نرم افزار مبدل نصب نیست.

تغییر نظم جهانی

گزارش مشکل
Loading the player...
6089

نمایش ویدئو در وب سایت شما

 

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: تحولات کنونی حاکی از تغییر نظم جهانی پایه گذاری شده توسط غربی ها اعم از اروپا و امریکا، و شکل گیری نظمی جدید است.
حضرت آیت الله العظمی خامنه ای صبح امروز (پنجشنبه) در دیدار نمایندگان مجلس خبرگان رهبری ، با ارائه تحلیلی جامع از شرایط جهان، منطقه و ایران و نشانه های شکل گیری «نظم جدید» در دنیا، به تبیین علل اصلی متزلزل شدن پایه های «فکری و عملی» تسلط غرب و نظم کنونی جهان پرداختند.
رهبرمعظم انقلاب اسلامی گفتند:دراین برهه حساس،مهمترین وظیفه،افزایش اقتدار ایران برای تأثیرگذاری و نقش آفرینی در فرایند شکل گیری نظم جدید جهانی است که این افزایش اقتدار مبتنی بر سه پایه اصلی «علم و فناوری»، «اقتصاد» و «فرهنگ» است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به دو پایه «فکری و ارزشی» و «نظامی و سیاسی» نظم مستقر در جهان در هفتاد سال گذشته افزودند: تحولات سالهای اخیر جهان و منطقه، نشان می دهد که هر دو پایه اقتدار غرب دچار چالش و تزلزل جدی شده اند.
ایشان گفتند:غربیها درطول سالهای متمادی با طرح شعارهای جذاب وفریبنده همچون «آزادی»، «دموکراسی»،«حقوق بشر» و «دفاع از انسانها»، تلاش کردند تا برتری ارزشی نظام خود را بر سایر مناطق جهان و ادیان مختلف به ویژه دین اسلام تثبیت کنند و اگر ملتها و دولتها در مقابل آنها ایستادگی می کردند، با آنها از طریق فشار سیاسی و نظامی برخورد می شد.
آیت الله خامنه ای، استفاده امریکا از بمب اتم و کشتار دویست هزار نفر در ژاپن، برپایی زندانهای گوانتانامو، ابوغریب در عراق و دهها زندان مخفی در اروپا را نمونه ای از تعارض میان شعارهای فریبنده غربیها و عمل آنها دانستند وگفتند: استفاده از زور ،تحریم ،ترور و راه انداختن گروههای تروریستی از جمله داعش و القاعده ،و حمله نظامی به کشورها، از دیگر عوامل تزلزل مبانی «فکری و ارزشی» نظام غرب است.
ایشان مهمترین عامل در تزلزل اقتدار غرب را، برپایی یک نظام مبتنی بر تفکرات اسلامی و حرکت انقلابی در ایران، دانستند و تصریح کردند:این نظام در مقابل حملات گوناگون و متنوع سیاسی، نظامی، امنیتی و اقتصادی غرب،نه تنها از بین نرفت بلکه اکنون مقتدرتر نیز شده است.
حضرت آیت الله خامنه ای ،حوادث منطقه از جمله جنگ 33 روزه لبنان، جنگ های 22 روزه و هشت روزه غزه و جنگ اخیر 50 روزه در غزه را از مسائل تأثیر گذار در تزلزل اقتدار نظامی و سیاسی غرب دانستند و تأکید کردند: جنگ اخیر در غزه نمونه ای معجزه آسا است.
ایشان افزودند:ایستادگی مردم در یک منطقه کوچک و محدود، موجب شد تا رژیم صهیونیستی که نماد قدرت غرب در منطقه است به زانو در بیاید و مردم غزه با وجود اصرار این رژیم برای پذیرش آتش بس ، آن را تا برآورده شدن شروط خود نپذیرفتند.
حضرت آیت الله خامنه ای درک درست واقعیات جهان و منطقه و پرهیز از تحلیل غلط و واژگونه را وظیفه همگان در این برهه حساس دانستند و تصریح کردند: تسلیم در مقابل فشار تحریم سیاسی و اقتصادی و زور نظامی غرب تحلیلی، غلط و خطرناک است و نباید در این زمینه دچار اشتباه شد.
ایشان لازمه تقویت ایران را استفاده از همه ظرفیت های داخلی و خارجی دانستند و گفتند: طرفداران نظام جمهوری اسلامی در منطقه عمق راهبردی ما هستند ضمن آنکه در امریکای لاتین و قسمت های مهمی از آسیا نیز، عمق راهبردی داریم که باید از آنها به درستی استفاده شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی «علم و فناوری»، «اقتصاد»، و «فرهنگ» را سه عنصر کلیدی برای افزایش اقتدار کشور عنوان و با اشاره به موفقیتهای دولت ایران درطی یک سال گذشته خاطر نشان کردند: حمایت از دولت ایران و دستگاههای اجرایی وظیفه همه است.

پارامترهای مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • GloriaHef
  • azusyvaz
  • Thomasovpex
  • شین
  • BobbyeriDow
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group