نرم افزار مبدل نصب نیست.

هیچ فضیلتی بدون تقوا ارزش ندارد

گزارش مشکل
Loading the player...
حجت الاسلام والمسلمین علی رضا پناهیان در مراسم یادبود حضرت آیت الله خوشوقت که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، گفت : در حال حاضر دوران غرب‌گرایی گذشته است و باید دید بین شعارها، اشخاص و منش‌ها بر کدامیک تقوا حاکم است.
12539

نمایش ویدئو در وب سایت شما

فیلم اختصاصی مستضعفین :

حجت الاسلام والمسلمین علی رضا پناهیان در مراسم یادبود حضرت آیت الله خوشوقت که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، گفت : در حال حاضر دوران غرب‌گرایی گذشته است و باید دید بین شعارها، اشخاص و منش‌ها بر کدامیک تقوا حاکم است.

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در ابتدای سخنانش با بیان این که مسلماً ما در روند تکاملی جامعه همیشه رو به پیشرفت بوده‌ایم و نه تنها توقف نداشته‌ایم پس‌رفتی هم صورت نگرفته است، تصریح کرد: ممکن است بعضی‌ها برخی از مظاهر بدی‌ها را در میان خواص و عوام مشاهده کرده و از آنها گله‌مند باشند اما با جمع‌بندی دقیق به این نتیجه می‌رسیم که با سرعت و امید به ویژه از نظر معنوی رو به پیشرفت قرار داریم.

وی با تأکید بر اینکه کسانی می‌خواستند نقطه‌ضعفهای جامعه را به عنوان رو به افول بودن آن تلقی کنند،‌ گفت:‌ عده‌ای در دولت‌های پیشین از این دست بودند؛ یکی از تحلیل‌گران جریان اصلاحات به بنده می‌گفت این جامعه به معنویت باز نمی‌گردد اما بنده جواب دادم شعارهای معنوی در آینده قوی‌تر از گذشته خواهد بود.
 
حجت‌الاسلام پناهیان یادآور شد: در یک زمانی که مراحل رشد جامعه خود را بررسی می‌کنیم در معرض حملاتی قرار داشتیم که نتیجه آن خرافات دانستن ایمان و اسلام بود؛ زمانی علم مبارزه در اختیار مارکسیست‌ها قرار داشت و آنها دین را مانع انقلاب می‌دانستند در واقع انقلابیون کمی اسلامی و کمی هم مارکسیست بودند.
 
مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تأکید بر اینکه کم کم در جامعه نهادینه شد که تعارض بین علم و ایمان امر موهومی است گفت: در واقع این دو با یکدیگر تناسب دارد؛ مرحله بعد که با آن موجه شدیم خلوص این ایمان بود که در دفاع مقدس ایمان مخلصانه را کسانی داشتند که در خط مقدم می‌جنگیدند و پس از دوران دفاع مقدس نوبت به جریاناتی رسید که بین معارف دینی با آنچه که غرب مطرح می‌کرد تلفیق ایجاد کند.
 
وی با تأکید بر اینکه از ایمان به عمل صالح رسیدیم گفت:‌ جامعه ما از مرحله ایمان و توجه به برخی از اعمال صالح به مرحله بالاتری یعنی تقوا رسیده است و در حال حاضر موجی که جامعه را به صورت حقیقی گرفته عنصر تقواست.
 
حجت‌الاسلام پناهیان با تأکید بر اینکه در حال حاضر جامعه ما مطالبه تقوا می‌کند، اظهار داشت: آنچه مقام معظم رهبری می‌فرمایند مبنی بر اینکه به سبک زندگی توجه شود در واقع یعنی در جزئیات زندگی تمام دین را پیاده کنیم.
 
مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بر همین اساس شعار همیشگی آیت‌الله خوش‌وقت را تقوا دانست که به یک پرچم در جامعه تبدیل شد و گفت: این مسئله گذرا نیست،‌ امروزه مطالبه جامعه ما از خود و مسئولان تقواست. چرا که در تقوا همه خوبی‌ها جمع است و مهم این است با مطالبه جدی تقوا از مرحله نفاق نیز می‌توان عبور کرد.
 
وی در ادامه سخنان خود به اهمیت تقوا اشاره کرد و گفت: تقوا هم هدف خالص و هم راه رسیدن به هدف را جلوی پای ما می‌گذارد؛ اگر تقوا شعار شد با روش غلط نمی‌توان به آن رسید.
 
حجت‌الاسلام پناهیان اضافه کرد: اگر تقوا به میدان آمد در گفت‌وگوهای عرصه سیاست نیز بصیرت را به دنبال خود می‌آورد.
 
مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه برخی امروز دم از اخلاق می‌زنند، گفت: هر فضیلتی حتی عدالت و عدالت‌گرایی بدون تقوا ارزشی نخواهد داشت؛ شناسایی تقوا دشوار است اما جامعه ما نیاز دارد بر این مفهوم پافشاری کند.
 
وی یادآور شد: تقوا از سوءاستفاده از مفهوم اخلاق و عبادت جلوگیری می‌کند و از هر فضیلتی که ارزش تقوایی نداشته باشد باید گذشت. 
 
حجت‌الاسلام پناهیان با تأکید بر اینکه زمانی برخی با شعار مارکسیستی و برخی با شعارهای التقاطی و غرب‌گرا رأی جمع می‌کردند، افزود: الآن این دوران‌ها گذشته و باید دید بین شعارها کدام شعار و در واقع شخص و منش دارای تقوای بیشتری است.
 
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بصیرت سیاسی از راه تقوا حاصل می‌شود اظهار داشت: هرکس تقوای بیشتری داشته باشد دارای بصیرت بیشتری است و باید از مسئولانی که تقوا نداشته باشند به شدت پرهیز کرد.
 
وی با تأکید بر اینکه در انتخابات آینده باید تقوا در گفت‌وگوها حاکم شود، افزود:‌ همان تقوایی که گاهی رعایت نشد و عتاب و خطاب رهبری در پی داشت.
 
حجت‌الاسلام پناهیان تصریح کرد: ما باید در انتخابات آینده تقوا را تمرین کنیم و وقتی به عنوان یک شهروند می‌خواهیم در انتخابات شرکت کنیم تقوای افراد را مورد توجه قرار دهیم؛ قضاوت درباره تقوای افراد سخت است و نمی‌توان به راحتی کسی را بی‌تقوا دانست.
 
مستند سازي شده و تدوين در مستضعفين  MOSTAZAFIN.TV
 
اين کليپ را ميتوانيد در 4 نسخه ببينيد و دانلود نماييد
 
 

پارامترهای مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • BoxerNap
  • GordonPiolo
  • dublikaty_gjOa
  • yansaNoRie
  • Doctorpap
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group