نرم افزار مبدل نصب نیست.
سخنرانی مهم استاد رحیم پور ازغدی پیش از نمازجمعه 20 شهریور 94

خطر خروج از خط امام

گزارش مشکل
Loading the player...
– کسانی که فکر می کنند با مذاکره با آمریکا می توان اسرائیل را محدود کرد خود را به نادانی زده اند. – آمریکا خطرناک نیست؛ فکری که گمان می کند آمریکا می خواهد مشکلات را حل کند خطرناک است. – اگر نفوذپذیری نباشد نفوذ نخواهد بود، امام گفتند بزرگترین مشکل این است که کسانی سرکار باشند که بگویند ما به خودمان اعتماد نداریم، همان کسانی که خودشان خسته شده اند و می گویند مردم خسته اند. – برخی تسلیم در مقابل دشمن را آشتی با جهان می نامند. – امام می فرمایند وابستگی اقتصادی، نظامی و کشاورزی را می توان زود جبران کرد اما وابستگی روحی و انسانی خطرناک است، همان هایی که فکر می کنند بدون رابطه با غرب راهی به جایی نمی بریم. – امام در سال 58 فرمودند ما می خواهیم حسابمان را از غرب جدا کنیم. – این همان فکری است که بعد از مذاکرات می گوید دیگر الان هر حرفی را نمی شود زد، این افراد خطرناک هستند و ریشه خط امام را می زنند. – بنی صدر اگر از قبل، ضد انقلاب بود رئیس جمهور نمی شد، مگر آقای منتظری کم خدمت کرد به انقلاب؟ اما اینها عوض شدند. – بازرگان می گفت مرگ بر آمریکا جزو شعارهای انقلاب نیست اما امام گفت مگر تو انقلاب کردی که می گویی مرگ بر آمریکا از شعارهای انقلاب نیست؟ – ما با آمریکا سوء تفاهمی نداریم که می گویند برویم سوء تفاهم با آمریکا را برطرف کنیم، این حرف یعنی امام هم که می گفت آمریکا شیطان بزرگ است دچار سوء تفاهم بود‬. – مگر ما دعوای شخصی با آمریکا داریم که می گویند اختلافات ما با آمریکا پیچیده اما قابل حل است؟ اینها می گویند آمریکا و این چند کشور دیگر تمام جهانند و با اینها باید تنش زدایی کرد! خب تنش چیست؟ همان شعارها و حرف های امام را تنش می دانند. – منافع و تفاهمات مشترک ما با آمریکا و انگلیس در منطقه چیست؟ یک سری نادان فکر می کنند ما و آمریکا هر دو با داعش می جنگیم. – اسرائیل لب پرتگاه است و یک هل دیگر می خواهد، اما اینها می خواهند جنگ شیعه و سنی به راه بیاندازند و سوریه و عراق را تجزیه کنند تا اسرائیل را نجات بدهند. – همکاری ایران و آمریکا در مقابله با داعش توطئه است، اگر آمریکا پشت داعش و سعودی و اسرائیل نباشد اینها چندماه هم دوام نمی آورند. – آمریکا فقط در حالتی می گوید ما به ایران اعتماد داریم که ما شاه را دوباره بازگردانیم. – امام 30 سال پیش جواب کسانی که می گویند شعار مرگ بر آمریکا خلاف صلح است را داده است. – محال است روزی آژانس بگوید همه مسائل ایران حل شد‬. – اوباما می گوید ما با این توافق دست نیروهای میانه رو را قوی کردیم و اگر دولت ایران بتواند جا بیاندازد که توافق خوب است دست آنها را در انتخابات قوی کرده ایم. – اگر آمریکا بفهمد که اراده مقاومت در ایران وجود ندارد در حمله به ایران معطل نمی کند رحیم پور,پیش از خطبه,خط امام,خروج از خط امام,نفوذ آمریکا,مازوخیست,خروج از خط امام,مرگ بر آمریکا,انقلاب,پایان انقلاب,خطر دولتمردان,آرمانسیاست خارجی,مذاکره با آمریکا,امام خمینی
12661

نمایش ویدئو در وب سایت شما

سخنرانی مهم استاد رحیم پور ازغدی پیش از نمازجمعه 20 شهریور 94 خطر خروج از خط امام
 برخی مسئولین اخیراً گفتند دیگر هر حرفی را نمی‌شود زد و مواظب باشید تا یک وقت آمریکا از ما ناراحت نشود؛ اینها خواسته یا ناخواسته ریشه خط امام را می‌زنند.
به گزارش جهان، حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به حدیثی از امام سجاد (ع)، اظهار کرد: یکی از شاخصه های ایمان این است که مستکبرین دنیا از ما بترسند؛ در غیر این صورت به اسلام خیانت کرده اند.
وی افزود: هر کسی به نوعی پیام دهد که انقلاب اسلامی به اردوگاه سازش کاران بپیوندد، می خواهد نفسانیت خود را به اسم عقلانیت بر ما قالب کند؛ در صورتی که توقع داشتن از استکبار عین نفسانیت است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون این خط به موازات خط امام حضور داشت و به هر بهانه ای می خواست با ظالمان جهان سازش کند.
رحیم پور ازغدی با بیان اینکه امروز برخی معتقدند بیایید با آمریکایی ها مذاکره کنیم تا بتوانیم اسرائیل را محدود سازیم، گفت: این افراد یا جاهل هستند یا متجاهل؛ یعنی خود را به جاهلی و نادانی می زنند. در دوران پیش از انقلاب و پس از حادثه ۱۷ شهریور نیز برخی گفتند با آمریکایی ها معامله و مذاکره کنیم تا شاه را محدود سازیم.
وی گفت: استدلال عده ای این بود که آمریکا نباید در مورد ما دچار سوءتفاهم و از ما عصبانی شود و ما نباید دشمن تراشی کنیم. این طرز تفکر همانی است که معتقد است آمریکا و انگلیس تمام جهان هستند و آشتی با آنها، آشتی با جهان است؛ انگار امام (ره) با جهان قهر بود و مازوخیسم داشت و می خواست ملت خود را منزوی و محدود کند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: امام (ره) با جهان قهر نبود حتی می گفت ملت آمریکا قربانی سیاست های دولتمردان این کشور شده است.
رحیم پور ازغدی تاکید کرد: این دست اظهارات، تله های گفتمانی دشمن است که برخی افراد ضعیف را اسیر خود می کند. در ابتدای انقلاب دولت موقت را امام بر سر کار آورد، اما وقتی این دولت روی کار آمد، گفت مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل جزو شعارهای انقلاب نیست و امام تحت تاثیر چپ ها و کمونیست ها این شعارها را سر می دهد.
وی افزود: کسانی که در دهه ۶۰ با این نوع تفکر مبارزه می کردند، امروز همان حرف ها را می زنند. من برای افراد دولت موقت احترام زیادی نسبت به کسانی که در دهه ۶۰ با آنها مقابله می کردند، قائلم زیرا تفکر دولت موقت در حرفش صادق بود، ولی افرادی که امروز اعتقادات دولت موقت را تکرار می کنند، آنقدر صداقت ندارند که بگویند ما به جای عقلانیت خود، سراغ نفسانیت خود رفتیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: امام می فرمود فرهنگ استعماری از خود استعمار خطرناک تر است و خط نفوذ آمریکا تا زمانی که در داخل حکومت، پایگاه نداشته باشد موفق نخواهد شد. این خط نفوذ می گوید شما را باید ارباب های خارجی اداره کنند و با کمک آنها همه چیز امکانپذیر است.
رحیم پور ازغدی اظهار داشت: اگر کسانی در حکومت ما نفوذ کردند و گفتند ما نمی توانیم و آنها می توانند و دیگر مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس گفتن کافی است، این امر باعث غلبه آمریکا بر ما می شود. امام می فرمود فکر تسلیم پذیری در مقابل آمریکا خطرناک تر از خود آمریکاست.
وی با بیان اینکه مطابق اعتقاد امام، ما از مغزهای عاجز و ترسو نمی ترسیم، گفت: امروز لحن و روش آمریکایی ها هنوز عوض نشده است، اگر نفوذپذیری نباشد، نفوذ نخواهد بود. امام معتقد بود خطرناک آن است که عده ای بر سر کار بیایند و بگویند ما هیچ غلطی نمی توانیم کنیم. بنابر تفکر این افراد به عنوان مثال اگر ما می خواهیم درمان شویم، باید حتما به انگلستان برویم، این تفکر به معنای حقیر کردن نیروهای داخلی خودمان است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه وابستگی نظامی و اقتصادی از نگاه امام قابل جبران است، اما وابستگی روحی و انسانی جبران پذیر نیست، تاکید کرد: این یعنی در ذهن عده ای خوانده اند که بدون ارتباط با غرب هیچ چیزی نداریم و حتی اخلاق ما نیز در رابطه با غرب اصلاح می شود. متاسفانه امروز کسانی که در جریان انقلاب هم بودند، گرفتار این طرز تفکر شده اند.
رحیم پور ازغدی با تاکید بر اینکه امام معتقد بود ما باید حساب خود را از غرب جدا کنیم یعنی به معیارهای غربی کاری نداشته باشیم و در زمین آنها با وجود اشتراکاتی که داریم، بازی نکنیم اظهار کرد: عده ای معتقدند ما بدون غرب نمی توانیم پیشرفت کنیم. برخی از مسئولین ما اخیراً و پس از مذاکرات هسته ای گفتند دیگر هر حرفی را نمی شود زد و باید دهانتان را ببندید و مواظب باشید هر حرفی نزنید تا یک وقت آمریکا از ما ناراحت نشود.
وی افزود: این افراد ریشه خط امام را خواسته یا ناخواسته می زنند؛ این حرف ها کاملاً خلاف خط امام و خروج از آن است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مصیبت بزرگ در ایران بنابر اعتقاد امام، گوش به حرف غربی ها سپردن است و ضرر این مساله از غارت نفت و ذخایر انرژی ما هم بدتر است.
رحیم پور ازغدی با بیان اینکه باید وابستگی مغزمان به خارج را کنار بگذاریم، گفت: یعنی اعتقاد داشته باشیم که آمریکا و انگلیس منافع ما را نمی خواهند و تنها منافع خود را در نظر می گیرند. امام (ره) بارها در وصیتنامه شان به این مساله اخطار داده اند.
وی افزود: امام می فرمود ما از خطر اقتصادی و دخالت های نظامی نمی هراسیم، ما از وابستگی فرهنگی و دانشگاه استعماری می ترسیم که به جای خدمت به اسلام، خدمت به غرب کنند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه شخصی مانند آیت الله منتظری که نظریه ولایت فقیه او از بهترین هاست، در اواخر عمر خود، خلاف تمامی استدلال هایش در رابطه با ولایت فقیه سخن گفت. افزود: ایشان از پیشنهاددهندگان برپایی روز قدس بود، اما آخر عمر خود شعار «نابودی اسرائیل و آزادی فلسطین» را به نوعی پس گرفت، اما امام (ره) تا آخر عمر خودشان می فرمودند اسرائیل باید از میان برود.
رحیم پور ازغدی تاکید کرد: امروز یک جریان در حوزه سیاست خارجی می گوید باید سوءتفاهم های خود را با آمریکا رفع کنیم؛ در صورتی که ما هیچ گاه با ملت آمریکا مشکل نداشتیم، بلکه مساله اصلی ما دولتمردان و حاکمان سرمایه دار آمریکا بوده  است.
وی گفت: زمانی به امام (ره) گفتند با آمریکا مذاکره کنید. ایشان فرمودند ما چه مذاکره ای با آمریکا انجام دهیم؟ آیا مادران و پدران شهید با آمریکا مذاکره کنند؟ اینها می خواهند بگویند مقابل آمریکا تسلیم شوید ولی ما تسلیم نخواهیم شد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: انگلیس ۱۵۰ سال کشور ما را غارت کرد و با ما دشمنی کرد و امروز هم همین  کارها را انجام می دهد، آیا این مسائل سوءتفاهم است؟ امروز دوباره باید بدیهیات انقلاب را در دهه چهارم تکرار کنیم، چرا که این بدیهیات در حال زیر سئوال رفتن است.
رحیم پور ازغدی افزود: کسانی بودند و هستند که به امام (ره) احترام می گذارند اما خط او را قبول ندارند. آیا حرف های امام و مسائلی که در مورد آمریکا می زدند، سوءتفاهم بود و امام نمی فهمید که چه می گوید؟ در اسناد لانه جاسوسی رسماً آمریکایی ها گفته اند می خواهیم انقلاب ایران را سرنگون کنیم و امروز هم این را می گویند؛ آیا این مسائل سوءتفاهم است؟
وی تصریح کرد: نه ما و نه آمریکا با یکدیگر سوءتفاهم نداریم. آنها می گویند آنچه که امروز در مورد توافق هسته ای انجام می شود، سرنگونی ایران را آسان تر خواهد کرد، آیا این اظهارات سوءتفاهم و توهم توطئه است؟
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: مذاکره ما با آمریکا فقط در موضوع هسته ای و در چارچوب قانون اساسی بود. قانون اساسی هم اجازه ذلت به ما نمی دهد. حال مذاکره در سایر حوزه ها چه معنی ای دارد؟ برخی فکر می کنند آمریکا و انگلیس مانند دولت های دیگر جهان هستند که باید با آنها تنش زدایی کرد. آنها معتقدند آمریکا و دو، سه کشور هستند که کل جهان را شکل می دهند.
رحیم پور ازغدی با بیان اینکه عده ای می گویند باید به فکر منافع مشترک ایران و آمریکا باشیم، گفت: منافع مشترک ما با آمریکایی ها در منطقه یعنی چی؟ این عده می گویند ما هر دو با داعش مخالف هستیم؛ خُب نادان ها داعش را چه کسی ایجاد کرد؟ آیا منافع ما در عراق، بحرین و یمن با آمریکایی ها مشترک است؟
وی افزود: اخیراً معاون نخست وزیر ژاپن به یکی از مسئولین ما گفته بود ما هنوز نتوانسته ایم برای آمریکایی ها اعتمادسازی کنیم، این در حالی است که امروز برخی در داخل کشور ما می گویند باید برای آمریکایی ها اعتمادسازی کرد. ما چرا باید این کار را انجام دهیم؟ قرآن به ما فرموده است که شما نباید به دشمنان تان اعتماد کنید؛ حال برویم برای دشمنان مان اعتمادسازی کنیم؟
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: عده ای معتقدند باید با بازیگران جهانی تعامل کرد یا در مقطعی اعلام کردند باید با غرب بر سر محدود کردن سلاح های کشتار جمعی همکاری کنیم؛ من به شما بگویم در این شعار و سخن اگر خیانت نیست، حماقت است. اصلاً سلاح های کشتار جمعی را چه کسی در دنیا تولید و اشاعه داده است؟ چه کسی بمب اتم را مصرف کرده  است؟ آیا شما می خواهید با رئیس دزدها علیه دزدی، قانون بنویسید؟
رحیم پور ازغدی تصریح کرد: برخی می گویند در تحقق خاورمیانه بدون سلاح هسته ای، باید با آمریکایی ها همراهی کنیم؛ خاورمیانه بدون سلاح هسته ای شعار آمریکایی هاست، چرا نمی گویند جهان بدون سلاح هسته ای؟ چرا وقتی پای این شعار به میان می آید، اسرائیل را جزو خاورمیانه در نظر نمی گیرند؟
وی خاطرنشان کرد: امام (ره) معتقد بود کسانی که می گویند آشتی با جهان کنیم، بیماران روانی و کشورهایی که خود را تمام دنیا می دانند، بیماران روحی هستند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: برخی مسئولین ما معتقدند نباید بهانه دست آمریکایی ها بدهیم، اما امام (ره) معتقد بود هیچ وقت آن روز نخواهد رسید که آمریکا و دیگر شیاطین بگویند ما دیگر از شما بهانه ای نداریم و به عنوان مثال آژانس بین المللی اتمی بیاید بگوید مساله هسته ای ایران کاملاً حل و تمامی بهانه ها از دست ما خارج شد.
رحیم پور ازغدی با بیان اینکه همه جریان های سیاسی باید علیه آمریکا موضع بگیرند، گفت: اوباما رسماً اعلام کرد با توافق هسته ای، دست نیروهای میانه رو در انتخابات آینده مجلس ایران را قوی تر کرده ایم. آنها می خواهند همه ما را به جان هم بیندازند. آمریکایی ها می گویند با توافق هسته ای، میانه روها را در مقابل افراطیونی که مرگ بر آمریکا می گویند، قدرتمندتر ساختیم.
وی افزود: آمریکا هر جا ضعفی مشاهده کرد، به آن نقطه حمله ور شد؛ این مساله را باید آنهایی که می گویند بروید برای آمریکا خوش رقصی کنیم تا به ما حمله نکند، بشنوند. هر جایی که وا بدهید و بترسید، به شما حمله می کنند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: عده ای گفتند دوران افراطی گری در سیاست خارجی سپری شده است، ما هم معتقدیم این دوران سپری شده است، اما طوری افراطی گری را تعریف کنید که امام (ره) در صدر افراطیون قرار نگیرند.
رحیم پور ازغدی با اشاره به تعریف تقیه در اسلام از نگاه موافقان تعامل با آمریکا، گفت: برخی به جای اینکه تقیه را مبارزه پیچیده و عقلانی با دشمن تعریف کنند، به دنبال ترک مبارزه و سازش می روند و می گویند تمام مشکلات ما به خاطر مرگ بر آمریکا گفتن است.
وی در پایان گفت: عده ای امروز معتقدند حالا که مرگ بر آمریکا نمی گوییم، آنها بیشتر به ما احترام می گذارند. اما من به آنها می گویم که آمریکایی ها به شاه بیشتر احترام می گذاشتند و هر کسی در آمریکا رئیس جمهور می شد اول به ایران می آمد و پاسپورت ایرانی در زمان شاه نزد آمریکایی ها اعتبار داشت و روند صدور ویزا به راحتی انجام می گرفت؛ بنابراین اگر منظورتان از احترام این است، فرزند شاه هنوز زنده است.
منبع:مهر
 
 
 
 

پارامترهای مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • DanaFluop
  • BoxerNap
  • GordonPiolo
  • dublikaty_gjOa
  • yansaNoRie
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group