نرم افزار مبدل نصب نیست.

جلیلی:هر رژیمی دیکتاتورتر است، ارتباطش با غرب قوی‌تر است

گزارش مشکل
Loading the player...
جلیلی,میدان امام حسین,اجتماع بزرگ لبیک,مدافعان حرم,حامد زمانی,لبیک,حزب الله,سوریه,حرم حضرت زینب
6393

نمایش ویدئو در وب سایت شما

دکتر سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری و عضو شورای راهبردی سیاست خارجی سه شنبه سوم تیرماه در جمع پرشور مردم تهران در میدان امام حسین علیه السلام طی سخنان مهمی ضمن تحلیل اتفاقات اخیر منطقه خاورمیانه و خصوصا تحولات عراق مواضع جمهوری اسلامی را در خصوص این جریانات به صراحت تبیین کرد.

به گزارش رجانیوز به نقل از پایگاه حیات طیبه، دکتر جلیلی که سخنرانی خود را با فرازی از صلوات شعبانیه آغاز نمود با الهام از آن و با استناد به آیات قرآن، استیصال غرب در رویارویی با اسلام ناب و الگوی جمهوری اسلامی را در آینه تحولات منطقه تشریح کرد.

متن کامل این سخنرانی را که با تکبیرهای پیاپی مردم همراه بود می خوانید:
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد. الفلک الجاریه. فی اللجج الغامرة یأمن من رکبها و یغرق من ترکها.
 
بیش از نیم قرن پیش امام بزرگوار ما نهال طیبه‌ای را در جهان امروز کاشت که امروز پس از پنجاه سال این نهال به یک درخت تنومند و قدرتمند تبدیل شده است. نهال انقلاب اسلامی بسان شجره طیبه‌ای پا گرفت  که:” اصلها ثابت و فرعها فی السماء.”
 
 جهانیان ناباورانه شاهد بودند که این نهال روز به روز تنومندتر و پربارتر شد:” تؤتی اکلها کل حین باذن ربها.”
 
 شاهد بودند مقاومت کرد، پیشرفت کرد، معادلات قدرت را تغییر داد، شکل جدیدی از مردم‌سالاری دینی را به جهانیان نشان داد و منحصر به ایران نماند. این نهال تکثیر شد. الگو شد. و بسیاری از او  الگو گرفتند.
 
الگوی تکثیر شدنی و رو به پیشرفت
 
این الگو  نشان داد که چگونه می‌شود مقاومت کرد، چگونه می‌شود پیشرفت کرد، چگونه می‌توان آزادی داشت، چگونه می‌توان استقلال داشت، چگونه می‌توان ارزشهای خود را دنبال کرد.
 
امروز نیم قرن  پس از ان که امام بزرگوار ما نهضت خود را آغاز کرد ، جهان اسلام به خوبی می‌بیند که اگر مردمی و انسانهایی و ملتهایی این دعوت خدا و پیامبر را جواب بگویند چه حیات تازه‌ای می‌گیرند:” استجیبوا لله و لرسول اذا دعاکم لما یحییکم.”
 
شاهد بودند که وقتی ملت ما چنین دعوتی را اجابت کرد به یک حیات تازه رسید . یک قدرت جدید پیدا کرد. سیر پیشرفت او شتاب قابل توجهی یافت اما این فقط منحصر به ایران نبود. این قدرت و این الگو تکثیر شد.
 
 اگر ملتی توانست به اتکای این الگو خرمشهر را آزاد کند، فردای آن دیدند که بر مبنای همین نگاه جنوب لبنان هم آزاد شد. به رغم  تمام تلاشهای دشمنان  طی سالها و بلکه قرنها برای  اینکه  جهان اسلام را مشغول خودشان بکنند، امروز الگویی پیدا شده است که قدرت جهان اسلام را به رخ جهانیان می‌کشد.
 
دیدند که فقط ایران نیست که می‌تواند این موفقیتها را به دست بیاورد. با الهام از همین الگو ؛ حزب‌الله عزیز در جنوب لبنان مقاومت می‌کند و در  جنگ سی و سه روزه،  شکست را به دشمن صهیونیستی تحمیل می‌کند. دیدند اگر جنگ بیست و دو روزه‌ای در غزه به پا می‌شود، دوستان حماس و جهاد اسلامی با استفاده از همین الگو شکست را به رژیم صهیونیستی تحمیل می‌کنند.
 
به دنبال آن در جنگ هشت روزه این پیروزیها تکرار می شود .به قول عزیز ما سید حسن نصرالله، دوران پیروزیهای جهان اسلام آغاز شده است.
 
دیدند دیگر  این گونه نیست که مثل قدیم بتوانند فعالیتها و منویات غلط خودشان را دنبال بکنند.
 
دیدند وقتی جهان اسلام- چه شیعه و چه سنی – خودش را پیدا می‌کند و مسیر صحیح را می یابد، دعوت خدا و رسول را اجابت می‌کند، چه حیات تازه‌ای می‌آفریند. چه قدرت جدیدی حاصل می‌شود.
 
دیدند نقشه‌هایی که داشتند تا جهان اسلام را مشغول به خودش بکند، مشغول اختلافات درون خودش بکند تا آنها بتوانند منویات استکباری خودشان را دنبال بکنند، امروز با یک پدیده‌ای روبرو شده است که همه آن نقشه‌ها را نقش بر آب می‌کند.
 
“تزویر” به چالش کشیده شده است
 
ارزش این پدیده در چه بود؟ تنها این نبود که فقط پوشالی بودن قدرت آنها را به جهان نشان داد. تنها این نبود که نشان داد اگر مسلمانان متحد بشوند و اسلام را مبنای عمل خودشان قرار بدهند، چه قدرتی آزاد می‌شود. این برخی از وجوه آن بود.
 
امروز ما شاهد یک پدیده جدید هستیم که نه فقط جنبه ستمگری و زورگویی  آنها را رسوا کرده است بلکه جنبه تزویر آنها را هم دارد رسوا می‌کند.
 
کسانی که امروز مدعی قدرت و  زورمداری هستند، مدعی هستند که آنها باید کدخدای جهان باشند، آن هم بر مبنای یک منطق استکباری،‌ “فاستکبروا فی الارض بغیر الحق و قالوا من اشد منا قوة”
 
 استکبار ورزیدند. می‌گفتند چون ما قدرت داریم،  زور داریم  باید برای جهان تعیین تکلیف بکنیم. اما اینها یک ویژگی دیگر هم داشتند. شاید برخی از مستکبران دیگر هم در گذشته نه چندان دور همین ویژگی را داشتند. مثل هیتلر و مثل قدرتهایی که ضمن این که زور داشتند اما منکر هم نبودند که دنبال استکبار هستند. ویژگی این قدرتها این بود که در کنار زوری که از خودشان نشان می‌دادند، تزویر هم می کردند. به دنبال این بودند که  در ضمن این که ناعادلانه‌ترین مناسبات را شکل می‌دهند، در حالی که برای خودشان امتیازات ویژه‌ای را قائل هستند، مثل امتیاز وتو و مثل امتیاز داشتن سلاح هسته‌ای، مثل امتیاز داشتن انحصارات اقتصادی اما در کنار این تزویر هم به کار می‌بردند.
 
کسانی که بدترین سلاحهای کشتار جمعی را استفاده می‌کردند، مدعی مبارزه با سلاحهای کشتار جمعی ‌شدند!
 
کسانی که بدترین رفتارهای غیر حقوق بشری را داشتند،‌ مدعی حقوق بشر ‌شدند!
 
 کسانی که بدترین رفتارهای تروریستی را داشتند، مدعی مبارزه با تروریسم ‌شدند!
 
 امروز به برکت انقلاب اسلامی نه تنها پوشالی بودن زور مستکبران به جهانیان نشان داده شده بلکه چهره از تزویر آنها هم برداشته شده است. امروز جهان می‌بیند کسانی که شعار مبارزه با تروریسم می‌دادند، آنچنان به استیصال و دریوزگی افتاده‌‌اند که تروریسم تنها اهرم آنها شده است.
 
هرچه دیکتاتورتر، با غرب نزدیکتر!
 
امروز جهان می‌بیند کسانی‌ که زمانی شعار دفاع و حمایت و پشتیبانی از دمکراسی می‌دادند، امروز به استیصالی افتاده‌اند که نسبت آنها با دمکراسی در چشم جهان برعکس شده است. هر جا رژیمی دیکتاتورتر است، ارتباطش با آنها قویتر است. هر جا یک رژیمی از سازوکارهای مردم‌سالاری دورتر است متحد آنها می‌شود و بالعکس، هر جا سازوکار دمکراسی است و هر جا مردم خودشان می‌خواهند انتخاب بکنند،‌ آنها را در برابر خودشان می‌بینند.
 
این پدیده بسیار ارزشمندی است که امروز دنیا شاهد است چهره تزویر مستکبران و در رأس آن امریکا برای جهانیان روشن شده است که بیش از همه از تروریسم حمایت می‌کند. بیش از همه به مقابله با نظامهای مردم‌سالار برمی‌خیزد. امروز آنها می‌دانند که در برابر چه قدرتی قرار گرفته‌اند.
سراسیمگی در مقابله با الگوی جدید مردم سالاری
 
امروز آنها برای مقابله با این پدیده مبارک انقلاب اسلامی در سطح جهان و در سطح منطقه، برای این که چنین شجره طیبه‌ای که اصلها ثابت و فرعها فی السماء است  نتواند تؤتی اکلها کل حین باذن ربها باشد؛ برای جلوگیری از این  که ثمرات انقلاب اسلامی روز به روز تکثیر بشود، همه اهرمهای خودشان را به کار می‌گیرند.
 
 ما امروز حمله گازانبری آمریکا و اسلام آمریکایی را شاهد هستید. امریکا و اسلام آمریکایی. یکی با اهرمهای تهدید و تحریم و دیگری با اهرمهای تحریف و تکفیر به دنبال این هستند که مانع رشد شجره طیبه انقلاب اسلامی بشوند.
 
آنها تمام تلاش خودشان را به کار گرفته‌اند تا یک تمدن جدید و نوین اسلامی که امروز دارد در جهان اسلام شکل می‌گیرد، با این مقابله بکنند. تمدنی که نشان داده است آن مردم‌سالاری‌ای که آنها می‌گویند یک مردم‌سالاری دروغین است و  دارد یک الگوی جدید از مردم‌سالاری را به جهانیان نشان می‌دهد. آنها آمده‌اند و می‌خواهند یک روز با فتنه هشتاد و هشت در ایران، یک روز با مقابله با مردم‌سالاری در عراق، یک روز در جای دیگر، از شکل گیری این تمدن  جدید  جلوگیری کنند.
 
تمدن اسلامی بر بستر  پیشرفت و مردم سالاری
 
آنها فهمیده‌‌اند که یک تمدن جدید دارد شکل می‌گیرد. این قدرت اسلام ناب است که هم می‌تواند مقاومت کند، هم می‌تواند پیشرفت کند، هم می‌تواند تمدن‌سازی کند، هم می‌تواند الگوی شایسته مردم‌سالاری را به جهان نشان بدهد.
 
در مقابل آنها چه می‌کنند؟ همان حربه‌های قدیمی که همیشه داشته‌اند. یکی از حربه‌های آنها چیست؟ این است که این قدرت در جهان اسلام را به خودش مشغول بکند. نگذارد جهان اسلام با آن وحدت و همبستگی‌ای که می‌تواند این پیروزیها را شکل بدهد،  به پیش برود.
 
همان حربه‌های قدیمی، اختلاف شیعه و سنی، عرب و عجم، دوباره به بحثهایی از این قبیل دامن بزند تا بتواند به مقاصد استکباری خودش برسد.
 
نقشه پوسیده و نخ نمای اختلاف افکنی در جهان اسلام
 
او می‌بیند، وقتی جهان اسلام متحد می‌شود، حزب الله شیعه جنگ سی و سه روزه را پیروز می‌شود، وحماس و جهاد اسلامی سنی جنگ بیست و دو روزه را. بر چه مبنایی؟
 
 بر مبنای آن اسلامی که مقاومت و مبارزه  و وحدت را توضیح می‌دهد. مسلم است که آنها باید به دنبال اهرمهایی بگردند که مانع این وحدت بشود. این که آنها امروز چند مزدور را اجیر بکنند، عده‌ای از مزدوران خودشان را در درون جهان اسلام فعال بکنند تا به زعم خودشان با رفتارهای تروریستی بتوانند جهان اسلام را به خودش مشغول بکنند، یک نقشه نخ‌نما و پوسیده و قدیمی است.
 
ملت ما، مردم منطقه و جهان اسلام امروز این را به خوبی می‌داند. این که امریکا و قدرتهای استکباری زمانی آمدند و گروههای تروریستی را ساختند. در همین منطقه ما، در افغانستان خودشان پشتیبانی کردند. خودشان آنها را سازماندهی کردند. بعد به بهانه همین گروههای تروریستی آمدند ؛ حمله نظامی کردند و  منطقه را اشغال کردند. چهارده سال در افغانستان حضور پیدا کردند. بعد از چهارده سال خود اینهایی که ادعای ابرقدرتی دارند می‌گویند، ما ترک می‌کنیم ولی گروههای تروریستی به قوت خودشان باقی هستند! آیا فکر می‌کنند مردم منطقه و جهان این نقشه نخ‌نما را تشخیص نمی‌دهند؟
 
 این که امروز دوباره عده‌ای مزدور را به داخل منطقه بفرستند، برای این که مانع ایجاد کنند در برابر  قدرت و ظرفیت و استعدادی که در منطقه شکل گرفته است که از یک سو مقاومت می‌کند، از سوی دیگر پیشرفت می‌کند و از سوی دیگر هدف خودش را امریکا و رژیم صهیونیستی قرار داده است.
 
این جنگ چند تروریست نیست. این جنگ نیابتی عده‌ای مزدور به نیابت از اربابان خودشان است. آنها آمده‌اند که به اصطلاح خودشان به نیابت از اربابانشان مانع این بشوند که امروز چنین تمدن اسلامی‌ای در منطقه شکل بگیرد.
 
اما این تروریستها باید از اربابان خودشان بپرسند که  شما بعد از جنگ جهانی دوم به بهانه‌هایی به ژاپن رفتید و در آنجا پایگاههای نظامی زدید. اکنون که هفتاد سال از آن زمان می‌گذرد،‌ هنوز حاضر نشده‌اید آن پایگاهها را ترک کنید. هنوز حاضر نشده‌اید از آنجا خارج بشوید. هنوز به بهانه‌های مختلف در آنجا حضور دارید. این تروریستها از اربابان خودشان و به خصوص از امریکا بپرسند چه شد که در سرزمین مقدس عراق نتوانستید بیش از چند سال بمانید و با ذلت فرار کردید.

کشتی موج شکن!
 
برای این که آن شجره طیبه‌ای که امروز در منطقه ما شکل گرفته است، الفلک الجاریه فی للجج الغامره. یک کشتی‌ای است که این گونه نیست که نتواند در برابر امواج سهمگین حرکت بکند. این حرکت می‌کند، پیشرفت می‌کند. آن هم نه فقط در یک محیط معمولی. بلکه در برابر امواج سهمگین، در برابر لجج غامره می‌ایستد و حرکت خودش را ادامه می‌دهد.
 
شما دیدید ملت عراق با مقاومت، با وحدت، با توسل به احکام نورانی اسلام چنان شکستی را به شما تحمیل کرد که مجبور شدید ظرف چند سال از عراق فرار بکنید. آن هم با آن ذلت. امروز چند تروریست را به جنگ نیابتی فرستاده‌اید تا به زعم خودتان بتواند در برابر این موفقیتهای جهان اسلام بایستد. امروز ملت عراق اعم از شیعه، کرد، سنی، با وحدت و همبستگی دوباره ذلتی را به تروریستها و اربابانشان تحمیل خواهند کرد که دیگر به فکر چنین توطئه‌هایی نیفتند.
 
امروز همه می‌دانند آن کسانی که امروز در قالب یک گروهک تروریستی وارد منطقه شده‌اند، با این پشتیبانی‌ای که می‌شوند، عده‌ای مزدور و اجیر بیشتر نیستند. اینها کسانی هستند که نیامده‌اند فقط یک منطقه یا یک شهر را بگیرند، اینها آمده‌اند تا تهدیدی برای کل منطقه باشند. تا تهدیدی برای جهان اسلام باشند. تا آن ظرفیت جهان اسلام را که شیعه و سنی در کنار هم در برابر رژیم صهیونیستی ایستاد و عصر پیروزیها را رقم زد و پیروزیهای متوالی را رقم زد و شکستهای بزرگ را بر آمریکا و رژیم صهیونیستی تحمیل کرد. چه در ایران، چه در عراق، چه در لبنان، چه در غزه و فلسطین ؛  اینها آمده‌اند تا مانع این  روند موفقیت و پیروزی و پیشرفت بشوند.
 
این را همه می‌دانند که  آنها در سوریه شکست خوردند. دیدند سوریه دژ مقاومت است. دژ مقاومت جهان اسلام در برابر رژیم صهیونیستی است. فکر کردند با چند گروهک تروریستی می‌توانند منویات خودشان را دنبال کنند. آن تودهنی بزرگ را خوردند. آن شکست بزرگ را خوردند. امروز می‌خواهند انتقام شکست در سوریه را در نقطه‌ای دیگر بگیرند. انشاءالله به برکت قرآن و اهل بیت در عراق شکستی خواهند خورد که دیگر در هیچ جای دیگر نتوانند چنین فتنه‌ای را دنبال کنند.
 
ملت عراق با وحدت و همبستگی ملی، با دفاع از تمامیت ارضی خودش، با دفاع از حاکمیت ملی خودش، با توسل به قرآن و اهل بیت شکست دیگری  را به مزدوران امریکا و مزدوران رژیم صهیونیستی در عراق تحمیل خواهد کرد و پیروزی بزرگ دیگری را رقم خواهد زد. انشاءالله این پیروزی مقدمه‌ای برای وحدت جهان اسلام در برابر امریکا و رژیم صهیونیستی خواهد شد.
 
آنها فهمیده‌اند که اسلام قدرت بزرگ فردا است و امروز دارند به خوبی نشانه‌های روشن آن را می‌بینند.
 
می‌بینند آنچه پنجاه سال پیش امام ما در پانزده خرداد چهل و دو تحت عنوان اسلام ناب به جهانیان ارائه کرد، امروز به یک درخت تنومند تبدیل شده است. این درخت مستحکم است و از چنین بادهایی نخواهد لرزید و  هر روز میوه‌های جدید خواهد داد. در ایران و عراق و لبنان و فلسطین و غزه منحصر نخواهد شد. آنها باید بدانند  این بیداری اسلامی که در چند سال اخیر شکل گرفت، را نمی‌توانند به محاق ببرند. این یک قدرت بزرگ اسلامی است که دارد در قالب یک تمدن اسلامی بروز پیدا می‌کند.
 
استراتژی آمریکا: انحصار اسلام در دو چهره متحجر و لیبرال!
 
یکی از همین افراد به اصطلاح استراتژیست امریکایی چند سال پیش مقاله‌ای نوشت. گفت ما برای مقابله با اسلام ناب چاره‌ای نداریم الا این که در کنار تهدیدها و تحریمها و همه فشارهای نظامی و سخت‌افزاری‌ای که به کار می‌بریم، باید جهان اسلام را بین دو اسلام مخیر کنیم. اسلام لیبرال و اسلام متحجر !از جنس همین گروههای تکفیری و تروریستی.
 
تا بتوانیم منویات خودمان را به وسیله این دوتا پیش ببریم. این آن راهبرد اساسی‌ای بود که چهارده سال پیش یکی از اینها نوشت و عنوان مبنای عملیاتی آنها قرار گرفت و همین را دنبال کردند. چرا این را انجام می‌دهند؟
 
 چون آنها می‌دانند امروز فقط با تهدید نمی‌توانند در برابر جهان اسلام بایستند. جهان اسلام امروز خودش را پیدا کرده است. لذا به دنبال این هستند که تحریف کنند. بتوانند اسلامی مشوه و غیر واقعی را جایگزین کنند.
 سلام ناب در برابر اسلام آمریکایی: هم حق، هم تکلیف
 
آن چه امام ما به ارمغان آورد یک اسلام ناب بود که برای انسانها هم حق قائل بود و هم تکلیف. اینها خواستند با اسلام آمریکایی که یا در شکل تکفیری و متحجر در شکل لیبرالی، بروز پیدا می کند مانع این باشند.
 
یکی از آنها در قالب تکفیری منکر حق انسانها بشود و دیگری در قالب لیبرال از تکلیف انسانها امتناع کند. آنها از هر دوی اینها می‌ترسند. اما اسلام نابی که امام آورد، هم بر حق انسانها تأکید داشت و هم بر تکلیف انسانها. او می‌گفت حق انسانها و ملت هاست است که پیشرفت کنند. حق انسانها است که آرمان خودشان را دنبال کنند. حق انسانها است که بتوانند به تکلیف وجدانی خودشان در دفاع از مظلومین عمل کنند و همان گونه که تکلیف انسانها است که از حقوق خودشان دفاع کنند. این اسلام است که آنها از آن احساس نگرانی می‌کنند.
 
تحریم و تکفیر؛ حمله گازانبری آمریکا و اسلام آمریکایی
 
 این است که اگر شما می‌بینید یک حمله گازانبری شروع می‌کنند، امریکا و اسلام امریکایی در دو شکل آن. یکی تحریم و تهدید را به کار می‌گیرد، دیگری تکفیر و تحریف چهره اسلام را بر عهده می‌گیرد، برای این است که مانع موفقیت اسلام نابی بشوند که امام ما به ارمغان آورد. آن چیزی که امروز برای ملت ما، برای جهان اسلام و برای مردم منطقه اهمیت دارد، وحدت حول اسلام است. وحدت حول اسلام است که اجازه نمی دهد کسانی بخواهند دوباره دعواهای قدیم و کهنه شیعه و سنی، عرب و عجم و مباحث این گونه را مطرح کنند و برای سالها و بلکه برای قرنها مطامع خودشان را تأمین کنند.
 
اندیشه دینی حافظ رای مردم از فتنه ۸۸ تا فتنه داعش
 
ملت ما نشان داد با وحدت حول محور ولایت می‌تواند این موفقیتهای بزرگ را رقم بزند، جهان اسلام هم به خوبی می‌داند که با وحدت حول قرآن کریم و منویات اسلام می‌تواند موفقیتها و پیشرفتهای بزرگی را رقم بزند. امروز آنها می‌بینند، وقتی که در عراق یک دولت مردمی شکل می‌گیرد. همین وحدت و همین مرجعیت دینی و همین اسلام است که اجازه نمی‌دهد دشمنان بخواهند یک مردم‌سالاری واقعی را به شکست بکشانند. همچنان که در ایران دیدند، وقتی که وحدت ملت و جمهوریت حول ولایت شکل می‌گیرد، در فتنه هشتاد و هشت همان ولایت از جمهوریت دفاع می‌کند و اجازه نمی‌دهد آرای مردم وتو بشود. امروز هم آنها می‌بینند که همین نگاه و همین اندیشه دینی و همین مرجعیت دینی است که پشتیبان دولت منتخب مردم است و اجازه نمی‌دهد آنها مطامع خودشان را دنبال کنند.
 
انشاءالله همچنان که عزیز ما سیدحسن فرمود ما در دوران پیروزیها هستیم. انشاءالله برای جهان اسلام پیروزیهای بزرگتر و بزرگتری رقم خواهد خورد و امریکا و نوکران و مزدوران او هیچ غلطی نخواهند توانست بکنند.
 
شیعه و سنی سردشت را چه کسی به خون کشید؟
 
اگر آنها می‌خواستند به کمک چند مزدور موفقیتی به دست بیاورند، در دفاع هشت ساله ملت ما مزدوری مثل صدام را به کار گرفتند و تمامی امکانات را در اختیار او قرار دادند. همین کسانی که ادعای حقوق بشر داشتند، همین کسانی که مدعی مبارزه با سلاح کشتار جمعی بودند، ملت ما یادش هست که سلاح شیمیایی را در اختیار صدام گذاشت و در چنین روزهایی (۷تیرماه ۱۳۶۶) مردم شیعه و سنی سردشت را به خاک و خون کشید. چه کسانی این سلاحها را در اختیار او گذاشته بود؟ همین قدرتهایی که امروز در برابر جهان اسلام ایستاده‌اند، آن روز تمام توان خودشان را به کار بردند که عروسکی مثل صدام را در مقابل ملت ما قرار بدهند. چه موفقیتی به دست آوردند؟ امروز صدام کجا است و ملت ما کجا است و قدرت جهان اسلام کجا است.

 

پارامترهای مرتبط

دیدگاه‌ها  

+1 #1 Guest 1393-07-20 05:08
سلام چقدر توی این دولت جای امثال آقای دکتر جلیلی خالیه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • BoxerNap
  • GordonPiolo
  • dublikaty_gjOa
  • yansaNoRie
  • Doctorpap
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group