نرم افزار مبدل نصب نیست.

مستند سریر عفاف

گزارش مشکل
Loading the player...
برنامه «سریر عفاف» به مناسبت سالروز حجاب و عفاف روز شنبه 21 تیر به روی آنتن شبکه دو می رود. به گزارش روابط عمومی شبکه دو، مهدی کریمی مدیر گروه فرهنگ،‌تاریخ و هنر این شبکه با اعلام این خبر گفت: «سریر عفاف» مستندی است که با استناد به اسناد و شواهد تاریخی از «عفت، حیا و پوشیده بودن بانوان ایرانی» در طول تاریخ و در ادیان مختلف در سرزمین ایران سخن می گوید. حضور کارشناسان, علاوه بر تنوع روایت در فیلم، به اعتبار فیلم قوت بخشیده است. مدیر طرح و برنامه این شبکه خاطرنشان کرد: سکانس آغازین این مستند با خانم جوان چادری شروع می شود که از میان آثارِ تمدن هفت هزار ساله ایران زمین به دوربین (مخاطب) نزدیک می شود و نریشن که در اصل صدای ذهنی اوست، روایت می شود. سادگی، صداقت و صمیمیت در روایت، یکی از نقاط قوت این مستند است به طوری که حتی مخالفین حجاب و عفاف را نیز با خود همراه می کند. تحقیق و پژوهشِ گسترده، از ویژگی های مثبت این فیلم است زیرا در لحظه لحظه فیلم به مخاطب، اطلاعات تاریخی جدید ارائه می‌دهد. عکس ها، اسناد، سنگ نگاره، مجسمه ها و آثار تاریخی استفاده شده در این فیلم به کمک افتر افکت و دیگر نرم افزارهای گرافیکی زیباسازی شده اند تا مخاطب از تماشای آنها لذت بیشتری ببرد و درک او را نیز از موضوع تقویت کند. به رغم گستردگی موضوع، فیلم همچنان از انسجام در ساختار و روایت برخوردار است و به مخاطبان خود مخصوصاً بانوان ایرانی این پیام را می رساند که: «عفت، حیا، پوشیده بودن و حجاب، میراثی است ارزشمند که در طول تاریخ مورد تأیید و تأکید عقلانیت و ادیان بوده است و موجب بالا رفتن ارزش زن و جایگاه اجتماعی او گردیده است. زن ایرانی، همیشه تاریخ با حیا و عفت خود نسلی پاک را در دامن خود پرورش داده است و اینچنین نیز ادامه پیدا خواهد کرد...» کریمی افزود: فیلم در پایان از «زیبایی» زن سخن می گوید که خداوند برای ادامه نسل، او را زیبا آفریده است و این زیبایی اگر در خدمت شوهر باشد اجتماع سالم خواهد ماند و تاریخ مثل همیشه به «زن ایرانی» افتخار خواهد کرد. «سریر عفاف» کاری از گروه فرهنگ، تاریخ و هنر شبکه دو سیماست که کارگردانی آن را علی جهانی و تهیه کنندگان آن سید سعید میرصادقی و ابوذر پورمحمدی هستند. بخش نریتوری این مجموعه را نیز نرگس آبیار (از کارگردانان برگزیده سینما) بر عهده داشته است. این برنامه پنجشنبه 19 تیر ساعت 18:30 از شبکه دو پخش شده بود و بنا به تقاضای مکرر بینندگان، به مناسبت سالروز حجاب و عفاف شنبه 21 تیر ساعت 18:30 مجداً بازپخش می شود.
7976

نمایش ویدئو در وب سایت شما

برنامه «سریر عفاف»  به مناسبت سالروز حجاب و عفاف روز شنبه 21 تیر به روی آنتن شبکه دو می رود.
به گزارش روابط عمومی شبکه دو، مهدی کریمی مدیر گروه فرهنگ،‌تاریخ و هنر این شبکه با اعلام این خبر گفت: «سریر عفاف» مستندی است که با استناد به اسناد و شواهد تاریخی از «عفت، حیا و پوشیده بودن بانوان ایرانی» در طول تاریخ و در ادیان مختلف در سرزمین ایران سخن می گوید. حضور کارشناسان, علاوه بر تنوع روایت در فیلم، به اعتبار فیلم قوت بخشیده است.
مدیر طرح و برنامه این شبکه خاطرنشان کرد: سکانس آغازین این مستند با خانم جوان چادری شروع می شود که از میان آثارِ تمدن هفت هزار ساله ایران زمین به دوربین (مخاطب) نزدیک می شود و نریشن که در اصل صدای ذهنی اوست، روایت می شود. سادگی، صداقت و صمیمیت در روایت، یکی از نقاط قوت این مستند است به طوری که حتی مخالفین حجاب و عفاف را نیز با خود همراه می کند.
تحقیق و پژوهشِ گسترده، از ویژگی های مثبت این فیلم است زیرا در لحظه لحظه فیلم به مخاطب، اطلاعات تاریخی جدید ارائه می‌دهد. عکس ها، اسناد، سنگ نگاره، مجسمه ها و آثار تاریخی استفاده شده در این فیلم به کمک افتر افکت و دیگر نرم افزارهای گرافیکی زیباسازی شده اند تا مخاطب از تماشای آنها لذت بیشتری ببرد و درک او را نیز از موضوع تقویت کند. به رغم گستردگی موضوع، فیلم همچنان از انسجام در ساختار و روایت برخوردار است و به مخاطبان خود مخصوصاً بانوان ایرانی این پیام را می رساند که:
«عفت، حیا، پوشیده بودن و حجاب، میراثی است ارزشمند که در طول تاریخ مورد تأیید و تأکید عقلانیت و ادیان بوده است و موجب بالا رفتن ارزش زن و جایگاه اجتماعی او گردیده است. زن ایرانی، همیشه تاریخ با حیا و عفت خود نسلی پاک را در دامن خود پرورش داده است و اینچنین نیز ادامه پیدا خواهد کرد...»
کریمی افزود: فیلم در پایان از «زیبایی» زن سخن می گوید که خداوند برای ادامه نسل، او را زیبا آفریده است و این زیبایی اگر در خدمت شوهر باشد اجتماع سالم خواهد ماند و تاریخ مثل همیشه به «زن ایرانی» افتخار خواهد کرد.
«سریر عفاف» کاری از گروه فرهنگ، تاریخ و هنر شبکه دو سیماست که کارگردانی آن را علی جهانی و تهیه کنندگان آن سید سعید میرصادقی و ابوذر پورمحمدی هستند. بخش نریتوری این مجموعه را نیز نرگس آبیار (از کارگردانان برگزیده سینما) بر عهده داشته است.
این برنامه پنجشنبه 19 تیر ساعت 18:30 از شبکه دو پخش شده بود و بنا به تقاضای مکرر بینندگان، به مناسبت سالروز حجاب و عفاف شنبه 21 تیر ساعت 18:30 مجداً بازپخش می شود.

پارامترهای مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • GermanFlut
  • AntonOralt
  • Robertbleam
  • FuriousPype
  • Pinupduzo
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group