نرم افزار مبدل نصب نیست.

سید حسن نصرالله:اقدامات عربستان در تحقیر ملت‌های مسلمان، باعث جذب آنان به سمت ایران شد

گزارش مشکل
Loading the player...
7459

نمایش ویدئو در وب سایت شما

 پیش از این قصد داشتم تا چند روز دیگر برای شما سخنرانی کنم ولی به دلیل حمله عربستان یمن لازم دانستم که موضع خود را به عنوان یک انسان و یک عرب درباره این اقدام اعلام کنیم. من از اولین ساعات نیم شب که حمله هوایی به یمن آغاز شد در حال پیگیری این عملیات بودم.
به سرعت می خواهم دو نکته را درباره وضعیت داخلی لبنان صحبت کرده و به موضوع یمن می پردازم.
برخی از گروه های داخلی در لبنان سعی دارند از طریق پیگیری دادگاه بین المللی علیه لبنان و ایجاد فتنه مذهبی، مذاکرات میان حزب الله و المستقبل را تحت تأثیر قرار داده و به آن ضربه بزنند ولی من اعلام می کنم که حزب الله بدون توجه به این اقدامات و تلاش ها به مذاکرات خود به منظور ایجاد ثبات در کشور ادامه می دهیم.
درباره دادگاه بین المللی تحقیقات درباره ترور رفیق حریری موضع ما کاملا روشن است و ما دادگاه بین المللی درباره لبنان را از ریشه رد می کنیم زیرا این دادگاه با اهداف سیاسی و به منظور دخالت مستقیم در مسائل کشور تشکیل شده است
بسیاری ادعا می کنند که ایران و به تبع آن حزب الله از انتخاب رئیس جمهور در لبنان جلوگیری می کند ولی باید روشن کنم که ایران در موضوع انتخاب ریاست جمهوری نه دخالت کرده و نه می کند و نه می خواهد که دخالت داشته باشد. فرانسه بارها درباره انتخاب ریاست جمهوری با مقامات ایران ارتباط گرفته است ولی ایران آنان را به لبنان و انتخاب لبنانیان ارجاع داده است و این موضوع بسیار روشن است که عربستان سعودی و به خصوص وزیر خارجه آن سعود الفیصل درحال ایجاد مانع برای انتخاب ریاست جمهوری است و من به همه گروه های داخلی توصیه می کنم تا به طور مستقل درباره این موضوع تصمیم بگیرند زیرا عربستان هرگز نمی تواند ما را در این موضوع کمک کند.

لبنان و فلسطین ده ها سال تحت اشغال رژیم صهیونیستی بود ولی کشورهای عربی حتی در اینباره اظهار نظر هم نکرده و نه "طوفان قاطع" به راه انداختند و نه حتی "نسیم قاطع" را آغاز کردند. عربستان حمله خود را از این طریق توجیه می کند که انصار الله و حوثی ها تهدیدی برای ریاض است. اما باید به عربستان گفت که اسرائیل خاک اعراب و مسلمین را اشغال کرده و سومین نیروی نظامی قدرتمند در منطقه است چرا برای شما تهدید محسوب نمی شود. جنگ علیه یمن نشان داد که اسرائیل نه تنها در حال حاضر بلکه در گذشته نیز برای این کشورها دشمن محسوب نمی شد.

زمانی که در تونس علیه بن علی انقلاب صورت گرفت چرا جنگی علیه آن آغاز نکردید و زمانی که مصر حسنی مبارک را برکنار کرد چرا اقدام نکردید و این نشان داد که ادعای "بازگردانی حکومت شرعی در یمن" تنها یک بهانه برای آغاز جنگ بود.

هیچ دلیلی وجود ندارد که وضعیت فعلی یمن تهدیدی برای عربستان بود. برادران ما در جنبش انصار الله بارها تا پیش از آغاز حمله با عربستان ارتباط داشته و در زمان مرگ ملک عبدالله گروهی از انصار الله در ریاض برای حل اختلافات میان دو کشور در تلاش بودند ولی این عربستان بود که از هرگونه توافق سرباز می زد.

یکی دیگر از ادعاهای عربستان برای حمله به یمن "سیطره ایران بر این کشور" است. در طول 80 سال گذشته یمن زیر پای مقامات عربستان بود و عربستان مردم این کشور و دولت آن را تحقیر کرده و بر آنان فقر و گرسنگی را تحمیل کرد. آیا ایران در یمن پایگاه نظامی دارد؟ آیا ایران در یمن نفوذ دارد؟ پس این ادعا نیز واهی است. اقدامات شما در تحقیر جهان اسلام و مسلمین و شکست های شما به دلیل تبعیت از کشورهای غربی باعث جذب ملت های منطقه به سمت ایران شد. زمانی که لبنان تحت اشغال رژیم صهیونیستی در آمد و آنان تا بیروت پیشروی کردند تمام کشورهای عربی به غیر از سوریه و ایران ساکت ماندند ولی ایران با وجود جنگ هشت ساله ای که رژیم صدام و تمام کشورهای عربی به این کشور تحمیل کردند در خط مقدم کمک به مردم لبنان و مقاومت قرار داشت.

در زمان اشغال و نسل کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی تمام کشورهای عربی تنها به ارائه بیانیه اکتفا کردند ایران با تمام قدرت سیاسی مالی و نظامی خود به کمک مردم فلسطین شتافت و اکنون شما در نشست های خود اعلام می کنید که "موضوع فلسطین باید موضوعی عربی بماند". و این موضوع باعث جذب مردم فلسطین به سمت ایران شد. یک عضو ارشد حماس گفت: در دیدار با مقامات عربستان، وزیر خارجه این کشور از ما در خواست کرد تا روابط خود با ایران را قطع کنیم و ما اعلام کردیم اگر شما کمک نظامی، تسلیحاتی و آموزشی را برای ما تأمین کنید ما با ایران قطع رابطه خواهیم کرد ولی عربستان این کار را نکرد زیرا موضوع درباره اسرائیل و آمریکا است.

درباره عراق باید بگویم که تمام گروه های تکفیری و خودروهای انفجاری که در عراق برای قتل عرب، کرد، ترکمان، سنی، شیعه، مسلمان و مسیحی استفاده می شد توسط دستگاه اطلاعات عربستان اداره می شد و آخرین جنایت این رژیم تشکیل داعش است تا از این طریق بتواند دولت عراق و سوریه را از بین ببرد. بندر بن سلطان عامل اصلی تشکیل داعش بود و کشورهای قطر ترکیه نیز از این طرح برای تبدیل سوریه به دولت تابع خود حمایت کرددند.

زمانی که مردم عراق از داعش رنج می بردند و استان های عراق یکی پس از دیگری توسط داعش اشغال می شد چه کشوری فرزندان خود را برای دفاع از عراق اعزام کرد و کمک های مالی و نظامی را بدون کوچک ترین تأخیری به عراق فرستاد آیا ایران نبود؟ کمک های ایران در عراق هیچ تفاوتی میان کرد و عرب و یا شیعه و سنی و یا مسلمان و مسیحی قرار نداد. محمد بن نایف، در عربستان در دیدار با یکی از مسئولان ایران به او گفت که ما در جنگ هشت ساله 200 میلیارد دلار به صدام کمک کردیم و اگر در آن زمان می توانستیم بیشتر نیز کمک می کردیم.

من امام سید علی حسینی خامنه ای را امام خود و امام تمام مسلمانان می دانم و حرف ایشان برای بنده به منزله دستور است ولی با این حال تاکنون ایران در تاریخ 30 ساله مقاومت در لبنان حتی یک بار ایران در امور داخلی ما دخالت نکرده و دستور نداده است. ایران امروز مانند ایران پادشاهی گذشته نیست که دوست و همپیمان شما باشد؛ ایران امروز جمهوری اسلامی است و دولت اسلام در آن وجود دارد. کمک های ایران به کشورهای منطقه بدون هیچ چشم داشتی انجام شده است و این موضوع باعث جذب مردم می شود.

در زمان انقلاب های منطقه به مسئولان آنان گفتم تنها کشورهایی که می توانند در مسیر استقلال نظامی، سیاسی و علمی کمک کنند ایران و سوریه هستند. اقدامات عربستان در حق کشورهای منطقه و تحقیر آنان باعث شد تا آنان به سمت ایران جذب شوند. رژیم عربستان تنها برای منافع برخی از شاهزادگان خود می خواهد در این جنگ خون ملت های عربستان و یمن را تلف کند. من مطمئن هستم که ملت یمن در این جنگ پیروز خواهند شد زیرا این امری اللهی و تاریخی است‬ که طغیان گران و عاملان جنگ همواره شکست خواهند خورد.

علت اصلی حمله عربستان به یمن شکست توطئه های آن در حمایت از گروه های تکفیری و از بین رفتن عوامل وابسته به آن در این کشور است.

برای اولین بار از این اصطلاح استفاده می کنم ولی "رژیم آل سعود" امروز می خواهد با ریختن خون ملت عربستان و یمن سیطره از دست رفته یک شاهزاده مفرح بی خیال بر یمن را بازگرداند و این امر مرفوض است.

امروز محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از حمله عربستان علیه یمن حمایت می کند. تو چه منطق و حقی در حمایت از حمله نظامی علیه یک ملت داری. این فرد تنها برای چند صد هزار دلار پول  عربستان این اقدام را انجام داده است. زمانی که اسرائیل به کرانه باختری حمله کند دیگر حق نداری درخواست کمک کنید زیرا از حمله علیه یک ملت حمایت کرده‌اید. تو باید پس از این اظهارات باید کناره گیری کنی.

به عربستان و کشورهایی که برای حمله به یمن آماده شده اند می گویم آیا تمام قدرت شما با ارتش آمریکا یا اسرائیل برابری می کند. ببینید که امروز این ارتش ها در جنگ های خود علیه عراق، افغانستان و لبنان چگونه شکست خورده اند. در هیچ جای جهان حمله هوایی پیروزی محسوب نمی شود و عربستان تنها در حال ایجاد جریان رسانه ای است. مسیر جنگ عربستان مشخص ات و آن پیروزی ملت یمن و شکست نظام عربستان و تضعیف ان خواهد بود.

حمله علیه یمن باید هرچه سریعتر پایان یافته و طرف های یمنی برای حل اختلافات سیاسی خود باید به سمت مذاکرات حرکت کنند.

اطمینان دارم که مردم یمن در مقاومت خود علیه عربستان پیروز خواهند شد.

پارامترهای مرتبط

دیدگاه‌ها  

0 #2 ساجده 1394-01-09 18:56
سلام.خدا قوت راسخونی ها.مثل همیشه عالی هستین
من با این ویدئو به مشکل برخوردم.تا دقیقه ی تقریبا 56 که میرسه خود به خود اینترنتم قطع میشه و بقیش بارگذاری نمیشه.لطفا اگه مشکل از ویدئوس درستش کنید چون من خیلی امتحان کردم و هر بار همین مشکل پیش میاد.ممنون

پاسخ مدیر:

سلام و تشکر از توجه شما.
ویدئو بررسی شده و مشکلی مشاهده نشد. احتمالا مشکل از سیستم یا ارائه دهنده اینترنت شماست.
موفق باشید.
یاعلی
نقل قول کردن
+6 #1 سعید حسن پور 1394-01-09 11:22
احسنت بر این سید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • azusyvaz
  • Thomasovpex
  • شین
  • BobbyeriDow
  • evornek
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group