نرم افزار مبدل نصب نیست.

نقش ولایتی در پرونده هسته ای

گزارش مشکل
Loading the player...
گفتار برخی اشخاص آنقدر تعیین کننده است که گاهی میتواند سرنوشت یک ملت را تغییر دهد.قاضی شریح این گونه بود.رهبر انقلاب در تحلیل واقعه عاشورا در باره قاضی شریح می فرماید: ابن زیاد به مسجد کوفه رفت و اعلان عمومی کرد که همه باید به مسجد بیایند و نماز عشایشان را به امامت من بخوانند! تاریخ می‌نویسد: مسجد کوفه مملو از جمعیتی شد که پشت سر ابن زیاد به نماز عشا ایستاده بودند. چرا چنین شد؟ بنده که نگاه می‌کنم، می‌بینم خواصِ طرفدارِ حق مقصرند و بعضی‌شان در نهایت بدی عمل کردند. مثل چه کسی؟ مثل شریح قاضی. شریح قاضی که جزو بنی‌امیّه نبود! کسی بود که می‌فهمید حق با کیست. می‌فهمید که اوضاع از چه قرار است. وقتی هانی بن عروه را با سر و روی مجروح به زندان افکندند، سربازان و افراد قبیله‌ی او اطراف قصر عبیداللَّه زیاد را به کنترل خود درآوردند. ابن زیاد ترسید. آنها می‌گفتند: شما هانی را کشته‌اید. ابن زیاد به شریح قاضی گفت: برو ببین اگر هانی زنده است، به مردمش خبر بده. شریح دید هانی بن عروه زنده، اما مجروح است. تا چشم هانی به شریح افتاد، فریاد برآورد: ای مسلمانان! این چه وضعی است؟! پس قوم من چه شدند؟! چرا سراغ من نیامدند؟! چرا نمی‌آیند مرا از این‌جا نجات دهند؟! مگر مرده‌اند؟! شریح قاضی گفت: می‌خواستم حرفهای هانی را به کسانی که دورِ دارالاماره را گرفته بودند، منعکس کنم. اما افسوس که جاسوس عبیداللَّه آن‌جا حضور داشت و جرأت نکردم! جرأت نکردم یعنی چه؟ یعنی همین که ما می‌گوییم ترجیح دنیا بر دین! شاید اگر شریح همین یک کار را انجام می‌داد، تاریخ عوض می‌شد. اگر شریح به مردم می‌گفت که هانی زنده است، اما مجروح در زندان افتاده و عبیداللَّه قصد دارد او را بکشد، با توجّه به این‌که عبیداللَّه هنوز قدرت نگرفته بود، آنها می‌ریختند و هانی را نجات می‌دادند. با نجات هانی هم قدرت پیدا می‌کردند، روحیه می‌یافتند، دارالاماره را محاصره می‌کردند، عبیداللَّه را می‌گرفتند؛ یا می‌کشتند و یا می‌فرستادند می‌رفت. آن گاه کوفه از آنِ امام حسین علیه‌السّلام می‌شد و دیگر واقعه‌ی کربلا اتّفاق نمی‌افتاد!
11380

نمایش ویدئو در وب سایت شما

گفتار برخی اشخاص آنقدر تعیین کننده است که گاهی میتواند سرنوشت یک ملت را تغییر دهد.قاضی شریح این گونه بود.رهبر انقلاب در تحلیل واقعه عاشورا در باره قاضی شریح می فرماید:

ابن زیاد به مسجد کوفه رفت و اعلان عمومی کرد که همه باید به مسجد بیایند و نماز عشایشان را به امامت من بخوانند!

تاریخ می‌نویسد: مسجد کوفه مملو از جمعیتی شد که پشت سر ابن زیاد به نماز عشا ایستاده بودند. چرا چنین شد؟ بنده که نگاه می‌کنم، می‌بینم خواصِ طرفدارِ حق مقصرند و بعضی‌شان در نهایت بدی عمل کردند. مثل چه کسی؟ مثل شریح قاضی. شریح قاضی که جزو بنی‌امیّه نبود! کسی بود که می‌فهمید حق با کیست. می‌فهمید که اوضاع از چه قرار است. وقتی هانی بن عروه را با سر و روی مجروح به زندان افکندند، سربازان و افراد قبیله‌ی او اطراف قصر عبیداللَّه زیاد را به کنترل خود درآوردند.

ابن زیاد ترسید. آنها می‌گفتند: شما هانی را کشته‌اید. ابن زیاد به شریح قاضی گفت: برو ببین اگر هانی زنده است، به مردمش خبر بده. شریح دید هانی بن عروه زنده، اما مجروح است. تا چشم هانی به شریح افتاد، فریاد برآورد: ای مسلمانان! این چه وضعی است؟! پس قوم من چه شدند؟! چرا سراغ من نیامدند؟! چرا نمی‌آیند مرا از این‌جا نجات دهند؟! مگر مرده‌اند؟! شریح قاضی گفت: می‌خواستم حرفهای هانی را به کسانی که دورِ دارالاماره را گرفته بودند، منعکس کنم. اما افسوس که جاسوس عبیداللَّه آن‌جا حضور داشت و جرأت نکردم! جرأت نکردم یعنی چه؟ یعنی همین که ما می‌گوییم ترجیح دنیا بر دین! شاید اگر شریح همین یک کار را انجام می‌داد، تاریخ عوض می‌شد. اگر شریح به مردم می‌گفت که هانی زنده است، اما مجروح در زندان افتاده و عبیداللَّه قصد دارد او را بکشد، با توجّه به این‌که عبیداللَّه هنوز قدرت نگرفته بود، آنها می‌ریختند و هانی را نجات می‌دادند. با نجات هانی هم قدرت پیدا می‌کردند، روحیه می‌یافتند، دارالاماره را محاصره می‌کردند، عبیداللَّه را می‌گرفتند؛ یا می‌کشتند و یا می‌فرستادند می‌رفت. آن گاه کوفه از آنِ امام حسین علیه‌السّلام می‌شد و دیگر واقعه‌ی کربلا اتّفاق نمی‌افتاد!

اما گفتگوی مطرح شده در مناظرات فی مابین دکتر ولایتی و دکتر جلیلی را میتوانید در زیر مشاهده کنید:

دکترولایتی(انتخابات92):
در آلماتی 2 آنها پیشنهاداتی کردند که میشد پیش رفت ولی آقای جلیلی نپذیرفت. گفتند غنی سازی 20 درصد را تعلیق و فردو را کند کنی، 3 تحریم را برمیداریم. در پاسخ به آنها گفتند این کارها را میکنیم شما کل تحریم را بردارید. حرف من این است که باید قدم به قدم پیش رفت . دیپلماسی معامله و تعامل است. سرسختی نشان دادن نیست. دیپلماسی بیانیه پشت میز خواندن نیست!

دکترجلیلی(انتخابات 92):
آقای ولایتی من نمیدانم این حرف ها از کجا آمده! آن ها به ما گفتند شما در کار فردو تاخیر بیاندازید تا ما هم تحریم هایی که در آینده میخواهیم بکنیم انجام ندهیم.... ما میدانستیم که طرف مقابل بدعهد است لذا گفتیم تاخیر در فردو و توقف بیست درصد در مقابل تحریم های اصلی همچون نفت و ارز باید باشد ببینید آن ها که روزی 5سانتریفیوژ ما را تحمل نمیکردند امروز حتی حق غنی سازی بیست درصد ما را نیز پذیرفته و سر تاخیر در کار فردو با ما بحث میکنند!

ولایتی سال 93(یازده ماه پس از توافق ژنو) 10 آبان 93
ما می‌خواهیم هر چه زودتر مذاکرات به پایان برسد اما متأسفانه هر چه ما به تعهدات خود عمل کرده‌ایم طرف غربی ما به تعهدات خود عمل نکرده است و آمریکا که بعضاً اظهار نظر خارج از قاعده می‌کند مورد اعتراض کشورهای بی طرف قرار می‌گیرد اما همچنان بر تحریم‌های ما افزودند.

 

پارامترهای مرتبط

دیدگاه‌ها  

0 #10 سرباز ایران 1393-08-25 10:12
به نقل از badri:
به نقل از علیرضا ع:
به نقل از یه دوست:
من قصد دفاع از آقای ولایتی رو ندارم ولی خداییش یه نگاه دیگه به مناظره بندازیم تا ببنیم که اشتباه اصلی رو دکتر جلیلی انجام داد که متاسفانه به جای رو کردن مدارک و اثبات اشتباهات بزرگ دکتر روحانی ، به ایراد گرفتن به دکتر ولایتی پرداخت. از همین ایراد گرفتن دکتر جلیلی بود که دکتر ولایتی به جواب دادن پرداخت و وقت هر دو بزرگوار به ایراد گرفتن به همدیگر گذشت و دکتر روحانی راحت در رفت.
کاش این دو نفر به پر و پای هم نمیپیچیدن.
واین هم بی انصافیه که شما دکتر ولایتی که وزنه ای برای اصولگرایان هستند رو تشبیه به قاضی شریح کردین. من قبول دارم که ایشون نباید به اشتباه دکتر جلیلی ادامه می داد و بحث رو به درازا می کشوند ولی این اشتباه بود نه پرداختن به هوای نفس و نابود کردن اصولگرایان.
باور کنید اگر این طور بخواهیم همه رو کنار بزنیم دیگه کسی برای آقا نمیمونه که بخواد کاری انجام بده.
اگه اصلاح طلبان چنین فردی رو در جمع خودشون داشتن تا حالا باهاش پوست همه ی ما رو کنده بودن. کاری نکنیم که اگه کسی از اشتباهش هم بخواد برگرده ، ما با بی اخلاقیامون راهش رو بسته باشیم.
یا علی


ما طبق یک اصول عمل می کنیم.هر کس از این اصول انحراف پیدا کند دیگر اصولگرا نیست حتی اگر سابقه درخشانی مانند آقای ولایتی یا دیگر بزرگانی که سقوط کردند داشته باشد.در اینجا بهتر است خوشبینی در قضاوت را کنار بگذاریم.آقای ولایتی یک شخص تاثیر گذار در سیاست خارجه ایران است.و خود ایشان به این مسئله واقفند.برای شخصی مثل ایشان حتی سکوت نسبت به این روند مذاکرات انحراف از اصول محسوب می شود

خوشمان آمد خوب جواب دادی آقای ولایتی در موقع انتخبات ریاست جمهوری هم جر زدند و با عث شقه شدن اصولگرایان شدند


اقای ولایتی بزرگوار هم در انتخابات سال 84 با انصراف به نفع هاشمی و هم در انتخابات سال 92 با جر زنی و دعوا با کاندیداهای اصولگرایان یعنی جلیلی و قالیباف ورق رو به نفع هاشمی و روحانی به پیش برد و دو ماه بعد از مناظره با دریافت حکم مسئولیت در قسمتی مهمی از مجمع تشخیص از طرف شیخ بهرمانی دستمزد خودش رو گرفت اینجاست که باید گفت در روزگار ما از زمان حسین بن علی علیه السلام امثال شریح قاضی ها بسیار فراوانند
نقل قول کردن
0 #9 badri 1393-08-24 13:38
به نقل از علیرضا ع:
به نقل از یه دوست:
من قصد دفاع از آقای ولایتی رو ندارم ولی خداییش یه نگاه دیگه به مناظره بندازیم تا ببنیم که اشتباه اصلی رو دکتر جلیلی انجام داد که متاسفانه به جای رو کردن مدارک و اثبات اشتباهات بزرگ دکتر روحانی ، به ایراد گرفتن به دکتر ولایتی پرداخت. از همین ایراد گرفتن دکتر جلیلی بود که دکتر ولایتی به جواب دادن پرداخت و وقت هر دو بزرگوار به ایراد گرفتن به همدیگر گذشت و دکتر روحانی راحت در رفت.
کاش این دو نفر به پر و پای هم نمیپیچیدن.
واین هم بی انصافیه که شما دکتر ولایتی که وزنه ای برای اصولگرایان هستند رو تشبیه به قاضی شریح کردین. من قبول دارم که ایشون نباید به اشتباه دکتر جلیلی ادامه می داد و بحث رو به درازا می کشوند ولی این اشتباه بود نه پرداختن به هوای نفس و نابود کردن اصولگرایان.
باور کنید اگر این طور بخواهیم همه رو کنار بزنیم دیگه کسی برای آقا نمیمونه که بخواد کاری انجام بده.
اگه اصلاح طلبان چنین فردی رو در جمع خودشون داشتن تا حالا باهاش پوست همه ی ما رو کنده بودن. کاری نکنیم که اگه کسی از اشتباهش هم بخواد برگرده ، ما با بی اخلاقیامون راهش رو بسته باشیم.
یا علی


ما طبق یک اصول عمل می کنیم.هر کس از این اصول انحراف پیدا کند دیگر اصولگرا نیست حتی اگر سابقه درخشانی مانند آقای ولایتی یا دیگر بزرگانی که سقوط کردند داشته باشد.در اینجا بهتر است خوشبینی در قضاوت را کنار بگذاریم.آقای ولایتی یک شخص تاثیر گذار در سیاست خارجه ایران است.و خود ایشان به این مسئله واقفند.برای شخصی مثل ایشان حتی سکوت نسبت به این روند مذاکرات انحراف از اصول محسوب می شود

خوشمان آمد خوب جواب دادی آقای ولایتی در موقع انتخبات ریاست جمهوری هم جر زدند و با عث شقه شدن اصولگرایان شدند
نقل قول کردن
-2 #8 علیرضا ع 1393-08-23 15:56
به نقل از یه دوست:
من قصد دفاع از آقای ولایتی رو ندارم ولی خداییش یه نگاه دیگه به مناظره بندازیم تا ببنیم که اشتباه اصلی رو دکتر جلیلی انجام داد که متاسفانه به جای رو کردن مدارک و اثبات اشتباهات بزرگ دکتر روحانی ، به ایراد گرفتن به دکتر ولایتی پرداخت. از همین ایراد گرفتن دکتر جلیلی بود که دکتر ولایتی به جواب دادن پرداخت و وقت هر دو بزرگوار به ایراد گرفتن به همدیگر گذشت و دکتر روحانی راحت در رفت.
کاش این دو نفر به پر و پای هم نمیپیچیدن.
واین هم بی انصافیه که شما دکتر ولایتی که وزنه ای برای اصولگرایان هستند رو تشبیه به قاضی شریح کردین. من قبول دارم که ایشون نباید به اشتباه دکتر جلیلی ادامه می داد و بحث رو به درازا می کشوند ولی این اشتباه بود نه پرداختن به هوای نفس و نابود کردن اصولگرایان.
باور کنید اگر این طور بخواهیم همه رو کنار بزنیم دیگه کسی برای آقا نمیمونه که بخواد کاری انجام بده.
اگه اصلاح طلبان چنین فردی رو در جمع خودشون داشتن تا حالا باهاش پوست همه ی ما رو کنده بودن. کاری نکنیم که اگه کسی از اشتباهش هم بخواد برگرده ، ما با بی اخلاقیامون راهش رو بسته باشیم.
یا علی


ما طبق یک اصول عمل می کنیم.هر کس از این اصول انحراف پیدا کند دیگر اصولگرا نیست حتی اگر سابقه درخشانی مانند آقای ولایتی یا دیگر بزرگانی که سقوط کردند داشته باشد.در اینجا بهتر است خوشبینی در قضاوت را کنار بگذاریم.آقای ولایتی یک شخص تاثیر گذار در سیاست خارجه ایران است.و خود ایشان به این مسئله واقفند.برای شخصی مثل ایشان حتی سکوت نسبت به این روند مذاکرات انحراف از اصول محسوب می شود
نقل قول کردن
0 #7 قاصدک 1393-08-23 05:39
ولی متاسفانه آقای ولایتی با اینکه خوب می فهمید آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند باز هم مسیر مذاکرات جلیلی را ناکارامد نشون داد و باعث شد این معتدلین روی کار بیاین و مذاکرات رو گره کور بدن
نقل قول کردن
-1 #6 Guest 1393-08-23 03:20
نظرت قشنگ بود
نقل قول کردن
0 #5 سیاوش آقاجانی 1393-08-22 20:38
سلام، ولی من به یاد ابو موسی اشعری افتادم که گمان می کرد اگر حکومت را از دست حضرت علی علیه السلام در بیاورد، عمرو عاص هم این کار را برای معاویه انجام خواهد داد ولی دیر متوجه شد ... و اینک ابوموسی اشعری هایی هستند که ادعای اصولگرایی و ولایتمداری می کنند، از این باب می گویم ادعا که در زمانی که ولی فقیه مقاومت در برابر دشمن را تجویز می کرد ایشان به مذاکره با عمروعاص ها دلخوش داشتند.
نقل قول کردن
0 #4 Guest 1393-08-22 19:37
آقای ولایتی با در نظر گرفتن تمام خدمات و سوابق علمی شون و...
اما در انتخابات نفوذی اصلح طلبان بودند و باعث از بین رفتن اصولگرایان شدند.
همین بس که در انتخابات شروع به تخریب جبهه خودی کردند و به توافق سه جانبه ای که داشتند پایبند نماندند و ستاد دکتر روحانی در روزهای اول پیروزی از ایشون تشکر کرد!!!
نمی گیم ایشون خیانت کردند اما ایشون دوتا رهبر دارند یکی امام خامنه ای و رهبر دیگه شون هاشمی هست و با اشاره هاشمی نفوذ و کنار نرفتند.
نقل قول کردن
0 #3 Guest 1393-08-22 16:47
به نقل از یه دوست:
من قصد دفاع از آقای ولایتی رو ندارم ولی خداییش یه نگاه دیگه به مناظره بندازیم تا ببنیم که اشتباه اصلی رو دکتر جلیلی انجام داد که متاسفانه به جای رو کردن مدارک و اثبات اشتباهات بزرگ دکتر روحانی ، به ایراد گرفتن به دکتر ولایتی پرداخت. از همین ایراد گرفتن دکتر جلیلی بود که دکتر ولایتی به جواب دادن پرداخت و وقت هر دو بزرگوار به ایراد گرفتن به همدیگر گذشت و دکتر روحانی راحت در رفت.
کاش این دو نفر به پر و پای هم نمیپیچیدن.
واین هم بی انصافیه که شما دکتر ولایتی که وزنه ای برای اصولگرایان هستند رو تشبیه به قاضی شریح کردین. من قبول دارم که ایشون نباید به اشتباه دکتر جلیلی ادامه می داد و بحث رو به درازا می کشوند ولی این اشتباه بود نه پرداختن به هوای نفس و نابود کردن اصولگرایان.
باور کنید اگر این طور بخواهیم همه رو کنار بزنیم دیگه کسی برای آقا نمیمونه که بخواد کاری انجام بده.
اگه اصلاح طلبان چنین فردی رو در جمع خودشون داشتن تا حالا باهاش پوست همه ی ما رو کنده بودن. کاری نکنیم که اگه کسی از اشتباهش هم بخواد برگرده ، ما با بی اخلاقیامون راهش رو بسته باشیم.
یا علی

مقصود ازاین مطلب فقط مناظره نیست که بخواهیم کسی راخراب کنیم، بعضی رفتارها دردیپلماسی داخلی وخارجی کلیدی است ودر سرنوشت وآینده کشور تاثیرگذاراست کاریک بحث ومناظره نیست هرچند درانتخابات ثابت شد چقدربعضی ها دلسوز انقلاب هستند ویادلسوز موقعیت خودشان ! اصل موضوع ، مذاکره با دشمنان قسم خورده ای است که اصلا مورد اعتمادکه نیستند ،بلکه تمام هم وغمشان ضربه زدن به جمهوری اسلامی است وبقول رهبری معظم اینهادستهای آهنینی هستند که دستکش مخملی پوشیده اندگرگهائی هستند که درلباس میش جلومی آیند. مذاکره بادشمنان اسلام وانقلاب اسلامی جز اینکه به دشمن فرصت ضربه بیشتر می دهد ومارا به عقب می راند وهیچ ثمری ندارد . بجای وقت تلف کردن وپوئن دادن به دشمنان ،بارهارهبری فرمودند به تقویت توان داخلی بپردازید تابامقاوم کردن اقتصاد داخلی فرصت فشار رااز دشمن بگیریم ولی ....
نقل قول کردن
+2 #2 اسدی 1393-08-22 15:54
دکتر جلیلی به دکتر ولایتی : تو مو می بینی و من پیچش مو آنچه که جلیلی چند سال زودتر از ولایتی می دانست....
نقل قول کردن
-4 #1 یه دوست 1393-08-21 15:40
من قصد دفاع از آقای ولایتی رو ندارم ولی خداییش یه نگاه دیگه به مناظره بندازیم تا ببنیم که اشتباه اصلی رو دکتر جلیلی انجام داد که متاسفانه به جای رو کردن مدارک و اثبات اشتباهات بزرگ دکتر روحانی ، به ایراد گرفتن به دکتر ولایتی پرداخت. از همین ایراد گرفتن دکتر جلیلی بود که دکتر ولایتی به جواب دادن پرداخت و وقت هر دو بزرگوار به ایراد گرفتن به همدیگر گذشت و دکتر روحانی راحت در رفت.
کاش این دو نفر به پر و پای هم نمیپیچیدن.
واین هم بی انصافیه که شما دکتر ولایتی که وزنه ای برای اصولگرایان هستند رو تشبیه به قاضی شریح کردین. من قبول دارم که ایشون نباید به اشتباه دکتر جلیلی ادامه می داد و بحث رو به درازا می کشوند ولی این اشتباه بود نه پرداختن به هوای نفس و نابود کردن اصولگرایان.
باور کنید اگر این طور بخواهیم همه رو کنار بزنیم دیگه کسی برای آقا نمیمونه که بخواد کاری انجام بده.
اگه اصلاح طلبان چنین فردی رو در جمع خودشون داشتن تا حالا باهاش پوست همه ی ما رو کنده بودن. کاری نکنیم که اگه کسی از اشتباهش هم بخواد برگرده ، ما با بی اخلاقیامون راهش رو بسته باشیم.
یا علی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • Anya87Et
  • BubilCar
  • KevinGen
  • Brokennatr#generick[somexrumerkey,2,5]
  • carloogbuyFluop
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group