سرمایه داران ایرانی که اقتصاد مردم را به خاک سیاه نشانده اند

سرمایه داران ایرانی که اقتصاد مردم را به خاک سیاه نشانده اند برنامه ثریا با موضوع آسیب شناسی ورود گسترده کالاها و تبلیغات خارجی و با حضور محمد رضا دیانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران و عظیم فضلی‌پور، استاد دانشگاه و متخصص حوزه برند. دیانی گفت: امروز در اقتصاد کشور ما وجود دارد این است که متأسفانه ما راهکارهای قانونی کامل و جامعی را برای کنترل صحیح واردات و برای این که واردات از دریچه قانونی وارد کشور شود نداریم. متأسفانه یک عده‌ای از افراد دور زدن قانون را خوب بلد هستند بطور مثال در مراکز دولتی هستند و می‌دانند با چه شیوه‌ای می‌توانند قانون‌ها را دور زد و با چه شیوه‌ای می‌توان از امکانات و معافیت‌ها و بسترهای قانونی برای دور زدن قانون استفاده کرد. فضلی‌پور گفت: ما می‌گوییم مخالف صد درصد سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی هستیم؛ سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی اگر براساس قوانین درست و تحلیل شرایط صورت نگیرد تنها چیزی را که به دنبال خواهد داشت نابودی صد درصد تولید داخلی خواهد بود چون شما در شرایطی اجازه ورود داده‌اید که هنوز تولیدکننده داخلی ما توان رقابت ندارد. دیانی اظهار کرد: ما صنعت داخلی را صنعتی می‌دانیم که فناوری‌اش بومی شده باشد و وقتی کسی فناوری بومی نداشته باشد این را صنعت داخلی نمی‌گوییم. محسن مقصودی مجری برنامه در ادامه خطاب به نماینده شرکت سامسونگ تصریح کرد: بسیاری معتقدند تا زمانی که برند یک محصول ایرانی نباشد ما نمی‌توانیم بگوییم که این محصول ایرانی است و امکان صادرات هم وجود ندارد؛ سوالم این است که سامسونگ الان در ایران امکان صادرات دارد؟ نماینده سامسونگ در پاسخ به این سوال بیان داشت: ما راجع به این ماجرا عملا همه توافق داریم که محصول تولید داخل است و در واقع محصول ایرانی است. دیانی نیز در میان اظهارات خلیل‌زاد تصریح کرد: ما اصلا چنین چیزی را قبول نداریم و کار‌شناسی شده عرض می‌کنیم که این حرف صددرصد دروغ است و به مونتاژ، تولید داخل نمی‌گویند ثریا,برنامه ثریا,محمدرضا دیانی,فضلی پور,برمد,واردات,مونتاژ,لوازم خانگی,سرمایه داری,خاک سیاه,اقتصادسرمایه گذاری خارجی,سامسونگ,محسن مقصودی
7203

نمایش ویدئو در وب سایت شما

 

 

 

 

برنامه ثریا با موضوع آسیب شناسی ورود گسترده کالاها و تبلیغات خارجی و با حضور محمد رضا دیانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران و عظیم فضلی‌پور، استاد دانشگاه و متخصص حوزه برند.
دیانی گفت: امروز در اقتصاد کشور ما وجود دارد این است که متأسفانه ما راهکارهای قانونی کامل و جامعی را برای کنترل صحیح واردات و برای این که واردات از دریچه قانونی وارد کشور شود نداریم.
متأسفانه یک عده‌ای از افراد دور زدن قانون را خوب بلد هستند بطور مثال در مراکز دولتی هستند و می‌دانند با چه شیوه‌ای می‌توانند قانون‌ها را دور زد و با چه شیوه‌ای می‌توان از امکانات و معافیت‌ها و بسترهای قانونی برای دور زدن قانون استفاده کرد.
فضلی‌پور گفت: ما می‌گوییم مخالف صد درصد سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی هستیم؛ سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی اگر براساس قوانین درست و تحلیل شرایط صورت نگیرد تنها چیزی را که به دنبال خواهد داشت نابودی صد درصد تولید داخلی خواهد بود چون شما در شرایطی اجازه ورود داده‌اید که هنوز تولیدکننده داخلی ما توان رقابت ندارد.
دیانی اظهار کرد: ما صنعت داخلی را صنعتی می‌دانیم که فناوری‌اش بومی شده باشد و وقتی کسی فناوری بومی نداشته باشد این را صنعت داخلی نمی‌گوییم.
محسن مقصودی مجری برنامه در ادامه خطاب به نماینده شرکت سامسونگ تصریح کرد: بسیاری معتقدند تا زمانی که برند یک محصول ایرانی نباشد ما نمی‌توانیم بگوییم که این محصول ایرانی است و امکان صادرات هم وجود ندارد؛ سوالم این است که سامسونگ الان در ایران امکان صادرات دارد؟
نماینده سامسونگ در پاسخ به این سوال بیان داشت: ما راجع به این ماجرا عملا همه توافق داریم که محصول تولید داخل است و در واقع محصول ایرانی است.
دیانی نیز در میان اظهارات خلیل‌زاد تصریح کرد: ما اصلا چنین چیزی را قبول نداریم و کار‌شناسی شده عرض می‌کنیم که این حرف صددرصد دروغ است و به مونتاژ، تولید داخل نمی‌گویند

 

 

 

 

پارامترهای مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


انصار کلیپ
سایت آوینی
عمارکلیپ
بچه های قلم
مای مدیا
مبین مدیا
اویس
مستضعفین
فرهنگ نیوز


دفتر مرکزی: تهران،

09128513265

Info[@]mostazafin.tv

آخرین کانال های ثبت شده

  • BoxerNap
  • GordonPiolo
  • dublikaty_gjOa
  • yansaNoRie
  • Doctorpap
مستضعفین تی وی

Template Design:Dima Group