نرم افزار مبدل نصب نیست.

چه کسی برای وزیراطلاعات برنامه نوشته است؟

گزارش مشکل
Loading the player...
10372

نمایش ویدئو در وب سایت شما

حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه پارلمان) در سخنانی به عنوان دومین مخالف سید محمود علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات، اظهار داشت: امیدواریم انشاالله در این دوره شعار زنده باد مخالف من به صورت حقیقی و واقعی تحقق یابد نه مثل آن دوره‌ای که شعارش را عده‌ای می‌دادند اما ما به آن عمل می‌کردیم.

وی افزود: هدف از مخالفت، برخی شبهات است تا در صورت رای اعتماد مجلس به آقای علوی او بتواند با قوت کار خود را آغاز کند و خدا را شاهد می‌گیرم که قصد و غرض شخصی قطعا بین بنده و آقای علوی وجود ندارد، هر چند ای کاش آقای روحانی رئیس جمهور گزینه دیگری را برای تصدی این وزارتخانه معرفی می‌کرد تا ما مجبور نمی‌شدیم برخی از موارد را مطرح کنیم.

نماینده تهران در مجلس در ادامه یاد آور شد: یکی از اشکالات مهمی که آقای علوی با همه فضائل و سوابقی که دارد، عدم سابقه و تجربه و آشنایی با این حوزه حساس یعنی وزارت اطلاعات را ندارد، در کلیات بسیاری از نمایندگان مطرح کردندکه کابینه آقای روحانی از افرادی برخودار است که تعدادشان هم کم نیست، که این افراد سابقه فعالیت در نهادهای امنیتی را دارند که ما به آن افتخار می‌کنیم، اینجا نظام جمهوری اسلامی حاکم است و هر کس در هر کجای این نظام فعالیت کرده باشد باید به او افتخار کنیم.

رسائی ادامه داد: سوال این است که چرا برخی از این دوستان که سابقه دارند، پیشینه دارند و با این وزارتخانه آشنا هستند به حوزه مسئولیت و نیروهای این وزارتخانه آگاه هستند، برای تصدی این وزارتخانه معرفی نشدند ولی آقای علوی برادر  عزیزی که با این حوزه هیچ ارتباطی نداشته برای تصدی وزارت اطلاعات معرفی شده است، در همین کابینه پیشنهادی، شخصیتی مانند آقای پورمحمدی حضور دارد که با وزارت اطلاعات آشنا بوده، اگر او معرفی می‌شد بهتر بود.

«در هر مجموعه‌ای نیروهای خوب و مناسب و گاهی نخاله‌هایی وجود دارد، حتی در لباس روحانیت نیز چنین چیزی وجود دارد، وقتی فرد بی‌تجربه، بی‌سابقه و ناآشنا به حوزه‌ای برود، افراد با تجربه و کارکشته‌ای اگر خیلی همراه باشند در تمکین کردن مشکل پیدا می‌کنند، و افرادی که شیطنت دارند می‌توانند از این بی‌سابقه بودن، از این عدم آشنایی سوء استفاده کنند چون به حوزه مسلط هستند. این اتفاق قبلا رخ داده و من به آن اشاره می‌کنم.»

نماینده تهران در مجلس در ادامه سخنان متذکر شد: نکته دومی که باید به اشاره کنم، برخی از روحیات شخصی آقای علوی است که این روحیات اگر در غیر از وزارت اطلاعات بود نه تنها عیب و ایراد نبود بلکه خیلی هم حسن بود، مانند این که آقای علوی چهار دوره نماینده مجلس بود، یکی از ویژگی‌ها و مواردی که در مجلس وجود دارد، روحیه لابی‌گری، مبادله و صحبت و پیگیری است و این موضوع در مجلس بدیهی است ولی باید آن را کنترل کرد، گاهی اوقات این موضوع در یک نفر نهادینه می‌شود. گاهی ارتباطات یک نفر با افراد مختلف که این افراد متضاد هم هستند، تقویت می‌شود، این موضوع برای وزارت اطلاعات خوب نیست و این روحیه متاسفانه در آقای علوی وجود دارد.

به گفته وی همین الان بنده اخباری دارم که آقای علوی برای آنکه رای بیاورد با بعضی از چهره‌ها و شخصیت‌هایی که اگر او وزیر شود، باید با آنان برخورد قانونی داشته باشند در حال لابی‌ کردن است؛ این موضوع دست آقای علوی را بعدا برای انجام وظیفه می‌بندد.

رسائی اضافه کرد: حضور در برخی از مکان‌ها که قبلاً بوده است نیز مورد انتقاد ما است، که تصاویر آن در یکی از نشریات رنگی وجود دارد، فردی که سابقه دارد و در پرونده مشهور «شهرام کذا» نقش داشته، از عناصر مختلف دعوت کرده حتی برخی از افرادی که با ساواک مرتبط بودند آقای علوی هم به این جلسه دعوت بوده است، عکس ان هم موجود است، وقتی از آقای علوی درباره این موضوع سوال شد گفت که آنها را نمی‌شناخته، اتفاقأ محل نزا همین است، وزارت اطلاعات و کسی که به عنوان وزیر اطلاعات انتخاب می‌شود باید فردی باشد که همه این افراد را بشناسد و به سوابق آنان آشنایی داشته باشد، فردا برای شما هزاران مورد به این شکل به وجود می‌آید.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس خاطرنشان کرد: یکی از دوستان عزیزی که الان هم به عنوان وزیر، پیشنهاد شده، او یک موردی داشت دوستان ما نجابت کردند و مطرح نکردند، او خودش هم پذیرفت که در یک موردی متاسفانه او دچار اشتباه شده است.

رسایی ادامه داد: وزارت اطلاعات که خیلی حساس‌تر است، وزیر این وزارتخانه باید بسیار زرنگ‌تر از این حرف‌ها باشد.

وی بر همین اساس تصریح کرد: خود آقای علوی در برخی از محافل گفته بود که من برای وزارت کشور مناسب‌ترم چون در برخی مواقع در وزارت اطلاعات فرد باید موضوعاتی را مطرح نکند و نگوید، البته آقای رحمانی فضلی که برای این وزارتخانه معرفی شده هم مناسب است و ما به او رای می‌دهیم،شاید آقای علوی برای وزارت کشور از جهاتی مناسب‌تر باشد.

رسائی خاطر نشان کرد: یک نکته دیگری هم وجود دارد که من خیلی با خودم کلنجار رفتم که بگویم یا نگویم، اما بالاخره دفاع از یک نهاد است، آقای علوی دو بار برای نمایندگی مجلس کاندیدا شد ولی توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شد، بالاخره یک نهادی به نام شورای نگهبان، چنین تصمیم گرفته است. بنده به برخی از دوستان در کمیسیون گفتم که اگر رد صلاحیت شورای نگهبان را در نظر نگیرید در تایید صلاحیت‌های شورای نگهبان تردید می‌شود. یعنی همه نمایندگانی که امروز در مجلس حضور دارند هم با تردید مواجه می‌شوند.

این عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه ما باید حرمت یک نهادی به نام شورای نگهبان را نگهداری کنیم، گفت: بالاخره هر کسی وزیر اطلاعات کشور شود، تا چند روز دیگر در مورد صلاحیت‌ها اعلام نظر می‌کند، در مورد داوطلبان مجلس دهم می‌خواهد اعلام نظر کند.

نماینده تهران در خانه ملت افزود: اگر به هر دلیلی شورای نگهبان فردی را برای یک پستی مناسب ندانست به معنای آن نیست که بگوییم آن فرد به درد هیچ کاری نمی‌خورد، ولی قطعا برای پستی که مهمتر از نمایندگی مجلس است، مناسب نیست؛ بنده از آقای روحانی سوال می‌کنم که آیا معرفی آقای علوی برای تصدی وزارت اطلاعات از روی اعتدال بود یا تندروی؟ به نظرم قدری تندروی بود و با اعتدال همخوانی نداشت.

به گفته وی عدم آشنایی و تسلط بر امور درباره وزارتخانه حساسی مانند وزارت اطلاعات آسیب‌های جدی به کشور ما وارد می‌کند، همه شما به یاد دارید که در سال 76، وقتی دولتی روی کار آمد وزیری را معرفی کرد که او هم هیچ سابقه و آشنایی با این حوزه نداشت، اکثر اعضای شورای مرکزی حزب منحله مشارکت، افرادی بودند که یا از وزارت اطلاعات عذر آنها را خواسته بودند یا خودشان از وزارت اطلاعات استعفا داده بودند و این حزب یک حزب امنیتی بود که اتفاقا جنگ روانی دوره دوم خرداد بود، همان زمانی که ما به آقای هاشمی انتقاد داشتیم. همان زمان در جنگ روانی در انتخابات مجلس ششم، آقای هاشمی که نفر سی‌ام شده بود بلائی سر او آوردند که آقای هاشمی از حضور در مجلس ششم انصراف داد، در تریبون مجلس گفتند، حق نداری انصراف دهی باید روی صندلی مجلس بنشینی، حتی اتهام قتل زدند، قتل‌های زنجیره‌ای، ما منتقد آقای هاشمی هستیم ولی نگفتیم که آقای هاشمی قاتل است.

رسائی با طرح این سوال که چه چیزی موجب اتفاق افتادن این مسائل شد، تاکید کرد: وزارتخانه‌ای وزیرش بر امور تسلط نداشت  یک تیم امنیتی که مسئله داشتند؛ این هشدار است، این آقایان آن روز اصلا با انتصاب این وزیر مخالفت نکردند، نتیجه‌اش این شد که بی‌تجربگی موجب شود وزیر را دور بزنند، قتل‌های زنجیره‌ای تحقق پیدا کردند، مهمترین هدف قتل‌های زنجیره‌ای زدن و تخریب وزارت اطلاعات بود.

وی افزود: تا حدودی هم موفق شدند البته از آن روز تا به امروز خوشبختانه طی 16 سال گذشته وزارت اطلاعات توانسته خودش را بازسازی کند ولی بالاخره با این هدف انجام شد.

رسایی با اشاره به قرارداد دو برنامه از علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات در کازیه نمایندگان گفت: دو برنامه از آقای علوی به شما نمایندگان مجلس داده شده است، بنده این موضوع را پیگیری کردم، گفتم آقای علوی اصلا این برنامه را قبول ندارد و مورد تاییدش نیست، آقای علوی! همین الان دارند برای شما برنامه تعیین می‌کنند، باید مشخص شود برنامه اول از دولت به مجلس ارائه شده است یا نه؟ وزیر باید برنامه‌اش را خودش بنویسد، آن هم با مشورت تیمی که دارد، در سال 76 هم همین اتفاق افتاد. نتیجه این شد که به بهانه قتل‌های زنجیره‌ای وزارت اطلاعات را تخریب کردند، همان روزنامه‌ها و مطبوعاتی که رهبر انقلاب گفت این نشریات پایگاه دشمن هستند، وزیری که از آن پایگاه دشمن حمایت می‌کرد و مورد تایید دولت وقت بود الان در BBC و  VOAفعالیت می‌کند.

«به بهانه کوی دانشگاه، نیروی انتظامی را تخریب کردند و گفتند وزارت اطلاعات پیرمرد و پیر زن را سلاخی می‌کند، نیروی انتظامی را در مطبوعاتی و رسانه‌ها با کمک رسانه‌های بیگانه به عنوان نیرویی معرفی کردند که دانشجویان را از طبق چهارم به پایین پرتاب می‌کند. به بهانه ترور یک چهره افراطی که در فتنه هم نقش داشت و الان مجددا فعال شده، سپاه و بسیج را مورد هدف قرار دادند، نیروهای بسیجی به عنوان یک افراد لمتن معرفی شدند که برای ترور می‌رفتند، نهاد‌های امنیتی و نظارتی ما را مانند یک تک تیرانداز نشستند و مورد هدف قرار دادند. نتیجه این شد که این نهادها تخریب شدند.»

نماینده تهران در مجلس در بخش پایانی سخنانش گفت: آقای روحانی فردی است که خودش آن زمان تخریب شد، تعجب می‌کنم که چرا نسبت به این موضوع دقت و توجه نشده است، آقای روحانی خودش به این موضوع آگاه است، در این شرایط برای انتخابات مجلس ششم زمینه سازی شد، در این انتخابات، وزارتخانه‌ای که از نظر آنان تخریب شده بود، وقتی شورای نگهبان یک سری استعلام‌ها انجام داد، پاسخ‌هایی از وزارت اطلاعات دریافت می‌کرد که این افراد سابقه‌ای در اینجا ندارند، در حالی که همان افراد قبل از سابقه داشتند و وزارت اطلاعات سوابق این افراد را به شورای نگهبان داده بود، در انتخابات مجالس ششم و هفتم چون چشم‌های نظام را زده بودند، عملا باعث شد که بعضی از این عناصر در مجلس ششم، نفوذ کنند، امروز عناصر افراطی مجلس ششم که یا در سازمان‌های جاسوسی هستند همان اصلاح طلبان آمریکایی یا در VOAو  BBC هستند، بنده نگرانم این موضوعات مجددا تکرار شودند به دلیل عدم تسلط آقای علوی.

رسایی در خاتمه گفت: شخصیت آقای روحانی شخصیتی مقتدر است و اجازه نمی‌دهد برخی اقدامات در دولت انجام شود، انتخاب وزرا آزمونی برای مجلس است، مردم در حال اندازه گیری مجلس هستند، بالاخره ما توقع نداریم روحانی کابینه فرد دیگری را معرفی کند.اینجا بزنگاه است، اینجا شاخص اندازه‌گیری‌هاست و مردم دارند حرف‌های ما را می‌شوند و قضاوت می‌کنند.

تهيه شده در واحد مانيتورينگ مستضعفين  MOSTAZAFIN.TV

اين کليپ را ميتوانيد در 4 نسخه ببينيد و دانلود نماييد

پارامترهای مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • BoxerNap
  • GordonPiolo
  • dublikaty_gjOa
  • yansaNoRie
  • Doctorpap
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group