نرم افزار مبدل نصب نیست.

آشنایی با پروژه صهیونیستی memri

گزارش مشکل
Loading the player...
memri,تئوری توطئه,شاه حسینی,صهیونیستی,موسسه تحقیقات رسانه ای خاورمیانه,ایگال کارمون,اسرائیل,IDF,اسحاق شمیر,اسحاق رابین,وزارت اطلاعات,
14806

نمایش ویدئو در وب سایت شما

آشنایی با پروژه صهیونیستی memri

در برنامه راز با موضوع "تئوری توطئه" ، دکتر مجید شاه حسینی کارشناس برنامه به معرفی و بررسی یکی از ابزارهای جنگ نرم صهیونیست ها یعنی میمری (memri) پرداخت ، دکتر شاه حسینی تاکید می کند که همین برنامه هم توسط رصد گران میمری تی وی رصد شده و در سایت آنها قرار خواهد گرفت ، ویدئو حاضر همان برنامه است که در سایت میمری قرار گرفته است.

اما میمری تی وی چیست؟

 Middle East Media Research Institute به معناي "موسسه‌ي‌ تحقيقات رسانه اي خاورميانه" که در اصطلاح رسانه‌اي به‌صورت نام مخفف MEMRI از آن ياد مي‌شود که در عربي و فارسي ممري و ميمري تلفظ ميشود.اين موسسه به عنوان مرکزي براي ترجمه رسانه‌هاي عمومي خاورميانه، به زبان‌هاي غربي و... در فوريه 1998 توسط يک يهودي صهيونيست به نام ايگال کارمون Yigal Carmon، در واشنگتن بنيان‌گذاري شد. اين مرکز در سايت اينترنتي‌اش کارويژه‌ي خود را اينگونه تعريف مي‌کند: «با بهره‌برداري از ترجمه‌ي ‌مطالب رسانه‌هاي‌ عمومي عربي، فارسي و ترکي و اردو، و تحليل‌هاي اصيل گرايش‌هاي سياسي، عقيدتي، روشنفکرانه، اجتماعي، فرهنگي و مذهبي منطقه، پلي ميان غرب و خاورميانه ايجاد مي‌کند».

 از اين‌رو، در ادامه خود را اينگونه معرفي مي‌کند: « اين سازمان، مستقل،‌ غيرجانبدارانه و با اهدافي غيرانتفاعي است. ‌که ستاد اصلي‌اش در واشنگتن واقع شده و شعبه‌هايي در لندن، رم، بيت المقدس، بغداد، شانگهاي و توکيو دارد و ترجمه‌هائي به زبان‌هاي انگليسي، آلماني، اسپانيولي، فرانسه، عبري، ايتاليائي، روسي، لهستاني، چيني و ژاپني ارائه مي‌دهد.» اين خدمات به صورتي منظم و پيوسته، به صورت رايگان، در اختيار رسانه‌هاي عمومي، بنيادها و مسئولان سياسي غربي، خصوصاً اعضاي کنگره ايالات متحد قرار مي‌گيرد.

يکي از مهمترين ارکان موسسه‌ي ممري، مرکزي به عنوان MemriTV مي‌باشد که وظيفه‌ي ‌رصد شبکه‌هاي تلويزيوني عربي و فارسي را به عهده دارد. اين بنياد به طور منظم و بادقت فراوان برنامه‌هايي را از اين تلويزيون‌ها انتخاب مي‌کند و با ترجمه به صورت زيرنويس و  همچنين گزيده‌ي ‌پيام‌هاي کوتاه، آنان را به‌طور رايگان در اختيار شبکه‌هاي غربي قرار مي‌دهد.

 در سايت اين مركز علاوه بر MemriTV  مي‌توان بخش‌هايي از قبيل جهاد و تروريسم و رصد تهديدها،بخش ايران، بخش پاكستان، بخش اقتصادي، بخش تركي و بخش فرهنگي خاورميانه را مشاهده كرد.

 در تعريفي وسيع‌تر، بهتر است بگويم که موسسه ممري در خدمت راهبرد اسرائيل جهت به زير سئوال بردن روابط ميان کشورهاي اسلامي خاورميانه و غرب فعاليت مي‌کند و اين ادعا را مي‌توان در گزينش مطالب و تصاويري که ممري از ميان صدها شبکه‌ي ‌تلويزيوني انجام مي‌دهد مشاهده کرد. اين گزينش به صورتي است که كاربراني كه هيچ تصور خاصي از كشورهاي اسلامي و عربي ندارند، با مشاهده‌ي تصاوير و مطالب و فيلم‌هاي انتخاب شده‌‌ي اين مركز  چيزي جز خشونت، تروريسم، استبداد از اين منطقه تصوري نمي‌توانند داشته باشند.

 شانتاژ رسانه‌اي اين مركز و پخش تصاوير گزينشي در وبگاه موسسه‌ي تحقيقات رسانه‌اي خاورميانه باعث شده است تا برخي كشورهاي اروپايي و همچنين ايالات متحده به تحريم اين شبكه‌ها روي آورده و اجازه‌ي عدم پخش آنها را صادر كند كه به عنوان مثال مي‌توان به شبكه‌ي سحر، العالم، المنار، الاقصي و... اشاره كرد.

ابراهيم هوپر مسئول شوراي روابط اسلامي- امريكايي در مورد بنياد ممري نيز معتقد است كه: ممري بدترين اخبار ممكن را از جهان اسلام در اختيار رسانه‌ها قرار مي‌دهد و در جهت نشر آن‌ها به صورت گسترده تلاش مي‌كند.

ارتباط اين موسسه با رژيم صهيونيستي و همچنين هم‌راستايي اهداف اين موسسه با صهيونيسم جهاني به وضوح آشكار است. و اين روند در ساختار تشكيلاتي MEMRI قابل مشاهده است.

 

ايگال كارمن، رئيس موسسه تحقيقات رسانه‌اي خاورميانه نيز كه خود سرهنگ بازنشسته سازمان اطلاعات وزارت دفاع رژيم صهيونيستي (IDF)مي‌باشد.(از سال‌هاي 1968الي1988) همچنين وي در دوره‌هاي نخست وزيري اسحاق شمير و اسحاق رابين، مقام مشاور امور امنيتي و ضدجاسوسي را به عهده داشت او نماینده‌ي ،مذاکرات به اصطلاح صلح اسرائیل با سوریه در مادرید و واشنگتن بود (1991-92) كارمن به زبان‌هاي عربي، عبري و انگليسي كاملا مسلط است. وي اين موسسه رابه همكاري 5 فرد صهيونيست ديگر راه‌اندازي كرد كه 2نفر از آنان نيز عضو سرويس‌هاي جاسوسي اين رژيم بودند. علاوه بر شوراي مركزي و موسسين اين مركز، شمار بسیاری از کارکنان MEMRI نيز از متخصصان سابق وزارت اطلاعات اسرائیل هستند.

علاوه بر ساختار تشكيلاتي صهيونيستيِ اين مركز، از مشي فعاليت اين موسسه نيز اين رابطه آشكار است به طوري كه اگر در رسانه‌هاي جهان اسلام نسبت به اسرائيل انتقاد و يا حملاتي انجام گيرد، اين موسسه آن‌ها را حمل بر يهود ستيزي كرده و با ارائه‌‌ي تصويري خشن، به دفاع از عملكرد يهود و صهيونيسم مي‌پردازد.

 چندي پيش نيز معاون خارجي وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي با اعلام ليست 60 موسسه و شركت خارجي از فعاليت آن‌ها در راستاي استراتژي تهاجم و براندازي نرم عليه جمهوري اسلامي ايران پرده برداشت كه موسسه‌ي‌ تحقيقات رسانه اي خاورميانه MEMRI  نيز در رديف 49 اين موسسات جاي دارد.

تهيه شده در واحد مانيتورينگ مستضعفين  MOSTAZAFIN.TV

اين کليپ را ميتوانيد در 4 نسخه ببينيد و دانلود نماييد

پارامترهای مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • WalterartiC
  • Terencemab
  • NoxProxy
  • DayanaFluop
  • spavtobig
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group