نرم افزار مبدل نصب نیست.

پورمحمدی هم اوباما را حقوق دان می داند نه روحانی

گزارش مشکل
Loading the player...
مصطفی پور محمدی,اوباما,روحانی,حق هسته ای,جانکری,محمد جواد ظریف,خبرگزاری مهر,رجا نیوز,
7863

نمایش ویدئو در وب سایت شما

وزیر دادگستری دولت یازدهم اوباما و همکارانش را حقوق دان واقعی میداند.

«حاصل مذاکرات این است که 1+5 یا به نوعی دیگر قدرت‌های جهان حقوق هسته‌ای ایران را به رسمیت شناخته‌اند» این عبارتی است که رییس جمهور بعد از اعلام توافقنامه ژنو بلافاصله در نشست خبری خود در ساختمان ریاست جمهوری بیان کرد، مفهومی که تا به امروز  نیز به کرات توسط آقای روحانی و محمد جواد ظریف بیان شده است.

به گزارش رجانیوز، ساعاتی پس از اعلام خبر توافقنامه ژنو نیز محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه نیز در گفتگو با خبرنگزاری مهر گفت: حق غنی سازی ایران در سند نهایی به رسمیت شناخته شد و در برنامه خواهد بود.

اما شب گذشته مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری دولت تدبیر و امید که در برنامه تلوزیونی زنده پایش حضور یافته بود، در خلال صحبتهایش که درباره مفاسد اقتصادی بود گریزی هم به موضوع پرونده هسته ای ایران و مذاکرات ژنو زد و تاکید کرد که باراک اوباما رییس جمهور امریکا علیرغم آنکه در جلسات داخلی 1+5 بر ادامه یافتن «برنامه هسته ای» ایران تاکید کرده است اما هیچ گاه بر «حق هسته ای» ایران تاکید نکرده است چرا که وی یک قانون دادن است و با توجه به مشاوره های دقیقی که از سوی حقوقدانان امریکایی دریافت می کند، می داند استفاده از کلمه «حق هسته ای» به معنای تعهد رسمی و حقوقی وی محسوب می شود و تاکنون اوباما زیر بار چنین تعهدی نرفته است.

این در حالی است که تا پیش از این آقایان روحانی و ظریف در پاسخ به منتقدان مفاد توافقنامه ژنو که گفته می شد در این توافقنامه بر حقوق هسته ای ایران تاکید واضحی صورت نگرفته است، می گفتند چنین نیست و حقوق هسته ای ایران از سوی طرف مقابل به رسمیت شناخته شده است.

گفتنی است پیش از این علاوه بر جان کری وزیر خارجه امریکا و چند تن دیگر از مقامات ارشد دولت امریکا که به صراحت بر عدم به رسمیت شناخته شدن حق هسته ای ایران سخن گفته بودند، هاشمی رفنسجانی نیز در روز سوم آذر ماه سال جاری در جلسه تودیع و معارفه ولایتی و روحانی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بر اینکه حق غنی سازی ایران در توافقنامه ژنو نوشته نشده است، تاکید کرده بود: درست است که ننوشته حق غنی سازی برای ایران محفوظ است، اما این موضوع در قرارداد ایران با ان پی تی مورد اشاره قرار گرفته است و به طور طبیعی هر کشوری که حق دارد از صنعت صلح‌جویانه هسته‌یی استفاده کند می‌تواند غنی‌سازی هم بکند، اما آن‌ها از این کلمه ابا داشته‌اند، چون می‌خواستند چیزی در دست داشته باشند

در ادامه متن کامل و فیلم سخنان پورمحمدی در برنامه تلوزیونی پایش را مشاهده می فرمایید:

«چرا ما در دنیا حریف این بی قانونی ها و  جریان های ظالمانه ی استکبار نمی شویم؟ بیشترین ظلم را دارند به ملت ها می کنند اما ظاهرش را درست می کنند، آقای اوباما آمده در 1+5 دو سه جا صریح می گوید ایران فعالیت های غنی سازی اش را ادامه بدهد. حتی دیشب می گوید واقعیت این است که دیگر نمی توانیم برگردیم (به عقب) توهم است، دوست دارم که ایران هیچ چیز نداشته باشد اما این توهم است و واقعیت ندارد. ولی همان او می گوید ما خیلی حواسمان را جمع کردیم هیچ جا نگوییم «حق هسته ای» چون اگر بگوییم از نظر حقوقی زیر سوال می رویم و قطعنامه ها زیر سوال می رود. پس ببینید! قانون شکن بزرگ دنیا قانون دان است، مشاورین قوی حقوقی دارد.»

منبع:رجا نیوز

تهيه شده در واحد مانيتورينگ مستضعفين MOSTAZAFIN.TV

اين کليپ را ميتوانيد در 4 نسخه ببينيد و دانلود نماييد

پارامترهای مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • CesarPhync
  • WalterartiC
  • Terencemab
  • NoxProxy
  • DayanaFluop
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group