نرم افزار مبدل نصب نیست.

ویترین تجدد (کشف حجاب)

گزارش مشکل
Loading the player...
استعمارگران با مشاهده نقش اساسی زنان باحجاب در نهضت‌های اسلامی، درصدد بر آمدند تا این زنان را به بهانه تجددگرایی و جبران عقب‌ماندگی به کالایی برای تبلیغات در پشت ویترین تبدیل کنند تا بتوانند به اهداف شوم خود برسند. رضاخان چند ماه پس از بازگشت از ترکیه در دانش سرای مامایی همراه همسر و دختران بی‌حجاب خود در 17 دی ماه سال 1314 برای نخستین بار رسماً فرمان ممنوعیت حجاب را برای زنان در ایران اعلام کرد. وی طی سخنانی در این دانش‌سرا بی‌حجابی را با عنوان اعطای آزادی به بانوان نام برد و اقدام به ممنوعیت حجاب را گشودن فصل جدیدی در زندگی زن ایرانی دانست. به دنبال فرمان رضاخان در منع حجاب مأموران شهربانی و پاسبان‌ها در کوچه و خیابان شهرها به اذیت و آزار زنان و دختران محجبه پرداختند و چادر و روسری و هر نوع پارچه شبیه آن را با خشونت از سر زنان می‌کشیدند و پاره می‌کردند. به همین دلیل تعداد زیادی از زنان و دختران خانه‌نشین شدند و از ترس مأموران، در نیمه‌های شب از کوچه‌های فرعی، دور از چشم آنان برای انجام کارهای ضروری از خانه بیرون می‌رفتند. آنان با به جان خریدن همه خطرات و تحقیرها تا پایان حکومت رضاخان و حتى پس از آن حاضر به ترک حجاب اسلامی نشدند و با مقاومت کردن افتخار نسل‌هاى آینده شدند. خلق حماسه‌های دلیرانه زنان و مردان مسلمان در مقابله موج اسلام ستیزى رضاخان جزو درخشنده‌ترین صفحات تاریخ کشور اسلامى ایران است که براى همیشه در تاریخ ماند. تهيه شده در واحد مانيتورينگ مستضعفين MOSTAZAFIN.TV کشف حجاب,رضا خان,آتاتورک,حجاب,رضاخان,رضاشاه,مسجد گوهرشاد,اسلام ستیزی,تجدد
11701

نمایش ویدئو در وب سایت شما

 

 

 

 

استعمارگران با مشاهده نقش اساسی زنان باحجاب در نهضت‌های اسلامی، درصدد بر آمدند تا این زنان را به بهانه تجددگرایی و جبران عقب‌ماندگی به کالایی برای تبلیغات در پشت ویترین تبدیل کنند تا بتوانند به اهداف شوم خود برسند.
رضاخان چند ماه پس از بازگشت از ترکیه در دانش سرای مامایی همراه همسر و دختران بی‌حجاب خود در 17 دی ماه سال 1314 برای نخستین بار رسماً فرمان ممنوعیت حجاب را برای زنان در ایران اعلام کرد.
وی طی سخنانی در این دانش‌سرا بی‌حجابی را با عنوان اعطای آزادی به بانوان نام برد و اقدام به ممنوعیت حجاب را گشودن فصل جدیدی در زندگی زن ایرانی دانست.
به دنبال فرمان رضاخان در منع حجاب مأموران شهربانی و پاسبان‌ها در کوچه و خیابان شهرها به اذیت و آزار زنان و دختران محجبه پرداختند و چادر و روسری و هر نوع پارچه شبیه آن را با خشونت از سر زنان می‌کشیدند و پاره می‌کردند.
به همین دلیل تعداد زیادی از زنان و دختران خانه‌نشین شدند و از ترس مأموران، در نیمه‌های شب از کوچه‌های فرعی، دور از چشم آنان برای انجام کارهای ضروری از خانه بیرون می‌رفتند. آنان با به جان خریدن همه خطرات و تحقیرها تا پایان حکومت رضاخان و حتى پس از آن حاضر به ترک حجاب اسلامی نشدند و با مقاومت کردن افتخار نسل‌هاى آینده شدند.
خلق حماسه‌های دلیرانه زنان و مردان مسلمان در مقابله موج اسلام ستیزى رضاخان جزو درخشنده‌ترین صفحات تاریخ کشور اسلامى ایران است که براى همیشه در تاریخ ماند.

تهيه شده در واحد مانيتورينگ مستضعفين MOSTAZAFIN.TV

 

 

 

 

پارامترهای مرتبط

دیدگاه‌ها  

0 #1 امیر 8985 1395-04-20 09:57
خوب شد شبکه من و تو فیلم رضاشاه رو ساخت تا شما کپی کنید و برنامه بسازید بابا حاضری خوری تا کی و چه زمانی؟؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • spavtobig
  • HumanSa
  • AshleyGaurl
  • kurskmScece
  • Ruslanpaw
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group