نرم افزار مبدل نصب نیست.

بنزین تنها دلواپسی خانم ابتکار؟!

گزارش مشکل
Loading the player...
تاکید ویژه خانم ابتکار بر آلایندگی بنزین پتروشیمی در شرایطی که بنزین وارداتی دارای حداقل استانداردها نیست و آلودگی ناشی از مصرف گازوئیل بسیار بالاتر از حد مجاز است، بوی سیاسی کاری در این زمینه را به مشام میرساند.
5080

نمایش ویدئو در وب سایت شما

تاکید ویژه خانم ابتکار بر آلایندگی بنزین پتروشیمی در شرایطی که بنزین وارداتی دارای حداقل استانداردها نیست و آلودگی ناشی از مصرف گازوئیل بسیار بالاتر از حد مجاز است، بوی سیاسی کاری در این زمینه را به مشام میرساند.

محیط زیست چطور بدون آزمایش درباره آلایندگی بنزین اظهار نظر کرده است؟/بنزین وارداتی حتی یورو 2 هم نبوده است

وی در ادامه گفت: نکته مهم دیگر جلسه کمیسیون آن بود که محیط زیست و استاندارد هیچ گونه آزمایشی روی بنزین‌ها انجام نداده‌اند و اعضای کمیسیون به اتفاق آقایان را مورد سوال قرار دادند که وقتی نمونه نگرفته‌اید چطور درباره آلایندگی بنزین پتروشیمی‌ اظهار‌نظر کرده‌اید یعنی استاندارد و محیط زیست اصلا هیچ نمونه‌ای نگرفته بودند و می‌گفتند ما تجهیزات نداریم که به آنها گفتیم می‌توانید از تجهیزات خود نفت یا دانشگاه‌ها استفاده کنید.

میرکاظمی اضافه کرد: نکته دیگر آن بود که بنزین وارداتی بر اساس گزارش مدیران سابق پالایش و پخش حتی یورو 2 هم نبوده است و از یورو 2 آلاینده‌تر بوده است اما وقتی از استاندارد و محیط زیست پرسیدیم گفتند، مسئولیتی درباره بنزین نداریم.

وی تصریح کرد: همان جا کمیسیون اعلام کرد اگر قرار باشد بنزین وارد شود همانطور که وزارت نفت قول داده باید یورو 4 باشد و در ثانی استاندارد مکلف به نمونه‌گیری و اعلام نتایج آن در کشور است.

وی افزود: محیط زیست نیز مکلف به نمونه‌گیری است و اگر این کار را نکنند در اجرای ماموریت خود کوتاهی کرده‌اند و در عین حال اگر شرح وظایف سازمان استاندارد را بخوانید گفته شده که هر نوع وارداتی باید به تائید استاندارد برسد.

رئیس کمیسیون انرژی اظهار داشت: این نهادها ماموریت پیدا کردند این کار را انجام دهند و از این به بعد نمی‌توانند بگویند ما مسئولیتی نداریم، از آنها پرسیدیم چطور مصاحبه می‌کنند در حالی که می‌گویند مسئولیتی در این حوزه ندارند؟

*محیط‌زیست چرا روی آلایندگی شدید گازوئیل حساسیت ندارد؟

وی ادامه داد: نکته دیگر مورد اشاره آن بود که اگر سلامتی مردم مهم است مسئولان محیط زیست روی گازوئیل توزیعی در کشور حساسیتی ندارند چنانکه رسما اعلام شده دلیل اصلی آلایندگی در کشور نفت گاز است و سهم آن در آلایندگی قطعا از بنزین بیشتر است.

وی با تاکید بر اینکه نوع برخورد محیط زیست این برداشت را تقویت می‌کند که یک کار سیاسی در حال انجام است، اضافه کرد: نظر بعضی آقایان هم این بود که وقتی افراد سیاسی به مسئولیت محیط زیست یا نفت گمارده می‌شوند کارها را سیاسی می‌کنند و این به نظر ما درست نیست.

میرکاظمی تصریح کرد: وقتی 6 میلیون لیتر از 70 میلیون لیتر مصرف را اینگونه داغ و بزرگ می‌کنیم و اطلاعاتی به جامعه می‌‌دهیم که درست نیست و واقعیت را نمی‌گوییم یا تنها بخشی از اطلاعات را می‌دهیم و بخشی را کتمان می‌کنیم و بخشی را هم که می‌دهیم در آن اغراق و مبالغه می کنیم وظیفه کمیسیون انرژی مجلس ورود به این مسئله بود و بررسی کمیسیون انرژی مجلس نشان داد بنزین تولیدی پتروشیمی نوری که عمده‌ بنزین پتروشیمی را تولید می‌کند محتوی بنزن 2 درصد و معادل پالایشگاه‌های قدیمی کشور است که بازسازی نشده‌اند، اما سایر مشخصات آن مناسب بود و قابل استفاده به عنوان اکتان افزا است؛ کما‌اینکه این بنزین‌ با دیگر بخش‌ها مخلوط می‌شود و بعد از اختلاط باید از آن نمونه‌گیری کرد چرا که این بنزین مستقیما مصرف نمی‌شود.

*اغلب ادعاهای مطرح شده درباره بنزین سیاسی بود

وی با بیان اینکه این بررسی نشان داد بسیاری از ادعاهای مطرح شده غیرکارشناسی و بیشتر سیاسی و تبلیغاتی است، اضافه کرد: جمع‌بندی ما این بود که اگر وزارت نفت به هر دلیلی می‌خواهد بنزین وارد کند، چرا در جامعه التهاب ایجاد می‌کند و اخباری را منتشر می‌کند که واقعیت ندارد و اگر محیط زیست نگران سلامتی مردم است چرا روی گازوئیل که آلایندگی به مراتب بالاتری دارد حساس نمی‌شود یا روی فاصله 61 میلیون لیتر و 17 میلیون لیتر که بنزین پالایشگاه‌های قدیمی است و در مواردی حتی یورو 2 هم نیست حساسیت نشان نمی‌دهد؟ و نکته مهم‌تر آنکه وقتی محیط زیست نمونه نگرفته است چگونه درباره آن اظهار‌نظر می‌کند؟

وی تاکید کرد: توصیه ما این بود که باید آرامش را به جامعه برگردانند، التهاب ایجاد نکنند، اطلاعات خلاف واقع ندهند و اگر روزی تحریم به جایی رسید که نتوانستند 10 میلیون لیتر بنزین وارد کنند روی آن را داشته باشند که دوباره از پتروشیمی‌ها کمک بگیرند.

رئیس کمیسیون انرژی اضافه کرد: به آقایان هم گفته شد اگر می خواهید بنزین وارد کنید ضرورتی نداشت که تولید بنزین پتروشیمی را که یک کار جهادی بود تخریب کنید.

پارامترهای مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • DanaFluop
  • BoxerNap
  • GordonPiolo
  • dublikaty_gjOa
  • yansaNoRie
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group