نرم افزار مبدل نصب نیست.

خاتمی به مجلس گفت پروتکل الحاقی به ضرر کشور است، مخالفش باشید

گزارش مشکل
Loading the player...
خاتمی,محمد خاتمی,سید محمد خاتمی,پروتکل الحاقی,محجوب,شناسنامه,انرژی هسته ای,مذاکرات هسته ای,مجلس علیرضا محجوب در برنامه‌ی شناسنامه (۳۱ مرداد ۹۳) به ذکر خاطره‌ای از طرح پذیرش پروتکل الحاقی از سوی مجلس ششم و اعتراض سید محمد خاتمی، رئیس جمهور وقت به آن پرداخت. پروتکل الحاقی؟ بله مجلس اصرار می‌فرمود، بعد آقای خاتمی از این برآشفتند و بعضی را صدا کردند و ما هم دعوت نمودند و در آن جلسه عتاب و خطاب کردند که مجالس باید با این موضع مخالف باشند ما تحت فشار هستیم، شما باید به ما بگویید چرا می‌خواهید ملحق شوید. مگر پذیرش الزامات به نفع دولتی است که شما ما را تکلیف می‌کنید که الزاماتی را که ممکن است به زیان کشور باشد بپذیریم. ما قبل آن جلسه هم بیانیه نوشتیم و امضا کردیم و تأیید کردیم که این الحاق به نفع ملت نیست چون واقعا هم نبود. ولی اکثریت نظر دیگری داشتند؟ چیز دیگری را امضا کردند ولی ما هم صراحتا پشت تریبون رفتیم و اعلام کردیم و نوشتیم. من صدای آن جمع نبودم چون گفتم اصولا در خط اول هیچ تحرک سیاسی نبودم اما از من مصاحبه کردن و من جواب دادم. من سعی می‌کنم از این جواب‌ها دوری کنم اما به ناچار جواب دادم. بار‌ها در این مورد به دولت تعرض شد، من آن موضعی را که از آقای خاتمی دیدم هرگز فراموش نمی‌کنم. اکثریت مجلس به رغم دانستن موضع رئیس جمهور وقت چنین موضعی داشتند؟ نمی‌دانیم، چون کسانی که نوشته بودند شروع کردند به دفاع، و با ایشان مواجهه کردند و بگو مگویی صورت گرفت و ایشان حرف‌های تندی زدند و برافروخته شدند. در‌‌ همان جلسه حضوری که شما هم بودید؟ بله، ایشان در‌‌ همان جلسه برافروخته شد بعضی گفتند شما موضع خودتان نیست و به شما گفته‌اند. گفت این چه حرفی است من موضع شخصی‌ام را دارم می‌گویم و هیچ کس به من نگفته است. گفتند شما صبح این موضع را گرفتید. گفت هنوز کسی خبردار نشده و من خبردار شدم، شما را صدا کردم. یعنی چه کسی به من گفته که بیایم و این موضع را علیه شما و یا در این جهت بگیرم. آن‌ها که می‌گفتند موضع رئیس جمهور وقت موضع درستی نیست؟ استدلالشان چه بود؟ آیا استدلال درستی داشتند؟ استدلالشان این بود که گزندهای بعدی و آسیب‌های بعدی را بر ماخواهند گرفت. ایشان این را قبول نداشت و می‌گفت این اول راه است. عجب! جالب است.
6648

نمایش ویدئو در وب سایت شما

 

علیرضا محجوب در برنامه‌ی شناسنامه (۳۱ مرداد ۹۳) به ذکر خاطره‌ای از طرح پذیرش پروتکل الحاقی از سوی مجلس ششم و اعتراض سید محمد خاتمی، رئیس جمهور وقت به آن پرداخت.

پروتکل الحاقی؟

بله مجلس اصرار می‌فرمود، بعد آقای خاتمی از این برآشفتند و بعضی را صدا کردند و ما هم دعوت نمودند و در آن جلسه عتاب و خطاب کردند که مجالس باید با این موضع مخالف باشند ما تحت فشار هستیم، شما باید به ما بگویید چرا می‌خواهید ملحق شوید. مگر پذیرش الزامات به نفع دولتی است که شما ما را تکلیف می‌کنید که الزاماتی را که ممکن است به زیان کشور باشد بپذیریم.

ما قبل آن جلسه هم بیانیه نوشتیم و امضا کردیم و تأیید کردیم که این الحاق به نفع ملت نیست چون واقعا هم نبود.

ولی اکثریت نظر دیگری داشتند؟

چیز دیگری را امضا کردند ولی ما هم صراحتا پشت تریبون رفتیم و اعلام کردیم و نوشتیم. من صدای آن جمع نبودم چون گفتم اصولا در خط اول هیچ تحرک سیاسی نبودم اما از من مصاحبه کردن و من جواب دادم. من سعی می‌کنم از این جواب‌ها دوری کنم اما به ناچار جواب دادم.

بار‌ها در این مورد به دولت تعرض شد، من آن موضعی را که از آقای خاتمی دیدم هرگز فراموش نمی‌کنم.

اکثریت مجلس به رغم دانستن موضع رئیس جمهور وقت چنین موضعی داشتند؟

نمی‌دانیم، چون کسانی که نوشته بودند شروع کردند به دفاع، و با ایشان مواجهه کردند و بگو مگویی صورت گرفت و ایشان حرف‌های تندی زدند و برافروخته شدند.

در‌‌ همان جلسه حضوری که شما هم بودید؟

بله، ایشان در‌‌ همان جلسه برافروخته شد بعضی گفتند شما موضع خودتان نیست و به شما گفته‌اند. گفت این چه حرفی است من موضع شخصی‌ام را دارم می‌گویم و هیچ کس به من نگفته است.

گفتند شما صبح این موضع را گرفتید. گفت هنوز کسی خبردار نشده و من خبردار شدم، شما را صدا کردم. یعنی چه کسی به من گفته که بیایم و این موضع را علیه شما و یا در این جهت بگیرم.

آن‌ها که می‌گفتند موضع رئیس جمهور وقت موضع درستی نیست؟ استدلالشان چه بود؟ آیا استدلال درستی داشتند؟

استدلالشان این بود که گزندهای بعدی و آسیب‌های بعدی را بر ماخواهند گرفت. ایشان این را قبول نداشت و می‌گفت این اول راه است.

عجب! جالب است.

پارامترهای مرتبط

دیدگاه‌ها  

0 #1 علی128 1393-06-24 12:00
"استدلالشان این بود که گزندهای بعدی و آسیب‌های بعدی را بر ماخواهند گرفت. ایشان این را قبول نداشت و می‌گفت این اول راه است."
خب خود خاتمی هم که درسیاست خارجی همین طوری عمل کرد! نامه ای که به بوش نوشت و ارترس گزند های بعدی( یعنی حمله ی احتمالی آمریکا!!) قول دادتمام مولفه های قدرت ایران رو دو دستی تحویل بده)
اونوقت چطور این روش رو با اون استدلال قبول نداشت؟؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • BoxerNap
  • GordonPiolo
  • dublikaty_gjOa
  • yansaNoRie
  • Doctorpap
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group