نرم افزار مبدل نصب نیست.

آیت الله جنتی:توافق هسته ای باید درقالب لایحه به مجلس برود

گزارش مشکل
Loading the player...
آیت‌الله احمد جنتی خطیب موقت نمازجمعه تهران در خطبه‌های امروز با اشاره به موضوع مذاکرات هسته‌ای و توافق ایران و ۱+۵ گفت: بحث هسته‌ای یک بحث ملی است و نباید به آن به صورت حزبی، جناحی و جریانی نگاه کرد و نباید از آن استفاده ابزاری داشت و در انتخابات به طور نامناسب از آن سوءاستفاده کرد. به گزارش رجانیوز؛ وی به بیانات مقام معظم رهبری در روز عید فطر اشاره و تصریح کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب در نماز عید فطر کامل بود و همانطور که ایشان بارها تاکید کردند مواضع ما در مقابل آمریکا فرقی نکرده است و همچنان جمهوری اسلامی ایران ضد استکبار و حامی مظلومین است و از مردم فلسطین،‌ مجاهدین لبنان و جهادگران دنیا دفاع خواهد کرد و مواضع ضد آمریکایی‌اش به قوت خودش باقی است. وی با بیان اینکه سیاست ما با آمریکا در منطقه خاورمیانه ۱۸۰ درجه اختلاف‌نظر وجود دارد، افزود: طرف‌های غربی فکر نکنند که با یک مذاکره و توافق می‌توانند سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران را در منطقه مهم خاورمیانه تغییر دهند. آیت‌الله جنتی خاطرنشان کرد: تیم مذاکره کننده زحمات زیاد و شبانه روزی کشیدند و اگر ممکن بود در مذاکرات ۱۰۰ درصد نتیجه می گرفتند اما ۱۰۰ درصدی نشد و البته چاره ای هم نبود و آمریکا و دیگر کشورها هم انتظار حصول نتیجه ۱۰۰ ردصدی به نفع خودشان داشتند و به هر حال در مذاکرات باید بده بستان شود. وی تاکید کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری متن جمع بندی باید به دقت مطالعه و در مسیر قانونی خود بررسی شده و در بخش‌هایی که امکان سواستفاده طرف مقابل است باید به دقت بررسی شود چون آمریکایی ها اگر ۱۰۰ امضا هم بدهند، در آخر زیر امضاهایشان می زنند و فقط از ما می خواهند که متعهد باشیم. امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه پیشرفت های جانانه و خوبی در زمینه هسته‌ای داشتیم، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران توفیقات خوبی را در در مورد راکتور آب سنگین اراک، تولید داروهای سرطانی و غنی سازی ۲۰ درصد داشته و پیشرفت های خوبی حاصل شده است که البته امروز دیگر نمی توانیم از همه آن استفاده کنیم. وی در ادامه به بررسی جمع بندی مذاکرات وین در مجلس شورای اسلامی اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر بحث‌هایی وجود دارد که از نظر حقوقی باید بررسی شود و آن راجع به این است که باید توافق به مجلس برود یا نرود. بسیاری معتقدند که بنده هم به نظرم این عقیده درست باشد که این توافق جزو موافقت‌نامه‌هایی است که باید به مجلس برود و مجلس آن را امضا و تصویب کند که اگر این خوب جور باشد دولت باید لایحه‌ای بدهد، البته این نظری است که افرادی هم دارند اما در مقابل آن نظری وجود دارد که لازم نیست به مجلس برود و شورای عالی امنیت ملی می‌تواند راجع به آن تصمیم بگیرد، البته آمادگی‌هایی در مورد هرکدام وجود دارد. آیت الله جنتی با بیان اینکه عده ای می گویند شورای امنیت باید این موضوع را بررسی کند، افزود: نمی توان الان تصمیم گیری کرد و نظر داد ما باید منتظر نظر مسئولان نظام در این زمینه باشیم و ببینیم آنها چه تصمیمی می‌گیرند.
4413

نمایش ویدئو در وب سایت شما

آیت‌الله احمد جنتی خطیب موقت نمازجمعه تهران در خطبه‌های امروز با اشاره به موضوع مذاکرات هسته‌ای و توافق ایران و ۱+۵ گفت: بحث هسته‌ای یک بحث ملی است و نباید به آن به صورت حزبی، جناحی و جریانی نگاه کرد و نباید از آن استفاده ابزاری داشت و در انتخابات به طور نامناسب از آن سوءاستفاده کرد.

به گزارش رجانیوز؛ وی به بیانات مقام معظم رهبری در روز عید فطر اشاره و تصریح کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب در نماز عید فطر کامل بود و همانطور که ایشان بارها تاکید کردند مواضع ما در مقابل آمریکا فرقی نکرده است و همچنان جمهوری اسلامی ایران ضد استکبار و حامی مظلومین است و از مردم فلسطین،‌ مجاهدین لبنان و جهادگران دنیا دفاع خواهد کرد و مواضع ضد آمریکایی‌اش به قوت خودش باقی است.

وی با بیان اینکه سیاست ما با آمریکا در منطقه خاورمیانه ۱۸۰ درجه اختلاف‌نظر وجود دارد، افزود: طرف‌های غربی فکر نکنند که با یک مذاکره و توافق می‌توانند سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران را در منطقه مهم خاورمیانه تغییر دهند.

آیت‌الله جنتی خاطرنشان کرد: تیم مذاکره کننده زحمات زیاد و شبانه روزی کشیدند و اگر ممکن بود در مذاکرات  ۱۰۰ درصد نتیجه می گرفتند اما ۱۰۰ درصدی نشد و البته چاره ای هم نبود و آمریکا و دیگر کشورها هم انتظار حصول نتیجه ۱۰۰ ردصدی به نفع خودشان داشتند و به هر حال در مذاکرات باید بده بستان شود.

وی تاکید کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری متن جمع بندی باید به دقت مطالعه و در مسیر قانونی خود بررسی شده و در بخش‌هایی که امکان سواستفاده طرف مقابل است باید به دقت بررسی شود چون آمریکایی ها اگر ۱۰۰ امضا هم بدهند، در آخر زیر امضاهایشان می زنند و فقط  از ما می خواهند که متعهد باشیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه پیشرفت های جانانه و خوبی در زمینه هسته‌ای داشتیم، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران توفیقات خوبی را در در مورد راکتور آب سنگین اراک، تولید داروهای سرطانی و غنی سازی ۲۰ درصد داشته و پیشرفت های خوبی حاصل شده است که البته امروز دیگر نمی توانیم از همه آن استفاده کنیم.

وی در ادامه به بررسی جمع بندی مذاکرات وین در مجلس شورای اسلامی اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر بحث‌هایی وجود دارد که از نظر حقوقی باید بررسی شود و آن راجع به این است که باید توافق به مجلس برود یا نرود. بسیاری معتقدند که بنده هم به نظرم این عقیده درست باشد که این توافق جزو موافقت‌نامه‌هایی است که باید به مجلس برود و مجلس آن را امضا و تصویب کند که اگر این خوب جور باشد دولت باید لایحه‌ای بدهد، البته این نظری است که افرادی هم دارند اما در مقابل آن نظری وجود دارد که لازم نیست به مجلس برود و شورای عالی امنیت ملی می‌تواند راجع به آن تصمیم بگیرد، البته آمادگی‌هایی در مورد هرکدام وجود دارد.

آیت الله جنتی با بیان اینکه عده ای می گویند شورای امنیت باید این موضوع را بررسی کند، افزود: نمی توان الان تصمیم گیری کرد و نظر داد ما باید منتظر نظر مسئولان نظام در این زمینه باشیم و ببینیم آنها چه تصمیمی می‌گیرند.

پارامترهای مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • NoxProxy
  • DayanaFluop
  • spavtobig
  • HumanSa
  • AshleyGaurl
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group