نرم افزار مبدل نصب نیست.

مراسم نمادین تشییع پیکر "مانمی توانیم"

گزارش مشکل
Loading the player...
6309

نمایش ویدئو در وب سایت شما

 

به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز،نشست "منهای عزت، بعلاوه تحریم" با حضور دکتر سعید زیباکلام و به منظور منظور تبیین خطوط قرمز نظام در این دوره از مذاکرات هسته ای در دانشگاه شیراز برگزار شد.

دکتر سعید زیباکلام در این نشست گفت:از ویژگی های فرهنگی سیاسی ما ایرانیان این است به یکباره جریانی برای یک تفکر ساخته می شود و اگر مشاهده گران متوجه آن شوند و از آغاز آن غفلت کنند چنان در ورطه هیاهو گرفتار می شوند که نظرشان روی آن طرح به همراه ضمائم متخیلانه نجات کشور به حساب می‌آید. یکی از این برنامه ها که با انتخاب دولت،مجلس، رسانه شبه ملی و مطبوعات هماهنگ یه سرعت تبدیل به آرمانی نجات بخش شد رفع تحریم ها بود.

رئیس اسبق اداره سازمان های بین المللی وزارت خارجه با مطرح کردن این سوال که آیا سازمان تحریم ها فروپاشیده یا شروع به فروپاشیدن کرده است؛ افزود: رئیس جمهور ایران در نامه نا به هنگام خود در آذر 92 از توقف روند تحریم های ظالمانه،برداشتن فشارها و آغاز فروپاشی تحریم ها سخن گفته است.ظریف هم می‌گوید تحریم نفتی ایران متوقف و درآمدهای نفتی آزاد می شود و در دانشگاه تهران هم به صراحت می‌گوید همه تحریم های شورای امنیت و تحریم های دوجانبه و چندجانبه برداشته می‌شود.

وی ادامه داد: اما جان کری می‌گوید نظام تحریم های محوری که اوباما و متحدانش ایجاد کرده اند در این شش ماه به قوت تمام سر جای خود باقی می‌ماند برای اینکه در این شش ماه تحریم های نفتی باعث می‌شود ایران بیش از 25میلیارد دلار ذرآمد نفتی را از دست بدهد و زمانی که ایران به درآمد نفتی اش دست می‌یابد 14 میلیارد دلار از فروشش مسدود می‌شود.در شبکه سی ان ان هم مطرح می کند باورم این است که اسرائیل امن‌تر خواهد بود مشروط بر اینکه تحریم ها برداشته نشود و نظام تحریم ها برجای خود باقی می ماند. در پیام ویدئویی نیز می‌گوید گام اول سازمان موجود تحریم ها را بر نمی‌دارد .

استاد دانشگاه تهران گفت: دیوید کوهن معاون تروریستی وزارت خزانه داری آمریکا می‌گوید: "ما وشرکای یین المللی‌مان به تحمیل فشارهای فزاینده به اقتصاد ایران از طریق اعمال تحریم ادامه می‌دهیم که اکثریت آن ها تحت تاثیر توافق ژنو قرار نمی‌گیرد و حتی یک فقره تحریم در بخش انرژی ایران لغو نمی‌شود.برای افزایش تحریم های آمریکا کار می‌کنیم تا ایران را از منافع درآمدی دیگر محروم کنیم. فروش کشتی های باری و حمایت فعالیت های کشتی رانی و..نیز د تحریم باقی می‌ماند."شرمن در گزارش مکتوب خود به مجلس سنا می‌گوید "افزایش فشار تحریم ظرف شش ماه اولیه از طریق اجرای مداوم تحریم ها ادامه می‌یابد. "

 

دکتر زیباکلام با بیان اینکه مقایسه اظهارات مقامات ایرانی و غربی ما را به تعجب وا می‌دارد؛ افزود:از یک طرف مقامات دولتی ایران از فروپاشی تحریم ها اظهار شوق می‌کنند و و از طرف دیگر هم آمریکایی ها با قاطعیت از پابرجا بودن اکثریت قاطع تحریم ها در حوزه های محوری انرژی و کشتی‌رانی سخن می‌گویند.

این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: برای رهایی از این دو راهی دست به دامن توافق ژنو می‌شویم.بخش سوم توافق به اقدامات آمریکایی ها و اروپایی ها می‌پردازد و می‌گوید "تلاش برای کاهش فروش نفت خام ایران مکث می‌شود" به طوری که مشتریان بتوانند میانگین موجود نفت خام را خریداری کنند و این یعنی نه می‌توانیم میانگین فروش نفت خود را افزایش و نه مشتریان خود را تغییر دهیم. آنچه با مکث، و نه توقف ، مواجه می‌شود، تلاش‌ برای گسترش تور تحریم فروش نفت خام ایران است و این یعنی میزان تحریم‌های فروش نفت کماکان به قوت سابق و موجود خود باقی می‌ماند.

وی با اشاره به اینکه در سند اطلاعاتی کاخ سفید آمده است که 2/4 میلیارد دلار طلب ایران از فروش نفت به صورت اقساط تامین می‌شود؛ گفت: در برگه اطلاعاتی کاخ سفید که هیچگاه توسط مقامات دولتی ایرانی تکذیب نشده و هرچه بیشتر می‌گذرد مشخص می شود بقیه ماده های آن هم می‌تواند محقق شود؛آمده است که این 2/4 میلیارد دلار از محل فروش نفت ایران در این شش ماه است و مابقی که 15میلیارد دلار است به حساب های مسدود شده ایران در خارج از کشور ریخته می‌شود. درواقع میزان پول ایران در حساب های مسدود شده طی این شش ماه افزایش می‌یابد.

نخستین نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی،بیان کرد: در سه ماده پی در پی توافق نامه ژنو آمده است هیچ نوع تحریم جدید هسته ای توسط شورای امنیت،اتحادیه اروپا و آمریکا اتخاذ نمی‌شود و این یعنی تحریم های غیر هسته ای ادامه می‌یابد. در این 12 ماهی که از توافق ژنو می‌گذرد تحریم های جدیدی حتی با عنوان هسته‌ای داشته‌ایم که در واکنش به آن کمترین صدایی از کسی در ایران بر نخواست.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران اظهار کرد: روحانی می‌گوید"همه تحریم ها قدم به قدم با ادامه مذاکرات برداشته می‌شود؛دیگر تحریم جدیدی اجرا نمی‌شود و این یعنی مهار تحریم ها" و در 24 دی هم می‌فرماید که "توافق ژنو یعنی تسلیم شدن قدرت های بزرگ در برابر اراده مرم ایران؛یعنی شکستن سد تحریم که به ملت صلح دوست ایران تحمیل شده بود". در دیدار با فعالان اقتصادی هرمزگان نیز می‌گوید "امروز تحزیم ها علیه ملت ایران شکسته شده است".

زیباکلام در ادامه با اظهار شرمندگی از بیان حرف های خلاف واقع توسط مقامات دولتی ایران، گفت:اسماعیل کوثری می‌گوید "مسئولین بانک مرکزی،هواپیمایی و کشتیرانی ایران گفتند بعد از توافق ژنو هیچ چیز تغییر نکرده است."

سفیر اسبق ایران در فیلیپین با اشاره به اینکه شورای امنیت،اتحادیه اروپا و آمریکا از تحریم کنندگان ما هستند؛بیان کرد:آمریکایی ها همواره تاکید می‌کنند "عدم توافق بهتر از توافق بد است" و بنابراین مواضع جدید اتخاذ و تحریم کنندگان را شاخه شاخه می‌کنند. 

 

وی عنوان کرد: منندز،سناتور آمریکایی 4 ماه پیش در بیانیه ای خظاب به اوباما و کاخ سفید می‌گوید"نظر من این است که هر معامله ای با ایران باید اضمحلال عمده زیربنای هسته ای را در پی داشته باشد. تحقیق و توسعه برای ایجاد سانتری فیوژهای بیشتر باید متوقف شود.تاسیسات اراک باید به صورت بنیانی تغییر کند. فاصله گریز هسته ای ایران باید بیشتر از یک سال شود تا اگر ایران از ادامه مذاکرات منصرف شد و خواست به سمت بمب هسته ای برود بتوانیم در این یکسال جلو او را بگیریم. توافق نامه نهایی دست کم باید حاوی بازرسی های درازمدت و یک نظام راستی آزمایی دقیق برای حداقل 20 سال باشد." یعنی ایران بعد از 20 سال بازرسی تبدیل به یک عضو معمولی فاقد سلاح هسته ای معاهده npt می‌شود! آیا این هم از کسی پول می‌گیرد و بزدل سیاسی است؟ علی اکبر صالحی مکررا مصاحبه می‌کند که "اراک تغییر ماهیت نمی‌دهد" در حالی که همین الان درحال تغییر ماهیت است.

رئیس اسبق صدا و سیمای کردستان با تاکید بر اینکه مجلس نمایندگان سنا به اوباما می‌گوید کنگره باید هرنوع برداشتن تحریم را تصویب کند؛ افزود: کسی نیست به کری و شرمن بگوید شما اختیار تام آمریکا را ندارید و فقط نماینده دولت آمریکا هستید؛ قسمت عمده تحریم ها از سوی کنگره است و چون در مذاکرات حضور ندارد با هر نوع تعهدی هم که طرف آمریکایی بدهد؛ قسمت عمده تحریم ها باقی می ماند. پس هوشیاری و تدبیر کجاست؟ فقط با دولت آمریکا درگیر نیستیم بلکه کنگره هم حساب خود را دارد و این کار را برای ما دشوارتر می‌کند و ما را وسط زمین و آسمان نگه می‌دارد لذا باید بخواهیم نماینده تام الاختیار کنگره در مذاکرات حضور داشته باشد.

زیباکلام ادامه داد: یکی از اعضای کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان انگلیس می‌گوید "ایران باید حق این را که عضو فاقد سلاح هسته ای NPTشود؛ اکتساب کند. " این طرز صحبت بی نظیر و بی سابقه هست؛ نگاه کنیم که جامعه جهانی نسبت به چندین ماه قبل درباره ما چگونه صحبت می کند !ای کاش من هم متخصص بودم و هیچکدام را نمی‌فهمیدم!

استاد دانشگاه تهران در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه تحریم ها محکم و باقوت سر جایشان باقی هستند؛ تصریح کرد:به دولت توصیه می‌کنم به مردم راست بگویید.صادقانه به مردم بگویید قبل از مذاکرات ،در مورد آمریکا این فکر را می کردیم اما اینجوری از آب درآمده و دارد پدرمان را در می‌آورد.بگویید اشتباه کردیم. با شناختی که از مردم ایران دارم این شجاعت شما را تحسین می‌کنند.

 

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: شرمن گفته فقط زمانی جهان تصمیم می‌گیرد تحریم های هسته ای را تعلیق و سپس بردارد که ایران گام های اقناع کننده و راستی آزمایی پذیر را بپذیرد؛ انجام دهد و نشان دهد برنامه هسته ایش کاملا صلح آمیز است و باقی خواهد ماند.آنها حرف دهانشان را خوب می‌فهمند و مثل ما کرشمه بازی در نمی‌آورند. درباره آینده چه گواه و شهادتی باید برای آن‌ها بیاوریم؟این حرف ها یعنی خوشحالی بی خودی داریم که تحریم ها برداشته می‌شود.

وی بیان کرد: عراقچی در شبکه العالم گفت"شکست مذاکرات برای همه خطرناک است.این که در چه دوره زمانی و چگونه به غنی سازی صنعتی برسیم از موضوعات مذاکرات است."چرا برای همه خطرناک است؟تازه مذاکره می‌کنیم که به غنی سازی صنعتی برسیم؟چه چیزی پذیرفته شده که ایشان اینگونه می‌فرمایند؟این عبور از خط قرمز نیست؟

نخستین سفیر ایران در آژانس انرژی اتمی با اشاره به اینکه عراقچی گفته ظرفیت موجود برای ما اهمیت زیادی دارد؛ افزود:19 هزار سانتریفیوژ داشتیم که 10 هزارتا را قبل از توافق ژنو آرام و به عنوان انعام کنار گذاشتیم و تا امروز با 9 هزار سانتریفیوژ کار می‌کردیم.این صحبت عراقچی یعنی می‌خواهیم این تعداد رانگه داریم و طرف مقابل می گوید 2 تا 4500 سانتریفیوژ می توانید داشته باشید.19 هزار سو نیاز عملی ماست.

دکتر زیباکلام گفت: شرمن در دسامبر 2013در بیانیه ای مکتوب نوشته پیشرفت برنامه هسته ای ایران بدون توافق نامه ژنو ادامه می‌یابد و می تواند هزاران سانتریفیوژ جدید را به چرخش در آورد و زمان گریز هسته ای را کوتاه کند.جک استراو نیز می‌گوید ایران توانایی زیادی دارد و همین‌قدر هم که در مذاکرات پبشرفت کرده‌ایم هنر کردیم.نباید به آنها زور بگوییم.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در ادامه عنوان کرد: چرا در محافل تصمیم گیری،جلسات تبادل نظر،مقالات،کارشناسان راهبردی،گزارش های روزنامه نگاران غربی پیش فرض این است که دولت روحانی فرصتی طلایی است که باید غنیمت شمرده شود؟

وی اضافه کرد: چرا وزیرخارجه دولت عقلانیت در مقاله ای که در واشنگتن پست منتشر میکند برای رجال موثر آمریکا از پیشرفتن به سوی یک دستاورد تاریخی سخن می‌گوید و بیان می‌کند فرصتی تاریخی داریم تا تضمین کنیم برنامه هسته ای ایران برای همیشه صلح آمیز باقی خواهد ماند! آیا ظریف نمی‌داند که هیچ کشوری نمی‌تواند برای همیشه چنین تضمینی را فراهم کند؟آیا نمی‌داند چنین بلوفی را باور نمی‌کنند؟آیا ظریف نمی‌خواهد توجه سیاست مداران آمریکا را به فرصتی تاریخی جلب کند؟

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد:آیا ملت ایران می‌داند در سند بازنگری موضع گیری هسته‌ای که در سال 2010 طراحی شده و وزیر دفاع وقت آن را معرفی کرده است؛ تصریح شده دولت اواما تضمین می‌کند سلاح هسته ای علیه کشورهایی که فاقد کلاهک هسته ای هستند به کار نبرد به استثنای ایران و کره شمالی..

دکتر زیباکلام در پایان با اشاره به اینکه 150نماینده مجلس نامه ای به رئیس مجلس نوشتند و خواستار نظارت بیشتر مجلس بر مسئله هسته ای شدند اما توجهی از سوی لاریجانی نشد؛ تصریح کرد: مجلس ما بی اراده، ضعیف و بد است و باید عبرتی برای انتخابات پیش رو باشد.نقش مجلس می‌تواند محکم و فراجناهی باشد ولی اینگونه نیست و متاسفانه ساخت سازی است.

گفتنی است در پایان این نشست؛ دانشجویان با شرکت در مراسم نمادین به خاک سپاری شعار استکباری "مانمی‌توانیم"؛بر ضرورت ترویج خودباوری در کشور و میدان دادن به جوانان انقلابی برای خدمت به نظام تاکید کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پارامترهای مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • Ruslanpaw
  • GermanFlut
  • AntonOralt
  • Robertbleam
  • FuriousPype
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group