نرم افزار مبدل نصب نیست.

ایران چشم امید جهان

گزارش مشکل
Loading the player...
رحیم پور ازغدی از یک نبرد جهانی درعرصه هسته ای میگوید ایران خطوط قرمز نامرئی وغیر حقوقی را شکسته است و امروز نماد بیرونی پیروزی ایران در مسئله هسته ای بروز پیدا کرده است. آنجاکه غرب بر سر مسئله هسته ای ایران بر خلاف تمامی معاهداتی که خود یک طرف به دنیا تحمیل کرده و خود عمل نمیکند،بر ایران فشار وارد میکند که از حقوق خود دست بکشید و ملت ایران ایستاده است.
17213

نمایش ویدئو در وب سایت شما

رحیم پور ازغدی از یک نبرد جهانی درعرصه هسته ای میگوید

ایران خطوط قرمز نامرئی وغیر حقوقی را شکسته است و امروز نماد بیرونی پیروزی ایران در مسئله هسته ای بروز پیدا کرده است. آنجاکه غرب بر سر مسئله هسته ای ایران بر خلاف تمامی معاهداتی که خود یک طرف به دنیا تحمیل کرده و خود عمل نمیکند،بر ایران فشار وارد میکند که از حقوق خود دست بکشید و ملت ایران ایستاده است.

تهيه شده در واحد مانيتورينگ مستضعفين  MOSTAZAFIN.TV

اين کليپ را ميتوانيد در 4 نسخه ببينيد و دانلود نماييد



 متن زیر گزارش پیاده شده همین فیلم است که از پایگاه اینترنتی تریبون مستضعفین منتشر شده است.

حسن رحیم پور ازغدی، ۳۰ اسفند ماه سال ۹۱ در جمع دانشمندان هسته‌ای در نیروگاه اتمی نطنز، مجتمع غنی سازی مهندس شهید مصطفی احمدی روشن در موضوع اضلاع علمی، حقوقی و سیاسی در نهضت ملی انرژی اتمی، با اشاره به تسلط امپریالیسم کلاسیک به شیوه‌های جدید رسانه‌ای بر حقوق بین الملل، گفت: در گذشته با تانک به کشورها حمله می‌شد، اما اکنون شیوه نوینی را در پیش گرفتند، از یک سو حقوق بین الملل است، از سوی دیگر رسانه‌های جهان و ادای دموکراتیک است.

رحیم پور

ابر قدرت ها در صد سال گذشته نماد علم، آزادی، پیشرفت، تکنولوژی و… شده اند، در حالیکه با ترجمه به آثار در ابتدا آباء و اجداد ما به قدرت رسیدند، حال ملت ما خود قصد دارد انرژی اتمی را بدون کمک غرب به دست آورد، در حالیکه غربیان بر اساس قانون وظیفه داشتند کمک کنند.

باید ترجمه دو طرفه شود، چرا همواره به زبان فارسی ترجمه شود؟ باید مانند چند قرن پیش از زبان فارسی هم ترجمه شود. ما میخواهیم دوباره به همان وضع برگردد. غرب به جای کمک کردن به پیشرفت یک ملت موانع را بر سر راه بیشتر می‌کند. چرایی مانع شدن بر سر راه پیشرفت یک ملت واضح است!

غرب این ساختار را به وجود آورده است؛ توسعه یافته و توسعه نیافته! توسعه یافته کسانی هستند که همواره میخواهند آقای جهان باشند و توسعه نیافته کسانی هستند که با وجود توانایی برای پیشرفت در تمام زمینه ها، اجازه این پیشرفت ها را از سوی آقایان جهان ندارند.

امپریالیسم جدید خود را با شعار حقوق بشر و مخالفت با سلاح هسته ای به همه معرفی می‌کند

امپریالیسم جدید خود را با شعار حقوق بشر و مخالفت با سلاح هسته ای به همه معرفی می‌کند؛ چراکه همواره باید آقایان جهان جلوتر حرکت کنند. این امپریالیسم جدید است منتها با شعار حقوق بشر، مخالفت با سلاح هسته ای و… خود را معرفی میکند. این توسعه همان شکل از امپریالیسم و ساختار وابستگی فقر امپریالیسم است. در اقتصاد، علوم سیاسی، تاریخ، جامعه شناسی و حقوق بین الملل گنجینه‌ای ساختند تا نظم نوین جهانی را که در واقع بی نظمی نوین جهانی است حاکم سازند.

امپراطوری جدید عدم تساوی را بازسازی و باز تولید کرد

مطلب نظم نوین جهانی اندیشه پر تناقضی را ایجاد ساخته است؛ چراکه اکنون در جهان جز هرج و مرج چیزی ایجاد نشده است. امپراطوری جدید عدم تساوی را بازسازی و باز تولید کرد تا برای دنیا قابل پذیرش باشد که دنیا شهروند درجه یک، دو و سه دارد. اروپا و آمریکا شهروند درجه یک و باقی کشورها شهروند درجه دو و سه میباشند و حتی اجازه تغییر طبقات را نمیدهند. کاست های دوران هند و دوران ایران ساسانی در سطح جهان تولید شده است.

شعار غرب: تخصص یا باید در خدمت ما باشد یا اصلا نباشد

خود غرب اعتراف می‌کند که قوی‌ترین دانشجویان غرب در تمام رشته‌ها دانشجویانی از کشورهایی همچون ایران هستند. شعار غرب این است؛ تخصص یا باید در خدمت ما باشد یا اصلا نباشد والا با تحریم و تهدید و ترور مواجه خواهید شد.

غرب، خواهان این است که ارباب جهان باشد. کشورهای دیگر بنده و قوانین هم توسط ارباب در تمام عرصه ها تعریف خواهد شد. منابع بندگان توسط ارباب غارت می‌شود و در انتها اگر بنده حرف گوش کن باشد چیزی به او هم خواهند داد.

ابرقدرت ها تمام ملت ها را بنده و سگ خود میداند همانند قانون کاپیتولاسیون. به ملت های فقیر گفته می‌شود نیازهای خود را اعلام کنید و جالب این است که شعارهای زیبایی نیز ساخته اند. همانند این شعار که گرسنگی باید محو شود، قدرت خرید در کشورهای فقیر باید تقویت شود. در حالیکه منابع الماس سنگال، که یکی از فقیرترین کشورهای جهان به حساب می آید، در بازار های طلای نیویورک و لندن استفاده می‌شود!

ملتی که در یک مسئله از حق خود کوتاه بیاید به این معناست که در مسائل دیگر هم می‌تواند کوتاه بیاید. بر سر مسائل هسته‌ای غرب تمام تلاش خود را می‌کنند تا ایران را وادار کند که قدمی به جلو برندارد، بلکه مانند باقی کشورها به عقب برگردد.

به ایران گفته اند غنی سازی نکنید ما خودمان انرژی هسته ای را در اختیار شما قرار میدهیم! با چه سندی میتوان به حرف غرب تکیه کرد در حالیکه کارنامه غرب و آمریکا در مذاکره، سیاه است. غرب و آمریکا به کدام یک از قراردادهایی که با ایران و کشورهای مختلف بسته‌اند، عمل کرده است؟!

ملتی که در یک جا کوتاه بیاید میتوان آن ملت را وادار کرد در جای دیگر هم کوتاه بیاید. در جنگ به رزمنده‌ها گفته شده بود که مسئله ما فقط خرمشهر نیست، اگر خرمشهر را رها کنیم به قدرت‌ها پیام داده‌ایم که باقی شهرها را هم می‌دهیم. بعد جنگ کسی جرات نمی‌کند به ایران تجاوز کند؛ چراکه دیدند چطور رزمنده ها با دست خالی جنگیدند.

دانشمندان هسته ای در عرصه فیزیک کار رزمنده ها را، که در فاو از اروند عبور کردند، انجام می‌دهند. امروز دانشمندان هسته‌ای ما در مرزِ اروندِ فیزیک هسته ای قرار دارند. امروز دانشمندان هسته ای ما کنار نهر خین در کربلای ۴ ایستاده اند.

اکنون مسئله هسته ای نیست، اگر ملت ایران سر مسئله هسته ای کوتاه بیاید بعدها سر خیلی مسائل دیگر باید کوتاه بیاید. امام خمینی آمریکا را به سگ تشبیه کرد که اگر بایستی می ایستد و اگر جلو بروی حمله می‌کند.

با سیستمی روبرو هستیم که می‌خواهد سیستم پولی، سیستم انرژی جهان، سیستم علمی و رسانه جهان، سیستم آکادمیک و تحقیقات ویژه، سیستم فضا و… در انحصار ۴-۵ کشور سرمایه دار جهان (آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس، فرانسه، آلمان و…) باشد. جامعه جهانی همین چند کشور سرمایه دار است، مگر ۱۲۰ کشور غیر متعهدها به حق ایران در انرژی هسته ای بیانیه ندادند؟ چطور این کشورها جزو جامعه جهانی نیستند، ولی چند کشور سرمایه دار که مخالف پیشرفت ایران هستند جامعه جهانی به حساب می آیند؟

خود این کشورها گفته اند تهدید به بمب هسته ای خلاف است حال خودشان چندین بار ایران را تهدید به بمب هسته ای کردند؟

آمریکا از انقلاب ما شکست خورده است

آمریکا از انقلاب ما شکست خورده است. خودشان اقرار کرده‌اند که ابر قدرت از یک طرف آمریکا و غرب است و از طرف دیگر ایران است. یکی از مسائل هم مسئله هسته‌ای است که جنبه سمبلیک پیدا کرده است. دانشمندان هسته ای ما به نمایندگی از ملت ایران، و حتی میتوان گفت به نمایندگی از ملت های مظلوم جهان، به ابر قدرت ها میگویند دوره قدرت مطلق شما گذشت و من بعد ما هم هستیم.

ملت ایران می‌خواهد وارد باشگاه دسته اولی ها بشود که این اجازه را به ایران نمیدهند؛ چرا که عقیده دارند باشگاه دسته اولی در انحصار چند کشور سرمایه دار است.

در انتها چند بند از قوانین هسته ای را ذکر میکنم که کشورهای مخالف هسته ای شدن ایران به هیچ کدام از این قوانین عمل نکردند و از ما، که مشمول این قوانین نیستیم، میخواهند این قوانین را رعایت کنیم.

کسانیکه بزرگترین جنایات را در کشورهای مختلف انجام دادند و می‌دهند، دم از حقوق بشر میزنند و تاسف بار این است قوانین حقوق بشر را کشورهایی همچون ایران باید رعایت کنند نه ابرقدرت ها. ما به دینی پایبندیم که قانون این دین در جنگ دفاع است. هیچگاه در هیچ جای تاریخ مسلمانان و رهبرانی که بر اساس اسلام عمل کردند در جنگ اول حمله نکردند، بلکه همواره از خود دفاع کردند.

قرآن می‌گوید جان یک انسان با جان تمام بشریت برابر است. منطق قرآن چنین است که اگر کسی جان یک انسان بی‌گناه را بگیرد پس می‌تواند جان تمام بشریت را بگیرد. پیامبر اسلام در جنگ با امپراطوری روم می‌فرماید: مجاهد گلادیاتور نیست.

داشتن سلاحی که در مقابل اقلیت مجرم اکثریت بی گناه را نابود می‌کند با اخلاق اسلام سازگاری ندارد

در هند پروفسوری که دینش بودا بود و مارکسیست به من میگفت چرا ایران بمب اتم نمی سازد؟ چرا در مقابل کسانی‌که بخاطر داشتن بمب اتم بر تمام دنیا مسلط هستند، میگویید بمب اتم نمی‌سازیم؟ اگر دین شما اجازه استفاده از آن را نمیدهد، به منظور بازدارندگی بمب اتم بسازید، اما استفاده نکنید! اگر عراق و افغانستان بمب اتم داشتند آمریکا جرات داشت به این کشورها حمله کند؟

یک فرد غیرمسلمان و غیرایرانی به بنده چنین میگفت! داشتن یک سلاح که در مقابل اقلیت مجرم اکثریت بی گناه را نابود میکند با اخلاق اسلام سازگاری ندارد.

قذافی تمام امکانات هسته ای خود را به آمریکا و انگلیس بخشید اما در نهایت با او چه کردند؟ حتی به کسی که در مقابل آنها تسلیم مطلق شد رحم نکردند. پس گمان نکنید اگر تسلیم محض شویم در امان می مانیم.

انسانها در این دوره پیشرفت تمدنی کردند، اما به لحاظ اخلاقی در وحشی ترین دوران تاریخ به سر می‌برند

کسانی که خود بمب‌هایی را در اختیار دارند که ده برابر بمب‌های هیروشیما مخرب است از امنیت صحبت می‌کنند. انسانها در این دوره پیشرفت تمدنی کردند، اما به لحاظ اخلاقی در وحشی ترین دوران تاریخ به سر می‌برند.

جنایت کاران در دنیا سر خود را بالا میگیرند، آنوقت ما در اینجا میترسیم تصویر دانشمندان هسته ای خود را نشان دهیم. اولین کشوری که با مقاصد ضد حقوق بشری بمب اتم تولید کرد ایالت متحده است و تنها کشوری که این بمب را مصرف کرد آمریکاست. جنایت را کس دیگری انجام میدهد آنوقت ما در اینجا میترسیم تصویر دانشمندان هسته ای خود را نشان دهیم.

آمریکا اولین آزمایش هسته ای خود را در مکزیک انجام داده است. انگلیس اولین آزمایش هسته ای خود را در سال ۱۹۵۲ در یکی از جزایر بومی نشین استرالیا انجام داد. در طی ۵۰ سال دو هزار آزمایش هسته ای انجام دادند.

همانطور که داروهای خود را در آمریکای لاتین و آفریقا آزمایش میکنند. هزاران هولوکاست ساختند، اما اجازه ندادند کشتار چند صد هزاری مردم با آزمایش داروهای شیمیایی جدید در آمریکای لاتین رسانه ای شود. عده ای که قصد اعتراض داشتند ترور و بازداشت شدند.

با آزمایش بمب هسته ای در مکزیک در ماه اوت همان سال(۱۹۴۵) از ۲ بمب اتم در ژاپن استفاده شد. در حالیکه ما در ایران به ساخت بمب اتم متهم هستیم. کسی که خود بزرگترین جنایات هسته ای را انجام داده است از ایران طلبکار است!

جالب است در ژاپن یادمان برای کشته شدگان هیروشیما می‌گیرند، اما در این مراسم کسی حق توهین و اعتراض به آمریکا را ندارد. دانشجوی دانشگاه توکیو اعلام می‌کند که استفاده از بمب اتم علیه ژاپن ضرورت داشت! این چنین آمریکا در ذهن های مردم ژاپن جا انداخته است. هرکه در مقابل این دیدگاه اعتراض کند تروریست است و به دنبال بمب اتم!

معاهده منع استفاده از سلاح هسته ای اعلام می‌کند تهدید هسته ای ممنوع است در حالیکه تا کنون ۳ بار ایران را به بمب هسته ای تهدید کردند.

منع هسته ای شدن و تولیدات نظامی در نظم قوانین و حقوق بین الملل دو استثنا دارد: ۱- دولت های هسته ای حق دارند هسته ای بمانند. دولت های هسته ای مادامی که ماده ۶ معاهده عدم گسترش سلاح هسته ای یعنی خلع سلاح هسته ای شکل نگرفته میتوانند مسلح باشند. ۲- این ممنوعیت تنها نسبت به دیگران قابل استناد است.

مثل این میباشد که بگویی این دزد تا وقتی که دزدی می‌کند، می‌تواند دزدی کند و جالب این است تنها این کشورها حق دارند بگویند کدام کشور سلاح هسته ای داشته باشد و کدام کشور نداشته باشد.

لازم به ذکر است این سخنرانی روز جمعه، ۲۳ فروردین از شبکه یک سیما پخش شد.

 

پارامترهای مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • DanaFluop
  • BoxerNap
  • GordonPiolo
  • dublikaty_gjOa
  • yansaNoRie
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group