نرم افزار مبدل نصب نیست.

22کیلومتر پیاده روی برای آزاد سازی خرمشهر

گزارش مشکل
Loading the player...
شمخانی در برنامه شناسنامه تصویری متفاوت از جنگ را ارائه میدهد امروز تصویری که از مجموعه فیلم های جنگی یا خاطره نویسی جنگی وجود دارد این است که یک جمعی 12 اردیبهشت 61 دور هم جمع می شوند و بعد از یک شب سینه زنی و مداحی، راهی میدان جنگ می شوند و 3 خرداد خرمشهر را آزاد می کنند. در حالی که اینطور نیست و همه چیز با محاسبه جلو رفته است. معادله اول این است که شما اگر در زمینی و زمانی خاص و با ابزار و با روشی بجنگید که در آن زمین و زمان و با آن ابزار و روش دشمن برتری نداشته باشد، شما پیروز می شوید. شمخانی یادآور شد: این معادله در خرمشهر وجود داشت. اگر بخواهید همه جنگ های هشت سال دفاع مقدس را با همین فرمول تعریف کنید، من همه آن ها را توجیه خواهم کرد که در کدام یک از این چهار وجه (زمین، زمان، ابزار و روش) ضعف داشتیم که ناکام ماندیم. وی ادامه داد: این روند بعد از تغییر در فرماندهی ارتش و فرماندهی کل قوا و آغاز تحول ارتش به یک ارتش انقلابی، وجود داشت. ارتش متحول شد و و سپاه هم از یک نیروی انتظامی- امنیتی به سمت دفاعی- رزمی حرکت کرد. بعد از این تحولات، از اولین شبیخون تا عملیات طریق القدس یک آزمایش جدی برای نیروهای دفاعی کشور بود. عملیات فتح المبین آزمون دوم بود و بیت المقدس هم که منجر به آزاد سازی خرمشهر شد آزمون سوم نیروهای متحول شده ایران بود. شمخانی افزود: عراق می دانست ما قصد داریم حمله کنیم. یکی از شرایط پیروزی ما رعایت غافلگیری بود. ما در بحث زمان و مکان عراق را غافلگیر کردیم. دشمن فکر نمی کرد از کارون به عنوان تک اصلی، عبور عمده صورت بگیرد و تصور می کرد از جاده اهواز مورد تهاجم قرار می گیرد، به همین دلیل همه توانمندی خود را هم آنجا چیده بود.البته ما از جاده اهواز هم حمله کردیم اما تلاش اصلی ما عبور از کارون بود. شمخانی افزود: از نظر تجهیزات و ابزار، عراق نسبت به ما برتری داشت. اما از نظر روش ما بر دشمن تسلط داشتیم چون در جغرافیایی که عراق تصورش را هم نمی کرد، ما 150 کیلومتر سرپل گرفتیم. با همه این حرف ها ما در مرحله سوم عملیات دچار مشکلاتی شدیم که با مقاومت رزمنده ها و لطف خدا این مشکلات را پشت سر گذاشتیم و در نهایت خرمشهر را فتح کردیم و 19 هزار اسیر هم گرفتیم. دشمن فکر نمی کرد فاصله بین اتمام عملیات فتح المبین در فروردین ماه و آغاز عملیات بیت المقدس در 12 اردیبهشت اینقدر کم باشد.
12365

نمایش ویدئو در وب سایت شما

 

شمخانی در برنامه شناسنامه تصویری متفاوت از جنگ را ارائه میدهد

امروز تصویری که از مجموعه فیلم های جنگی یا خاطره نویسی جنگی وجود دارد این است که یک جمعی 12 اردیبهشت 61  دور هم جمع می شوند و بعد از یک شب سینه زنی و مداحی، راهی میدان جنگ می شوند و 3 خرداد خرمشهر را آزاد می کنند. در حالی که اینطور نیست و همه چیز با محاسبه جلو رفته است. معادله اول این است که شما اگر در زمینی و زمانی خاص و با ابزار و با روشی بجنگید که در آن زمین و زمان و با آن ابزار و روش دشمن برتری نداشته باشد، شما پیروز می شوید.

شمخانی یادآور شد: این معادله در خرمشهر وجود داشت. اگر بخواهید همه جنگ های هشت سال دفاع مقدس را با همین فرمول تعریف کنید، من همه آن ها را توجیه خواهم کرد که در کدام یک از این چهار وجه (زمین، زمان، ابزار و روش) ضعف داشتیم که ناکام ماندیم.

وی ادامه داد: این روند بعد از تغییر در فرماندهی ارتش و فرماندهی کل قوا و آغاز تحول ارتش به یک ارتش انقلابی، وجود داشت. ارتش متحول شد و  و سپاه هم از  یک نیروی انتظامی- امنیتی به سمت دفاعی- رزمی حرکت کرد. بعد از این تحولات، از اولین شبیخون تا عملیات طریق القدس یک آزمایش جدی برای نیروهای دفاعی کشور بود. عملیات فتح المبین آزمون دوم بود و بیت المقدس هم که منجر به آزاد سازی خرمشهر شد آزمون سوم نیروهای متحول شده ایران بود.

شمخانی افزود: عراق می دانست ما قصد داریم حمله کنیم. یکی از شرایط پیروزی ما رعایت غافلگیری بود. ما در بحث زمان و مکان عراق را غافلگیر کردیم. دشمن فکر نمی کرد از کارون به عنوان تک اصلی، عبور عمده صورت بگیرد و تصور می کرد از جاده اهواز مورد تهاجم قرار می گیرد، به همین دلیل همه توانمندی خود را هم آنجا چیده بود.البته ما از جاده اهواز هم حمله کردیم اما تلاش اصلی ما عبور از کارون بود.

شمخانی افزود: از نظر تجهیزات و ابزار، عراق نسبت به ما برتری داشت. اما از نظر روش ما بر دشمن تسلط داشتیم چون در جغرافیایی که عراق تصورش را هم نمی کرد، ما 150 کیلومتر سرپل گرفتیم. با همه این حرف ها ما در مرحله سوم عملیات دچار مشکلاتی شدیم که با مقاومت رزمنده ها و لطف خدا این مشکلات را پشت سر گذاشتیم و در نهایت خرمشهر را فتح کردیم و 19 هزار اسیر هم گرفتیم. دشمن فکر نمی کرد فاصله بین اتمام عملیات فتح المبین در فروردین ماه و آغاز عملیات بیت المقدس در 12 اردیبهشت اینقدر کم باشد.

تهيه شده در واحد مانيتورينگ مستضعفين  MOSTAZAFIN.TV

اين کليپ را ميتوانيد در 4 نسخه ببينيد و دانلود نماييد

پارامترهای مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • GloriaHef
  • azusyvaz
  • Thomasovpex
  • شین
  • BobbyeriDow
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group