نرم افزار مبدل نصب نیست.

جلیلی در جشن هسته ای چه گفت؟

گزارش مشکل
Loading the player...
سعید جلیلی,مقاومت,توافقنامه ژنو,غنی سازی 20درصد
8202

نمایش ویدئو در وب سایت شما

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد که دانشجو نه تنها باید درباره فضای دانشجویی، بلکه باید در همه عرصه‌ها اطلاع و آگاهی داشته باشد.
 
سعید جلیلی در مراسمی که به عنوان جشن هسته‌ای در دانشگاه امیرکبیر تهران برگزار شد، با اشاره به جمعیت دانشجویی حاضر در دانشگاه، تصریح کرد: انتظاری که امروز از دانشگاه و دانشجو می‌رود این است که یک سوال مشخص داشته باشد آن این که چه روندی در حوزه فردی و چه در روندی در حوزه سیاسی و اجتماعی وجود داشته باشد، دانشجو باید اطلاع و آگاهی لازم در این بخش را داشته باشد.
 
وی با تاکید بر این‌که دانشجو نه تنها باید درباره فضای دانشجویی، بلکه باید در همه عرصه‌ها اطلاع و آگاهی داشته باشد، به بیان چگونگی ایجاد آگاهی نسبت به این روند پرداخت و گفت: زمانی می‌توان به این روند پاسخ داد که بدانیم در حال حاضر در چه مختصاتی قرار داریم، در کجا هستیم و به کجا می‌خواهیم برویم. پیشینه ما چه بوده و آینده ما چه خواهد بود؟ چنانچه ما بتوانیم این سوالات را پاسخ دهیم در آن صورت است که می‌توانیم شاهد برطرف شدن بسیاری از مسائل حاشیه‌ای خود باشیم.
 
 
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان این که امروز مشاهده می‌کنیم کسانی که در مملکت قراردادهای استعماری را به ملت تحمیل کردند، مدعی آزادی و حقوق بشر در کشور شده‌اند، اظهار کرد: اگر ما پیشینه کشور خود را به وضوح ندانیم شاهد خواهیم بود که کسانی که زمانی از استبداد حمایت می‌کردند و مخالف با آزادی بودند امروز به مدعیان آزادی و حقوق بشر تبدیل می‌شوند.
 
جلیلی اضافه کرد: ‌از سوی دیگر چنانچه ما از آینده خود نیز درک روشنی نداشته باشیم و ندانیم که چه هدفی را دنبال می‌کنیم کسانی دیگر برای ملت و آزادی و پیشرفت ما برنامه‌ریزی می‌کنند.
 
وی با تاکید بر این‌که امروز دشمنان ما به شدت از آرمان‌ ما نگران هستند، تصریح کرد: دشمن از آنجایی که می‌داند آرمان‌های یک ملت اهداف آن ملت است و آرمان‌های ما نیز در تعارض با اهداف آنها قرار دارد به شدت از داشتن آرمان ما نگرانند.
 
رییس سابق گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با کشورهای غربی در ادامه با تاکید بر اینکه دانشگاه زمانی می‌تواند نقش خود را ایفا کند که بداند چه پیشینه‌ای داشته و به چه سمتی حرکت می‌کند، اظهار کرد: دانشجوی آگاه، متعهد و آزادیخواه دانشجویی است که دارای این خصوصیات باشد.
 
جلیلی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط جنبش‌های دانشجویی در کشور خاطرنشان کرد: افتخار حرکات دانشجویی این بوده است که به موقع پیش‌بینی کرده و با انجام اقدامات بهنگام مانع از تحقق خواسته‌های دشمنان شده است.
 
رییس سابق گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با کشورهای غربی با اشاره به 16 خرداد سال 32 و همچنین اتفاقات صورت گرفته توسط دانشجویان در 13 آبان سال 58، گفت: زمانی که ملت ایران شاهد پیروز شدن انقلاب خود بودند دانشجویان دریافتند که تداوم انقلاب، آزادی و وحدت با بیرون کردن یک نوکر استکبار تحقق پیدا نمی‌کند. آنها دریافتند که باید اقدامات‌شان علیه کسانی که آزادی مردم را هدف خود قرار داده‌اند نیز پیگیری شود. در آن زمان در ابتدای انقلاب شاهد بودیم که دانشجویان به موقع تشخیص دادند و عمل کردند و در سال 58 هدف خود را شناسایی کرده و لانه جاسوسی آمریکا را مورد هدف قرار دادند.
 
 
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اتفاقات پس از انتخابات سال 88 اظهارکرد: در آن زمان دانشجویانی که نگران وتو شدن آرای مردم بودند حرکتی آگاهانه در مخالفت با دیکتاتوری انجام دادند و اعلام کردند که اجازه نمی‌دهند عده‌ای با دیکتاتوری رای مردم را زیر پا بگذارند.
 
رییس سابق گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با کشورهای غربی اضافه کرد: چه در انتخابات سال 76، چه در انتخابات سال 84 و چه در انتخابات‌های سال 88 و سال 92 دانشجویان خود را مدافع آرای مردم دانستند و هدف اصلی خود را مخالفت با دیکتاتوری قرار دادند.
 
جلیلی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط کشورهای غربی با تاکید بر این‌که آنها قصد دارند حق انتخاب، آزادی و حتی حق تحقیق علمی را از ما بگیرند، شهادت دانشمندان هسته‌ای کشور را یادآور شد وگفت: این شهدا افرادی نبودند که در غفلت هدف تروریست‌ها قرار بگیرند.
 
وی گفت: هنر این شهدا این بود که بزرگ‌ترین شهدای راه آزادی ملت ایران بودند. آنهای شهدایی نبودند که پس از پا گذاشتن در این عرصه غافلگیر شده باشند چرا که آنها از گذشته می‌دانستند که گام گذاشتن در این مسیر هزینه‌هایی دارد. آنها با خون خود این هزینه‌ها را پرداخت کردند.
 
جلیلی با اشاره به نگرانی غرب از فعالیت هسته‌ای ایران، خاطرنشان کرد: علت نگرانی آنها از گردش سانتریفیوژهای ما این است که آنها شکل‌گیری یک تمدن نوین اسلامی را به خوبی درک کرده‌اند. آنها امروز نگران این هستند که ملت ما با همدلی، وحدت و همبستگی حول ارزش‌های انقلاب شتابان به سوی یک پیشرفت بزرگ و تمدن اسلامی حرکت می‌کند.
 
 
وی با بیان این‌که ملت ایران در مسیر پیشرفت خود با دو جریان خطرناک مواجه است، اظهار کرد: نخستین جریان خطرناکی که در مسیر پیشرفت ملت ایران قرار دارد جریان تحجر است. این جریان جریانی است که امروزه در کشورهای منطقه با عنوان تکفیری‌ها به فعالیت می‌پردازند.
 
وی با بیان اینکه جریان دیگری که به‌اصطلاح جریان مدرن خوانده می‌شود دومین جریان خطرناک در مسیر پیشرفت کشور است، اظهار کرد: این جریان در تلاش است که علم، قدرت و اقتصاد را تنها به چند کشور خاص منحصر کند. هر دوی این جریان در تلاش هستند که با اقدامات خود مانع از پیشرفت ملت ما شوند.
 
جلیلی با تاکید بر اینکه ملت ما در این سال‌ها علاوه بر مقاومت پیشرفت نیز داشته‌اند، اظهار کرد: علاوه بر اینکه ملت ما امروز پیشرفت کرده است توانسته است که پیشرفت خود را نیز تکثیر کند. اگر ما امروز شاهد چنین موفقیت‌هایی هستیم آنها را مدیون وحدت و همبستگی ملت و آرمان‌های بزرگ خود هستیم.
 
وی با اشاره به تهدید غرب به وجود گزینه‌های نظامی روی میز اظهار کرد: امروز غرب به قدری از مردم ایران نگران است که حتی از یک تراکنش بانکی آنها نیز می‌ترسد.
 
این فعال سیاسی با تاکید بر این‌که غرب بیشتر از اینکه نگران سانتریفیوژهای ما باشد نگران این است که شهدای ما اعتماد به نفس ملی را غنی‌سازی کرده‌اند، اظهار کرد: غرب امروز نگران این است که ملت ما بتواند مدلی را که برای برنامه هسته‌ای خود اجرا کرده است در صنعت، کشاورزی و اقتصاد نیز به اجرا در بیاورد.

منبع خبر: ایسنا
 

جلیلی در پایان با تاکید بر اینکه امروز دانشگاه قرارگاه بزرگ اقتصاد مقاومتی در کشور است، اظهار کرد: امروز دانشگاه می‌تواند همان‌طور که در 13 آبان، هشت سال دفاع مقدس و عرصه‌های ملی دیگر حماسه آفرید در عرصه اقتصادی نیز وارد شده و حماسه بزرگ اقتصادی را بیافریند.
در پایان این برنامه از خانواده شهدای هسته ای و شهدای دانشگاه امیرکبیر توسط دکتر جلیلی و دکتر عباسی تقدیر شد و در نهایت سینا دستخوش خواننده جوان کشورمان آخرین سروده خود در باره انرژی هسته ای را به اجرا در آورد که با استقبال دانشجویان مواجه شد.

پارامترهای مرتبط

دیدگاه‌ها  

+2 #3 سلام 1393-01-28 05:56
خدا توفیقتون بده
نقل قول کردن
+2 #2 میلاد سلطان آبادی 1393-01-27 18:08
دکترجلیلی خدا توفیقت بده..
عمرت پر برکت..
نقل قول کردن
0 #1 چریک فرهنگی 1393-01-26 11:09
سلام
بسیجی صلوات می‌فرستد
نه کف و صوت می‌زند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • DanaFluop
  • BoxerNap
  • GordonPiolo
  • dublikaty_gjOa
  • yansaNoRie
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group