نرم افزار مبدل نصب نیست.

پادشاه شن ها رسوا کننده آل سعود

گزارش مشکل
Loading the player...
سوریه,انزور,پادشاه شن ها, king of the sands,ملک الرمال,عرب,آل سعود,عربستان سعودی,دانلود,ویدیو,کلیپ
17029

نمایش ویدئو در وب سایت شما

 «پادشاه شن» مهمترین فیلم این روزها در جهان عرب است، فیلمی که هر چند به زبان انگلیسی ساخته شده اما به دلیل داستانی که دارد به جنجالی بزرگ تبدیل شده است.

«پادشاه شن‌ها» داستان ملک عبدالعزیز آل‌سعود نخستین پادشاه عربستان سعودی است که توسط «نجدت اسماعیل انزور» کارگردان سوری روایت می‌شود.

* نخستین فیلمی که به صراحت از تاریخ ایجاد پادشاهی سعودی سخن می‌گوید

اما دو طرف ماجرا یعنی کارگردانی سوری با داستانی عربستانی و در میان دخالت‌های آل‌سعود در حوادث اخیر سوریه موجب این جدال شده است.

بنابر این گزارش، «پادشاه شن» نخستین فیلمی است که به صراحت کامل از تاریخ ایجاد پادشاهی سعودی و موسس آن سخن می‌گوید و قرار است در ماه آینده میلادی در جشنواره‌های سینمایی حاضر، و در آمریکا، اروپا و آسیا و برخی کشورهای عربی به روی پرده برود.

در این فیلم «مارکو فوشی» دوران جوانی ملک عبدالعزیز و «فابیو تستی» سالمندی ملک عبدالعزیز را بازی می‌کنند و در آن بازیگرانی از انگلیس، ترکیه، سوریه و لبنان بازی می‌کنند.

انزور درباره فیلمش گفته است که: «پادشاه شن» پروژه بزرگی است که حدود دو سال است با آن درگیر هستم و سناریوی آن مبتنی بر اطلاعات موثقی بنا شده است.

وی داستان یک خطی این فیلم را چنین تشریح می‌کند: فیلم در یک جمله از شکل‌گیری پادشاهی سعودی و چگونگی ظهور آن سخن می‌گوید و سفری به زندگی و حیات ملک عبدالعزیز دارد؛ هنگامی که از تبعیدگاهش در کویت به نجد باز می‌گردد و شهر ریاض و شهرهای دیگر را ایجاد می‌کند و نهایتا این پادشاهی را پایه‌گذاری می‌کند.

این کارگردان سوری که تاکنون تهیه‌کننده فیلم جنجال‌برانگیزش را معرفی نکرده است، می‌گوید سناریوی این فیلم را جوانی عربستانی به نام «کریم الشمری» نوشته است و در آن به صراحت جنایات ملک عبدالعزیز در عربستان نشان داده می‌شود.

* کارگردان سوری: دوران عبدالعزیز شباهت بسیاری با آنچه امروز در جهان عرب می‌گذرد، دارد

وی البته از عدم امکانش برای قانع کردن بازیگران عرب برای بازی در نقش عبدالعزیز سخن گفته و افزوده است: نگران آن بودم آنها با بازی در این فیلم نتوانند دیگر با شرکت‌های هنری که بیشتر توسط عربستان حمایت می‌شوند، همکاری کنند لذا از بازیگران جدید و ناآشنایی از سوریه، لبنان و ترکیه استفاده کردم.

زبان این فیلم نیز با وجود داشتن داستانی کاملا عربی، انگلیسی است و او درباره علت این امر گفته است: کارهای سابق من همه تلویزیونی بوده است که مسلما در شبکه‌های تلویزیونی عربی پخش می‌شد لذا عربی بود اما این کار سینمایی است نه تلویزیونی و زبان انگلیسی آن نیز برای این است که تماشاچی بیشتری بتواند آن را ببیند و فروش جهانی داشته باشد و می‌تواند به زبان‌های دیگر ترجمه و دوبله شود.

اینکه چرا این کارگردان مشهور سوری چنین شخصیتی را برای فیلم جدیدش انتخاب کرده نیز مورد توجه قرار گرفته و او پاسخ داده است که: شخصیت ملک عبدالعزیز شخصیتی است که هر هنرمندی را به خودش جلب می‌کند، شخصیتی جنجالی است و در زمانه‌ای که بوده، چه در شبه جزیره عربستان و چه در جهان عرب حوادث مهمی رخ داده است که شباهت بسیاری با آنچه که این روزها در جهان عرب می‌گذرد دارد و این به درد نسل‌های بعد می‌خورد.

بنابر این گزارش عبدالعزیز آل‌سعود از مهمترین شخصیت‌های جهان در قرن بیست است که توانست در نبرد با رقیبان خود از «آل رشید» در نجد آنان را از قدرت در این منطقه پایین بکشد و با ساقط کردن حکومت اشراف در حجاز، نجد و حجاز را یکی کرده و پادشاهی عربستان سعودی را بنیان بگذارد، پادشاهی که با کشف نفت در دوران او، این کشور را به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان تبدیل کرد.

این کارگردان سوری با بیان اینکه رژیم آل‌سعود در ریاض از این فیلم راضی نیست و او را مورد تهدید قرار داده، افزود: شرکت «محاماة» انگلیس ما را به کشاندن این پرونده به دادگاه تهدید کرده و گفته است که ما به توهین و سوءاستفاده از خانواده سعودی متهم هستیم و این شرکت انگلیسی نماینده عربستان سعودی بود.

 

انزور ادامه داد: این شرکت نامه‌های تهدیدآمیزی برای ما ارسال کرده و در آنها جزئیات فیلم را خواسته و گفته که مانع اکران آن در اروپا، آمریکا و کشورهای عربی از جمله لبنان خواهد شد و بعد از آنکه خواسته‌های آن را رد کردیم «فابیو تستی» بازیگر ما را تهدید کردند.

تهيه شده در واحد مانيتورينگ مستضعفين MOSTAZAFIN.TV

اين کليپ را ميتوانيد در 4 نسخه ببينيد و دانلود نماييد

پارامترهای مرتبط

دیدگاه‌ها  

+2 #1 غریب 1392-09-20 20:06
سلام میتونید فیلم کاملش بزارید با تشکر فراوان
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • DanaFluop
  • BoxerNap
  • GordonPiolo
  • dublikaty_gjOa
  • yansaNoRie
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group