نرم افزار مبدل نصب نیست.

موشن گرافیک «کاربردهای انرژی هسته ای» + بازنشر

گزارش مشکل
Loading the player...
انرژی هسته ای,کاربرد,راکتور,غنی سازی,اورانیوم
23053

نمایش ویدئو در وب سایت شما

 

موشن گرافیک «کاربردهای انرژی هسته ای»

در این کلیپ به تشریح کاربردهای انرژی هسته ای و علت تمایل کشورها به داشتن این انرژی پاک می پردازد.

کاری از : خانه طراحان انقلاب اسلامی

 

پارامترهای مرتبط

دیدگاه‌ها  

-1 #11 برنامه نویسی IOS 1395-01-23 06:09
باسلام
ممنون از پستهای خوبتون.
نقل قول کردن
-1 #10 کرمان 1394-06-16 10:02
به نقل از سلام:
تولید نیرو از انرژی هسته ای در ایران به صرفه نیست زیرا:
1- ذخائر اورانیوم در ایران بسیار محدود است...
2- برای استفاده از انرژی هسته ای حداقل باید ده نیروگاه اتمی وجود داشته باشد...
3- هزینه ساخت یک نیروگاه هسته ای به مراتب چندین برابر هزینه ساخت نیروگاه های دیگر است؛...
4- این ادعا که "انرژی هسته ای سوخت پاکی است" دروغی بیش نیست!...
5- اگر ایران حقیقتاً به دنبال تولید انرژی است می تواند از انرژی های خدادادی خود نظیر انرژی بادی، آبی، زمین گرمایی، گازی و... استفاده کند.

اولا ذخیره اورانیوم در ایران خیلی هم خوبه و از خیلی کشورهای مدعی دیگه بیشتره، ضمن اینکه الان خیلی از کشورهایی که نفت ندارن پالایشگاه نفت دارن و با خرید نفت خام برای خودشون ارزش افزوده تولید میکنن! ایران هم میتونه با واردکردن مواداولیه از معادن اورانیوم دیگر کشورها برای خودش ارز افزوده زیادی تولید کنه.
دوم اینکه برای ساخت نیروگاه هسته ای یدفعه از صفر نمیرن به 20 تا! ایران تو مرحله گذار قرار داره که داره فناوری ساخت نیروگاه رو هم بدست میاره و جزو چندکشور برتر هسته ای جهان میشه.برنامه ساخت 20 نیروگاه رو هم داره.
سوم اینکه هزینه نهایی تولید برق از فناوری هسته ای به مراتب خیلی خیلی کمتر از دیگر فناوری های دیگه ی شناخته شده س! درسته که هزینه اولیه ساخت نیروگاه هسته ای بالاتر بقیه نیروگاه هاست، اما درمجموع سودش خیلی خیلی بیشتر از بقیه س و کاملا اقتصادیه.
چهارم اینکه سوخت مصرف شده هسته ای رو کویر لوت میشه دفع کرد، جایی که هیچ موجود زنده ای زندگی نمیکنه. از این بابت هم ایران وضعیتش خیلی بهتر از کشورهای اروپاییه.
پنجم اینکه انرژی هایی که اسم بردین پایدار نیستن و پاسخگوی نیاز روزافزون کشور نیست.پایداری انرژی تولید شده از نیروگاه هسته ای از مهمترین خصوصیاتشه و روی مواردی که ذکر کردین نمیشه بعنوان منبع دائم و زیاد حساب کرد!
درنهایت اگه در این زمینه این الگوها جواب میداد هر 5 دقیقه در جهان یک نیروگاه اتمی افتتاح نمیشد!
کشورهای اروپایی که تو فناوری های دیگه پیشرفته هستن، با این وجود به سمت انرژی اتمی میرن.
نقل قول کردن
-2 #9 Guest 1394-06-10 14:26
عزیز دلم، چرا احساساتی میشی؟ این تعصب بیجا چیه که ما در مورد انرژی هسته ای پیدا کردیم؟؟ ما درصد ناچیزی از منابع اورانیوم رو داریم. مجلس در سال 2005 قانونی رو تصویب کرد که بر اساس اون، دولت موظفه تا سال 2020 تعداد 13 نیروگاه هسته ای هرکدوم با توان تولید نیروگاه بوشهر یعنی هزار مگاوات تأسیس کنه. نیروگاه بوشهر به تنهایی در سال حدود 225 تن اورانیوم غنی شده نیاز داره. این 225 تن اورانیوم غنی شده از مقدار حدود 450000 تن سنگ اورانیوم به دست میاد. (به عبارت دیگه از هر تن سنگ اورانیوم، فقط حدود نیم کیلو اورانیوم 4.4 درصد میشه تولید کرد) یعنی باید مقدار 450000 تن اورانیوم از معادن استخراج بشه تا بشه سوخت یک سال نیروگاه بوشهر رو تأمین کرد. این درحالیه که کارشناسان برآورد کردن اگر تا سال 2020 به جای 13 نیروگاه، 7 نیروگاه تأسیس بشه و برای هرکدوم این مقدار سوخت تأمین بشه، تا سال 2024 تمام منابع کشف شده و کشف نشده اورانیوم ایران تموم میشه. یعنی ما این همه هزینه می کنیم که تا سال 2024 بتونیم انرژی هسته ای داشته باشیم و بعدش تمام نیروگاه ها رو تعطیل کنیم؟؟؟ لازم به ذکره که واردات اورانیوم از کشورهای دیگه هم مقرون به صرفه نیست. جدای از اینکه اساسا هیچ کشوری حاضر نخواهد بود اورانیومی به ایران صادر کنه. چه ایرادی داره کمی منطقی تر به قضایا نگاه کنیم؟؟؟ این سوال تا حالا برای شما پیش نیومده که چرا خیلی از کشورهایی که هم قدرت اقتصادی دارن و هم موقعیت سیاسیشون در جهان خوبه نرفتن دنبال انرژی هسته ای؟؟؟ خب وقتی منابع اورانیوم نباشه ساخت نیروگاه با این هزینه های وحشتناک اونم برای کشوری مثل ایران که تحت شدیدترین تحریم هاست چه توجیهی می تونه داشته باشه؟؟؟ به نظر من انرژی هسته نباید تبدیل بشه به حیثیت ملی که بخوایم اینجوری احساسی برخورد کنیم. به نظر من انرژی هسته یک منبع انرژی مفیدی میتونه باشه که هر کشوری که توانش رو داشته باشه میتونه بره سراغش و هر کشوری که براش به صرفه نیست میتونه بهش فکر نکنه. یک مسئله کاملا طبیعی!! همین!! البته می بخشید که پس از چند ماه دارم پاسخ میدم.


پاسخ مدیر:

باسلام و احترام.
ضمن تشکر از ثبت دیدگاه شما، اطلاعات آماری که ذکر کردید کاملاً اشتباه است. اگر برای اثبات مطلب منبعی دارید ذکر کنید.
برای مثال عرض کنم که منابع و معادن اورانیوم کشف شده ایران به اندازه ای است که تا دهها سال هیچ دغدغه ای برای تامین مواد اولیه نخواهیم داشت.
http://www.asriran.com/fa/news/66570
همچنین، سوخت مورد نیاز برای نیروگاه اتمی بوشهر سالانه چیزی کمتر از 30تن اورانیم غنی شده است،
http://www.khabaronline.ir/detail/349069/World/nuclear

برای اینکه بتونم مطلب شما رو منتشر کنم لازم بود به نادرست بودن اون هم اشاره کنم.
و البته ما تو ایران از تقویم هجری شمسی استفاده میکنیم، شما چطور؟! ((مجلس در سال 2005 قانونی رو تصویب کرد که))

ان شاءالله که در راه حق موفق باشید.
یاعلی
نقل قول کردن
-1 #8 isaar.blog.ir 1394-02-01 07:40
کشورهای غربی به روشنی می‌دانند که ایران از انرژی هسته‌ای برای استفاده‌های صلح‌آمیزی که در شرایط کنونی به آن بسیار نیازمند است استفاده می‌کند اما این مسئله را برنمی‌تابند که ایران با تکمیل دانش هسته‌ای خود در کنار ابرقدرت‌هایی مانند امریکا قرار بگیرد.

*‌ انرژی هسته‌ای چیست؟

انرژی هسته‌ای در واقع انرژی گرمایی آزاد شده حاصل از شکافت اتم اورانیوم است که از آن برای تولید بخار آب و گرداندن توربین‌های تولید برق استفاده می‌شود.

اورانیوم معدنی طی فرآیندی باید به گاز هگزا فلوراید یا uf6 تبدیل شود و سپس با تزریق به شبکه‌ای از سانتریفیوژها غنی شده قابل استفاده است.

این نکته قابل ذکر است که این انرژی در دسته انرژی‌های نیمه پاک و غیرقابل‌تجدید تقسیم‌بندی می‌شود چرا که زباله‌ها و پس ماندهای آن هزاران سال در محیط زیست باقی مانده و برای سلامت موجودات زنده خطرناک هستند اما با وجود این پس از مقایسه آماری بین خطرات همه انواع انرژی، انرژی هسته‌ای جزو بهترین گزینه‌های موجود به شمار می‌آید ضمن اینکه کاربردهای آن تنها به تولید انرژی‌هایی مانند برق خلاصه نمی‌شود.

بنابراین مزایای انرژی هسته‌ای بر سایر انرژی‌های موجود در ارزان بودن نسبت به سایر روش‌های تولید انرژی و ایجاد آلودگی زیست محیطی کم‌تر در مقایسه با روش‌های تولید انرژی از طریق نفت و سوخت‌های فسیلی است.
نقل قول کردن
0 #7 isaar.blog.ir 1394-02-01 07:39
از همین رو از زمان اعلام کامل شدن چرخه سوخت هسته‌ای کشورمان، مستکبران جهانی این موضوع را برنتابیدند و سعی کردند با بهانه‌های واهی مانند دست‌یابی ایران به کلاهک‌های هسته‌ای از پیشرفت ایران جلوگیری کنند.

این در حالی است که کشورهایی مانند اسرائیل در پیش چشمان تمام دنیا کلاهک‌های هسته‌ای به نمایش گذاشته‌اند و این کشورهای مدعی که خود نیز به سلاح اتمی دسترسی دارند در قبال این مسئله کاملا سکوت کرده‌اند و حتی در شرایطی که کره شمالی آمریکا را تهدید به حمله هسته‌ای کرده است تاکنون واکنش چندان جدی از خود نشان نداند.
نقل قول کردن
-1 #6 isaar.blog.ir 1394-02-01 07:39
دست‌یابی به علم انرژی هسته‌ای و استفاده از کاربردهای آن نشانه پیشرفت سریع و بی‌همتای کشور ایران محسوب می‌شود که می‌تواند موجب خودکفایی کشورمان در بسیاری از زمینه‌ها باشد و نام ایران را در سراسر جهان پرآوازه‌تر از پیش سازد.

بنابراین طبیعی است که مستکبرانی که در طول تاریخ بشریت همه چیز جهان از جمله انرژی‌ها و دستاوردهای آن را برای خود می‌خواهند دست‌یابی ایران به علمی که تنها در انحصار چند کشور جهان است را برنتاباند و خواستار وابستگی تمام کشورهای دنیا به خودشان باشند.
نقل قول کردن
+1 #5 isaar.blog.ir 1394-02-01 07:35
دوست عزیز شما که میفرمائید انرژی هسته ای به صرفغه نیست فکر کنم حداقل سواد علمی باید داشته باشید

انرژی هسته ای جایگزینی بی خطر، پاک و ارزان برای تولید برق ارایه می کند و نباید اجازه داد اطلاع رسانی غلط و تاکتیک های ایجاد رعب و وحشت در مردم بر بکارگیری صحیح از این انرژی تأثیر منفی بگذارد. پایگاه اینترنتی دانشگاه پیتزبورگ در مقاله ای به قلم برنارد کوهن، محقق و استاد دانشگاه با بیان این مطلب به بررسی مزیت های انرژی هسته ای پرداخته و می نویسد.
نقل قول کردن
-1 #4 سعید_ 1394-02-01 01:43
خطاب به کاربر "سلام"
بله این انرژی کلا "بد بوست!" برای همین بهتره در راستای صادرات مان پیچ و مهره هاش رو هم صادر کنیم به کشورهایی مثل آمریکا تا زحمت نگه داری این زباله ها!!! رو بر عهده بگیرند، واقعا خدا اجرشون بده! :)
برادر من اینجا سایت های اصلاحاتی نیست که کسی اطلاع از کارکردهای انرژی هسته ای نداشته باشد تا برخی بخواهند همانند دوره قاجار در مذمت منابع و دست آوردهای جمهوری اسلامی سخنرانی کنند.
نقل قول کردن
-6 #3 سلام 1394-01-18 03:33
تولید نیرو از انرژی هسته ای در ایران به صرفه نیست زیرا:
1- ذخائر اورانیوم در ایران بسیار محدود است. آن مقدار هم اورانیوم خالص ندارد بلکه ناخالصی بسیاری دارد.
2- برای استفاده از انرژی هسته ای حداقل باید ده نیروگاه اتمی وجود داشته باشد تا به صرفه باشد نه یکی دو تا.
3- هزینه ساخت یک نیروگاه هسته ای به مراتب چندین برابر هزینه ساخت نیروگاه های دیگر است؛ مخصوصاً در مورد کشور ما که تحریم است. خدا می داند مسؤلان ما چقدر بابت نیروگاه اتمی بوشهر و... هزینه کرده اند! آیا آنها تا به حال در این زمینه به مردم اطلاع رسانی کرده اند؟!
4- این ادعا که "انرژی هسته ای سوخت پاکی است" دروغی بیش نیست! نیروگاهها و رآکتورهای هسته‌ای و زباله های هسته ای بسیار مضر هستند و پرتوهای آنها تا چند قرن بلکه چند هزار سال در محیط باقی می ماند. اگر این پرتوها وارد بدن انسان شود به ساختار ژنتیکی انسان ها حمله کرده و تا چندین نسل در ژن انسان ها باقی می ماند.
هم اکنون راهکار دفع زباله های هسته ای چندان ایمن نیست!
5- اگر ایران حقیقتاً به دنبال تولید انرژی است می تواند از انرژی های خدادادی خود نظیر انرژی بادی، آبی، زمین گرمایی، گازی و... استفاده کند.
نقل قول کردن
-1 #2 سعید_ 1394-01-16 02:27
سلام
http://www.afsaran.ir/link/894841
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • WalterartiC
  • Terencemab
  • NoxProxy
  • DayanaFluop
  • spavtobig
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group