نرم افزار مبدل نصب نیست.

دسته بندی موضوعی : مبانی انقلاب اسلامی

راز شهادت عبدالله در بروکسل

مستند ققنوس

گزارش مشکل
Loading the player...
مستند ققنوس,مسجد امام رضا بلژیک / راز شهادت عبدالله در بروکسل
7354

نمایش ویدئو در وب سایت شما

داستان این مستند در خصوص تکفیری‌هایی است که از اروپا به سوریه رفته‌اند. کشور بلژیک بیشترین تعداد این تکفیری‌ها را شامل می‌شود. این مستند حول محور به آتش کشیدن مسجد و یک روحانی در بلژیک است.
این مستند درباره زندگی شهید حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ عبدالله دحدوح روحانی مغربی الصل است که مسجد امام رضا (ع) را در شهر آندرلخت بلژیک تاسیس کرد و در این مسجد توسط گروه های تکفیری به آتش کشیده شد. «ققنوس» با موضوع حساس ترور و شهادت این روحانی بلژیکی مغربی‌الاصل شیعه در مسجدی در بلژیک و نشانه رفتن انگشت اتهام به سمت نیروهای تندرو تکفیری هم چون داعش، مورد توجه قرار گرفته است.
مستند ققنوس به مقایسه دو نگاه به اسلام و یا دو نوع برداشت از اسلام در اروپا می پردازد. وقتی این مستند را می بینید متوجه می شوید که برخی از تکفیری های اروپا که امروز در سوریه می جنگند خاستگاهشان چیست و چگونه فعالیت می‌کنند. در واقع این مستند، مقایسه نگاه تکفیری ها و اسلام معتدل است و البته منظور از اسلام معتدل اسلام بی خاصیت نیست، بلکه اسلام واقعی است که خاستگاه آن را انقلاب اسلامی می دانیم.
ققنوس به کارگردانی جمشید بیات و تهیه کنندگی محمدعلی فارسی و به سفارش مرکز فیلم مستند حوزه هنری تولید شده است. این مستند پژوهش محور و با فرم خوبی ساخته شده است و جزء بهترین مستندهای تولید شده درباره اسلام در اروپا ست.

پارامترهای مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • BoxerNap
  • GordonPiolo
  • dublikaty_gjOa
  • yansaNoRie
  • Doctorpap
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group