نرم افزار مبدل نصب نیست.

اظهارات جنجالی جلالی علیه رسایی

گزارش مشکل
Loading the player...
12251

نمایش ویدئو در وب سایت شما

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، که نمایندگان مردم در خانه ملت به بررسی کابینه پیشنهادی رئیس جمهور کشورمان پرداختند حاشیه های بسیاری داشت که یکی از این حاشیه ها نطق رسایی بود. وی که در نطق خود به مخالفت با کلیت کابینه پیشنهادی صحبت میکرد در اواسط نقط خود به نطق کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی که موافق کلیت کابینه دولت یازدهم بود را نشانه رفت و از وی انتقاد کرد که چرا جلالی وی و دوستانش در جبهه پایداری را کاسب فتنه خوانده بود.

آن بخش از نطق جلالی که مورد اعتراض رسایی قرار گرفت، اینگونه در صحن مجلس شورای اسلامی بیان شد؛ نماینده شاهرود گفت: در مولفه هایی که آقای روحانی اشاره کردند شرایطی همچون اسلام مداری، دین مداری، صیانت از ارزش های دینی و دوری از افراط گری مشاهده می شود. برخی از شرایط هم مربوط به پاک دستی و برخی دیگر مربوط به صلاحیت های حرفه ای بود. متاسفانه در داخل مجلس برخی فضاسازی های غیر حرفه ای انجام دادند که این به نفع کشور نیست. بی تردید معیار ما در خصوص بحث فتنه بیانات مقام معظم رهبری است قطعا هر کس که در فتنه نقش داشته نباید در کابینه باشد ما باید به مرّ فرمایشات مقام معظم رهبری توجه کنیم. آیا اگر کسانی در ستاد افرادی بوده اند که ما از ناحیه شورای نگهبان تایید شده اند فتنه گر باید محسوب شوند؟ آیا اگر به کاندیدای دیگری رای دهند و گرایش دیگری رای دهند فتنه گر هستند؟ آیا اگر اعتراض قانونی به نتیجه انتخابات کردند فتنه گر هستند؟

 

»فتنه گر کسانی هستند که پس از 29 خرداد و پس از سخنان مقام معظم رهبری نقض قانون کردند و پس از تایید شورای نگهبان نتیجه انتخابات را زیر سوال بردند و دعوت به تظاهرات کردند آن ها می توانند فتنه گر باشد

 

رئیس فراکسیون رهروان ولایت گفت:« برخی گرایشات در داخل مجلس وجود دارد که 95 درصد مردم را جزء فتنه گران می دانند ما روی هر کسی که دست می گذاریم می گویند فتنه گر است. در ابتدای همین دوره مجلس زمانی که می خواستیم برای هیئت رئیسه انتخابات برگزار کنیم برخی دوستان آمدند و گفتند که ما در مجلس 40 تا 50 نفر فتنه گر داریم یا برخی ساکت فتنه محسوب می شوند.البته برخی بر موج فتنه سوار شدند و با فتنه تجارت کردند و بیشتر به فتنه پرداختند»

رسایی نیز در نطق خود اینگونه جواب رئیس فراکسیون روهروان ولایت را داد: آقایی که پشت تریبون مجلس به ما می‌گویی کاسب فتنه! آیا رهبر شما که بارها از فتنه‌گران سوال کرده و گفته چرا عذرخواهی نمی‌کنند، کاسب فتنه است؟درباره حادثه سال 78 هم حرف زیادی داریم.خداراشکر که امروز صف‌بندی‌های داخل شفاف‌تر شد. مردمی که مذاکرات را دنبال می‌کنند از خود می پرسند که آیا رهبری هم کاسب فتنه بود که فرمودند صدبار از آنها پرسیدم ولی جواب نمی‌دهند؟ برخی با واژه‌سازی و گفتن کاسب فتنه به دنبال به فراموشی سپردن فتنه هستند.

 

وی ادامه داد:به برخی گفتم چرا علیه فتنه موضع گرفتید، گفتند ما بعد از جلسه با رهبر معظم انقلاب به بعد موضع نگرفتیم. گفتم این اول دعوا بود، رهبری فرمودند موضع بگیرید ولی نگرفتید.

 

همین سخنان از سوی رسایی و دیگر همفکران اون کافی بود تا هیات رئیسه مجلس با سیلی از تذکر ها مواجه شود که یکی از این تذکرها مربوط به جلالی بود که پاسخ نطق رسایی را بدهد و پرده از مسائل جدیدی بردارد.

کاظم جلالی در تذکر شفاهی خود گفت: بر اساس ماده 79 من 5 دقیقه اجازه پاسخگویی دارم. رسایی صریحا به نطق من اشاره کرد. من از عبارت مشمئز کننده رسایی درباره رهبری انقلاب عذرخواهی میکنم و متاسفم که وی این عبارت را به ساحت مقدس رهبری وارد میکند و برای اهداف سیاسی خود حاضر است حتی از رهبری اینگونه خرج کند که نماینده و همکارش را تضعیف کند. در ایام فتنه من برای یک سخنرانی دعوت شدم به دانشگاه رشت.

 

شب که در هواپیما نشستم دیدم عزیزی کنار من نشسته و گفت من فرمانده ناحیه اجتماعی رشت هستم. برادرزاده رسایی در فتنه دستگیر شد و رسایی پدر نیروی انتظامی را درآورد برای آزادکردنش. برادر عزیز اگر ما نجابت میکنیم و از روزنامه رنگی 7 صفحه ای تو حرف نمیزنیم و از پولهایی که به روزنامه تو کمک می شود حرف نمی زنیم. اگر بخواهیم مانند تو صحبت کنیم ادبیاتش را بلدیم. من 14 سال جبهه بودم الان اتوکشیده هستیم و در مجلسیم. شما با بیان و قلمتان و اجازاتی که دارید به همه بتازید ... اینکار را نکنید. به مصلحت نیست. امروز به دنبال اینیم که اگر اندک شکافی در بین حاکمیت و ملت بود با این رای پوشانده شود. من صبح گفتم فتنه و فتنه گر محکوم است. اما باید مر کلام رهبری را عمل کنیم. شما چه قدر افراد را به خاطر ساکتین فتنه زدید. شما چقدر آقای لاریجانی را زدید. خوب شد؟ شما خودزنی کردید و دیدید نتیجه انتخابات چه شد؟ مردم تفکر شما را برنمی‌تابند.

 

قوانین مجلس حکم میکرد که رسایی نیز دوباره پشت تربیبون صحبت کند، وی با بیان اینکه خداراشکر که امروز مشروح مذاکرات حتی از تلویزیون هم پخش می شود. تعجب میکنم جلالی نطقی شیوا میکند و کسی مانعش نمی‌کند. و حتی لاریجانی به وی نمیگوید موضوع برادرزاده بنده چه ربطی به بنده دارد؟ آقای جلالی در موافقت صحبت کرد، خب مخالف باید در نقدش صحبت کند. طبیعی است که مخالف صحبت های موافق را نقد میکند. نکته دیگر اینکه طبیعتا حق پاسخگویی از تریبون مجلس برای برادر بنده که بسیار محترم و سالم است. با اینکه از مدیران اصلاحات بود اما فشارهای زیادی از مجلس ششم به ایشان آوردند که باج بدهد ولی باج نداد و از مدیرکلی سیاسی قزوین برداشتند. البته ما نظرات هم را نقد می کنیم. من هیچ فشاری در آن زمینه به نیروی انتظامی نیاوردم. آقای احمدی مقدم خوب است که گزارش آن حادثه را بدهند. فردی که آن برخورد را کرده بود با برادرزاده من، از ضوابط خارج شده بود و من آن را پیگیری کردم وگرنه فشاری درکار نبود. خوشحالم صف بندی ها امروز مشخص تر شد و شما ربط و بی ربط فرصت تذکر را به همه دادید.

 

لاریجانی در پاسخ به اعتراض رسایی گفت: اگرمنصفانه قضاوت کنید، برخی وقتی تذکر دادند من گفتم رسایی می تواند این حرفها را بزند. اما اگر صریحا یا تلویحا درباره کسی صحبت کنید، میتواند قانونا صحبت کند.

همین عبارات از سوی لاریجانی کافی بود تا رسایی که صدای اعتراض بسیاری از نمایندگان را علیه خود میشنید بار دیگر به مواضع رئیس مجلس حمله کند؛ وی سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ایشان فرموده اند زمانی که فردی در مجلس صحبت میکند دیگران حق اعتراض ندارند و شما به عنوان رئیس مجلس باید اسامی این نمایندگان معترض را ببرید یادآور شد که علی لاریجانی رئیس مجلس گفت: شما درست فرمودید ولی خود شما جز آن نمایندگانی بودید که برای اعتراض به جایگاه هیات رئیسه آمده بودید و باید اسم شما را میبردم.

پارامترهای مرتبط

دیدگاه‌ها  

0 #1 حسن نقی 1393-01-26 14:48
بابا باید به رسایی تسلیت گفت چرا دیگه رنگ نمایندگی رو نخواهد دید مردم ایران دیگه مثل رسایی رو نمیخواهند اقایی رسایی بقیه ماموران از حد خود گذشته بودند هم اعتراض کردی یا فقط برا برادر زاده خود این کار رو کردی خوب حق داری چون فکر میکنی ایران فقط برای شماست ولی افوس داداش رسایی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • CesarPhync
  • WalterartiC
  • Terencemab
  • NoxProxy
  • DayanaFluop
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group