نرم افزار مبدل نصب نیست.

نکته قابل تامل در سخنان روحانی و ماجرای توبه حر

گزارش مشکل
Loading the player...
روحانی,زنجان,توبه حر,بخشش,فتنه 88,رئیس جمهور,مردم زنجان,سران فتنه توبه، عبرت حر رئیس جمهور حسن روحانی در جمع مردم عاشورایی زنجان در بخشی از سخنرانی خود گفت: یکی از منکرات اختلاف و تفرقه است؛ نگذاریم در جامعه تفرقه و اختلاف و شکاف ایجاد شود؛ یک عده زندگی آنها در اختلاف است و به دنبال شکاف در منطقه، شکاف در دولت و بین دولت و مردم هستند و یک عده بین مردم با مردم شکاف و تفرقه ایجاد می‌کنند، بین این جناج و آن جناح؛ اگر اهمال و گناهی هم بوده باید گذشت کنیم و به تفرقه دامن نزنیم، ما تابع همان حسین بن علی(ع) هستیم که توبه حر را هم قبول کرد و پذیرفت. روحانی همچنین گفت: درس اباعبدالله‌الحسین [علیه السلام] به ما درس برادری، وحدت، گذشت و قبول توبه از یکدیگر بوده است. سخنان رئیس جمهور از آنجا قابل تامل است که شیوه ی بیان و لحن ایشان به صورتی بود که به شنونده اینطور القا می شود که گویی گناهکاران توبه کرده اند ولی همچنان بخشیده نشده اند!!! درموضوع توبه حر و بخشش ابا عبدالله نکته مشخص و روشن این است که ابتدا حر از کرده خود پشیمان شد و با سر فرود آوردن در برابر امام حسین علیه السلام و ابراز ندامت و پشیمانی تقاضای عفو و بخشش نمود و در پی جبران گناه خود برآمد و امام حسین نیز طلب بخشش او را کریمانه پذیرفت. حضرت حربن ریاحی ضمن بازگشت و ابراز ندامت و پشیمانی و طلب عفو و بخشش و توبه واقعی برای جبران گناه و خطای خود، جان خود را در راه حفاظت از حریم ولایت فدا کرد و به دفاع از ولایت قیام کرد و شهید شد. واضح ترین مصداقی که برای صحبت های روحانی میتوان تصور کرد ماجران فتنه 88 و گناهکاران این آشوب و خیانت و فتنه بزرگ است که البته بارها از طرف مسئولان نظام اسلامی اعلام شده که راه برای توبه و بازگشت مسببان آن از جمله سران فتنه همچنان باز است اما برای بازگشت باید ابراز پشیمانی و توبه کرده و با دشمنان خائنان داخلی و خارجی انقلاب و نظام اسلامی مرزبندی مشخصی اعلام کنند و درصدد جبران خسارت های وارد شده به حیثیت و آبروی نظام و مردم باشند. اما همچنان با لجبازی و پافشاری بر مسیر گناه و سراسر خائنانه و خطای خود از توبه کردن خودداری کرده اند. حال چگونه است که رئیس جمهور بارها از ضرورت دوری از اختلاف و لزوم وحدت سخن میگویند اما از لزوم توبه و بازگشت فتنه گران و تلاش برای جبران گناهان بزرگشان سخنی به میان نمی آورند یا حداقل با اهمیت خیلی کمتری به آن اشاره میکنند؟!!!
9387

نمایش ویدئو در وب سایت شما

 

توبه، عبرت حر

رئیس جمهور حسن روحانی در جمع مردم عاشورایی زنجان در بخشی از سخنرانی خود گفت: یکی از منکرات اختلاف و تفرقه است؛ نگذاریم در جامعه تفرقه و اختلاف و شکاف ایجاد شود؛ یک عده زندگی آنها در اختلاف است و به دنبال شکاف در منطقه، شکاف در دولت و بین دولت و مردم هستند و یک عده بین مردم با مردم شکاف و تفرقه ایجاد می‌کنند، بین این جناج و آن جناح؛ اگر اهمال و گناهی هم بوده باید گذشت کنیم و به تفرقه دامن نزنیم، ما تابع همان حسین بن علی(ع) هستیم که توبه حر را هم قبول کرد و پذیرفت.
روحانی همچنین گفت: درس اباعبدالله‌الحسین [علیه السلام] به ما درس برادری، وحدت، گذشت و قبول توبه از یکدیگر بوده است.

سخنان رئیس جمهور از آنجا قابل تامل است که شیوه ی بیان و لحن ایشان به صورتی بود که به شنونده اینطور القا می شود که گویی گناهکاران توبه کرده اند ولی همچنان بخشیده نشده اند!!!

درموضوع توبه حر و بخشش ابا عبدالله نکته مشخص و روشن این است که ابتدا حر از کرده خود پشیمان شد و با سر فرود آوردن در برابر امام حسین علیه السلام و ابراز ندامت و پشیمانی تقاضای عفو و بخشش نمود و در پی جبران گناه خود برآمد و امام حسین نیز طلب بخشش او را کریمانه پذیرفت. حضرت حربن ریاحی ضمن بازگشت و ابراز ندامت و پشیمانی و طلب عفو و بخشش و توبه واقعی برای جبران گناه و خطای خود، جان خود را در راه حفاظت از حریم ولایت فدا کرد و به دفاع از ولایت قیام کرد و شهید شد.

واضح ترین مصداقی که برای صحبت های روحانی میتوان تصور کرد ماجران فتنه 88 و گناهکاران این آشوب و خیانت و فتنه بزرگ است که البته بارها از طرف مسئولان نظام اسلامی اعلام شده که راه برای توبه و بازگشت مسببان آن از جمله سران فتنه همچنان باز است اما برای بازگشت باید ابراز پشیمانی و توبه کرده و با دشمنان خائنان داخلی و خارجی انقلاب و نظام اسلامی مرزبندی مشخصی اعلام کنند و درصدد جبران خسارت های وارد شده به حیثیت و آبروی نظام و مردم باشند.

اما همچنان با لجبازی و پافشاری بر مسیر گناه و سراسر خائنانه و خطای خود از توبه کردن خودداری کرده اند.

حال چگونه است که رئیس جمهور بارها از ضرورت دوری از اختلاف و لزوم وحدت سخن میگویند اما از لزوم توبه و بازگشت فتنه گران و تلاش برای جبران گناهان بزرگشان سخنی به میان نمی آورند یا حداقل با اهمیت خیلی کمتری به آن اشاره میکنند؟!!!

پارامترهای مرتبط

دیدگاه‌ها  

+1 #3 Guest 1393-08-07 18:17
به نقل از من:
راست می گوید
بگویند غلط کردیم
ما هم ـ اگر صلاح بود ـ می بخشیم

فرمود : یک گناه ، مزرعه ای از گناه است .
بعید میدونم که با خوی لجبازی که در از این دو نفر سراغ دارم ، دست از تکبر خودشون بردارند و توبه کنند وگرنه آقای ما از هر کسی رئوف تر و مهربانتر است . البته دیگه چه توبه ای !؟ جماعتی را فریب داده و اگر توبه هم کنند دیگه فایده ای نداره.
نقل قول کردن
+2 #2 Guest 1393-08-05 16:23
کار این دونفر از غلط کردن و.. خوردن گذشته!!!
نقل قول کردن
-1 #1 من 1393-08-04 08:09
راست می گوید
بگویند غلط کردیم
ما هم ـ اگر صلاح بود ـ می بخشیم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • NoxProxy
  • DayanaFluop
  • spavtobig
  • HumanSa
  • AshleyGaurl
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group