نرم افزار مبدل نصب نیست.

تصاویری دیدنی از یک سردار شهید ایرانی در سوریه

گزارش مشکل
Loading the player...
شهید حیدری,شهید باغبانی,مدافعان حرم,نیروی قدس,
13279

نمایش ویدئو در وب سایت شما

بیبی‎سی فارسی تصاویری را از یکی از شهدای ایرانی در سوریه منتشر کرده است، که جاداشت از رسانه ملی و در تجلیل از فداکاری این سرباز رشید اسلام منتشر شود، تصاویری که از اخلاص این شهید و ارتباط صمیمی او با مردم دیار شام حکایت دارد.

به گزارش رجانیوز، بی‎بی‎سی فارسی با انتشار تصاویری از فعالیت‎های یکی از شهدای ایرانی در سوریه، مدعی شده، این تصاویر مربوط به شهید اسماعیل حیدری است که توسط شهید هادی باغبانی ضبط شده و با این اقدام تلاش کرده تا اثبات کند ایران در سوریه حضور نظامی دارد.

 

گزارشگر بی‎بی‎سی مدعی است این تصاویر را گروه تروریستی "لوا داوود" در اختیار برنامه ساعت خبر تلویزیون ملی هلند قرار داده و فیلم مذکور را سندی مبنی بر حضور نظامی ایران در سوریه می‎داند .

 


بیبی‎سی برای اثبات ادعای خود به بخشی از گفتگوی این شهید با برخی از نیروهای ارتش سوریه که به صورت اتفاقی همدیگر را می‌بینند اشاره می‌کند و مدعی می شود این به معنای همکاری گسترده ایران با ارتش سوریه و گارد ریاست جمهوری است.

 

 اما آنچه فراتر از تلاش ناکام رسانه دولت انگلیس در این تصاویر توجه بیننده را به خود جلب می‎کند، نحوه سلوک این سرباز شهید اسلام با مردم سوریه است که به خوبی در همه لحظات این مستند به تصویر کشیده شده، تصاویری که جا داشت از رسانه ملی و در تجلیل از نحوه سلوک سربازان و سرداران ایرانی به تصویر کشیده شود.

 

این در حالی است که این فیلم به نمایش گذاشته است، نه تنها ادعای حضور نظامی گسترده ایران در سوریه را تایید نمی‌کند بلکه اثبات اظهارات فرمانده سپاه پاسداران درباره نقش ایران در این کشور را نیز در دل خود دارد.

 

سردار عزیز جعفری چندی پیش در جمع خبرنگاران درباره حضور نظامی ایران در سوریه گفته بود: همه می‌دانند که سپاه واحدی به نام واحد نهضت‌های اسلامی داشته و دارد که هدفش کمک به مستضعفین و بحث بیداری در جهان اسلام است. از زمانی که نیروی قدس تشکیل شد با هدف حمایت از ملت‌های مظلوم بخصوص مسلمان حرکت‌هایی انجام داده است و در کشورهای لبنان و سوریه تعدادی از نیروی قدس سپاه حضور داشتند و این به منزله حضور نظامی ما در آنجا نیست.

 

وی افزود: در مقایسه با میزان حمایت و حضور نظامی کشورهای عربی از گروه‌های معارض سوریه ما اقدامی در آنجا انجام ندادیم. ما تنها کمک فکری و مستشاری و انتقال تجربه را دنبال کرده‌ایم.

 

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است که برای دفاع از سوریه که در حلقه مقاومت است، انتقال "تجربیات" خود و هرگونه کمک فکری را به سوریه داشته باشد و این در حالی است که کشورهای دیگر ابایی از کمک نظامی به گروه‌های معارض سوریه ندارند و ما این کار را محکوم می‌کنیم.

 

جعفری در ادامه و پس از تاکید بر انتقال تجریبات از سوی سپاه به رزمندگان سوری تاکید کرد: البته بیش از 50 هزار نفر از مردم سوریه در قالب جیش الشعبی (الوطنی) یا همان نیروهای بسیجی سوریه ساماندهی شده‌اند که در کنار ارتش در مقابل این هجمه ناجوانمردانه کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ایستاده‌اند.

 

اما از نکات جالب توجه که در این فیلم به نمایش در آمده روحیه بالای رزمندگان و ارتباط عمیق و محبت آمیز این شهید با مردم سوریه و رزمندگان جیش الوطنی است، نکته‎ای که نه تنها بی بی سی فارسی و دیگر رسانه های مخالف ایران نتوانستند آن را سانسور کنند بلکه حاکی از جایگاه مستشاری و راهبری این شهید بزرگوار در  عرصه سوریه است.

 

در بخشی از فیلم، این سرباز رشید اسلام می گوید: اگر به مردم سوریه محبت کنیم، محبت می بنیم..... متاسفانه سیستم ارتش سوریه با اجبار و جبر با نظامی های خودشون برخورد کرده‌اند برای همین وقتی که ما الان با دفاع الوطنی کار می کنیم (ارتشی ها) خیلی شیفته ما هستند خیلی از ارتشی ها می خواهند فرار کنند بیایند سمت ما.... چرا؟ (به خاطر اینکه) فقط احترام کردیم ، وگرنه هیچ چیز دیگر به اینها ندادیم . سیستم نظامی اینها باید یاد بگیرد که با احترام با نظامی های خودش برخورد کند .... خود نظامی های سوری، چند تا از سرتیپ ها و سرهنگ هایشان که ما با آنها رفیق هستیم به ما می گویند شما فرماندهی می کنید و ما هم فرماندهی ، فرماندهی ما با تحکم است، اما فرماندهی شما روی قلب بچه های ماست.

 

در قسمت پایانی این فیلم شهید می گوید: اگر خدا توفیق بدهد عاقبتمان ختم به شهادت بشود نه اینکه خدای نکرده در بستر بمیریم و بعد بگویند حاج اسماعیل که این همه سال جنگیده و زخمی شده و ... این برای ما سخت می شود ، ما روا انشا الله اینطور ملحق کنند به دوستانمان که حداقل روسفید باشیم.

 

آنچه مسلم است آنکه ایران هنوز تصمیمی مبنی بر حضور جدی نظامی در جبهه سوریه نگرفته است، چه آنکه اگر این تصمیم اتخاذ شود، قطعا جمهوری اسلامی ابایی از بیان آن نخواهد داشت، موضوعی که در خلال جنگ هشت روزه غزه و ارسال رسمی موشک و سلاح از سوی ایران به مجاهدان فلسطینی محصور در نواز غزه هم عملیاتی شده و هم به صورت رسمی اعلام شد.

 

از سوی دیگر حضور فرماندهان زبده نظامی ایرانی در جبهه سوریه برای ارائه مشاوره‎های نظامی، و هدایت نیروهای تحت امر ارتش سوریه نیز همانگونه که در این گزارش به آن اشاره شد، موضوعی است که بصورت رسمی از سوی فرمانده کل سپاه اعلام شده است و این حضور نیز در آن قالب قرار خواهد گرفت.

هر چند مشخص نیست این تصاویر مربوط به شهید حیدری باشد، اما اتفاق مبارکی که از خلال انتشار این تصاویر از رسانه دولتی انگلیس حاصل شده است، آشنایی با یکی از سربازان و سرداران رشید ایرانی است که مخلصانه، گمنام و البته شجاع و پیروز در جبهه دفاع از حریم حضرت زینب سلام‎الله علیها و محور مقاومت به فعالیت پرداخته‎ اما به دلیل همین ملاحظات رسانه‎ای و تبلیغاتی، مردم ایران از فیض آشنایی با او محروم بوده‎اند. بر این مبنا است که باید انتشار این تصاویر از تلویزیون بی‎بی‎سی به فال نیک گرفته شود.

پارامترهای مرتبط

دیدگاه‌ها  

0 #1 میثم 1393-03-03 16:51
چرا دانلود نه میشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • GermanFlut
  • AntonOralt
  • Robertbleam
  • FuriousPype
  • Pinupduzo
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group