نرم افزار مبدل نصب نیست.

استاد رحیم پور ازغدی: امام علی(ع) و بازار اسلامی

گزارش مشکل
Loading the player...
استاد رحیم پور ازغدی در سخنان پیش از نمازجمعه تیرماه 93 در تشریح ویژگی های اقتصاد سالم افزود: اقتصاد سالم برای افراد جامعه رفاه به همراه دارد ، حقوق و اخلاق در آن رعایت می شود و فشار خارجی نیز نمی تواند آن را تحت تاثیر قرار دهد. وی با اشاره به روایتی از حضرت امیرالمومنین علی (ع) گفت: آن حضرت هر روز صبح به هنگام شروع کار در بازارهای مختلف شهر کوفه حضور می یافتند تا علاوه بر نظارت بر کار بازاریان، بررسی تخلفات و برخورد با متخلفان، آنان را نیز موعظه کنند . رحیم پورازغدی افزود: حضرت علی (ع) چند ویژگی مهم برای بازار اسلامی در نظر می گرفتند و به بازاران توصیه می کردند این ویژگی ها را رعایت کنند که یکی از این ویژگی ها آسان گرفتن فعالیت اقتصادی برای دیگران در معاملات است. وی همچنین گفت : یکی دیگر از ویژگی های بازار اسلامی این است که در معاملات خریدار خود را جای فروشنده و فروشنده خود را جای خریدار قرار دهد تا از این طریق معامله ای سالم صورت گیرد و تخلفات در آنها از بین برود . سخنران همچنین از دیگر ویژگی های بازار اسلامی را دروغ نگفتن و قسم نخوردن در معامله بیان کرد و افزود: در این نوع بازار هم دنیای افراد آباد می شود و آخرت نیکویی برای آنان شکل می گیرد. وی همچنین گفت: در بازار اسلامی افراد به ربا نزدیک نمی شوند، نقشه ظلم برای دیگران نمی کشند و ترازوها و پیمانه ها درست عمل می کند. رحیم پور ازغدی با اشاره به اینکه زینت بازار اسلامی، تحمل یکدیگر و نداشتن کینه از هم است، افزود: در بازار اسلامی افراد تنها نگاه مادی به فعالیت اقتصادی خود ندارند و با آسان گرفتن به دیگران به کار خود برکت می دهند. رحیم پور,پورازغدی,حسن رحیم پور,امام علی,بازار اسلامی,اقتصاد,بازار,بازاریان,اصناف
11904

نمایش ویدئو در وب سایت شما

 

استاد رحیم پور ازغدی در سخنان پیش از نمازجمعه تیرماه 93 در تشریح ویژگی های اقتصاد سالم افزود: اقتصاد سالم برای افراد جامعه رفاه به همراه دارد ، حقوق و اخلاق در آن رعایت می شود و فشار خارجی نیز نمی تواند آن را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با اشاره به روایتی از حضرت امیرالمومنین علی (ع) گفت: آن حضرت هر روز صبح به هنگام شروع کار در بازارهای مختلف شهر کوفه حضور می یافتند تا علاوه بر نظارت بر کار بازاریان، بررسی تخلفات و برخورد با متخلفان، آنان را نیز موعظه کنند .

رحیم پورازغدی افزود: حضرت علی (ع) چند ویژگی مهم برای بازار اسلامی در نظر می گرفتند و به بازاران توصیه می کردند این ویژگی ها را رعایت کنند که یکی از این ویژگی ها آسان گرفتن فعالیت اقتصادی برای دیگران در معاملات است. وی همچنین گفت : یکی دیگر از ویژگی های بازار اسلامی این است که در معاملات خریدار خود را جای فروشنده و فروشنده خود را جای خریدار قرار دهد تا از این طریق معامله ای سالم صورت گیرد و تخلفات در آنها از بین برود .

سخنران همچنین از دیگر ویژگی های بازار اسلامی را دروغ نگفتن و قسم نخوردن در معامله بیان کرد و افزود: در این نوع بازار هم دنیای افراد آباد می شود و آخرت نیکویی برای آنان شکل می گیرد. وی همچنین گفت: در بازار اسلامی افراد به ربا نزدیک نمی شوند، نقشه ظلم برای دیگران نمی کشند و ترازوها و پیمانه ها درست عمل می کند.

رحیم پور ازغدی با اشاره به اینکه زینت بازار اسلامی، تحمل یکدیگر و نداشتن کینه از هم است، افزود: در بازار اسلامی افراد تنها نگاه مادی به فعالیت اقتصادی خود ندارند و با آسان گرفتن به دیگران به کار خود برکت می دهند.

پارامترهای مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • Ruslanpaw
  • GermanFlut
  • AntonOralt
  • Robertbleam
  • FuriousPype
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group