند (خواه در میدان نظامی و خواه در عرصه های دیگر) شهید گفته می شود. در جریان نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و نیز پس از آن در دوران دفاع مقدس و حتی سال های اخیر، ملت ایران شهدای زیادی را تقدیم اسلام و قرآن کرده اند که اگر نبود جانفشانی های آنها، امروز خبری از اجرای فرامین الهی نه در ایران بلکه در هیچ کشوری نبودیم؛ به واقع این شهدا بودند که با نثار خون خود، ضرورت اجرای دستورات الهی ولو به قیمت از دست رفتن جان و مال را به دیگران یادآوری کرده اند؛ بزرگ ترین نمونه این اقدام عملی را می توان در حماسه کربلا و در اقدام امام حسین(ع) مشاهده کرد که همه دارایی خود را برای احیای امر به معروف و نهی از منکر و حفظ و پاسداشت دین جدش، محمد مصطفی(ص) در طبق اخلاص نهاد و جاودانه همیشه تاریخ شد. فرهنگ جهاد و شهادت با انقلاب اسلامی از زمان شروع در خرداد ۴۲ تا امروز و تا فرداهای روشنی که نوید آن داده شده گره خورده است؛ امام راحل بارها در سخنرانی ها و مکتوبات خویش این موضوع را مورد توجه قرار داده بودند که اگر شهادت مردان خدا نبود، انقلابی هم به وجود نمی آمد و امروز نظام جمهوری اسلامی در ایران برقرار نمی شد. بررسی افکار و اندیشه های امام خمینی(ره) درباره شهادت و شهدا این هفته با حضور حجت الاسلام پناهیان در برنامه «عصر خمینی» صورت گرفت؛ این مجموعه به بررسی گفتمان انقلاب با استفاده از صحیفه امام و همچنین سخنرانی ها و دیگر مکتوبات ایشان اختصاص دارد و مهمانان و کارشناسان زبده ای هم در آن حضور می یابند. محمد رضا رضائیان این مجموعه را برای شبکه افق تهیه و کارگردانی می کند. عصر خمینی,عصرخمینی,جایگاه شهدا,شهید,شهادت,اندیشه های امام خمینی,شبکه افق,پناهیان,احمد پناهیان,افق
7092

نمایش ویدئو در وب سایت شما

 

 

 

 

 

 

عصر خمینی، بررسی افکار و اندیشه های امام خمینی(ره) درباره شهادت و شهدا

مجموعه «عصر خمینی» این هفته به بررسی اندیشه های امام راحل (ره) در مورد شهادت و جایگاه شهدا در نهضت اسلامی اختصاص دارد.

شهادت در اسلام دارای جایگاه ویژه ای است چه آن زمان که در نخستین رویارویی مسلمانان و مشرکان در نزدیکی چاه های بدر، عده ای از اهل اسلام در راه خدا و در مبارزه مستقیم با مخالفان پیامبر(ص) کشته شدند و چه امروز که نه در میدان جنگ و نبرد، بلکه در جهاد علمی برای اعتلای نام اسلام و قرآن، عده ای از دانشمندان هسته ای کشورمان، ناجوانمردانه و کورکورانه در خون خود می غلتطند.

البته آنچه در بیان قرآن از این مفهوم آمده «قتلو فی سبیل الله» است و واژه شهید که به معنای شاهد هم از آن استفاده می شود برای خداوند و دیگر شاهدان روز قیامت بکار می رود اما امروزه به کسانی که در راه خدا می جنگند و جهاد می کنند (خواه در میدان نظامی و خواه در عرصه های دیگر) شهید گفته می شود.

در جریان نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و نیز پس از آن در دوران دفاع مقدس و حتی سال های اخیر، ملت ایران شهدای زیادی را تقدیم اسلام و قرآن کرده اند که اگر نبود جانفشانی های آنها، امروز خبری از اجرای فرامین الهی نه در ایران بلکه در هیچ کشوری نبودیم؛ به واقع این شهدا بودند که با نثار خون خود، ضرورت اجرای دستورات الهی ولو به قیمت از دست رفتن جان و مال را به دیگران یادآوری کرده اند؛ بزرگ ترین نمونه این اقدام عملی را می توان در حماسه کربلا و در اقدام امام حسین(ع) مشاهده کرد که همه دارایی خود را برای احیای امر به معروف و نهی از منکر و حفظ و پاسداشت دین جدش، محمد مصطفی(ص) در طبق اخلاص نهاد و جاودانه همیشه تاریخ شد.

فرهنگ جهاد و شهادت با انقلاب اسلامی از زمان شروع در خرداد ۴۲ تا امروز و تا فرداهای روشنی که نوید آن داده شده گره خورده است؛ امام راحل بارها در سخنرانی ها و مکتوبات خویش  این موضوع را مورد توجه قرار داده بودند که اگر شهادت مردان خدا نبود، انقلابی هم به وجود نمی آمد و امروز نظام جمهوری اسلامی در ایران برقرار نمی شد.

بررسی افکار و اندیشه های امام خمینی(ره) درباره شهادت و شهدا این هفته با حضور حجت الاسلام پناهیان در برنامه «عصر خمینی» صورت گرفت؛ این مجموعه به بررسی گفتمان انقلاب با استفاده از صحیفه امام و همچنین سخنرانی ها و دیگر مکتوبات ایشان اختصاص دارد و مهمانان و کارشناسان زبده ای هم در آن حضور می یابند.

محمد رضا رضائیان این مجموعه را برای شبکه افق تهیه و کارگردانی می کند.

 

 

 

 

 

 

پارامترهای مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • azusyvaz
  • Thomasovpex
  • شین
  • BobbyeriDow
  • evornek
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group