نرم افزار مبدل نصب نیست.

فیلم مناظره مهرداد بذرپاش و مصطفی کواکبیان در مورد بیانیه هسته ای لوزان

گزارش مشکل
Loading the player...
فیلم مناظره مهرداد بذرپاش و مصطفی کواکبیان در مورد بیانیه هسته ای لوزان در برنامه (متن حاشیه) شبکه سه مناظره,مناظره هسته ای,بذرپاش کواکبیان,مهرداد بذرپاش,مصطفی کواکبیان,مناظره بذرپاش کواکبیان,مناظره کواکبیان بذرپاش,مناظره هسته ای بذرپاش نبویان متن حاشیه,مناظره متن حاشیه بذرپاش کواکبیان
9859

نمایش ویدئو در وب سایت شما

 

فیلم مناظره مهرداد بذرپاش و مصطفی کواکبیان در مورد بیانیه هسته ای لوزان در برنامه (متن حاشیه) شبکه سه

به گزارش خبرگزاری مهر،برنامه «متنحاشیه»شب گذشته با مناظره مهرداد بذرپاش و مصطفی کواکبیان با محوریت «راهی که در مذکرات هسته‌ای آمده‌ایم و راهی که تا امضای توافق هسته‌ای باقی مانده است»به روی آنتن رفت. همچنین در بخش حاشیه نیز به موضوع ادعاهای جدید در خصوص واردات ایران از کشور چین با حضور تلفنی عسگراولادی پرداخته شد.

در همان روز بیانیه پیام تبریک دادیم

در ابتدای برنامه مصطفی کواکبیان در پاسخ به این سوال که آیا با بیانیه لوزان موافق هستید یا خیر؟ گفت:موضع من راجع به بیانیه لوزان مشخص است و دلواپس نیستم. همان روزی که بیانیه مشترک منتشر شد ما پیام تبریکی از طرف حزب خود برای تیم مذاکره ارسال کردیم.

وی افزود: البته ابهاماتی هم در این مذاکرات و بیانیه وجود داشت که انشالله در ادامه و با راهنمایی های دوستان و اعتمادی که به تیم مذاکره کننده داریم این ابهامات هم رفع خواهد شد.

کواکبیان افزود:مفهوم این تبریک این نبود که کار تمام است و نیازمند کار و تلاش و جدیت بیشتر است تا ابهامات در متن نهایی به طور کامل رفع شود و تا همین جا هم کار تیم مذاکره کننده قابل تقدیر و تحسین است.

مهرداد بذرپاش نیز در جواب همین سوال بیان کرد: طبیعتا این سوال درستی نیست و باید در پاسخ بگویم بنده منتقد بیانیه هستم نه مخالف آن.

وی افزود: کلیت کشور اگر مخالف توافق بود، ۱۲ سال مذاکرات صورت نمی گرفت. همه ارکان کشور موافق توافق هستند و همه دوست دارند توافقی در شأن و طراز این کشور صورت بگیرد.

بیانیه لوزان قابل دفاع نیست

بذرپاش در ادامه و در پاسخ به این سوال که عده ای معتقد هستند شما به خاطر مسائل سیاسی در هر صورت منتقد توافق هستید، اظهار داشت: بیانیه لوزان را کسی خیلی قابل دفاع نمی داند.اینکه مسیر توافق باید مسیر خوبی باشد و به یک توافق خوب برسد نظر درستی است.

وی با اشاره به اینکه توافق خوب هم ویژگی‌هایی دارد گفت: توافق نهایی باید همه حقوق هسته‌ای ما را به رسمیت بشناسد؛ هر چند یک سری محدودیت ها را باید بپذیریم، منتهی هم حقوق هسته ای که حاصل مجاهدت چندین ساله ملت و خون شهدا است حفظ شود و هم اینکه محدودیت هایی که برای کشور به صورت ناجوانمردانه و غیرقانونی و یک طرفه اعمال کردند برداشته شود.

نماینده مردم تهران افزود: ما از ابتدای انقلاب تحریم بودیم و الان در نسل سوم تحریم‌ها به سر می بریم.

بذرپاش افزود: تحریم‌ها از تسخیر لانه جاسوسی شروع شد مرتب ادامه داشت و در حال حاضر تحریم هایی که از سال ۸۹ به بعد از قطعنامه ۱۹۲۹ علیه کشور اتفاق افتاد که برگ سیاهی از فشار علیه ملت پرافتخار ما بود.

این فعال اصولگرا گفت:بعید است کسی در این کشور با توافق مخالف باشد؛ منتهی اگر نقدی وجود دارد برای این است که توافق خوب حاصل شود چون ملت ایران تجربه های بدی از توافقات بد دارند.

در ادامه بحث مصطفی کواکبیان با بیان اینکه نقد کردن مذاکره اشکالی ندارد، اظهار کرد: من همین جا باید از مقام معظم رهبری تشکر کنم که فرمودند با منتقدین بنشینید بحث کنید برخلاف مجلس هشتم که به ما می‌گفتند این ها جزو خطوط قرمز است و نباید درباره هسته ای بحث کنید.الان بسیار خوب است که بحث ها به دانشگاه ها کشیده شده و اینکه نقد بشود بسیار خوب است.

عده ای دوست دارند روند گذشته تغییر کند

در ادامه برنامه، مجری از دبیرکل حزب مردمسالاری پرسید که خیلی‌ها می گویند نقد خوب است اما در عمل نسبت به منتقدین موضع گرفته اندو با واژه هایی مثل دلواپسان و تندروها مقابل انتقادها می ایستند. معیار شما به عنوان یک موفق بیانیه برای نقد چیست؟

مصطفی کواکبیان در پاسخ بیان کرد: من معتقدم نحوه ادبیاتی که بعضی منتقدین به کار می گیرند گویای این است که چقدر دلسوزانه و به نفع کشور و مصالح کشور است و یا چقدر جناحی و سیاسی است.

وی افزود:بعضی از عزیزان می گویند عزت ما را فروختند، وطن فروشی شد، خیانت شد که این ادبیات بسیار سخیف است که از سوی بعضی ها به کار می گیرند.

این فعال اصلاح طلب افزود:وقتی مقام معظم رهبری می گوید به تیم مذاکرات اعتماد داریم و قطعا به دنبال سلاح هسته ای نیستیم و دنبال انرژی صلح آمیز هسته‌ای هستیم، وقتی ایشان در جمع فرماندهان سپاه می گویند ما نرمش قهرمانانه داریم، اگر ما به این نکات و مطالبات مردم و نظرسنجی هایی که بعضی دستگاه ها کردند و حدود ۷۵درصد مردم موافق مذاکرات هستند توجه کنیم من فکر می کنم جای دلواپسی نمی‌ماند.

در بیانیه مشترکراه بازگشت پذیری وجود دارد

این نماینده سابق مجلس در ادامه اظهار داشت: در همین بیانیه مشترک هم که خوانده شد، حتی راه بازگشت پذیری هم برای ما گذاشته اند و گفته اند اگر ببینیم طرف مقابل به تعهداتش عمل نکند می توانیم به حالت اولیه برگردیم.

کواکبیان افزود: منتقدین باید بیایند راه حل ارائه بدهند. آن هایی که می‌گویند کلا نباید مذاکره شود حتما موافق دوره ۸ ساله دولت قبل هستند که ۸ قطعنامه در شورای امنیت علیه ایران صادر شد اما عده ای هستند که می گویند نمی‌خواهند روند گذشته ادامه پیدا کند و ادبیاتی مثل (این قطعنامه ها کاغذ پاره ای بیش نیست) نباشد.

وی در پایان گفت:من معتقدم باید دست به دست هم دهیم و با توجه به شعار امثال همدلی و همزبانی داشته باشیم و سر مسائل هسته ای کشور نباید دوقطبی شود و باید اجماع داخلی باشد و اگر ایراداتی دارد دست به دست هم بدهیم و ایرادات را برطرف کنیم.

از مذاکرات کلاهی دوخته اند برای انتخابات

در ادامه برنامه مهرداد بذرپاش با اشاره به اینکه قطعاتیم مذاکره کننده هم نگرانمنافع کشور هستند؛ اظهار داشت: اگر اینطور نبود نمی شد اسم تیم مذاکره کننده روی آن ها گذاشت؛ منتهی بد نیست آقای کواکبیان هم، هر از گاهی نگران منافع ملی بشوند.

وی افزود: نگرانی باعث می‌شود تا آدم حساس‌تر، مقاطع تاریخی را دنبال کند و با مسائل روز تطبیق بدهد و اگر ایرادی دید فریاد بزند که البته معتقدیم این چیز بدی نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: برخی دوستان به نظر از مذاکرات کلاهی دوخته اند برای انتخابات و به همین دلیل ما نگرانیم که انگیزه‌های انتخابات وارد مذاکرات نشود.

بذرپاش افزود: این عجله و فشار آوردن بر تیم مذاکره کننده برای امضاء سریع و به خطر افتادن منافع ملی شائبه انتخاباتی بوجود می آورد.

وی در ادامه، توجه کواکبیانرا به این جمله حضرت امام که فرمودند "ملت ایران تصمیمات شورای امنیت و سازمان های بی ارزش را جز ورق پاره هایی در خدمت وتو کنندگان نمی داند" جلب کرد و گفت: این جمله در صحیفه حضرت امام آمده و نشان از آن دارد که در مقام صحبت با دشمنان کشور باید در عرصه متفاوتی صحبت کرد.

این فعال اصولگرا افزود: مذاکرات از سال ۸۲ شروع شد و چیز جدیدی نیست. بعد از تعلیق و پلمپ تاسیسات هسته ای، جناب آقای روحانی که مسئول تیم مذاکره‌کننده ایران بودند، نامه‌ای به رئیس جمهور وقت زدند که طرف مقابل (سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان) به تعهدات خود عمل نکرده است.

وی افزود: در آن زمان قرار بود ۶ماه تعلیق صورت بگیرد و آن‌ها تحریم ها را هم بردارند؛ اما آنها به قول خود عمل نکردند و بعد از این اتفاق به دستور رهبر معظم انقلاب، از تأسیسات هسته ای ایران، فک پلمپ اتفاق افتاد و بعد از آن دیدیم که جهش هسته‌ای عظیمی در کشور صورت گرفت.

بذر پاش افزود:اگر مبنای آن ها بی‌اعتمادی به ماست، چگونه ما باید به آن‌ها اعتماد کنیم؟ آن‌ها می‌گویند ایران همه این کارهایی که ما می‌خواهیم انجام بدهد و ما درصورت تایید به صورت مرحله‌ای تحریم‌ها را حذف می‌کنیم. باید توجه داشت اگر توافقی می پذیریم، بازگشت یذیری آن، بسیار زمان بر است.

کواکبیان در جواب صحبت‌های بذرپاش با طرح این ادعا که فعالیت هیچ کدام از اعضای تیم مذاکره کننده انتخاباتی نیست،. گفت: اولین بار است که در بیانیه مشترک حق غنی سازی ۳.۶ درصدی در خاک کشور را ۶ کشور قدرتمند دنیا به رسمیت می‌شناسند. حتی در توافق ژنو هم آن‌قدر شفاف حق غنی سازی پذیرفته نشده بود ولی اینجا به رسمیت شناخته شده و این یک دست آورد بسیار بزرگ است.

همچنین کواکبیان در پاسخ به این سوال بذرپاش کهچرا ۵ درصد توافق ژنو در بیانیه لوزان به ۳.۶درصد رسیدهگفت: این ها بحث های فنی است و مهم این است که سانتریفیوژهای ما می‌چرخد. ما توافق کردیم سانتریفیوژهای نسل هشتم را که که هر کدامشان ۲۲سو دارد در تحقیق و توسعه بسازیم کهاین یعنی ۱۰۰۰عددIR۸بدست بیاوریم و ۱۹۰۰۰۰ سویی که مدنظر رهبرانقلاب است را به دست آوردیم.

اصرار به انتشار فکت شیت ایرانی بی اعتمادی به تیم مذاکره کننده است

کواکبیان، درباره فکت شیت آمریکایی که روسیه هم آن را تایید کرده نیز گفت: این فکت شیت برای اقناع لابی صهیونیستی و راضی کردن اعراب منتشر شده و با واقعیت بیانیه تفاوت دارد.

وی با بیان اینکه چیزی که در متن بیانیه آمده باید مبنی تحلیل باشد، افزود: آقای روحانی در شیراز فرمودند فکت شیت ایرانی حتی قبل از آمریکایی ها منتشر شده، که حتی در اینستاگرام آقای عراقچی هم من آن را دیدم که خیلی با متن بیانیه مشترک متفاوت نیست.اینکه اصرار کنیم فکت شیت ایرانی منتشر کنند به نوعی بی اعتمادی به تیم هسته ای است و ا باید به آنها اعتماد کنیم.

چرا فکت شیت ایرانی را منتشر نمی کنند؟

در ادامه مهرداد بذرپاش در پاسخ به سخنان کواکبیان اظهار کرد: در هیچ جای متن بیانیه هیچ اشاره ای بهIR۸نشده است.ما در توافق ژنو گفته بودیم همه تحریم های مربوط به هسته ای ائماز انرژی، تکنولوژی و افتصادی و ...باید برداشته شود اما در همین متن انگلیسی بیانیه درباره رفع تحریم ها بیان شده مالی اقتصادی که آن هم قید دارد که برای اروپا محدود یعنی اجرای آن موقت متوقف می شود و برای آمریکا بیان شده فقط اجرای آن موقتا متوقف می شود و قانون آن ثابت می ماند.

وی با بیان اینکه حرف ما این است که قطعنامه‌ها غیرقانونی است، چون مسیر اصلی آن طی نشده است،افزود:الان یکی از ایراداتی که وارد می توان کرد، این است که ما عملا داریم تایید می‌کنیم که کارها و قطعنامه های آن ها قانونی است و رفع تحریم‌های غیرقانونی نیز موکول شده به زمانی که ایران همه تعهدات خود را عمل کند.

این فعال اصولگرا افزود:درباره فکت شیت نیز باید بگوییم، چه کسی قرار است تحریم ها را بردارد؟ ما با آمریکا طرف هستیم و می گویند فکت شیت آمریکایی دروغ است پس چرا تکذیب رسمی نمی شود؟

بذر پاش افزود: چند روز پیش رئیس جمهور گفتند منتقدین حافظه ندارند و فکت شیت ایرانی قبل از آمریکا منتشر شد. در حالیکه آقای صالحی به مجلس آمدند و گفتند که قرار است وزیر خارجه فکت شیت را منتشر کند و آقای ظریف هم گفتند به زودی منتشر خواهد شد و کم‌کم گفتند اصلا فکت شیت نیاز نیستو همین صحبت های ما فکت شیت است پس چرا آن موقع نگفتند فکت شیت ما قبلا منتشر شده است؟

فکت شیت آمریکایی برای ایران فاجعه است

بذرپاش ادامه داد : نکته بعدی این است که فکت شیتی که آمریکایی‌ها منتشر کرده اند، چیزی شبیه فاجعه است.

وی افزود: اینکه روسیه هم که تا حدودی موافق ایران است، فکت شیت آمریکایی را تایید کرده یعنی اینکه ما نیاز داریم تکذیبیهرسمی منتشر کنیم.

نمانده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: در فکت شیت آمریکایی آمده کهایران در صورتی که به صورت قابل راستی آزمایی به تعهدات خود پایبند باشد، تخفیف تحریمی دریافت می کنداین یعنی ما فوردو را تعطیل کنیم. نطنز و فوردو و اراک هر کدام تا حدودی تعطیل شود. و سپسآنها به ما تخفیف بدهند!

بذرپاش در ادامه گفت:آن‌ها زیرساخت های قانونی تحریم هار ا ثابت نگه می دارند ظرف کمتر از ماه می توانند تحریم ها را دوباره وضع کنند. ولی اگر ما همه این تعهدات را انجام دادیم و آنها به قول خود عمل نکردند،حداقل ۳سال طول می کشد تا به نقطه امروز برگردیم.

در ادامه برنامه کواکبان در واکنش به سخنان بذرپاش کفت: ظاهرا آقای بذرپاش از روی فکت شیت آمریکایی ها می‌گویند که تحریم ها مرحله‌ای حذف می شود. در حالیکهما باید به تیم هسته ای خودمان اعتماد کنیم وقتی می‌گویند، بعد از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک تمامی قطعنامه های شورای امنیت درباره مسائل هسته ای لغو خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به میزان بازرسی‌ها در توافق نهایی نیز گفت: ما هرگز اقدامات غیرمتعارف را نمی پذیریم و اگر آنها بخواهند در سیستم های نظامی و دفاعی ما دخالت کنند قطعا پذیرفتنی نیست.

این سخنان کواکبیان با واکنش بذرپاش مواجه شد و گفت: من باز هم اعلام می کنم که معلوم نیست آقای کواکبیان کدام بیانیه را می خوانند.

وی با بیان اینکه باید توافق را به مردم توضیح داد و گفت چگونه تحریم‌ها برداشته می شود،گفت: از کارشناسان می خواهم بررسی کنند و ببینند صحبت های آقای کواکبیان در کجای بیانیه سوئیس مطرح شده است. توافق لوزان ۹ مورد با توافق ژنو که متن مادر آن است، مغایرت دارد.

بذرپاش افزود:آقای لاوروف بعد از این بیانیه گفت ایران با اجرای این توافق تبدیل به کنترل شده ترین کشور دنیا خواهد شد.تازه این روسیه‌ای است که کمتر از آمریکا با ایران مشکل دارد. ما قدرت اول منطقه هستیم و حیف است که با پذیرفتن یک سری مباحث این را از دست بدهیم.بازرسی ها را پذیرفتیم که بی سابقه است. ما یک سیستم بازرسی انحصاری را برای خود داریم قبول می کنیم. بالاتر از پروتکل الحاقی در دنیا درباره فعالیت اتمی و بازررسی آن نداریماما اینکه ما پذیرفتیم فراتر از آن است. بیان شده است آژانس اجازه دارد از تجهیزات مدرن برای دسترسی های بیشتر برای روشن کردن مسائل گذشته و حال استفاده کنندو ما این ها را می گوییم تا در توافق نهایی دقت شود تا به ضرر کشور نشود.

کاری از سخن دانلود

 

ارسال شده توسط کاربر:     seed

 

پارامترهای مرتبط

دیدگاه‌ها  

0 #1 شهروند 1394-02-21 09:17
جناب كواكبيان به چه خوشبيني

فتحعلي شاه و ناصر دين شاه نيز وقتي قسمت هاي كشور را از دست مي دادند در ذهن الكنشان به عاقبت اين كار خوشبين بودند چرا كه به نظر آنها با از دست دادن آن قسمت ها تهران را حفظ مي كردند
من فكر مي كنم خوش بيني شما هم از آن نوع باشد
چرا شما خوشبينان به خارج به جوانان اين مملكت خوشبين نيستيد و اجازه نمي دهيد كه دانشمندان جوان اين كشور ايران را در همه زمينه ها نظير صنعت هسته اي جلو ببرند تا شيطان بزرگ بيشتر از همت و غيرت ايران و ايراني حساب ببرد و مانند پيش رفت هاي هسته اي كه آنها را وادار به ورود به مذكر كرد و اگر شما صنعت هستهاي را به واسطه خوشبيني به غرب از دست دهيد ديگر برگ برنده اي نداريد كه بخواهيد جلو زياده خواهي آنها را بگيريد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • GermanFlut
  • AntonOralt
  • Robertbleam
  • FuriousPype
  • Pinupduzo
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group