نرم افزار مبدل نصب نیست.

حداد عادل درگفتگوی ویژه خبری

گزارش مشکل
Loading the player...
10442

نمایش ویدئو در وب سایت شما

غلامعلی حداد عادل کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ابتدای سخنان خود با اشاره به سالروز عروج حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین پانزده خرداد، اظهار داشت: یاد امام راحل و شهدای انقلاب به ویژه شهدای 15 خرداد 42 در پنجاهمین سالگرد این نهضت را گرامی می‌داریم.

وی افزود: ملت ایران با انقلاب اسلامی تاریخی و تاریخ‌ساز خودش، آرمان‌های بلندی داشت که در 34 سال به توفیقات بزرگی نایل شده و امروز به صورت الگویی برای جهان اسلام درآمده است.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه ملت ما در راه این انقلاب جانفشانی کرده و جوانانی را تقدیم کرده است، گفت: امروز در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستیم، انتخابات تجلی بارز حق ملت برای اداره کشور است. میدان گسترده و باشکوه استفاده ملت از حق حاکمیت بر سرنوشت خود ملت است.

وی ادامه داد: شأن این مردم این است که کشور در تراز واقعی خودش قرار گیرد، با وجود اینکه توفیقات و پیشرفت‌ها در کشور ما زیاد بوده اما مشکلاتی هم وجود دارد، مردم به دنبال کسی هستند که درد آنها را بشناسد و بداند و برای درمان آنها روش درست، برنامه و راه حل و کارآمدی داشته باشد. مردم می‌خواهند کسی اختیار قوه مجریه را برعهده گیرد که با آنها صادق باشد، صداقت داشته باشد، مردم حق دارند در پی یافتن کسی باشند که همکاران او پاک و پاک‌دست باشند.

حداد عادل تصریح کرد: مردم حق دارند در پی کسی باشند که عدالت را در جامعه گسترش دهد، تبعیض روا ندارد و خاصه خرجی نکند، و این حق مردم است که خواهان یک زندگی سالم، با آرامش و رفاه نسبی باشند، بنده با چنین درکی بلکه با چنین دردی قدم به صحنه انتخابات گذاشته‌ام.

وی در پاسخ به پرسش دوم مجری برنامه که درباره شعارش از او سؤال کرد، توضیح داد: وقتی امام (ره) این نهضت را در سال 41 آغاز کرد، بنده آن زمان دانش‌آموز سال آخر دبیرستان بودم. ورود من به دانشگاه چند ماه پس از 15 خرداد 42 بود. حیات اجتماعی و سیاسی خودم را با انقلاب و نهضت امام (ره) آغاز کردم یعنی بنده به لحاظ اجتماعی و سیاسی، فرزند این نهضت هستم.

حدادعادل تصریح کرد: از لحظه‌ای که به عرصه فعالیت‌های اجتماعی پا گذاشتم، با اندیشه‌های حضرت امام (ره) آشنا شدم و همراه نهضت امام بودم، سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و در پنج سال پس از انقلاب که بنده همواره مسئولیت‌هایی داشتم، کارم را در انقلاب در اسفند 57 در مسئولیت معاون وزیر آغاز کردم، همواره به فکر بودم که کشور به چه چیزی نیاز دارد. در دوران مجلس بیشتر این موضوع برای من مطرح بود، پاسخم دو کلمه است «تقوا» و «تدبیر».

*بنده نجات کشور را در شعار «تقوا و تدبیر» می‌دانم

وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه بنده نجات کشور را در این شعار می‌دانم و دولتم را دولت تقوا و تدبیر نامیده‌ام، متذکر شد: این شعار را از آیات قرآنی و معارف دینی گرفته‌ام، به نظرم حکومت امیرالمؤمنین(ع) حکومت تقوا و تدبیر بوده است، سیره امام راحل تقوا و تدبیر بوده است، روش مقام معظم رهبری و توصیه‌های مکرر و مؤکد ایشان، همواره تقوا و تدبیر بوده است.

حدادعادل ادامه داد: به نظرم مسائلی که در جامعه ما در دو سال اخیر رخ داده و دلها چرکین شده، همین مسئله سوءاستفاده از بانک‌ها، موضوع تخلف سه‌هزار میلیارد تومانی بود که  به نظرم اگر تقوا بود این اتفاق رخ نمی‌داد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری همچنین گفت: برخی گرفتاری‌هایی که برای مردم در عرصه اقتصادی پیش آمده از بی تدبیری است، به عنوان مثال گندم درست قیمت‌گذاری نشود و سپس کشاورز گندمش را به دولت نفروشد و گندم خوراک دام شود، آن وقت ما میلیون‌ها تن گندم در این مشکلات ارزی از خارج وارد کنیم، این حدیث باید یاد ما باشد که پیامبر (ص) فرمود: «من آنقدر که از بی‌تدبیری نگرانم، از فقر نگران نیستم».

*یکی از اصول کار من در اداره کشور توجه به ثبات مدیریتی است

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه بنده در اداره کشور روش و برنامه‌ای دارم، تصریح کرد:‌ یکی از اصول کار من در اداره کشور توجه به ثبات مدیریتی است، می‌دانم یک مدیر وقتی لایق هم باشد، چه مدت زمانی نیاز دارد تا مشکلات و محیط کارش را بشناسد و با همکارانش آشنا شود و همکاران خوبی انتخاب کند، چه معنی دارد که ما یک مدیر را در استانی منصوب کنیم، اما هنوز به یک سال نرسیده، او را تغییر دهیم؟ یا یک وزیری را انتخاب کنیم و سپس او را تغییر دهیم؟ اگر لایق نبود، چرا او را انتخاب کردیم؟ اگر لایق بود اجازه دهیم کار کند.

وی اضافه کرد: چرا یک وزیری را سه ماه مانده به پایان عمر دولت، تغییر دهیم؟ چرا وقتی وزیر خارجه در خارج از کشور به نمایندگی از یک دولت و ملت مشغول مذاکره است، باید عوض کنیم؟ ثبات مدیریتی امر مهمی است.

*باید با تصمیمات عقلانی و منطقی، اعتماد مردم را به حکومت بازگردانیم

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه از جمله اصول دیگری که بنده به آن معتقدم، این است که باید با تصمیمات عقلانی و منطقی، اعتماد مردم را به حکومت بازگردانیم. مردم باور کنند که حکومت عقلانی و منطقی تصمیم می‌گیرد، بنده معتقدم هیچ پروژه و طرح عمرانی را موقوف به حضور خودم نکنم و اگر طرحی تکمیل شد، لازم نیست که حتماً رئیس‌جمهور آن را افتتاح کند.

به گفته وی، البته اگر بتوانم این کار را انجام دهم خوب است ولی وقت رئیس‌جمهور عزیزتر از این است و پروژه‌های مردم هم مهمتر از این است که متوقف شود، هیچ پروژه نیمه‌کاره‌ای را برای تبلیغات افتتاح نخواهم کرد، اگر ساخت یک جاده به پایان نرسیده باشد، یک تابلویی نمی‌زنم که مرحله چندم آن امروز افتتاح شد، اجازه می‌دهم کار به اتمام برسد. یکی از موضوعاتی که همواره از آن تعجب می‌کنم این است که هروقت به تلویزیون نگاه می‌کنم می‌بینم در جشنواره و همایش‌های مختلف در کشور مقامات روی صحنه ایستادند و لوح تقدیر هدیه می‌دهند، باید بپرسیم تا چه زمانی و چقدر قرار است وقتمان صرف این امور شود؟

*به نظر نخبگان و صاحب‌نظران اهمیت می‌دهم

حدادعادل خاطرنشان کرد:‌بسیاری از مردم این سؤال برایشان پیش می‌آید که پس دولتمردان ما چه زمانی فکر و تدبیر می‌کنند، بنده به بهره‌گیری از نظر نخبگان و صاحب‌نظران اهمیت می‌دهم، تعامل موثر با سایر قوا و پاسخگویی به مردم را موضوع مهمی می‌دانم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری همچنین گفت: بنده چهار دوره است که نماینده مجلس هستم، در جمع مردم که حضور می‌یابم، در نماز جمعه یا کوچه یا خیابان، هر که به ما می‌رسد از گرانی، تورم و بیکاری می‌نالد و شکایت دارد، خانواده‌ها چندین فرزند بیکار دارند و این موارد مشکلات اصلی مردم است، دولت آینده باید به این موضوعات و مشکلات ملت توجه جدی داشته باشد و بنده به این امور توجه دارم.

حدادعادل اضافه کرد: برای مهار تورم یک برنامه کوتاه مدت و یک برنامه دراز مدت داریم؛ در قدم اول برای بازگرداندن ثبات و آرامش بازار باید سراغ تثبیت قیمت‌ها رفت.

این نامزد ریاست جمهوری یازدهم تصریح کرد:‌ تثبیت قیمت‌ها از جانب دولت می‌تواند علامتی به بازار باشد که از التهاب جلوگیری کند و ما این را تجربه کردیم.

وی ادامه داد: در سال 84 دولت برنامه‌ای آورده بود و در قانون برنامه چهارم ماده 3 در مجلس ششم تصویب شده بود که قیمت‌ حامل‌های انرژی به قیمت‌‌های بین‌المللی افزایش یابد که در واقع به معنی بخشی از هدفمندی یارانه‌ها بود. اما متاسفانه در قانون برنامه سازوکاری  برای جبران فشاری که به مردم وارد می‌شود، پیش‌بینی نشده است.

حداد عادل یادآور شد: بنده در مجلس ششم با بعضی از نمایندگان صحبت می‌‌کردم مبنی بر اینکه این افزایش قیمت‌ها به مردم فشار وارد می‌کند و وقتی که مجلس هفتم تشکیل شد و بنده رئیس مجلس بودم قانون برنامه را از شورای نگهبان به مجلس برگرداندیم و در آنجا قیمت‌ها را تثبیت کردیم.

این نامزد ریاست جمهوری یازدهم ادامه داد: نتیجه تثبیت قیمت‌ها این شد که با توجه به این نمودار پائین‌ترین نرخ تورم را در سال 84 داشتیم که 4/10 درصد بوده است درحالی که در سال 85 که تورم به 49 درصد رسیده بود، باز هم تثبیت قیمت‌های ما مانع تورم شد.

*می‌توان با کنترل تورم از نقدینگی جلوگیری کرد

وی اضافه کرد: می‌توان با کنترل نقدینگی از تورم جلوگیری کرد؛ بنده اجازه نمی‌دهم دولت برای رفع کسری بودجه پول خلق کند و پول بدون پشتوانه را وارد بازار کند و نقدینگی افزایش و گرانی و تورم ایجاد شود.

حداد عادل در پاسخ به سؤال مجری برنامه مبنی بر اینکه سال حماسه سیاسی و اقتصادی است و دولت شما چگونه می‌خواهد حماسه اقتصادی خلق کند گفت: قدم اول حماسه اقتصادی در کوتاه مدت مستلزم ایجاد ثبات اقتصادی است و بازگشت آرامش به بازار مستلزم تثبیت قیمت ارز است.

این نامزد ریاست جمهوری یازدهم با تاکید بر اینکه برای تثبیت قیمت ارز باید دو کار انجام دهیم، افزود: اول اینکه تقاضای ارز را مدیریت کنیم و دوم نیز بحث عرضه ارز است و باید کاری کرد تا تقاضا و عرضه با یکدیگر بخواند.

وی با بیان اینکه برای کنترل و مدیریت تقاضای ارزی در قدم اول دولت باید انضباط مالی را بر خود حاکم کند، افزود: نمی‌شود کشوری داشته باشیم که از طرف دشمن مورد تحریم و تهدید باشد و رئیس دولت آمریکا صریحا اعلام نماید فلج‌کننده‌ترین تحریم‌های تاریخ را به ملت ایران روا داشته‌ایم و ما در مقابل برنامه‌ای برای انضباط ورود و خروج ارز نداشته باشیم.

حداد عادل اضافه کرد: باید بدانیم اولویت با وارد و صادر کردن چه کالاهایی باشد و با یک انضباط مالی نرخ ارز را تثبیت کنیم.

رئیس مجلس هفتم با ارائه مثالی برای سخنان خود، اظهار داشت: فردی که از نظر خوراک، انضباط ندارد و به اندازه در خورد و خوراک خود دقت نمی‌کند، نباید از او انتظار بدنی سالم داشته باشیم.

وی گفت:در دولت تقوا و تدبیر، با تدبیر تحریم دشمنان را خنثی خواهیم کرد.

*چگونگی سهمیه‌بندی بنزین در مجلس هفتم

حداد عادل با بیان اینکه در سال 85 سهمیه‌بندی بنزین را در مجلس به تصویب رساندیم، افزود: در قانون تنظیم مصرف سوخت این امر انجام شد و دولت کار سنگینی انجام داد تا این قانون اجرا شود.

این نامزد ریاست جمهوری یازدهم با بیان اینکه در آن زمان ما 30 میلیون لیتر از خارج بنزین می‌خریدیم، گفت: مصرف بنزین ما 70 میلیون لیتر بود که در داخل 40 میلیون لیتر تولید می‌شد که اگر سهمیه‌بندی نبود ما الان روزی 130 میلیون لیتر مصرف داشتیم و با سهمیه‌بندی بنزین توانستیم مصرف آن را مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: با این اقدام تقاضا برای خرید بنزین، یعنی تقاضای ارز را مدیریت و از قاچاق بنزین جلوگیری کردیم، در مجلس هفتم با نظارت و دفاع دائمی بنده از این فکر چنین اقدامی صورت گرفت و مرتبا با دولت در ارتباط بودیم و بنده مثل یک مسئول اجرایی در این زمینه حضور داشتم.

حداد عادل با بیان اینکه برخی از خبرنگاران به بنده می گفتند چرا چنین دفاعی از این مسئله دارید، آیا نگران نیستید که رای نیاورید، اظهار داشت: بنده در پاسخ گفتم این امر به مصلحت کشور است و آن را انجام خواهم داد.

این نامزد ریاست جمهوری یازدهم با تاکید بر اینکه باید از واردات کالاهای لوکس و تجملی جلوگیری کرد، اظهار داشت: در حال حاضر ماشین‌های خارجی چند صد میلیون تومانی در خیابان‌های تهران هستند که در یکی دو سال اخیر با همین ارز که در معرض تحریم بوده وارد شده‌اند، اگر ما تدبیر کنیم، این کار به اینجا نمی‌رسید.

وی با تاکید بر اینکه در دولت خود علاوه بر مدیریت ارز بر استفاده از تولید ملی تاکید می‌کنم، افزود: تولیدکننده را نیز برای کیفیت بهتر تشویق خواهیم کرد.

حداد عادل خاطرنشان کرد: اگر توفیق خدمت داشته باشم در سفرهای خارجی بستگانم را با خود نمی‌برم بلکه 100 نفر از بازرگانان و تولیدکنندگان و صادرکنندگان را با خود به کشورهای دیگر می‌برم تا راه‌های گسترش تبادلات را هموار کنم و زمینه برای صادرات غیر نفتی هم فراهم شود.

غلامعلی حدادعادل در ادامه سخنان خود در مورد گسترش صادرات با بیان اینکه می‌توانیم بسیاری از محصولات کشاورزی را صادر کنیم از لزوم توجه به گسترش صادرات سخن گفت.

وی اضافه کرد: می‌توانیم با گسترش ترانزیت درآمد خود را در این حوزه دو برابر آنچه هست، کنیم؛ البته گردشگری به خصوص گردشگری زیارتی و درمانی نیز می‌تواند به عنوان منبع درآمد گسترش یابد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه غلبه بر تورم و گرانی را با اجرای سیاست‌های اصل 44 دنبال می‌کنم، ادامه داد:‌ سیاست‌های اصل 44 در مجلس هفتم با کمیسیون ویژه از سوی بنده به تصویب رسید که آقای نادران این کمیسیون را اداره می‌کرد.

*اجرای سیاست‌های اصل 44 موجب توانمند شدن اقشار کم‌درآمد می‌شود

حدادعادل اجرای سیاست‌های اصل 44 را موجب توانمند شدن اقشار کم درآمد دانست و گفت: برای اجرای این سیاست‌ها در درجه اول به سراغ آزادسازی می‌رویم و به صورتی عمل خواهیم کرد که مردم در زمانی که قصد دارند فعالیت اقتصادی انجام دهند، دولت دیگر مزاحم آنها نباشد.

وی با اشاره به برخی مشکلاتی که از سوی بانک‌ها ایجاد می‌شود، گفت: اگر شما سراغ وزرای مرتبط با مباحث اقتصادی بروید در خواهید یافت که آنها از بانک‌ها می‌نالند زیرا بانک‌ها امروز به جای آنکه بنگاه پولی باشند یک بنگاه اقتصادی شده‌اند، پول را از مردم گرفته و با آن فعالیت اقتصادی انجام می‌دهند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه سود بانک‌ها از فعالیت‌ اقتصادی صد درصد است، خاطرنشان کرد: امروز اگر شما در هر جای تهران به خصوص مناطق گران‌قیمت مشاهده می‌کنید یک مغازه 6 ماه بعد پس از خریداری به یک بانک پر زرق و برق مبدل می‌شود؛ چطور است که همه ضرر می‌کنند اما بانک‌ها در خرج کردن اینقدر دست‌شان باز است.

حدادعادل پس از پایان سخنانش در مورد وضعیت بانک‌ها در ایران از لزوم اصلاح سیستم بانکی کشور سخن گفت.

وی همچنین اعلام کرد که در کنار معاونت‌های رئیس جمهور معاونت دیگری برای تولید و اشتغال ایجاد خواهم کرد که این معاونت به برنامه‌های اقتصادی دولت اشراف داشته  و از مدیریت جزیره‌ای جلوگیری می‌کند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در همین زمینه یادآور شد: آنگاه دیگر شاهد نخواهیم بود معاون وزیر بگوید روغن با ارز مبادله‌ای خریداری ‌شود و فردا معاون اول بگوید، نخیر؛ روغن با ارز مرجع خواهد بود.

حدادعادل در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه اگر رئیس جمهور شوید نحوه تعامل شما با سایر قوا چگونه خواهد بود، تصریح کرد: اینجانب در میان نامزدها تنها فردی هستم که یک دوره اداره مجلس را در کارنامه دارم که طی آن دوره هم با دولت اصلاحات و هم با دولت فعلی کار کردم.

وی با یادآوری اینکه 3 سال از دوران ریاستش بر مجلس در زمان دولت احمدی‌نژاد بوده است، تأکید کرد: روش بنده در آن دوران روشن بود، آنجایی که پای حقوق ملت، شأن مجلس و اجرای قوانین بود، ذره‌ای سستی نمی‌کردم اما آنجایی که به حق شخصی‌ام مربوط می‌شد صبر پیشه می‌کردم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: آنجایی که به خودم جفا می‌شد صبر می‌کردم و آنجایی که قانون زیر پا گذاشته می‌شد استقامت می‌کردم که توانستم هم قوانین مهمی در مجلس تصویب کنم و هم با رئیس جمهوری که در برخی موارد مایل نبود قوانین مجلس اجرا شود در چارچوب قانون و بدون جنجال برخورد می‌کردم.

حداد عادل در ادامه سخنان خود با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در افتتاحیه مجلس هشتم گفت: ایشان در آن پیام تأکید کردند که از عملکرد مجلس راضی هستم و همچنین مجلس هفتم را با رویکردی ارزشی عنوان کردند که با تلاش در راستای حفظ آرامش کارنامه تحسین‌برانگیزی از خود به جا گذاشت.

وی در ادامه با اشاره به سخن دیگر مقام معظم رهبری در خصوص مجلس هفتم و تلاش‌های این دوره از مجلس، افزود: بنده در مقام رئیس‌جمهور با تجربه خود در مجلس می‌دانم که با مجلس چگونه رفتار کنم. نه فقط قانونی با مجلس رفتار می کنم بلکه با دلم هم با این قوه مرتبط می شوم.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: روغن‌کاری روابط بین مجلس و دولت همدلی است، خیلی آسان می‌شود که رئیس دولت با رئیس مجلس همدلی کند و من می‌توانم رابطه دولت و مجلس را از این طریق برقرار کنم.

حداد عادل در ادامه سخنان خود با بیان دیدگاه‌هایش در خصوص مسائل سیاست خارجی و پرونده‌های گوناگون گفت: تکلیف ما روشن است. اولین کلمه شعار ما در انقلاب، استقلال بود و هر دولتی که می‌خواهد با ما رابطه داشته باشد باید استقلال ما را به رسمیت بشناسد. اگر در سیاست خارجی استقلال مخدوش شود مورد قبول من نخواهد بود.

وی افزود: ما نه ظلم می‌کنیم و نه ظلم می‌پذیریم، ما آمده‌ایم در عرصه روابط بین‌الملل الگوی نویی را نشان دهیم. کشورها بدانند زمانی که با ما رابطه برقرار می‌کنند رابطه ما از نوع رابطه سلطه‌پذیری و استکبارپذیری نیست.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: قدرت ما در دیپلماسی صداقت ما، منطق ما و قدرت نرم ما است و ما با چنین اصولی اعلام می‌کنیم که آماده مذاکره با هر کشوری هستیم به شرطی که به ما احترام بگذارند و قبول کنند ملتی هستیم که برای تعیین سرنوشت خود انقلاب کرده‌ایم.

حداد عادل ادامه داد: من باور دارم آمریکایی‌ها در صورتی بر سر میز مذاکره با ایران خواهند نشست که ملت ایران در برابر فشارهای آنها عقب‌نشینی نخواهد کرد. در این صورت است که آن روز ما می‌توانیم حرفها را منطقی بزنیم.

وی افزود: ملت ما ملتی حسینی است و ملتی نیست که استقلال و عزت خود را برای فشار اقتصادی از دست بدهد. ما می‌توانیم تهدید تحریم را به فرصت تبدیل بکنیم و می‌توانیم در این حوزه تأثیر مثبت بگذاریم.

حدادعادل در ادامه سخنان خود در ادامه با اشاره به برنامه‌های خود در حوزه آموزش و پرورش گفت: هنوز که من با وجود اینکه در دوره دکتری تدریس می‌کنم معلم دبیرستان هستم و به چنین مسئله‌ای افتخار می‌کنم. من کلید حل مشکلات کشور را تعلیم و تربیت می‌دانم و در مجلس هفتم فعالیت زیادی در این خصوص کرده‌ام. هزینه کردن در آموزش و پرورش هزینه مصرفی نیست بلکه هزینه سرمایه‌گذاری است.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ادامه تصریح کرد: من آموزش و پرورش معطوف به کار و پژوهش و معطوف به صنعت را مهم می‌دانم، دولت من یک دولت دانش‌بنیان خواهد بود و بنده اصرار دارم که آموزش نوجوانان و جوانان ما در دوران راهنمایی و دبیرستان باید متناسب با شرایط ما باشد.

حدادعادل در ادامه تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا عدالت آموزشی در کشور برقرار شود.

وی درباره انتقادپذیری خود گفت: در چهارشنبه گذشته یک جلسه انتخاباتی برگزار شد و هرکدام از خبرگزاری‌ها و خبرنگاران از هر جناحی به بیان سؤالات خود پرداختند، اگر رئیس‌جمهور شوم در فواصل زمانی معین نشست خبری خواهم داشت و البته هر یک ماه یک بار به مردم گزارش کار و عملکرد خود را به ملت ارائه خواهم داد.

حداد در پایان سخنان خود به جوانان قول داد تا در کشور نهضت ازدواج آسان را به راه بیاندازد.

پارامترهای مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • BoxerNap
  • GordonPiolo
  • dublikaty_gjOa
  • yansaNoRie
  • Doctorpap
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group