نرم افزار مبدل نصب نیست.

در مذاکرات هسته ای از اسرائیل ایده میگیریم

گزارش مشکل
Loading the player...
شرمن,وندی شرمن,اسرائیل,مذاکرات هسته ای,گام نهایی,5+1,آمریکا,تیم مذاکره کننده
7979

نمایش ویدئو در وب سایت شما

وندی شرمن رئیس تیم مذاکره کننده آمریکایی در جمع خبرنگاران رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی گفت یک اقدام درباره موفقیت گفت‌وگوها با ایران وجود دارد و آن این است که ایران موفق به دستیابی به سلاح هسته‌ای نخواهد بود.
وی افزود: ما گاهی اوقات با اسرائیل موافقیم و گاهی اوقات نه، اما دریافت ایده و ورودی از اسرائيل برای ما مهم است.
شرمن ادامه داد می‌خواهیم به این هدف برسیم که برنامه هسته‌ای ایران کاملا صلح‌آمیز است.
وی همچنین گفت توافق با ایران درباره راستی آزمایی، راستی‌آزمایی، راستی‌آزمایی است. این ممکن است که ایران برنامه غنی‌سازی کوچک و مجزا خواهد داشت،‌اما این بخشی از مذاکرات خواهد بود.
شرمن همچنین گفت این مهم است که مقامات اسرائیلی بدانند که گفت‌وگوها چگونه پیش می‌روند و از آنها ورودی (ایده) دریافت کنیم. احساس می‌کنیم که در وین پیشرفت حاصل شد و ما مسیری رو به جلو برای نحوه ادامه گفت‌وگوها داریم.
رئیس تیم مذاکره کننده آمریکایی افزود: به همه نگرانی‌های ما درباره برنامه هسته‌ای ایران باید پرداخته شود تا توافق حاصل شود. من می‌دانم که اسرائیل سوالات بسیاری درباره این گفت‌وگوها دارد و همچنین درباره اینکه ما بتوانیم اطمینان حاصل کنیم که ایران به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت، تردید وجود دارد.
وی افزود: ما به مذاکرات با نگاه مثبت‌تر از آنچه واقعی است وارد نمی‌شویم، و نمی‌دانیم که آیا بتوانیم این موضوع را از طریق دیپلماتیک حل کنیم یا نه.
شرمن همچنین گفت این مهم خواهد بود که مذاکره‌کنندگان و شرکای ما فضا برای انجام این موضوع از طریق دیپلماتیک داشته باشند. گفت‌وگوها با ایران خیلی سخت خواهد بود و ما نمی‌توانیم آن را سخت‌تر کنیم.
وی ادامه داد ما قصد داریم تا 20 جولای (29 تیر) با ایران توافق کنیم. اگر در پایان ایران بخواهد برنامه غنی‌سازی کوچکی داشته باشد که پاسخ نیازهای عملی را بدهد، این برنامه باید محدود و تحت نظارت باشد.
این مقام آمریکایی گفت از زمان اجرای توافق ژنو، ایران به تمام تعهداتش پایبند بوده است. ما باید راضی باشیم که اگر آنها برنامه غنی‌سازی داشته باشد، برنامه محدود است. در غیر اینصورت توافقی نخواهد بود.
رئیس تیم مذاکره‌کننده آمریکا در گروه 5+1 افزود: من هرگز به یک رئیس‌جمهور یا نخست‌وزیر نمی‌گویم که ساکت باشند. من احترام خاصی را به نتانیاهو قائلم، اگر اقدامی مذاکرات و دیپلماسی را به خطر بیندازد، مسئولیت برعهده کسی است که این کار را انجام می‌دهد.
وی ادامه داد: ما نمی‌دانیم که بتوانیم توافق کنیم یا نه، اما باید راهش را پیدا کنیم، چونکه عواقب عدم توافق خیلی سخت خواهد بود.
شرمن افزود: «من دوست دارم که در ایران هیچ‌گونه غنی‌سازی اورانیوم وجود نداشته باشد. من دوست دارم که هیچ تاسیساتی در ایران نباشد، من دوست دارم که یک برنامه هسته‌ای بومی در ایران نباشد. اما این به معنای آن نیست که به آنها خواهم رسید.»
وی افزود: آمریکا نیز مثل اسرائيل «دوست دارد که هیچگونه غنی‌سازی در ایران انجام نگیرد» اما این انتظار بعید است.»
وی تاکید کرد: من فکر می‌کنم اوباما و نتانیاهو هفته آینده بحث سخت و جدی درباره ایران خواهند داشت.
شرمن ادامه داد: باید منتظر بود و دید روحانی تا چه اندازه می‌تواند پیش برود و به چه چیزهایی می‌رسد. ما به دنبال توافق خوب هستیم. همه می‌دانیم که این را باید فشرده انجام دهیم. می‌دانم که مردم درباره حمایت ایران از تروریسم و سوریه نگران هستند، اما این گفت‌وگوها فقط درباره برنامه هسته‌ای ایران هستند.
وی گفت: ایران دموکراسی‌ای نظیر اسرائیل یا آمریکا نیست، در آنجا نقطه نظرهای متفاوتی وجود دارد.
شرمن در پاسخ به این سوال که آیا برنامه موشکی ایران هم مورد بحث قرار می‌گیرد، گفت: تمام نگرانی‌های ما در طول مذاکرات مورد بحث قرار می‌گیرد. من به آیپک اعلام کردم که تحریم‌ها ایران را به میز مذاکره آورد و حالا باید به دیپلماسی هم یک فرصت داد.
به گزارش خبرگزاری‌ها، رئیس تیم مذاکره‌کننده آمریکا گفت: ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران باید به نحوی پاسخ داده شود. تمام اعضای 5+1 و همچنین ایران متعهدند که تا 20 جولای به توافق برسند، اما اگر به زمان بیشتر نیاز داشتیم،‌از این زمان استفاده می‌کنیم. در هر صورت هرگونه تمدید زمان مذاکرات باید با موافقت طرفین باشد تا هیچ‌کس وقت‌کشی نکند.
وی افزود: تا عادی‌سازی روابط با ایران راه درازی در پیش داریم.
همچنین، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژيم صهیونیستی در نشست کابینه‌ این رژیم بار دیگر از مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 5+1 ابراز نگرانی کرد و گفت تهران در دور پیشین مذاکرات هر آنچه خواست به دست آورد و عملا چیزی را از دست نداد.

تهيه شده در واحد مانيتورينگ مستضعفين MOSTAZAFIN.TV

اين کليپ را ميتوانيد در 4 نسخه ببينيد و دانلود نماييد

پارامترهای مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • BoxerNap
  • GordonPiolo
  • dublikaty_gjOa
  • yansaNoRie
  • Doctorpap
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group