نرم افزار مبدل نصب نیست.

آقای ظریف!!همین یک قلم را کم داشتیم

گزارش مشکل
Loading the player...
ظریف,وزیر خارجه,العربیه,حزب الله,داوود اوغلو,
6297

نمایش ویدئو در وب سایت شما

وزیر امور خارجه کشورمان در میزگردی که از سوی شبکه سعودی العربیه برگزار شد در اظهارنظری منفعلانه و تأسف‌بار، خواستار خروج همه نیروهای خارجی فعال در خاک سوریه از جمله حزب‌الله لبنان شد و این در حالی است که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله چندی پیش، دستور دوبرابر کردن تعداد نیروهای حزب‌الله در سوریه را صادر کرده است.

بخشی از این میز گرد به این شرح است:

ریما مکتبی، مجری: دیپلماسی شتابان، تاریخی و تغییرات اجتماعی زمینه ساز تغییراتی جدید در منطقه خاورمیانه است. در حال حاضر این پرسش مطرح است که آیا این تغییرات می تواند باعث ثبات و شکوفایی نسل های آینده در منطقه شود. در این برنامه با محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، غسان سلامه رئیس مدرسه امور بین المللی پاریس، احمد داوود اوغلو وزیرخارجه ترکیه، احمد جوده وزیر خارجه اردن، ریچارد هاس رئیس شورای روابط خارجی آمریکا و مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق بحث و گفتگو می کنیم. این گفتگو را با پرسش از وزیر خارجه ایران آغاز می کنم. آقای ظریف، ایران به کنفرانس ژنو۲ دعوت نشده است. رئیس جمهور روحانی تاکید کرد باید در این کنفرانس فقط به مبارزه با تروریسم پرداخت، آیا همچنان بر موضع خود پایبند هستید؟

ظریف: مسئله اساسی درباره درک اوضاع منطقه است. در بحران سوریه هیچ طرف برنده و بازنده وجود ندارد. بحران انسانی در سوریه باعث کشته شدن شمار زیادی از شهروندان این کشور شده و این بحران زمینه خوبی برای تروریسم و افراط گرایی فراهم کرده است. نباید در این توهم و خیال باشیم که افزایش کشتارها باعث پایان یافتن تروریسم در این کشور خواهد شد. ما به درک اوضاع سوریه و پایان دادن به درگیری ها در این کشور نیازمندیم. در درجه نخست باید با بحران انسانی در سوریه مقابله کنیم و سپس وارد روند سیاسی شویم که باعث ثبات در سوریه شود. رسیدن به این ثبات بر اساس درک درست از اوضاع این کشور است تا بتوان در مسیر درست حرکت کرد و نباید برخی طرف ها به دلیل منافع راهبردی، رقابت و برخی از ذهنیت های خود از ادامه کشتارها در سوریه حمایت کنند.

مجری: آقای ظریف آیا شما از افراط گرایی سنی و شیعی نظیر حزب الله سخن می گویید؟

ظریف: من به صورت کلی از افراط گرایی سخن گفتم. این افراط گرایی و فرقه گرایی تهدیدی برای سوریه و بسیار خطرناک است. فرقه گرایی نمی تواند محدود به سوریه باشد و ابعاد آن فراگیر خواهد بود و کشورهای همسایه را نیز تهدید خواهد کرد. باید بدانیم که بسیاری از افراط گرایان از کشورهای مختلف نظیر قاره اروپا و منطقه خاورمیانه وارد سوریه شده اند و زمانی که این افراد به کشورهای خود بازگردند برای همه ما فاجعه بار خواهد بود. قبل از این که چنین فاجعه ای ایجاد شود باید آن را حل کرد.

مجری: چگونه می توان به این راه حل رسید؟

ظریف: باید به تخیلات درباره راه حل نظامی بحران سوریه پایان داد.

مجری: آیا از حزب‌الله می‌خواهید که نیروهای خود را از سوریه خارج کند؟

ظریف: من از همه نیروهای خارجی می خواهم از سوریه خارج شوند و از همه تلاش خود در این زمینه استفاده می‌کنیم تا سوری ها بتوانند درباره آینده خود تصمیم بگیرند. همچنین باید ارسال پول و سلاح به سوریه متوقف شود و ملت سوریه سرنوشت خود را مشخص کند و امیدواریم این راه حل در کنفرانس ژنو۲ محقق شود.

ترجمه و تدوین از واحد بین الملل مستضعفین MOSTAZAFIN.TV

پارامترهای مرتبط

دیدگاه‌ها  

-1 #1 psd 1392-11-08 01:59
ظریف ...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • GermanFlut
  • AntonOralt
  • Robertbleam
  • FuriousPype
  • Pinupduzo
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group